't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #870 on: Sunday 06 May, 2018, 09:39:47 »
Zo, alle punten zijn weggewerkt op die snelheid van 60 wat 40 km/u wat moet zijn en daar ben ik niet helemaal uit hoe ik dat ga doen. :-\
Zo laten, dan ben ik op de toekomst voorbereid als het bv. 60 word ;D
Of in de seinen bij elke link 40 invoeren, (wat sowieso zou moeten wat nu nog niet zo is) mja als dan de laatste wagon de link is gepasseerd is het weer 60. ( wat het verderop toch weer word oa. zie onder)
En/of met de offset tool de sporen ja dan nee 40 km/u maken.

Hoe denken jullie hierover met dit gegeven?
   
Groeten trainsxp

*
Intercity
729 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #871 on: Sunday 06 May, 2018, 10:07:07 »
Nou van mij mag je het zo laten.
Dergelijke kleine details storen mij absoluut niet.
vr.gr
Ruud

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #872 on: Sunday 06 May, 2018, 10:49:31 »
Ik zou me niet zo druk maken over de juiste snelheid, of het nu 40 of 60 moet zijn, de man op de bok is uiteindelijk verantwoordelijk voor de juiste snelheid, toch?  ;D

M.a.w. dit soort kleine afwijkingen moeten gewoon kunnen.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #873 on: Sunday 06 May, 2018, 11:54:33 »
Oké, zoals ik al melde "Of in de [Inrij]seinen bij elke link 40 invoeren, (wat sowieso zou moeten wat nu nog niet zo is)".
Maar ga ik dat doen dan kom ik weer met de snelheidsborden in de knoop waarvan de link op een 60 km/u spoor ligt.
Wat wel kan is die 40 invoeren en de snelheidsborden weghalen, omdat je (zoals iemand al opmerkte) aan de seinen stand kunt zien dat er naar de 40 km/u moet.

Heb even terug het scenario ah - amf 3 treinen rit gereden (of dat zonder fouten verliep wat het geval was) en kwam nog een paar schoonheids foutjes tegen. ;)
Zo zag ik nog een afspan kabel zitten wat er niet hoorde, en een paar bakens die in het luchtledige hangen.

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #874 on: Sunday 06 May, 2018, 12:39:52 »
Zo, alle punten zijn weggewerkt op die snelheid van 60 wat 40 km/u wat moet zijn en daar ben ik niet helemaal uit hoe ik dat ga doen. :-\
Zo laten, dan ben ik op de toekomst voorbereid als het bv. 60 word ;D
Of in de seinen bij elke link 40 invoeren, (wat sowieso zou moeten wat nu nog niet zo is) mja als dan de laatste wagon de link is gepasseerd is het weer 60. ( wat het verderop toch weer word oa. zie onder)
En/of met de offset tool de sporen ja dan nee 40 km/u maken.
Hoe denken jullie hierover met dit gegeven?
In de snapshot die bij deze post hoort kijk je richting Zwolle/Apeldoorn; de snelheid hier is gewoon 60km/h op enkele wissels na. Het verhaal over 40km/h is alleen richting Hilversum/Utrecht; sowieso vanaf de laaggeplaatste seinen aan het einde van de perrons  zegmaar  ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #875 on: Sunday 06 May, 2018, 12:59:23 »
Ja, dat is richting Zwolle/Apeldoorn, een paar sporen ernaast word het ook 60 km/u

Dan ga ik maar alle in/uitrij seinen 40 km/u invoeren vanuit Utrecht en Hilversum en vanuit Amersfoort met eventueel de linken zo ver mogelijk weg.
Voordat bij een lange trein de laatste wagon een link is gepasseeerd ben je ook bij het 60 km/u bord richting Zwolle/Apeldoorn.
En de paar snelheidsborden haal ik weg, het zij maar zo dan. ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #876 on: Sunday 06 May, 2018, 21:33:44 »
Heb graag wat hulp nodig bij het testen van 32 scenario's waarvan er 3 QD zijn.
Deze heb ik uitgezocht van de 77 die in Beta 8.5 aanwezig waren wat te gek is en ook veel oudjes waren of sommige die nagenoeg hetzelfde zijn.
Kortom mocht je er een tegenkomen waarvan je de finish niet haal vanwege bv. een AI fout meld dat dan even, dan kan ik hem repareren of meteen verwijderen.
Het komt er op neer dat er geen fouten inzitten als Vol.1 weer online komt :P

Willen degene die Vol.1 hebben opgehaald mij helpen?, pak dan onderstaand bestand uit in .....\railworks\Content\Routes\47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c\

Ps. Verwijder natuurlijk wel eerst de scenario map uit genoemde route, dus 47b6f7ad-enz.

