[CLD] 't Hart van Nederland Beta 5 (zie Beta 6)

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
't Hart van Nederland Beta 5 (zie Beta 6)
« on: Wednesday 22 October, 2014, 18:36:01 »

Hier is dan 't Hart van Nederland Beta 5 met een aantal mee verpakte Assets.
T.o.v. de eerdere versies zijn weer wat foutjes weggewerkt, maar het belangrijkste zijn wel de Coha wisselstellers die geïnstalleerd moet staan vanwege de trackrules die gebruikt zijn!
LET OP; omdat er nu wisselstellers zijn ingevoegd met daarmee samenhangend wijzigingen in de wissels + zo hier en daar de route heb aangepast naar het heden is de kans groot dat de eerder gemaakte scenarios door derden niet meer werken. (mogelijk van mij ook nog enkele, maar dat hoor ik wel)
Voor de meerdere veranderingen zou ik zeggen verken de route en je komt het vanzelf allemaal tegen, dat maakt de route nog verrassender.
Met wel de aanmerking dat er nog WIP trajecten in zitten, mja Aken en Keulen zijn ook niet op een dag gebouwd.
Deze leesmij.txt en een beta 5.rtf bestand (voor verschillende benodigde assets linken) zijn bijgevoegd.
De oude route kan beter eerst verwijderd worden voor je overgaat tot install. (of zet achter de beta 4 route map bv. 47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c-oud) als je dat nog tijdelijk wil houden
Het is een ingepakt bestand, pak dat uit en copy/paste de route/assets map naar ....\Steam\SteamApps\cCommon\Railworks\ met eventueel de optie van niets overschrijven omdat er veel assets inzitten die in Beta 4 ook zijn gebruikt.
De totale assets mappen zijn met RW_Tools samengesteld dus kan het gebeuren dat er enkele textures bestanden niet meegenomen zijn wat ik dan graag hoor mocht je dit tegenkomen.
Rest mij nog te zeggen om alle content bouwers hartelijk te bedanken die aan het tot stand komen van beta 5 hebben meegewerkt.
Zonder hen was deze beta 5 minder geslaagd geweest (al zeg ik het zelf) dan de voorgaande beta's met veeeel meer Nederlandse objecten. 8)

Ps. de route naam is gewijzigd naar 't Hart van Nederland Beta 5, dan staat die mooi bovenaan in de lijst. (op 't Gooi Centraal na) ;)
      En voor vragen (ben allicht wel wat vergeten te melden) en suggesties verwijs ik jullie naar de topics 't Hart van Nederland Beta 5 waar deze download te halen is.

Tot slot:
Veel plezier met de beta 5 versie, en klik om hem op te halen. ;)
<-+-+-+-+-+->
Update 't Hart van Nederland Beta5_'t_HvN_Upd_Pmarker.rwp: {Vervangt dus 't_HvN_ Update_Bnz.rwp die eerst verwijderd kan worden!}

Let wel; de 1e complete download blijft nodig voor de Assets, maar vervalt hiermee de Content\Route map installatie uit die map!

M.v.g. marklin(2), Alias kippenlijn en trainsxp.

Edit/ m.b.t. het .rtf bestand:
Er staat nog een oude rtf link in het meegezonden bestand, maar die komt te vervallen en wel deze: Station Ede Wageningen: http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=5718 !!
Er is een nieuwe voor in de plaats gekomen van Marc D die in de Assets map zit. (+ een txt bestand die in de Assets\MyRailDreams\Railsimulator map komt te staan!(lees die ook even))
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
En hier 2 nieuwe linken:
De creatie van mijzelf voor de DD-AR: NS 1757
Fccpps Zelflosser Railpro: Railpro Zelflosser

