[CLD] 't Hart van Nederland Beta 5 (zie Beta 6)

*
Intercity
621 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 5
« Reply #60 on: Thursday 23 October, 2014, 21:43:39 »
...een vraag aan jullie; het career scenario Harderwijk - Amersfoort doet die het?

Ontbrekende OEBB DDm van Andi_M? Verder nog niet gereden, ben aan het testen of de scenario's zonder foutmeldingen opstarten. Veel meldingen betreffende de V200 Bentheimer Eisenbahn.

*
Hondekop
111 posts
« Reply #61 on: Thursday 23 October, 2014, 21:45:08 »
trainxp bij de overweg bij putten zit ook geen rail link op een van beide sporen. Hoe kan ik deze aanleggen ?

Door de readme van het overwegen pakket zeer zorgvuldig te lezen!

Ik heb de handleiding van het overweg pakket gelezen.

Hier staat klik met je linkermuisknop op de overweg.
En hier naar moet je met linkermuisknop klikken op het spoor.

Enkel selecteert hij enkel het rails en niet meer de overweg.

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #62 on: Thursday 23 October, 2014, 21:57:40 »
Ik heb zelf wel het idee dat ik een aantal assets mis op de route naar Harderwijk.
Zou iemand me kunnen vertellen of dat echt zo is???

Tjonge tjonge nog aan toe weer eens een die niet goed leest, lees het allereerste bericht eens goed door wat daar staat, en dan met name deze regel:
Met wel de aanmerking dat er nog WIP trajecten in zitten, mja Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd.

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #63 on: Thursday 23 October, 2014, 22:02:58 »
trainxp bij de overweg bij putten zit ook geen rail link op een van beide sporen. Hoe kan ik deze aanleggen ?

Door de readme van het overwegen pakket zeer zorgvuldig te lezen!

Ik heb de handleiding van het overweg pakket gelezen.

Hier staat klik met je linkermuisknop op de overweg.
En hier naar moet je met linkermuisknop klikken op het spoor.

Enkel selecteert hij enkel het rails en niet meer de overweg.

Hmm, hoe zouden wij route bouwers het gedaan hebben in het begin van uitkomen?
Juist je raad het al, door te lezen en nog eens te lezen daarna veel heel veel oefenen.
Want oefening baart kunst. ;)

*
Hondekop
111 posts
« Reply #64 on: Thursday 23 October, 2014, 22:18:27 »
Als je had gezegt dan moet de overweg even opnieuw aanleggen. omdat je nadien geen railmarkers meer kan plaatsen. Had het een discussie verkomen.

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #65 on: Thursday 23 October, 2014, 22:25:58 »
Nu heb ik een belangrijkere mededeling:
Bij mij start het QD scenario niet vanaf Apeldoorn.
Iedere keer geeft hij aan dat hij het scenario niet kan laden...
Ben ik de enige, of hebben meerdere mensen dit probleem?

Naar Apeldoorn rijden gaat in de QD wel...

Zal eens kijken, ....

Inderdaad deze is defect, er staat in Apeldoorn wel een zg. Player spawn marker maar daar zit op onverklaarbare reden geen link meer aan.
En dat is op zich niet zo'n punt, maar als ik hem wil verwijderen (om er een nieuwe neer te zetten) resulteert dat in een dump file.
M.a.w. die moet ik eerst weg zien te krijgen, al is het handmatig uit een van de .bin bestanden van het betreffende scenario, maar later meer hierover.. (als ik tenminste niet te veel klaagberichten krijg :'()

Als je had gezegt dan moet de overweg even opnieuw aanleggen. omdat je nadien geen railmarkers meer kan plaatsen. Had het een discussie verkomen.

Je kunt het ook anders zien, als je eerst eens wat ondernomen had voor je een vraag stelde  was deze discussie zeker overbodig geweest dat je erover begonnen bent.
Maar nee vaak is het zo eerst een vraag stellen van hoe en/of wat, en dan gaan proberen.

*
Sprinter
465 posts
« Reply #66 on: Thursday 23 October, 2014, 23:34:49 »
ik krijg zowiezo als ik de route opstart in qd of de senario een save to dumpfile dus ik snap het ff niet.

