[CLD] 't Hart van Nederland Beta 5 (zie Beta 6)

*
Stoomlocomotief
35 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 5
« Reply #30 on: Thursday 23 October, 2014, 11:43:49 »
Beste Trainsxp,

dat klopt. En hartstikke bedankt voor jullie reactie. Het is nu gelukt. Ik heb de 47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c verwijderd en daar op dezelfde plaats de nieuwe geinstalleerd. Ik start TS 2015 op en hij staat erbij: 't hart Nederland Beta 5. Dank voor jullie hulp.

Mvg Maarten.

*
Hogesnelheidstrein
1.344 posts
« Reply #31 on: Thursday 23 October, 2014, 11:59:36 »
Hoeft niet ik heb ook gewoon erover heen gegooid en hij werkt gewoon
Stand by-----------------------------

Mijn systeem specificaties waar ik TS mee speel:

Intel Core I7 6700K
Corsair Vengeance 16 GB
Msi Z170a M7
Asus ROG GTX1080

*
Hogesnelheidstrein
7.993 posts
« Reply #32 on: Thursday 23 October, 2014, 12:09:06 »
Hoeft niet ik heb ook gewoon erover heen gegooid en hij werkt gewoon

Tsja, je hebt er altijd bij die het beter denken te weten. ::)
Maar het is een compleet nieuwe route map, dus waarom zul je het oude niet eerst verwijderen zodat je alle "junk files" hiermee ook kwijt bent en schoon schip houd!

Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
1.344 posts
« Reply #33 on: Thursday 23 October, 2014, 13:21:17 »
'Nog' niet nodig ;)

*
Hogesnelheidstrein
7.993 posts
« Reply #34 on: Thursday 23 October, 2014, 15:08:09 »
Van die defecte overweg in Bilthoven klopt, in Ermelo het zelfde probleempje.

Dat de overwegbomen in Bilthoven en Ermelo niet dicht gaan klopte, al was het wel heel ver van Ermelo af en meer in Putten. ;)
Maar zoals ik al zei lagen er een paar overweg linken verkeerd.
Bij Bilthoven ligt van een overweg de spoor link op het verkeerde spoor die ik misschien tijdelijk daar had neergelegd en vergeten ben terug te zetten.
En bij Putten lag een weg link verkeerd om, die moeten naar het spoor gericht zijn. (Shift ingedrukt + op de link klikken)
Dus als je een beetje handig bent kun je dat zelf even wijzigen in de route editor.
Let wel dat in dit geval bij de spoor link het even kan duren met opslaan, breek niet voortijdig af want dan ben je het zg. tracks.bin bestand (0 kb) kwijt! :'(

*
Hogesnelheidstrein
Routebouwer Groningen-Delfzijl
1.104 posts
« Reply #35 on: Thursday 23 October, 2014, 16:38:30 »
Ben de assets op dit moment bij één aan het rapen.
Het is een hele lijst, maar als je je bedenkt trainsxp hiermee honderden(of nog veel meer) uren bezig is geweest met bouwen dan stelt dat downloaden van alle dingen werkelijk waar niks voor.
Ben zeer benieuwd naar de veranderingen in beta 5.
Nu eerst even pauze ::)

In ieder geval top dat je je route beschikbaar aan ons stelt!

*
Hondekop
136 posts
« Reply #36 on: Thursday 23 October, 2014, 16:48:06 »
Wow, route ziet er nog mooier uit! Echt top wek!

Ik heb alleen nog even een vraagje over het sporenplan in Amesrfoort:
Ik was afgelopen weekeind er nog voor de spoorparade (wat nogal een flop was op sommige punten ;)  ) in Amersfoort en heb daardoor een beetje kennis kunnen opdoen van het sporenplan aldaar...
Maar, ligt daar werkelijk een tunnel onder het spoor? Dat wist ik anders helemaal niet..
Sorry voor de domme vraag, maar ik ben toch benieuwd 8)

Maar echt chapeau voor de route!