Alvast hartelijk bedankt :)

Edit/
Utrecht CS -Rhenen retour heb ik zojuist afgerond en die is goed!
Utrecht CS - Amersfoort is nu ook goed
8)
« Last Edit: Monday 07 May, 2018, 00:40:55 by trainsxp »

*
Sprinter
465 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #877 on: Sunday 06 May, 2018, 21:52:52 »
Jammer dat de download er niet meer is. Had het graag voor je getest.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #878 on: Monday 07 May, 2018, 06:51:44 »
Tijdens het testen van een scenario kwam ik bij Maarn nog een foutje tegen en wel een rijtuigenbord waar 0 op stond en 8 moest wezen. ;)

Ps.
Nogmaas de scenrio's die zijn afgerond:
Utrecht CS -Rhenen retour heb ik gisteren afgerond en die is goed!
Utrecht CS - Amersfoort is nu ook goed.
8)

*
Stoomlocomotief
14 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #879 on: Monday 07 May, 2018, 09:04:17 »
deze objecten staan in het echt niet in Arnhem berg. maar mij maakt het niet veel uit dat ze er staan

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #880 on: Monday 07 May, 2018, 10:16:14 »
Nee er staat over de hele route gezien wel meer wat er niet hoort of iets anders staat. ;D
Maar een route 1 op 1 bouwen gaat nooit lukken wat niemand zal lukken om dat 100% na te bouwen.
Afijn wat staat er dan wel c.q. niet? ;)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tijdens het scenario testen van Amersfoort - Zwolle kwam ik weer wat tegen en wel dat een heel stuk spoor het tunnel geluid had of zo,
Hoe dat er weer inkomt is mij een raadsel, ook al omdat het 2e spoor ernaast richting Amersfoort wel het standaard geluid heeft.

Edit/
Scenrio's die zijn afgerond:
Utrecht CS -Rhenen retour heb ik gisteren afgerond en die is goed!
Utrecht CS - Amersfoort is nu ook goed.
Amersfoort-(Harderwijk)-Zwolle is goed

*
Intercity
636 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #881 on: Monday 07 May, 2018, 11:27:42 »
Vanaf dinsdag heb ik wel tijd om een en ander te testen.
Iets anders, is het handig om de naam van een scenario vooraf te laten gaan door [TXP]?
Mocht je dat teveel gedoe vinden kan ik dat wel doen eventueel.

*
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #882 on: Monday 07 May, 2018, 12:02:50 »
Iets anders, is het handig om de naam van een scenario vooraf te laten gaan door [TXP]?
En de achterliggende gedachte daarvan is?

*
Intercity
636 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #883 on: Monday 07 May, 2018, 12:06:39 »
Herkenbaarheid als zijnde meegeleverde scenario's. Lijkt mij wel handig.
Maar als daar niemand het nut van ziet kan ik het voor mij zelf doen.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #884 on: Monday 07 May, 2018, 12:27:49 »
Is goed RcA51 dat er vanaf dinsdag getest word, had eerst gedacht komend midweek maar dan word het komend weekend of volgende midweek. ;)
Wat [TXP] (trainsxp) betreft zou kunnen, mja als je 't HvN rijd weet een ieder dat ze van mij zijn en komt er mogelijk een scenario van derden word dat herkenbaar gemaakt neem ik aan
Rob Jansen (download manager) stelde voor om de scenario's die in Vol.1 zijn gemaakt de tag [Vol.1] eraan toe te voegen, mja dat weet ik niet meer. :-\

Ps.
De pdf handleidingen zijn al klaar en kunnen hier gehaald worden in het NL & EN:
http://www.railsim.nl/forum_2012/index.php?topic=11203.msg115837#msg115837
Kun je vast een kijkje nemen. ;)

*
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #885 on: Monday 07 May, 2018, 12:42:44 »
Herkenbaarheid als zijnde meegeleverde scenario's. Lijkt mij wel handig.

Ok, maar het voorstel zegt niets over de versie waar het scenario voor gemaakt is. Dat lijkt me ook wel handig.