*
Hondekop
111 posts
« Reply #67 on: Friday 24 October, 2014, 00:07:56 »
Het is gelukt met de overweg. Er zijn meer overwegen op Amersfoort - Hardewijk die een defect hebben. Maar dat komt vast in de toekomst wel goed :)

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #68 on: Friday 24 October, 2014, 07:11:33 »
Het is gelukt met de overweg. Er zijn meer overwegen op Amersfoort - Hardewijk die een defect hebben. Maar dat komt vast in de toekomst wel goed :)

Als dat zo is wel ja, maar we hebben het over de overwegen en daar zitten ze, op een paar verkeerd geplaatste na dan, allemaal aan.
Je bent toch niet met de linken van de overwegplaten aan het stoeien want die zitten idd niet op de wegen en is verder ook niet nodig voor het auto verkeer.
Dat volstaat met een link op de rails, had het eerder geprobeerd met alleen linken op de weg om de spoorlinken te ontlasten maar dan ben je de overwegplaat kwijt na een TS herstart.

*
Hogesnelheidstrein
3.433 posts
« Reply #69 on: Friday 24 October, 2014, 07:53:45 »
Ik ga vandaag nog eens alles na lopen je hoort het nog!
« Last Edit: Friday 24 October, 2014, 08:17:27 by John Roterman »

*
Hogesnelheidstrein
1.344 posts
« Reply #70 on: Friday 24 October, 2014, 08:32:33 »
Mooie route trainsxp heb hem gisteren helemaal is bekeken en ik vind hem er super uit zien!
Stand by-----------------------------

Mijn systeem specificaties waar ik TS mee speel:

Intel Core I7 6700K
Corsair Vengeance 16 GB
Msi Z170a M7
Asus ROG GTX1080

*
Sprinter
267 posts
« Reply #71 on: Friday 24 October, 2014, 09:23:30 »
wat ik gezien zie erg mooi uit weer , ook in 2015 en 2014 ik heb zie alle bij mooi werk trainsxp , op naar beta 6  ;) ;)

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
866 posts
« Reply #72 on: Friday 24 October, 2014, 10:05:21 »
Zoals ik de video is is de route weer mooi geworden.

Toch maar het stukje Utrecht richting Hilversum opgenomen, eerder zei je dat je dat niet ging doen vanwege de route van 't Gooi.

Binnenkort maar eens Train Simulator weer installeren en deze route uitproberen.
Niet veel tijd helaas er voor.
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

*
Sprinter
465 posts
« Reply #73 on: Friday 24 October, 2014, 10:13:15 »
Hoi

Is er iemand die mij ook kan helpen??

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #74 on: Friday 24 October, 2014, 10:38:21 »
@wouter28,
Nee ik zou het niet weten als die het nagenoeg bij iedereen doet en bij jou niet. :-\
Probeer het eens met deze herstelde QD scenario wat misschien ook niet zal werken als jij in gebreke bent met de totale installatie met wat dan ook.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nou heb het in zoverre voor elkaar dat het QD scenario vanaf Apeldoorn ook weer werkt.
Zoals ik eerder melde kreeg ik de beschadigde Player spawn marker die in Apeldoorn stond niet verwijderd zonder een dump bij opslaan. :(
Nu heb ik met RW_Tools de bewuste string uit het ScenarioNetworkProperties.bin opgezocht en verwijderd.
Daarna ff afwachten of dat goed was gedaan, dit was voor mij ook de 1e keer op deze manier.
TS gestart, het QD Cris Cras door Mid-Ned scenario geselecteerd en ja hoor de Player spawn marker was weg in Apeldoorn.
Een nieuwe Player spawn marker er neergezet, het traject zoals die was weer ingevoerd en walla nu werkt hij weer vanaf Apeldoorn naar ...... :P
Onder het rar bestand met daarin een RWP QD ...... scenario.