*
Hogesnelheidstrein
7.993 posts
« Reply #37 on: Thursday 23 October, 2014, 16:55:54 »
Er is al een hoop meegeleverd in het Assets bestand wat niet apart gedownload hoeft te worden.
Het beste kun je de hele handel natuurlijk installeren en dan met RW_Tools controleren wat je mist en dat downloaden.
Daarom heb ik al zo vaak gezegd , en nogmaals, RW_Tools is een vrijwel onmisbaar proggie. ;)

Ps. 2561,
Kijk en Huiver, dan heb je niet goed rondgekeken. ;D

*
Hogesnelheidstrein
1.543 posts
« Reply #38 on: Thursday 23 October, 2014, 16:56:20 »
Daar ligt zeker een dive under zie dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=ne6qhepz2Bw
Machinist.

*
Hondekop
136 posts
« Reply #39 on: Thursday 23 October, 2014, 17:00:09 »
Ah,  Ik denk dat de stoom van de VSM die verborgen heeft gehouden 8)
Nou ja, beter gezegd: de vele rammelbakken van ProRail, VAM en nog wat andere rotzooi die ze niet even ergens anders naar toe hebben gesleept blokkeerde het zicht...    NS Foei :(

Back on-toppic now :)
« Last Edit: Thursday 23 October, 2014, 17:06:00 by 2561 »

*
Sprinter
Now building on Enschede-Hoofddorp
291 posts
« Reply #40 on: Thursday 23 October, 2014, 17:43:54 »
Nice job! Congrats on your release! Looks amazing!
Subscribe to my YouTube channel and watch the latest video's of the route. Latest video update;
https://www.youtube.com/watch?v=4Eya8whPUQQ

*
Hondekop
136 posts
« Reply #41 on: Thursday 23 October, 2014, 17:45:10 »
Nu heb ik een belangrijkere mededeling:
Bij mij start het QD scenario niet vanaf Apeldoorn.
Ik heb al met verschillend NS materieel geprobeerd om Apeldoorn-Amersfoort en Apeldoorn Utrecht te bereiden.
Iedere keer geeft hij aan dat hij het scenario niet kan laden...
Ben ik de enige, of hebben meerdere mensen dit probleem?

Edit/
Naar Apeldoorn rijden gaat in de QD wel...
« Last Edit: Thursday 23 October, 2014, 17:51:57 by 2561 »

*
Hogesnelheidstrein
7.993 posts
« Reply #42 on: Thursday 23 October, 2014, 18:06:44 »
Nu heb ik een belangrijkere mededeling:
Bij mij start het QD scenario niet vanaf Apeldoorn.
Iedere keer geeft hij aan dat hij het scenario niet kan laden...
Ben ik de enige, of hebben meerdere mensen dit probleem?

Naar Apeldoorn rijden gaat in de QD wel...

Zal eens kijken, een vraag aan jullie; het career scenario Harderwijk - Amersfoort doet die het?
Zo niet wat geeft die aan als je hem in de scenario editor start?, bij mij is het iig mis kwam ik vanmiddag achter dus....

*
Hondekop
136 posts
« Reply #43 on: Thursday 23 October, 2014, 18:46:19 »
Bij mij doet hij het gewoon, zonder foutmelding

*
Hogesnelheidstrein
7.993 posts
« Reply #44 on: Thursday 23 October, 2014, 19:09:43 »
Bij mij doet hij het gewoon, zonder foutmelding

Oke bedankt we w88 af.
Toch vreemd dat hij het iig bij jou wel doet, hier gaf hij bij de start een fout van "het tracks.bin kan niet gevonden worden" o.i.d.
Maar er zit even zo goed een foutje in omdat er bij Amersfoort een treinstel half over een wissel staat en zo in feite de weg blokkeert voor service 2 die hiermee voor rood blijft staan maar verder geen gevolgen heeft.

