't Hart van Nederland Beta 7

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« on: Thursday 18 February, 2016, 23:49:55 »

Lees eerst bijgevoegd Hart van Nederland Beta 7 .pdf bestand wat je allemaal nodig hebt voor je besluit tot installeren want het is een flinke lijst!

Zo het moet er maar eens van komen, hier is dan 't Hart van Nederland Beta 7 met een verpakte Assets (objecten) en route RWP bestand.
T.o.v. de eerdere versie is er veel veranderd, de belangrijkste is wel dat Utrecht CS (gedeeltelijk) en Arnhem in zijn geheel op de schop zijn gegaan wat betekend dat vrijwel geen een scenario van derden nog werkt.
En de kans is aanwezig dat mogelijk van mij ook nog enkele scenario's niet goed werken, maar dat hoor ik wel)
De lijn Rhenen aansluiting Den Haar (op de lijn Arnhem - Utrecht) is van scenery voorzien wat bij een eerdere poll als 2e was geëindigd.
Ook zijn er een paar kleine uitbreidingen bij gekomen en van scenery voorzien, oa. naar Apeldoorn de Maten en Westervoort toe.
En de hele route is nagelopen m.b.t. de scenery en veranderd cq bijgevoegd.
Voor de meerdere veranderingen zou ik zeggen verken de route en je komt het vanzelf allemaal tegen, dat maakt de route nog verrassender. (zie een WIP traject)
Met wel de aanmerking dat er dus nog steeds WIP trajecten in zitten, mja alles op zijn tijd.

Deze leesmij.txt en een Beta 7.rtf bestand (voor verschillende benodigde assets linken) zijn bijgevoegd al zitten de meeste in het assets RWP bestand voor zover mogelijk.
Check na installeren gewoon even met http://www.rstools.info/downloads.html wat je nog mist, kost maar een paar Euro voor een licentie key en is vrijwel onmisbaar, deze route is gratis!

Installatie:
De Beta 6 route eerst compleet verwijderd worden voor je overgaat tot installeren. (of zet achter de beta 6 route map bv. 47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c-oud) als je dat nog tijdelijk wil houden en dan verwijderen.
Het is een ingepakt bestand, pak dat eerst uit en installeer de RWP bestanden door Utilities.exe te openen wat in ??\Steam\SteamApps\common\railworks\ te vinden is.
De assets map is met RW_Tools samengesteld dus kan het gebeuren dat enkele textures bestanden niet zijn meegenomen (missende textures) wat ik wel hoor mocht je dit tegenkomen.

Dit zijn wel de belangrijke objecten download linken (ook in het rtf bestand vermeld) voor het goed funtioneren van de route en niet mee verpakt, heb je ze al kijk dan toch even of je up-to-date bent:

Het gebruikte spoor: http://rail-sim.de/forum/wsif/index.php/Entry/766-DR-Gleisset-v-2-3/

Van Coha;
NL Wisselstellers (v1.1): http://forum.coha.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=137
NL Overwegen (v2.1): http://forum.coha.nl/index.php?action=downloads;cat=3
Seinen pakket (v1.2): http://forum.coha.nl/index.php?action=downloads;cat=2

Alle freeware van Christrains : http://www.christrains.com/ts_scenery.html (laatste versies!)

De Altenburg-Wildau v 3.1: http://www.railsimulator.net/wsif/index.php/Entry/389-Altenburg-Wildau-v-3-1/

De complete Frison's " Single installation file ": http://www.christrains.com/frison_objects.html

PAYWARE; EU Loco & Asset Pack: http://store.steampowered.com/app/208300/ (als u Railworks had voor 20th Sep. 2012 hebt u dit Assets Pack al (was nog standaard))

Rest mij nog te zeggen om alle Content/Objecten bouwers hartelijk te bedanken die aan het tot stand komen van Beta 7 hebben meegewerkt.
Zonder hen was deze Beta 7 minder geslaagd geworden (al zeg ik het zelf) dan de voorgaande versies met veel, heel veel meer Nederlandse objecten. 8)

En JelleRuben die voor 't HnN een bijzonder leuke route map heeft samengesteld en zeker een bezoek waard is:
http://travel.jrstudios.nl/hart-van-nederland/

Ps. Voor vragen (ben allicht wel wat vergeten te melden cq mee te verpakken) en suggesties verwijs ik jullie naar de topics 't Hart van Nederland Beta 7 waar deze download te halen is.