Ps. heb de trajecten verder niet allemaal getest, want dan ben ik een dag bezig om dit naar elke plaats afzonderlijk te gaan doen.
Maar is er nog wat mis met de QD Cris Cras door Mid-Ned dan hoor ik dat wel. ;)

Offline Tom
*
Hogesnelheidstrein
Voorheen: nstomjanssen2000
Geboren Nijmegenaar
2.381 posts
« Reply #75 on: Friday 24 October, 2014, 10:44:52 »
Zou je nog een QD-dinges Ede Wageningen - Amersfoort v.v. willen doen?

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #76 on: Friday 24 October, 2014, 11:06:08 »
Toch maar het stukje Utrecht richting Hilversum opgenomen, eerder zei je dat je dat niet ging doen vanwege de route van 't Gooi.

Ja, dacht waarom ook niet voor die paar km tussen Blauwkapel en Hilversum, en ook met de gedachte dat Ed andere bovenleidingdraad heeft en zijn route vanaf Ut CS tot Blauwkapel ook over mijn route loopt. ;)

Zou je nog een QD-dinges Ede Wageningen - Amersfoort v.v. willen doen?

Zou zeggen probeer eens wat uit, zet een Player spawn marker neer in Ede Wageningen, stippel het traject uit naar Amersfoort en zien we hem wel tegemoet. ;D

*
Sprinter
465 posts
« Reply #77 on: Friday 24 October, 2014, 11:50:25 »
@trainxp: heb alles netjes volgens het boekje geinstalleerd. Oude in stallatie verwijderd en assets geplaatst en wisselstellers geinstalleerd. Zal vanmiddag decnieuwe qd senario es plaatsen. Misschien is datvhet wel. Want beta 4cdeed het altijd. In beta 5 zitten toch dezelfde assets als in beta 4??

*
Hondekop
136 posts
« Reply #78 on: Friday 24 October, 2014, 12:39:12 »
@trainsxp

Mooi: de QD werkt weer fantastisch :) :) :)

Edit/
Ik had het een tijdje geleden over de overweg van de Ponlijn:
Dat is een aandachtspuntje voor de volgende keer, 't is geen ramp! :)
Hierbij is ie dan, de foto voor het plakboek  8)  :
« Last Edit: Friday 24 October, 2014, 13:34:04 by 2561 »

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #79 on: Friday 24 October, 2014, 15:43:52 »
Daar verander ik nu of een volgende keer niets aan en hij gaat ook niet in het plakboek. ???
Weet je wat een ramp is dat jij vermoedelijk niet up-to-date bent met het seinen overwegen pakket en dan krijg je dit soort zaken, hier is er niets mis mee. :(
« Last Edit: Friday 24 October, 2014, 16:32:29 by trainsxp »

*
Sprinter
465 posts
« Reply #80 on: Friday 24 October, 2014, 16:20:39 »
Welk seinen pakket moet ik hebben dan??

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #81 on: Friday 24 October, 2014, 16:27:30 »
Welk seinen pakket moet ik hebben dan??

Hoezo, heb jij dit dan ook bij die overweg, bij jou deed de route het toch niet?

Edit/
Oeps ik bedoelde het overwegen pakket, soms wordt ik er gestoord van.
Dat neemt niet weg dat de eerste regel blijft staan.
« Last Edit: Friday 24 October, 2014, 16:34:12 by trainsxp »

*
Hondekop
136 posts
« Reply #82 on: Friday 24 October, 2014, 17:24:11 »
Sorry voor de verwarring trainsxp.
Ik heb namelijk wel het nieuwe overwegen-pakket, maar iets in het scenario heeft ervoor gezorgd dat hij niet goed stond. Ik heb hem nu eens zonder het scenario opgestart maar in de world-edditor, en nu staat hij wel op de goede plek...
Sorry voor de commotie, maar het blijft een bijzonder beeld dat de trein moet stoppen voor een ongemakkelijk object op het spoor :)  Ik zal het forum er niet meer mee gaan vervuilen :)

PS: Ik snap dat als iedereen gaat mekkeren over "het lukt niet"of "ik mis iets", terwijl het duidelijk in de readme staat, je nogal moedeloos wordt.... Dus excuses van mijn kant voor het onnodige bericht :)

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
matje 46
347 posts
« Reply #83 on: Friday 24 October, 2014, 21:37:51 »
Hallo,

Ik heb de oude route midden nederland beta 4 verwijderd . En ,t hart van nederland geinstalleerd, de route plus assets...
Maar zie hem helaas nog niet in het TS 2015...

