Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

twee vraagjes

192 posts
twee vraagjes
« on: Monday 27 August, 2018, 10:09:31 »
Ik kom op het forum vragen tegen over melkbusjes waar een object hoort te staan die niet aanwezig is, nu heb ik in plaats van die melkbusjes grote witte kolommen staan. Is dit een kwestie van de instellingen wijzigen? Het heeft overigens ook wel een voordeel, ik kan nu makkelijk terug vinden waar er wat mist.
De tweede vraag gaat over RW tools, Hij geeft aan dat de "missing items in cyaan" staan, maar bij mij is de tekst overal zwart. Nu weet ik zeker dar ik de onderste drie items van de printscreen niet heb, toch wordt er niet aangegeven dat ik ze mis. Zo is het haast ondoenlijk uit te vinden waar onbekende missende items vandaan komen.

Objecten bouwer
2.218 posts
Re: twee vraagjes
« Reply #1 on: Monday 27 August, 2018, 10:41:51 »
Die melding van "missing items in Cyaan" van RWTools is volgens mij onzin. Dat heb ik nog nooit gezien, maar heb wel de ervaring dat alles wat er op de lijst staat missende objecten zijn. ;)

Als ik naar de plaats kijk van die witte kolommen zou ik zeggen dat het windmolens moeten zijn.
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #2 on: Monday 27 August, 2018, 10:43:14 »
Nee dat zijn niet de melkbussen die jij denkt te hebben en zullen wel bestaande objecten zijn.
En dat knipsel eronder betreft zg. AP files wat erboven in het rood vermeld staat en kan RW_Tools niet lezen dus krijg je dat missend.
Je zou dat kunnen controleren door het path ff te volgen of dit daadwerkelijk niet aanwezig is. (zie knipsel)

Groeten trainsxp

192 posts
« Reply #3 on: Monday 27 August, 2018, 13:23:15 »
@ Frison: dat zijn geen windmolens maar voetbalvelden van ....?
Dus als ik het goed begrijp krijg je in RW tools alleen de dingen te zien die je niet hebt en eventueel de ap.files die hij niet kan lezen.
@trainsxp, ik mistte in eerste instantie ook de LZB triggers in de nieuwe HSL lijn, die werden ook met die kolommen aangegeven ipv de melkbussen, na deze gedownload te hebben waren de kolommen ook verdwenen, dus moet het mijns inziens toch iets met missende objecten te maken hebben.

Gelijk nog een vraagje over de ap. files. als ik die uitpak in dezelfde map als waar ze nu staan, zodat ze ook door rw tools te lezen zijn, kan ik dan de originele ingepakte map verwijderen?

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #4 on: Monday 27 August, 2018, 13:46:09 »
Nja dan zullen er wel zuilen verschijnen in plaats van melkflessen bij missende objecten.

Ja in principe kun je de .AP files verwijderen na uitpakken, maar als er een grote update, of je controleert de cache eens op fouten dan komen de .AP fils er weer te staan, want ze immers gemist door Steam ;).
« Last Edit: Monday 27 August, 2018, 13:48:05 by trainsxp »

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer en veel meer
638 posts
« Reply #5 on: Monday 27 August, 2018, 14:34:51 »
Gelijk nog een vraagje over de ap. files. als ik die uitpak in dezelfde map als waar ze nu staan, zodat ze ook door rw tools te lezen zijn, kan ik dan de originele ingepakte map verwijderen?
Ja in principe kun je de .AP files verwijderen na uitpakken, maar als er een grote update, of je controleert de cache eens op fouten dan komen de .AP fils er weer te staan, want ze immers gemist door Steam ;).
Houdt er rekening mee dat in TS mappen en bestanden buiten de AP-files altijd prioriteit hebben.
Vermoedelijk heeft dat te maken met de volgorde van inladen (eerst AP-file en daarna mappen en bestanden er buiten).

Das wanneer er een update uitkomt en Steam een AP-file bijwerkt, of indien verwijderd terug plaatst, zal de update niet werken omdat de aanwezige uitgepakte bestanden niet de update bevatten.