*
Hondekop
136 posts
« Reply #45 on: Thursday 23 October, 2014, 19:17:45 »
Maar er zit even zo goed een foutje in omdat er bij Amersfoort een treinstel half over een wissel staat en zo in feite de weg blokkeert voor service 2 die hiermee voor rood blijft staan maar verder geen gevolgen heeft.
Klopt :)

Ik heb wel iets anders leuks gevonden...
Ik heb net heel even het scenario "Autotrein Ponlijn" o.i.d. gereden en moet dan wel stoppen voor iets zeer vreemds:
Overwegbomen die midden op de rails staan. :)

Hij heeft jammer genoeg geen screenshot gemaakt (terwijl ik dat wel deed), maar het is er echt eentje voor in een Railworks-plakboek 8)
Ik heb het over de overweg, die aan de rand van de "bewoonde wereld" staat te Amersfoort natuurlijk
« Last Edit: Thursday 23 October, 2014, 19:21:06 by 2561 »

*
Stoomlocomotief
43 posts
« Reply #46 on: Thursday 23 October, 2014, 19:18:55 »
Even een vraagje, ik zie her en der de portalen niet. heb er last van tussen Utrecht CS - Utrecht Overvecht en bij Amersfoort sporen 1,2 en 4. Tevens zie ik op amersfoort het stations gebouw tussen spoor 1 en 2 niet. Bij  Baarn zie ik het gebouw/dak ook niet. Enig idee waarom? zijn dat soms nieuwe assets geworden? Zag ze wel in Beta 4. (met uitzondering van de genoemde portalen, had ik bij Beta 4 ook)

*
Hondekop
111 posts
« Reply #47 on: Thursday 23 October, 2014, 19:19:50 »
trainxp bij de overweg bij putten zit ook geen rail link op een van beide sporen. Hoe kan ik deze aanleggen ?

*
Hondekop
136 posts
« Reply #48 on: Thursday 23 October, 2014, 19:30:07 »
ik zie her en der de portalen niet. heb er last van tussen Utrecht CS - Utrecht Overvecht en bij Amersfoort sporen 1,2 en 4. Tevens zie ik op amersfoort het stations gebouw tussen spoor 1 en 2 niet. Bij  Baarn zie ik het gebouw/dak ook niet. Enig idee waarom? zijn dat soms nieuwe assets geworden? Zag ze wel in Beta 4. (met uitzondering van de genoemde portalen, had ik bij Beta 4 ook)

Portalen: Dit zijn apparte objecten die je appart moet downloaden, maar dat staat ook in de readme :D
Baarn:     Staat er bij mij gewoon in, dat zou ik ook niet weten.

*
Stoomlocomotief
43 posts
« Reply #49 on: Thursday 23 October, 2014, 19:33:09 »
ik zie her en der de portalen niet. heb er last van tussen Utrecht CS - Utrecht Overvecht en bij Amersfoort sporen 1,2 en 4. Tevens zie ik op amersfoort het stations gebouw tussen spoor 1 en 2 niet. Bij  Baarn zie ik het gebouw/dak ook niet. Enig idee waarom? zijn dat soms nieuwe assets geworden? Zag ze wel in Beta 4. (met uitzondering van de genoemde portalen, had ik bij Beta 4 ook)

Portalen: Dit zijn apparte objecten die je appart moet downloaden, maar dat staat ook in de readme :D
Baarn:     Staat er bij mij gewoon in, dat zou ik ook niet weten.

oke, want in de Beta 4 had ik precies op de dezelfde punten geen portalen. terwijl op alle andere plekken wel. maar kan je mss hier posten welke ik precies moet?

*
Hondekop
136 posts
« Reply #50 on: Thursday 23 October, 2014, 19:39:29 »
Die van MarcD geloof ik.

*
Stoomlocomotief
43 posts
« Reply #51 on: Thursday 23 October, 2014, 19:54:58 »
Die van MarcD geloof ik.

Ik heb deze er echter al in zitten. dus het is dan toch wel vreemd dat ik op sommige plekken geen portalen zie. ik zie ze alleen als ik de world editor doe en een portaal neerzet. maar zodra ik daarna weer de route rijd, dan zijn ze weer weg. ik had het ook bij Ede-Wageningen in Beta 4. daar heb ik op een bepaalt moment maar de portalen vervangen. maar dat duurt veel te lang.

*
Hogesnelheidstrein
3.435 posts
« Reply #52 on: Thursday 23 October, 2014, 20:08:08 »
Ik heb alles geinstalleerd maar krijg geen rails en geen bodem bedekking enig idee wat ik mis???????????? :-[

*
Stoomlocomotief
43 posts
« Reply #53 on: Thursday 23 October, 2014, 20:30:53 »
Oke, heb inmiddels alle portalen zichtbaar, heb de scenery density omhoog gezet. alleen bij baarn, bilthoven en amersfoort tussen spoor 1 en 2 zijn de stations gebouwen/daken nog altijd niet zichtbaar. waarom. in de beta 4 had ik ze gewoon?! is er misschien een nieuwe asset voor die gebouwen meegeleverd.