Die in het rtf bestand kloppen niet.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
CZ Spoordijken missing textures
Download onderstand bestand en pak uit in ....\Railworks
« Last Edit: Tuesday 29 September, 2015, 09:32:38 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Sprinter
291 posts
Re: 't Hart van Nederland Beta 5
« Reply #1 on: Wednesday 22 October, 2014, 19:08:17 »
Bedankt voor het vrijgeven van voorheen Midden Nederland en nu ´t Hart van Nederland Beta 5. Ik kijk er met veel plezier naar uit :) ! Helaas door traag internet nog wel ff wachten, maar ach aan ieder nadeel zit zijn voordeel en kan ik zonder probleem NASK leren en een Duits verslag maken :P (Alhoewel ik niet weet of ik daar blij mee moet zijn  :-X )
Gr. Dave

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
862 posts
« Reply #2 on: Wednesday 22 October, 2014, 19:30:08 »
Prachtig dat deze route in de Beta 5 stadium al weer gekomen is.
Zal deze later een keer proberen, heb op dit moment Train Simulator niet meer geïnstalleerd staan.

Deze route is wel 1 van de top routes die er zijn :)
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

TreinPunt.NL Tech Team
Hogesnelheidstrein
1.046 posts
« Reply #3 on: Wednesday 22 October, 2014, 19:43:51 »
Misschien stomme vraag, maar had het met betrekking tot een beta 6 niet handiger geweest om van de content map en jouw eigen assets map een rwp te maken, zodat deze voor een toekomstige versie de-installeerbaar is?

En ik ben al heel dankbaar dat veel assets meegeleverd worden, ik had al niet zo'n zin om bijvoorbeeld van frison alle 57 assets los te downloaden en installeren, laat staan de rest en dat hoeft nu ook niet muv coha, TOP!
« Last Edit: Wednesday 22 October, 2014, 19:45:22 by X_shooter1 »

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
« Reply #4 on: Wednesday 22 October, 2014, 20:20:35 »
Misschien stomme vraag, maar had het met betrekking tot een beta 6 niet handiger geweest om van de content map en jouw eigen assets map een rwp te maken, zodat deze voor een toekomstige versie de-installeerbaar is?

Waarom voor beta 6, dat had met deze versie ook gekund. ;)
Maar er zijn velen gebruikers die een RWP bestand eerst uitpakken met rar en dan een copy/paste doen, of met 7zip het RWP bestand openen, en dan voor "copy naar" ... kiezen.
Als je een RWP bestand (Assets) installeert op de gebruikelijke manier word alles overschreven, dus ook mogelijke updates, en dat heb je met een copy/paste niet als je kiest voor niets overschrijven.
« Last Edit: Wednesday 22 October, 2014, 20:25:43 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
1.539 posts
« Reply #5 on: Wednesday 22 October, 2014, 21:08:00 »
Ziet er ten eerste heel erg goed uit. Alleen ik vond een overwegboom die omhoog bleef terwijl ik de overweg passeerde. Dit is de laatste boom voor Bilthoven spoor 1.

''en ja ik weet dat ik op de foto de overweg al gepasseerd ben..''
Machinist.

*
Hogesnelheidstrein
5.151 posts
« Reply #6 on: Wednesday 22 October, 2014, 21:24:24 »
Even voor de zekerheid een vraag, moet de route ook hier geüpload worden?
« Last Edit: Wednesday 22 October, 2014, 21:27:16 by jor[D]1 »

*
Sprinter
"3D Objecten Bouwer en Repainter van de NL Trams"
222 posts
« Reply #7 on: Wednesday 22 October, 2014, 21:52:53 »
:) Hoi TrainsXP  :)

Toppie..Bedankt voor de Route ik zal eens rustig :

Aller Eerst eens de LEES MIJ's Zeer Goed Gaan Lezen ..

en dan gaan snuffelen hoe mooi deze Route is geworden, en natuurlijk...Petje af voor de Bouwer.. 8)..jij dus  ;D ;D

Mvg. Harry  ;)
« Last Edit: Wednesday 22 October, 2014, 21:56:06 by harryveolia »

*
Hogesnelheidstrein
2.352 posts
« Reply #8 on: Wednesday 22 October, 2014, 22:10:37 »
Uiteraard eerst de nodige complimenten!  8)

Het ziet er zeer goed uit en met zorg gemaakt, dat is duidelijk.  ;)

Echter na wat te hebben gereden, toch even een paar opmerkingen, klopt de bovenleiding zoals op de afbeelding en tussen Arnhem en Velperpoort (wilde het station bezoeken  ;) ) heb ik de indruk dat er een dijk, viaduct of ondergrond ontbreekt?