Tot slot:
Veel plezier met 't Hart van Nederland Beta 7 en ....
« Last Edit: Monday 18 July, 2016, 07:52:35 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Sprinter
"3D Objecten Bouwer en Repainter van de NL Trams"
222 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 7
« Reply #1 on: Friday 19 February, 2016, 00:13:10 »
 :) Hoi Trainsxp :)

Hartelijk Bedankt voor 't Hart van Nederland Beta7 we zullen de route eens rustig gaan verkennen en er van genieten.  8)  :-*

Mvg. Harry  8) en Karin  :-*

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
« Reply #2 on: Friday 19 February, 2016, 00:53:12 »
Ik ben benieuwd, volgende week vakantie, dan eens rustig kijken.

Tot dan bedankt voor de update!
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

*
Intercity
663 posts
« Reply #3 on: Friday 19 February, 2016, 01:05:26 »
Bedankt Teun voor beta 7 daar gaan we weer heel veel plezier aan beleven!  8)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.304 posts
« Reply #4 on: Friday 19 February, 2016, 01:09:54 »
gefeliciteerd met je beta 7 release. ik ben zo druk geweest met mijn route dat ik amper tijd heb om te spelen. of liever gezegd maak :D. ik zit nog op beta 3.5 :D maar ga deze zeker bekijken.
heb je topic in de gaten gehouden en zo ook zie ik je route vaak genoeg voorbij komen op youtube ;)
maar ziet er goed uit top !

toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

*
Hondekop
145 posts
« Reply #5 on: Friday 19 February, 2016, 06:28:41 »
Tof! Vanavond maar eens kijken en tevens een leuke scenario bouwen. Dank je wel voor het uitbrengen

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
722 posts
« Reply #6 on: Friday 19 February, 2016, 10:06:34 »
Nice!
Helaas heb ik EN geen geld EN geen PC die de route aankan, dus ga ik wel weer de route via Blivius kijken. Kan ik ook zien hoe mooi die geworden is! :D

*
Stoomlocomotief
DutchCamelGamers
10 posts
« Reply #7 on: Friday 19 February, 2016, 10:24:26 »
Leuk! Gaan we natuurlijk opnemen :) Ben zeer benieuwd naar Apeldoorn en Arnhem!

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #8 on: Friday 19 February, 2016, 11:19:08 »
Helaas heb ik EN geen geld EN geen PC die de route aankan, .........

Jammer, mja hopen op betere tijden voor je in de toekomst. :)
De route is iig gemaakt op een PC van de Aldi (Medion) met deze specificaties:

*
Stoomlocomotief
37 posts
« Reply #9 on: Friday 19 February, 2016, 13:18:11 »
Tjeempie.....

Dit ziet erg echt heeeel erg netjes en mooi uit!
een dikke pluim!

*
Sprinter
267 posts
« Reply #10 on: Friday 19 February, 2016, 13:34:47 »
meester ik heb wat gezien zie foto klein foute denk ik  gr peter

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #11 on: Friday 19 February, 2016, 15:12:31 »
@ Meester Hulky,
Wat zijn de coördinaten (Lat & Long) waar je dit hebt gezien als je ter plekke ff midden boven in de route editor kijkt?
Weet zo gauw niet waar deze punten te vinden zijn. :)
« Last Edit: Friday 19 February, 2016, 15:56:09 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #12 on: Friday 19 February, 2016, 15:24:20 »
Hmm, als je dit in elke route hebt is dat een algemeen probleem en horen dit soort vragen in het problemen subboard, of had je het plan om dit in elk route topic te gaan plaatsen. ;)
Als je dit in elke route hebt zoals je zegt waarom kom je dan met Duitse screens?, kom dan met 't HvN screens, dan kom je iig geloofwaardig over.
Kortom je bent met een Duitse route bezig en niet met 't HvN maar zet wel hier de plaatjes neer.
« Last Edit: Friday 19 February, 2016, 15:57:56 by trainsxp »