Het is dus af te raden om AP-files uit te pakken wanneer daar geen heel goede reden voor is.
Wanneer het in sommige repaints wordt gevraagd kunnen de uitgepakte mappen en bestanden 9 van de 10 keer weer verwijderd worden wanneer de installatie van de repaint is voltooid.
« Last Edit: Monday 27 August, 2018, 14:37:18 by RemkoH »

192 posts
« Reply #6 on: Monday 27 August, 2018, 15:53:46 »
Nja dan zullen er wel zuilen verschijnen in plaats van melkflessen bij missende objecten.
Maar mijn vraag was of dat met een andere instelling is te veranderen zodat het tijdens het rijden minder storend is.

RemkoH, bedankt voor je antwoord, ik ga ze nu zeker niet verwijderen.
« Last Edit: Monday 27 August, 2018, 15:55:19 by Stoker »

Objecten bouwer
2.218 posts
« Reply #7 on: Monday 27 August, 2018, 15:58:03 »
Klik in de editor met de rechter muistoets eens op zo'n zuil, dan kan je in het rechter menu zien bij welke assets dat hoort ;)
Daar staat ook een naam bij en die moet je natuurlijk ook in je RWTools lijst (zie boven) terug kunnen vinden.

192 posts
« Reply #8 on: Monday 27 August, 2018, 16:33:09 »
Na het uitpakken van de ap.files is mijn lijst terug gebracht naar 5 items, maar om voor respectievelijk 2 en 3 items 1 route en een scenario pack aan te schaffen gaat mij net iets te ver.
Misschien wil Frison zijn voetbalveld updaten of een versie maken zonder tribune, clubhuis en pad rondom het veld, dan kan er compleet sportcomplex samen gesteld worden met 1 clubhuis, en als ik dan toch brutaal ben, gelijk maar een atletiekbaan, want die komt ook langs de HSL lijn voor. Dan kan ik die zelf erin plaatsen. Sorry als ik wat te vrijmoedig ben

**
Asset developer
2.282 posts
« Reply #9 on: Monday 27 August, 2018, 16:38:22 »
Zou je hier willen plaatsen wat er precies uit welke payware is gebruikt?
Dan kunnen we inderdaad kijken of we die kunnen vervangen, want voor 2 of 3 items is het inderdaad wat extreem om iets aan te schaffen.

192 posts
« Reply #10 on: Monday 27 August, 2018, 16:57:20 »
Hierbij mijn nog missende lijstje, bij mijn vorige post eentje mis geteld. Het blijft moeilijk tot tien tellen   :-[

Objecten bouwer
2.218 posts
« Reply #11 on: Monday 27 August, 2018, 17:05:59 »
...
Misschien wil Frison zijn voetbalveld updaten of een versie maken zonder tribune, clubhuis en pad rondom het veld, dan kan er compleet sportcomplex samen gesteld worden met 1 clubhuis, ....

De genoemde objecten zijn allemaal "los"te selecteren en te plaatsen ;)

192 posts
« Reply #12 on: Monday 27 August, 2018, 17:21:37 »
...
Misschien wil Frison zijn voetbalveld updaten of een versie maken zonder tribune, clubhuis en pad rondom het veld, dan kan er compleet sportcomplex samen gesteld worden met 1 clubhuis, ....

De genoemde objecten zijn allemaal "los"te selecteren en te plaatsen ;)
Dat is mij bekend, maar in de beperkte ruimte waarop die vier missende velden liggen is geen ruimte voor de paden die standaard rondom uw veld ligt.

Objecten bouwer
2.218 posts
« Reply #13 on: Monday 27 August, 2018, 17:29:20 »
Ja, dat is jammer dan.  :-[

Voor die missende CS_addon klik hier:  https://ts-sim.com/dl/download/3-objekty/216-hekl-objekty

192 posts
« Reply #14 on: Monday 27 August, 2018, 18:00:51 »
Dankjewel voor de link, en over het voetbalveld en de atletiekbaan: het was maar een vraag, nee heb je en ja kun je krijgen.  ;)

Objecten bouwer
2.218 posts
« Reply #15 on: Monday 27 August, 2018, 20:06:47 »
Hier staat ook nog een voetbalveld zonder randen:  https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=7449