Nog wel even versie 04 over 05 gezet zonder te overschrijven om zeker te weten dat er niets mist en RWT geeft ook geen missende items weer, dus .......

*
Intercity
Met een goede wil kom je op het juiste spoor!
812 posts
« Reply #9 on: Wednesday 22 October, 2014, 22:17:34 »
Heel mooi gedaan alweer! Prachtwerk! Heb zonet de 5676 (Zl - Ut) vanaf Hd.
Van die defecte overweg in Bilthoven klopt, in Ermelo het zelfde probleempje.

Nick ;)

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
« Reply #10 on: Wednesday 22 October, 2014, 22:21:54 »

Ja dat was wel de bedoeling, want in mijn 1e bericht staat namelijk dit:
......, en de Download kan daar gehaald worden totdat hij hier beschikbaar is.
;)
Zou zo zeggen maak er wat moois van. :)

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
« Reply #11 on: Wednesday 22 October, 2014, 22:42:37 »
Luitjes bedankt voor de complimenten en feedback.
Bij die overwegen zal ik eens kijken, er zal wel zo'n link verkeerd om op de weg liggen.
Frison, ja daar ligt een dijk en moet bij Coha gehaald worden wat ook in de leesmij te lezen is en wel dit:
Alle RailWorks/TS201* downloads van Coha: http://www.coha.nl/index.php/download-nl/viewcategory/51
Wat bij de schutting te zien is moet je maar denken dat het mos er een beetje dik bezaait opstaat. ;)
En de bovenleiding wat is daar mis aan volgens jou? :-\

*
Hogesnelheidstrein
5.151 posts
« Reply #12 on: Wednesday 22 October, 2014, 23:07:41 »

Ja dat was wel de bedoeling, want in mijn 1e bericht staat namelijk dit:
......, en de Download kan daar gehaald worden totdat hij hier beschikbaar is.
;)
Zou zo zeggen maak er wat moois van. :)

Nu ook op treinpunt beschikbaar:
http://forum.treinpunt.nl/index.php?action=downloads;sa=view;down=5850

Mvg Jordi

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
« Reply #13 on: Wednesday 22 October, 2014, 23:15:45 »
Oke bedankt, heb mijn 1e bericht er op aangepast. ;)

TreinPunt.NL Tech Team
Hogesnelheidstrein
1.046 posts
« Reply #14 on: Wednesday 22 October, 2014, 23:28:28 »
De nieuwe gedeeltes zien er goed uit, maar hier en daar wat kaal, maar dat gaf je zelf al aan. Verder denk ik dat voor een volgende versie misschien de scenery van utrecht mooier gemaakt kan worden? Voor de rest toppie, valt veel van te leren van jouw bouwstijl  ;D

*
Hondekop
111 posts
« Reply #15 on: Wednesday 22 October, 2014, 23:36:44 »
Hallo Trainxp.

De link naar de hoogspanningsmast in de rtf werkt niet. Heb je een alternatieve locatie ?

Vriendelijke Groet,
Brian

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
« Reply #16 on: Wednesday 22 October, 2014, 23:48:22 »
De link naar de hoogspanningsmast in de rtf werkt niet. Heb je een alternatieve locatie ?