*
Stoomlocomotief
Machinist CXX
43 posts
« Reply #13 on: Friday 19 February, 2016, 15:25:09 »
Op sommige plaatsen blijven de seinen rood staan, maar niet altijd valt de ATB terug naar 40 km/h.
Zonet naar Maarn gereden, allemaal groene P seinen, maar bij wissels en stations zijn de meeste seinen rood maar de ATB valt niet altijd terug naar 40 km/h. Ook is dit in de omgeving van Utrecht en Arnhem, waar heel lang 40 km/h gereden moet blijven worden omdat de seinen rood blijven. Met Tab krijg ik dan vaak geel knipper, maar ook dat is niet altijd.

Ik heb de Coha seinen en alles opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes tot nu toe
Op de vorige versies had ik dit probleem echter nergens.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #14 on: Friday 19 February, 2016, 15:46:16 »
@ Koploper,
Moet wel bekennen dat ik de route weinig met ATB heb getest dus hoe dat zit moet ik je schuldig blijven.
Wat wel eens het geval was met een eerder Coha pakket dat een bepaalt object (weet niet zo gauw welke) werd gezien als zijnde een sein in de HUD.
Mja als je daar up-to-date mee bent zou dat verholpen moeten zijn. ;)

Edit/
Toch vreemd dat je het in de vorige versie niet had en nu ineens wel.
Anders moet Tjoe Tjoe, de prof... op seinen gebied, er maar eens naar kijken als die dit bericht meekrijgt.
« Last Edit: Friday 19 February, 2016, 15:55:12 by trainsxp »

*
Stoomlocomotief
Machinist CXX
43 posts
« Reply #15 on: Friday 19 February, 2016, 16:04:42 »
Ah oke. Geen probleem verder en ik hoor het wel.
Ziet er mooi uit allemaal. ;)

*
Sprinter
267 posts
« Reply #16 on: Friday 19 February, 2016, 16:35:05 »
dit is bij Uitrecht   ik hoop even na loopt  de 2 foto waar gaat deze na toe ? gr peter

*
Hondekop
174 posts
« Reply #17 on: Friday 19 February, 2016, 16:40:39 »
Bedankt voor het maken van de update en de route :)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #18 on: Friday 19 February, 2016, 17:04:35 »
Ah oke. Geen probleem verder en ik hoor het wel.

Hier een antwoord van Chris op een vraag van saurer580 wat bij railsim.nl was gepost en mogelijk van toepassing kan zijn die ook een beetje met de ATB zit:

je weet toch dat ik altijd de readme's lees en dus alles up to date heb ;) en dus nu ook :)

Net weer geprobeerd en inderdaad staan er seinen in de HUD die er niet zijn en grijpt de ATB in .
Voor de goede orde ik rij Quickdrive Utrecht-Apd

Ruud

Om het ATB script in mijn treinen een beetje te uitleggen - ik gebruik de functies "GetNextRestrictiveSignal" en "GetNextSpeedLimit" om alles te doen. Dus als er een klein stukje spoor is dat een andere snelheidslimiet heeft - zelfs als het alleen 10m is - dan zal het ATB script deze stukje zien als een verandering in het snelheidslimiet.
In mijn eigen test route had ik wat problemen in 2015 met dit want ik heb een stukje spoor verwijderd en opnieuw gebouwd en er was een stuk of 15m waarbij het spoor een limiet van 80 had in plaats van 120. Ik had geen signalen en geen snelheidsborden - gewoon een foutje in mijn spoor. Heb ik gezien met de spatiebalk in de route editor. Toen ik deze stukje hetzelfe limiet gaf als alles anders, was het ATB weer goed.
Is het misschien mogelijk dat hetzelfde probleem is te vinden op die spoor vanaf Utrecht CS?