Iemand een idee?

Gr. Tim
groet,Tim :)

*
Sprinter
"3D Objecten Bouwer en Repainter van de NL Trams"
222 posts
« Reply #84 on: Friday 24 October, 2014, 21:55:48 »
 :) Hoi Trainsxp en Allemaal :)

Er was eens iemand die in 2011 de moeite nam om een spoortje aan te leggen van Arnhem naar Utrecht en naar Amersfoort enzv...en wij zeiden Joepie we hebben zo maar voor niets een Nederlandse Route om op te rijden in onze nieuwe TS 2012......we waren echt Joepie zo blij met Midden Nederland Beta 1.......... ;D

Nu na ongeveer 3 jaar is het Meesterwerk van Trainxp uitgegroeid naar de Mooiste Grote Route van Nederland  :D

Ik doe het altijd zo bij iets nieuws:

1 Als eerste ga ik bij iets nieuws aller eerst naar de Lees Mij's en Read Me's tekst cq pdf bestanden en neem de tijd
   om die te lezen en nog eens te lezen.

2 Om zeker te zijn dat ik het allemaal goed doe Lees ik alles nog een keer goed door.

3 Dan ga ik eens lekker proberen en rondsnuffelen met het nieuws wat ik heb gedownload in samenwerking met
   de Lees Mij's en Read Mij's.

4 Na een dagje of zo, zo bezig te zijn geweest, wordt bijna 99% van mijn Goed Lezen beloond en speel ik met
   veel plezier met al het nieuwe voor mijn Train Simulator.

5 Om die 1% ook nog te overwinnen ga ik weer eens Lekker Lezen en Snuffelen op de Forums...en echt daar
   vind je echt alle antwoorden op je vragen.

6 Inmiddels is er dan een week verstreken door Goed te Lezen, Uitproberen en Rond te Snuffelen op het  Internet.

7 Het leuke hiervan is ben ik lekker een week intensief met mijn Hobby bezig geweest en heb zo goed als 100%
   resultaat en voor ...joepie.... 500 % Speel plezier door mijn eigen creativiteit.

8 ..en..zoals er een Oude Reklame op de TV was waar in word gezegd :

" Dat zouden meer mensen moeten doen "  ::) ::)

Trainxp, Heel Hartelijk Bedankt voor deze Hele Erg Mooie Nieuwe "`t Hart van Nederland  Route."  ;D ;D

En Speciaal voor de Klagers en Niet Lees Mij Lezers....Doe hem dat maar eens na..  ::) 8) 8)

Ik hoop dat veel mensen aan deze info iets hebben..dus mensen belangrijk Eerst Alles Goed Lezen:) :)

Moest me toch even van het Hart, maar.....ondanks alles....iedereen Heel Veel Speel Plezier met :

........................................."`t Hart van Nederland Beta 5".  ;D ;D

Mvg. Harry  ;)

« Last Edit: Friday 24 October, 2014, 22:04:19 by harryveolia »

*
Hogesnelheidstrein
1.344 posts
« Reply #85 on: Friday 24 October, 2014, 22:23:41 »
Om dit te kunnen is ervaring en moeite een grote factor!

Trainsxp is iemand met doorzettingskracht, dit kun je zien omdat dit BETA 5 is!

Dus ik heb erg veel respect voor iemand zoals TrainsXp die deze hele route mogelijk maakt.

Heel erg bedankt voor deze mooie route!