Rob Jansen (download manager) stelde voor om de scenario's die in Vol.1 zijn gemaakt de tag [Vol.1] eraan toe te voegen

Dan is dit inderdaad duidelijker.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #886 on: Monday 07 May, 2018, 16:06:15 »
Nog even terugkomend op die 60/40 km/u bij Amersfoort.
Heb nu alleen bij de inrijseinen die rechts staan (normaal gesproken de rijrichting) alle sein linken 40 km/u gegeven en dat gaat prima..
De uitrij seinen dus niet want dat gaat niet erg op vanwege het feit dat de sporen 60 km/u zijn.
Als je dan in een sein de linken 40 km/u geeft krijg je een verkeerd seinbeeld. ;)

Edit/
Scenrio's die zijn afgerond:
Utrecht CS -Rhenen retour is afgerond en goed!
Utrecht CS - Amersfoort is nu ook goed.
Amersfoort-(Harderwijk)-Zwolle is goed
Amersfoort schothorst - Hilversum mag ook naar de finale
:P

*
Intercity
636 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #887 on: Monday 07 May, 2018, 16:48:28 »
Quote
Ok, maar het voorstel zegt niets over de versie waar het scenario voor gemaakt is. Dat lijkt me ook wel handig.

Dat is te zien op de plek waar de downloads te vinden zijn.
Trouwens, daar mag ook wel eens de bezem door.  ;D
Of zijn er nog gebruikers van beta 3...

*
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #888 on: Monday 07 May, 2018, 16:57:29 »
Dat is te zien op de plek waar de downloads te vinden zijn.
Daar heb je na installatie niks aan in TS als je later een nieuwere versie van de route dan de nu komende v1 hebt geïnstalleerd en een scenario niet meer werkt om welke reden dan ook. Met het voorstel van Rob Jansen is dan in ieder geval aan de titel van het scenario te zien voor welke versie van de route deze gemaakt was.

*
Intercity
636 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #889 on: Monday 07 May, 2018, 17:21:41 »
Quote
Maar als daar niemand het nut van ziet kan ik het voor mij zelf doen.

Dan ben ik zo vrij om mijn systeem aan te houden.
Bij geen enkele route kun je aan de naam van het scenario zien voor welke versie hij gemaakt is.  ::)
Dus waarom hier wel?
Case closed.  ;)

*
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
703 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #890 on: Monday 07 May, 2018, 18:36:37 »
Quote
Ok, maar het voorstel zegt niets over de versie waar het scenario voor gemaakt is. Dat lijkt me ook wel handig.

Dat is te zien op de plek waar de downloads te vinden zijn.
Trouwens, daar mag ook wel eens de bezem door.  ;D
Of zijn er nog gebruikers van beta 3...

Ook hier word op de achtergrond hard aangewerkt, om scenario beter aftenstemmen op de routes. binnenkort meer info hier over  ;)
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #891 on: Monday 07 May, 2018, 19:02:36 »
Even een algemene vraag; heb zojuist het scenario NS 1301 kalksteen afgerond.
Maar nu doet zich het vreemde geval voor als je van Arnhem naar Ede Wageningen rijd (dubbel spoor) je totaal geen last hebt van wielslip, ook niet als je de gashendel direct op 100% zet.
Dat is vanaf Barneveld Noord - Amersfoort niet anders.
Maar rij ik van Ede Wageningen naar Barneveld Noord (enkel spoor) dan krijg ik bij ca. 33% al wielslip en haal ik de 80 km/u niet eens (zandstrooier helpt ook niet) omdat dan weer afgeremd moet worden.
Kortom wie weet hier meer over te vertellen hoe dat mogelijk is?

Edit/
Scenrio's die zijn afgerond:
Utrecht CS -Rhenen retour is afgerond en goed!
Utrecht CS - Amersfoort is nu ook goed.
Amersfoort-(Harderwijk)-Zwolle is goed
Amersfoort schothorst - Hilversum mag ook naar de finale
En NS 1301 kalksteen is nu ook goed
:P

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #892 on: Monday 07 May, 2018, 21:31:19 »
Waar het aan ligt kan ik je niet vertellen maar ik dan deze bevinding wel bevestigen; Rubku_NL heeft dit scenario eens een keer op zijn livestream gereden (uiteraard op een oudere versie van HVN nog) en die had precies hetzelfde.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #893 on: Tuesday 08 May, 2018, 00:14:10 »
Ja MarkA, toch moet er een reden zijn waarom dat gebeurd mja jij weet dat net zo min als ik.
Mijn Engels is verre van goed anders had ik Matt Pettersten (van DTG of hoe mag die heten) hierover eens de vraag gesteld. ;)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Update:
Scenario's die zijn afgerond:
Mat'64 Amersfoort heb ik verwijderd, was een clone van Ede Wageningen - Amersfoort (Valleilijn)