EDIT:

Ik heb niet goed gekeken. Onderaan het assets bestand staat "Nieuw in Beta 5".
Daar nu alles even van downloaden. kijken of het dan wel goed gaat :D

EDIT 2:

Ik kan nu overal, behalve bij amersfoort tussen spoor 1 en 2, de stations gebouwen zien. Als iemand enig idee heeft waarom ik hem bij amersfoort nog niet kan zien, graag laten weten :D
« Last Edit: Thursday 23 October, 2014, 21:11:31 by godgeneral »

*
Hondekop
136 posts
« Reply #54 on: Thursday 23 October, 2014, 20:39:27 »
Ik heb alles geinstalleerd maar krijg geen rails en geen bodem bedekking enig idee wat ik mis???????????? :-[

Hmm, dat beeld komt me bekend voor van de Vlissingen-Rosendaal route, maar voor deze route vind ik dat wel uiterst merkwaardig.... Dit heb ik ook nog nooit gehad...
Heb je de rails wel gedownload, want je zweeft een beetje. Heb je teveel xtc genomen  :)
Nee even serieus, heb je de bijbehorende rails vanuit de readme wel gedownload?
« Last Edit: Thursday 23 October, 2014, 20:43:47 by 2561 »

*
Hogesnelheidstrein
1.344 posts
« Reply #55 on: Thursday 23 October, 2014, 21:09:54 »
John heb je alle assets van beta 4 nog?

*
Hogesnelheidstrein
7.993 posts
« Reply #56 on: Thursday 23 October, 2014, 21:31:24 »
trainxp bij de overweg bij putten zit ook geen rail link op een van beide sporen. Hoe kan ik deze aanleggen ?

Door de readme van het overwegen pakket zeer zorgvuldig te lezen!

John R,
Tsja je bent wel meer aan het stunten met dit soort zaken gezien sommige berichten. ;)
Maar ervan uitgaande dat het meegeleverde Assets pakket op de goede plaats is geïnstalleerd met de rest van het benodigde spul.
Dan moet je de map Marklin eens uit de assets map verwijderen en daarna uit de meegeleverde assets de Marklin map copy > paste weer in de assets map.

Edit/
Vraag me soms af waarom ik er een leesmij bij lever als die toch niet of onvoldoende gelezen en aangehouden wordt.
Wil niet ontkennen dat het compleet is, maar zo zie ik achteraf weer op het plaatje van John R dat er een wagon wordt gemist, en laat daar nou net wel een link van in staan.
Sorry dat ik het weer moet zeggen, (wat niet persoonlijk bedoelt is want zo zijn er meerdere) en maar klagen dat een route niet goed wil laden, wat mogelijk logisch is met niet compleet materieel en/of andere zaken.
Dus voor iedereen: zorg eerst eens dat je alles voor elkaar hebt en kom dan met vragen!
« Last Edit: Thursday 23 October, 2014, 21:50:48 by trainsxp »

*
Blokkendoos
73 posts
« Reply #57 on: Thursday 23 October, 2014, 21:33:37 »
Bedankt voor de mooie route!
Zojuist heb ik een testrit opgenomen van Amersfoort naar Harderwijk :) :)

Deze is te zien op mijn YouTube kanaal:
www.youtube.com/watch?v=Kci0dPnBAa4

*
Hondekop
111 posts
« Reply #58 on: Thursday 23 October, 2014, 21:38:03 »
-
« Last Edit: Thursday 23 October, 2014, 21:45:48 by stadjer »

*
Blokkendoos
73 posts
« Reply #59 on: Thursday 23 October, 2014, 21:42:29 »
Ik heb zelf wel het idee dat ik een aantal assets mis op de route naar Harderwijk.
Zou iemand me kunnen vertellen of dat echt zo is???
de link naar de video staat in het bovenstaande bericht.