Gewoon een idee. Ik ben zelfs nog steeds op mijn werkplaats dus ik moet tot vanavond wachten voor dat ik zelfs kan genieten van de nieuw beta 7 :)

Wilde jullie dit niet onthouden.
Zal met dit gegeven de route nog eens nalopen of er toch onbedoeld wat snelheidsbeperkingen in het spoor zitten.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hulky,
Tsja die portalmast hoort er iig niet. :o
En wat betreft die spooraansluitingen is daar in zoverre niets mis mee. ;)
Die zijn bewust nog niet aangesloten omdat ik geen enkele info kan vinden hoe op deze punten, waaronder ook ter hoogte van Lunetten, het eruit ziet wat de aansluitingen op de hoofdlijn betreft.
Mogelijk is daar in een volgende beta fase van 't HvN meer over bekend.
« Last Edit: Friday 19 February, 2016, 17:11:07 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #19 on: Friday 19 February, 2016, 18:11:38 »
Ik heb de Coha seinen en alles opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes tot nu toe
Op de vorige versies had ik dit probleem echter nergens.

Ja, je hebt dan wel alles opnieuw geïnstalleerd aan Coha pakketten zodat je up-to-date bent, maar stel de vraag ook hier om alles uit te sluiten.
Hoe doe je dat dan, oftewel heb je de pakketten eerst compleet verwijderd alvorens de laatste versies erop te zetten?
Stelde deze vraag ook op railsim.nl en daar was iemand zo eerlijk om te zeggen dat dit door hem niet was gedaan.

*
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
703 posts
« Reply #20 on: Friday 19 February, 2016, 18:49:22 »
ik moet zeggen dat de update zeker in Utrecht goed gelukt is en dat je nu redelijk goed door Utrecht kan rijden. :)

ik heb meteen de Route op een extra livestream laten zien!
Alles liep zeer goed ook de nieuw scenarios tussen Utrecht Lunetten en CS.
Maar de tak naar Nijmegen werkte in het SLT scenarios nog steeds niet helemaal top zeer veel rode seinen voor niks? ma goed af gezien dat top.

ik ga alleen zelf de Helikopter boven Arnhem en Amersfoort weer weg halen .

Ik raar iedereen trouwens aan, als je iets op HVN gaat rijden TS16 te herstarten! dan weet je zeker dat de kans op een crash het kleinst is.  ;)

Als er mensen de livestream terug willen zien kan dat op Twitch: http://www.twitch.tv/rubku_nl/v/47652911 (sorry voor de noise!  filter stond niet aan :D)
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

*
Stoomlocomotief
Machinist CXX
43 posts
« Reply #21 on: Friday 19 February, 2016, 19:08:36 »
@trainsxp.
Nee sorry. ik had de vorige versies van Coha niet eerst verwijderd, ik dacht dat dat geen kwaad kon en gewoon overschreven werd. Ik zal er nog wel een keer goed voor gaan zitten binnenkort. Thx

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
377 posts
« Reply #22 on: Friday 19 February, 2016, 19:59:56 »
De route werkt prima bij mij, alleen vraag ik me af of mensen ook merken dat je veel meer keduuk keduuk keduuk (het geluid als je nogmaals over een wissel rijd ofzo kan het niet goed uitleggen)

- Tevens complementen over Utrecht, 27 frames!!