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #86 on: Friday 24 October, 2014, 22:35:51 »
harryveolia & Thomas1,

Hartelijk dank voor deze wijze woorden, dat doet een mens goed. :)
Hier kan ik voorlopig weer een weekje mee vooruit.
En ja, soms krijg je berichtjes voorgeschoteld dat ik denk wat moet je er in vredesnaam mee en laat ze zo kalm aan maar links liggen.
zou je er afzonderlijk op ingaan dat mag je er wel een assistent(e) bijhalen want daar komt vaak geen eind aan.
Zo ook eens vragen/antwoorden gegeven op een vraag, maar aan het einde krijg je te verwerken (nadat het was opgelost door de persoon in kwestie) "had dit en dat eerder gezegd, dan was deze discussie niet nodig geweest", m.a.w. hier heb ik mijn lesje uit geleerd. :'(
Dan denk je toch op zo'n moment krijg toch allemaal het heen en weer.
En zoals je zegt, er zijn erbij die een route installeren enz. en omdat het in 1e instantie niet werkt is een zo kort mogelijke vraag geboren met de slotzin "wie kan mij helpen" zonder eerst zelf ook maar eens iets te ondernemen.
Afijn we gaan vrolijk verder door met beta 6 na sommige klaagliederen verwerkt te hebben.

edit/
Een qoute uit een bericht waarbij je van de ene in de andere verbazing beland:
.... maar iets in het scenario heeft ervoor gezorgd dat hij niet goed stond. Ik heb hem nu eens zonder het scenario opgestart maar in de world-edditor, en nu staat hij wel op de goede plek...
Toen ik het las moest ik ff hartelijk lachen en dacht ik hoe bestaat het, mja je moet voor de netheid wat melden wat trouwens ook niet iedereen doet.
« Last Edit: Friday 24 October, 2014, 22:58:35 by trainsxp »

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
398 posts
« Reply #87 on: Friday 24 October, 2014, 22:40:06 »
trainsxp, je hebt echt mooi werk geleverd. En onthoudt dit: perfectie bestaat niet, zolang jij denkt dat het goed is is het ook goed. Binnekort weer wat rijden in Nederland (zo jammer dat er nog geen België is...)!

Keep on the good work!

*
Hogesnelheidstrein
3.433 posts
« Reply #88 on: Saturday 25 October, 2014, 08:06:51 »
Wat een waanzinnige mooie route hebben wij er bij gekregen het is allemaal zo intens gedetailleerd geworden!
Ik ben er stil van!
En wat is Amersfoort opgeknapt!  ;)
Trainsxp onwijs bedankt voor zoveel moois.
En dan heb ik nog lang niet alles gezien :D
Maar ook Frison ontzettend bedankt voor de nieuwe Nederlandse stations in de route!

Ik was iets te enthousiast begonnen met installeren toen ik zag dat beta 5 er was.
Gisteren eens rustig alles door gelezen en stap voor stap alles geïnstalleerd.
En ik moet zeggen dat werkt het beste, dat moet je gewoon over hebben voor deze schitterende route!

Het enige waar ik nog een een probleem mee heb is dat ik geen Bovenleidingsportalen zie vanaf Arnhem naar Utrecht CS.
Maar daar ga ik vanmiddag nog is even naar kijken!

Het hart van Nederland is een super mooie complete Nederlandse route geworden.
Een route die het waard is om goed de lees mij te lezen en alle onderdelen stap voor stap te downloaden!

Trainsxp en Frison nogmaals enorm bedankt om dit moois voor ons te maken dat verdiend heel veel respect!

« Last Edit: Saturday 25 October, 2014, 08:19:57 by John Roterman »

*
Hogesnelheidstrein
7.981 posts
« Reply #89 on: Saturday 25 October, 2014, 08:35:36 »
John R,
Bedankt voor je complimenten, en zie je kunt het wel als je er maar de tijd voor neemt wat je zelf al aangaf. :P
Tussen Ah en Ut staan "De portalen van Dutch Classics" ...., zoek dat op in de leesmij.

Ps, ook de anderen hier voorafgaande bedankt voor de opbeurende berichtjes.

2561,
Bedankt voor je eerlijke antwoord aangaande het overwegen pack wat je per PM stuurde. :)
Dat wordt ook zeer gewaardeerd door mij en mag in een forum berichtje niet ontbreken om dat even te melden!