Ja dat heb ik, als het goed is zitten die in de meegeleverde assets map van tankje. ;)
Maar zo zullen er nog wel meer .rtf linken tussen zitten die allemaal bij Dutchrail vandaan komen door de verhuizing van server. :(

*
Hondekop
111 posts
« Reply #17 on: Wednesday 22 October, 2014, 23:50:41 »
de rest van Dutchrail had ik wel dus dan komt het goed :)

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
« Reply #18 on: Thursday 23 October, 2014, 07:55:18 »
Mooie route alleen staat er bij mij oranje gele namen op de naam borden van het station hoe kan ik dit oplossen

*
Hogesnelheidstrein
3.428 posts
« Reply #19 on: Thursday 23 October, 2014, 08:36:59 »
Bedankt voor Beta 5  :P

*
Stoomlocomotief
35 posts
« Reply #20 on: Thursday 23 October, 2014, 09:36:11 »
Beste Trainsxp,

Allereerst wil ik je bedanken voor deze fantastische route. Ik heb een vraagje. De route 't hart Nederland beta 5.rar heb ik gedownload en als ik hem open dan zie ik nergens een 't hart Nederland.rwp bestand staan. Bij de voorgaande versies zag ik altijd een .rwp bestand staan, zodat ik die bij utilities.exe op ts2015 kon zetten. De oude route heb ik eerst verwijderd met utilities.exe, maar toen ik zocht naar de .rwp bestand van 't hart van nederland kon ik die niet vinden. Beste Trainsxp of iemand anders, weten jullie wat ik moet doen om deze route in mijn ts2015 te krijgen. Ik hoor graag je reactie ?

MvG Maarten.

*
Hogesnelheidstrein
2.352 posts
« Reply #21 on: Thursday 23 October, 2014, 09:59:36 »

Frison, ja daar ligt een dijk en moet bij Coha gehaald worden wat ook in de leesmij te lezen is en wel dit:
Alle RailWorks/TS201* downloads van Coha: http://www.coha.nl/index.php/download-nl/viewcategory/51
Wat bij de schutting te zien is moet je maar denken dat het mos er een beetje dik bezaait opstaat. ;)

Ik heb alles van Coha maar schijnbaar nog niet alles geinstalleerd. Ik zal eens kijken wat ik dan zou missen. Vreemd dat RWTools dat niet aangeeft trouwens.

En de bovenleiding wat is daar mis aan volgens jou? :-\

Gezien andere routes lijkt dit op de basic bovenleiding en ik meende dat jij dezelfde als de route van Ed gebruikte, vandaar. Dat heb ik dan schijnbaar gemist ;)

*
Hogesnelheidstrein
2.352 posts
« Reply #22 on: Thursday 23 October, 2014, 10:02:02 »
Beste Trainsxp,

Allereerst wil ik je bedanken voor deze fantastische route. Ik heb een vraagje. De route 't hart Nederland beta 5.rar heb ik gedownload en als ik hem open dan zie ik nergens een 't hart Nederland.rwp bestand staan. Bij de voorgaande versies zag ik altijd een .rwp bestand staan, zodat ik die bij utilities.exe op ts2015 kon zetten. De oude route heb ik eerst verwijderd met utilities.exe, maar toen ik zocht naar de .rwp bestand van 't hart van nederland kon ik die niet vinden. Beste Trainsxp of iemand anders, weten jullie wat ik moet doen om deze route in mijn ts2015 te krijgen. Ik hoor graag je reactie ?

MvG Maarten.

Met winrar winzip of 7zip het bestand uitpakken en de map in de mappen (..:\Railworks\SteamApps\common\RailWorks) van railworks plakken, dan werkt het weer. ;)

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
« Reply #23 on: Thursday 23 October, 2014, 10:02:35 »
...., weten jullie wat ik moet doen om deze route in mijn ts2015 te krijgen?