Edit: het geluid waar ik het over heb is ook in de stream van Rubku_nl te horen
« Last Edit: Friday 19 February, 2016, 20:36:25 by Blivius92 »
Interesse in scenario's met omroep, kijk dan op: http://www.blivius92.nl/scenarios/

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #23 on: Friday 19 February, 2016, 20:56:44 »
Oeps, ja nu je het zegt kan dat kloppen want had 2 gebruikte WOP sporen gewijzigd naar het kedeng kedeng geluid voor eigen gebruik wat je nu hoort.
Wat wil nu het geval dat deze 2 sporen zijn meegenomen bij het samenstellen van de assets map met RW_Tools.
Heb alles nadien verwijderd wat niet hoorde mijn inziens zoals bv. de Coha mappen maar  heb je WOP map over het hoofd gezien. :-X
Mja geluk bij een ongelukje dat het geen payware is. ;)
Afijn, voor degene die het maar niets vinden zullen de WOP map even moeten verwijderen en het origineel opnieuw installeren.
« Last Edit: Friday 19 February, 2016, 20:58:41 by trainsxp »

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
377 posts
« Reply #24 on: Friday 19 February, 2016, 21:13:50 »
Oeps, ja nu je het zegt kan dat kloppen want had 2 gebruikte WOP sporen gewijzigd naar het kedeng kedeng geluid voor eigen gebruik wat je nu hoort.
Wat wil nu het geval dat deze 2 sporen zijn meegenomen bij het samenstellen van de assets map met RW_Tools.
Heb alles nadien verwijderd wat niet hoorde mijn inziens zoals bv. de Coha mappen maar  heb je WOP map over het hoofd gezien. :-X
Mja geluk bij een ongelukje dat het geen payware is. ;)
Afijn, voor degene die het maar niets vinden zullen de WOP map even moeten verwijderen en het origineel opnieuw installeren.

Kijk aan topper, heb inderdaad weer het  normale geluid

*
Stoomlocomotief
18 posts
« Reply #25 on: Friday 19 February, 2016, 22:04:52 »
Hallo iedereen,

Aller eerst ik vind het heel mooi dat er een nieuwe update is en ben er enorm hyped over.
Alleen vroeg ik mij af hoe kan ik alle scenario's van Beta 6 makkelijk verwijderen, aangezien die het allemaal niet doen.
Ook vroeg ik me dan af of er dan niet heel erg weinig scenario's zijn op de nieuwe update?
En wat is precies allemaal veranderd aan de route?
Ik hoop dat ik jullie antwoord kunnen geven op deze vragen, ik heb er namelijk veel aan.
Alvast bedankt!

- Jip Gemser

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #26 on: Friday 19 February, 2016, 22:29:30 »
Als je de route map 47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c te vinden in ??\Steam\SteamApps\common\railworks\Content\Routes\ verwijderd dan ben je de scenario map ook kwijt zoals in het 1e bericht te lezen is.
De scenario's die in deze update zitten zijn van mijzelf die het zouden moeten doen waaronder QD scenario's.
Het gaat in dit geval om scenario's van derden wat een grote verandering met zich meebrengt.
En als je bang bent voor te weinig scenario's dan maak je er zelf toch even wat voor ons! ;D
Wat betreft de veranderingen zou ik zeggen rijd e route en ondek het allemaal, tevens kan ik je adviseren om de stream van Rubku_NL eens te bekijken waar een link een paar berichten hierboven staat.

*
Stoomlocomotief
14 posts
« Reply #27 on: Friday 19 February, 2016, 23:55:52 »
@trainsxp.
Nee sorry. ik had de vorige versies van Coha niet eerst verwijderd, ik dacht dat dat geen kwaad kon en gewoon overschreven werd. Ik zal er nog wel een keer goed voor gaan zitten binnenkort. Thx

Hoe kan ik de oude versies makkelijkste verwijderen? Ik zie ze niet in de Utilities maar ook niet in mijn windows-software?
Heb de nieuwe versie over de oude heen staan omdat ik geen uninstall kon vinden.

*
Hogesnelheidstrein
1.544 posts
« Reply #28 on: Saturday 20 February, 2016, 00:36:10 »
De Quickdrive Ut-Amf levert ook vele problemen op met de seinen. Continue rode seinen die niet logisch zijn. Maar met TAB krijg ik ze dan wel weer op ROZ, denk dat er ergens iets fout gaat..
Machinist.

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #29 on: Saturday 20 February, 2016, 08:38:14 »
Beta 7! Wat een leuke verrassing!
Ga er vanmiddag eens even in duiken ???