Utrecht CS -Rhenen retour is afgerond en goed!
Utrecht CS - Amersfoort is nu ook goed.
Amersfoort-(Harderwijk)-Zwolle is goed
Amersfoort schothorst - Hilversum mag ook naar de finale
En NS 1301 kalksteen is nu ook goed
Ede Wageningen - Amersfoort (Valleilijn) is correct
:P
« Last Edit: Tuesday 08 May, 2018, 00:16:16 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #894 on: Tuesday 08 May, 2018, 09:46:37 »
Treinhobbyisten,
Een vraagje, op een paar YouTube filmpjes startend bij de maliebaan zag ik bij blauwkapel dit. (zie knipsel)
En dit: op ca. 8 min. https://www.youtube.com/watch?v=v7VQ8PGuhLU staat het werkperron.
Mijn vraag; dat werkperron, zo noem ik het maar, is die ook door Chris L gemaakt c.q. uitgebracht wat ik wel eens zie van plaatjes of filmpje.
In de handleiding zie ik het igg niet staan, maar is hij wel aanwezig onder welke naam is het dan te vinden, die lijsten zijn zo lang en vooral onhandig dat je er mogelijk steeds langsheen schiet.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Weer wat vergeten te zeggen, de scenario's die ik mee verpak komt de tag [V1] voor te staan, en die ik nieuw maak voor Vol.1krijgen de tag [Txp] ;)
« Last Edit: Tuesday 08 May, 2018, 09:50:47 by trainsxp »

*
Intercity
636 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #895 on: Tuesday 08 May, 2018, 09:52:24 »
Quote
Mat'64 Amersfoort heb ik verwijderd...

Ik kom wel een Mat'64 Valleilijn tegen, hebben we het over hetzelfde scenario?

/Edit Een tag zou ook een nummer kunnen bevatten, zoals BLXT doet.
« Last Edit: Tuesday 08 May, 2018, 09:56:46 by RcA51 »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #896 on: Tuesday 08 May, 2018, 10:23:37 »
Heb tussendoor de scenario namen wat veranderd en niet zo handig was in dit geval.
Maar onder staat de lijst zonder de 3 QD, degene die ik heb getest en moet blijven staan is degene wat in de lijst blauw is met als spelerstrein de GTW valleilijn. (er vanuit gaande dat de scenario map uit de release is verwijderd ;))

Ja dat is een optie om er [Txp1] van te maken.

Edit/
Welke ga je testen als je eraan toe bent?, dat we niet toevallig dezelfde doen. ;D

« Last Edit: Tuesday 08 May, 2018, 10:29:07 by trainsxp »

*
Intercity
636 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #897 on: Tuesday 08 May, 2018, 10:54:39 »
De eerste die aan de beurt komt is Amersfoort - Utrecht - Arnhem.
Wat ik me herinner dat het in Utrecht fout, ik maak wel een plaatje.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #898 on: Tuesday 08 May, 2018, 11:11:33 »
Ja nu je het zegt kan ik mij ook vaag iets herinneren, voordat je begint (als je al niet begonnen bent), moet je eens in station Amersfoort kijken of daar een treinstel op een overloopwissel staat bij het 3 spoor, zo je dan moet die wat opschuiven naar.het middenspoor waar die precies tussen de seinen past.
In Vol.1 heb ik die overloopwissel wat opgeschoven richting Utrecht, nja dan komt een treinstel zo te staan.
Trouwens geeft de editor al een waarschuwingsteken.
« Last Edit: Tuesday 08 May, 2018, 11:19:12 by trainsxp »

*
Intercity
636 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 8.1-> 8.5
« Reply #899 on: Tuesday 08 May, 2018, 12:52:24 »
Amersfoort - Utrecht - Arnhem zonder problemen uitgereden.
Op station Amersfoort lijkt mij alles goed te staan.  :)

Edit/
QD van Arnhem naar Utrecht zou op P11a moeten eindigen, dat zou P15a moeten zijn.
Tevens ga je bij Wolfheze van het rechterspoor af.
Niets mis mee maar het sein er voor geeft een snelheid van 40 km.
Volgens de ATB kun je daar 60 km aanhouden.
« Last Edit: Tuesday 08 May, 2018, 13:45:42 by RcA51 »