Je moet mijn 1e bericht nog eens goed lezen wat daar staat, dat moet je doen. ;)
Het zijn dit keer namelijk geen RWP bestand(en)
En DIT heb je zeker ook niet gelezen, foei
« Last Edit: Thursday 23 October, 2014, 10:21:32 by trainsxp »

*
Hondekop
106 posts
« Reply #24 on: Thursday 23 October, 2014, 10:03:06 »
Heb 'm alvast gedownload. Ga er vanavond eens een stukje over rijden :). Nog een vraagje, heb je toevallig op de planning staan voor een verdere beta (6,7,8, enz.) om de bovenleiding van Tankje te plaatsen? Dat mag eigenlijk niet ontbreken op zo'n mooie en volledige route als deze :)

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
« Reply #25 on: Thursday 23 October, 2014, 10:13:45 »
Frison,
Voor de dijken moet je dit hebben: http://www.coha.nl/index.php/downloads/viewdownload/35/236
Nee dat heb ik wel overwogen met de bovenleiding van tankje maar stuite op zoveel problemen dat ik die strijd heb gestaakt, oftewel dat is niet het geval

Edit/
Wacht eens bedenk ik nu, het kunnen ook de dijken zijn wat als laatste in het meegezonden rtf bestand staat van UKTS.

Tycho28,
Misschien, als er tegen die tijd niets anders is wat eenvoudiger werkt, maar dan praten we over v1.0 ;)
Zie ook een paar regels hierboven onder Frison.

Allen,
Lees ook even de discussie tussen mij en tankje vanaf hier: http://www.dutchrail.eu/index.php/nl/forum/9-ontwikkeling-objecten/4625-nederlands-bovenleiding-systeem?start=15#11956
« Last Edit: Thursday 23 October, 2014, 10:40:07 by trainsxp »

*
Hogesnelheidstrein
2.352 posts
« Reply #26 on: Thursday 23 October, 2014, 10:32:21 »
De gaten zijn nu dicht ;)
Ik had de dijk loft wel, maar schijnbaar niet geinstalleerd.

Op naar de volgende versie, toch?  ;D

*
Stoomlocomotief
35 posts
« Reply #27 on: Thursday 23 October, 2014, 11:05:19 »
Beste Trainsxp,

Ik had alles al goed gelezen, en heb nog een keer alles goed gelezen. Ik heb hem opnieuw gedownload, vervolgens heb ik '' Extract to'' geklikt en vervolgens de bestanden uitgepakt in C: Program files, steam, steamApps, common, railworks. Daarna heb ik de mappen Route en Content copy / paste naar de mappen Route en content gedaan. Vervolgens heeft hij alles overgeschreven en ik start train simulator 2015 op en hij staat nog gewoon Midden Nederland beta 4 en niet 't hart van Nederland beta 5. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen en ik heb alles goed gelezen en ik vraag daarom gewoon op hulp. Ik heb het zelf gedaan zoals in de uitleg daar boven stond, maar ik kom er gewoon niet uit.

Ik hoop dat u me kan helpen, dank u wel.
Mvg Maarten.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.971 posts
« Reply #28 on: Thursday 23 October, 2014, 11:27:33 »
Weer niet goed gelezen dus... eerst de oude versie verwijderen voordat je de nieuwe installeert

*
Hogesnelheidstrein
7.970 posts
« Reply #29 on: Thursday 23 October, 2014, 11:39:20 »
Tsja zoals jij het hebt gedaan dan heb je mogelijk een Route en content map in de Route en content map staan die (als dat zo is) verwijderd kunnen worden.
Afijn, verwijder eerst 47b6f7ad-85b8-667f-975a-5aeb7c18d28c uit C: Program files, steam, steamApps, common, railworks, content, routes
Dan  '' Extract to'' C: Program files, steam, steamApps, common, railworks wat je dus in de 1e paar regels schreef en hoef je verder niets te copy/paste. ;)
Zoals ik het omschreef in de leesmij was bedoelt als je hem apart uitpakt naar bv. je bureaublad.
En ook niet verkeerd; start game en klik setting, tools, klik op clear cache.

@GertNNRoute
Dat had hij al gedaan  met utilities.exe wat eerder te lezen was, maar dat is zeker niet goed gegaan of zo. ;)