Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

Problemen met BR 23

351 posts
Problemen met BR 23
« on: Monday 13 August, 2018, 21:14:59 »
Sorry voor de wat late reactie, maar ik wil toch iedereen bedanken dat de route nu met de nodige assets erbij te downloaden is. Mijn vraag is dus niet voor niets geweest en heeft wel wat losgemaakt, gelukkig met positief resultaat. Ik zeg gelukkig, want het is en blijft een prachtige route, om te rijden.
Ik zit toch nog even met een probleempje bij het scenario "Overbrenging VSM loc naar Dieren". Ik heb de BR 23 van Wilbur Gr. geïnstalleerd (rwp), maar hij komt niet tevoorschijn, wat ik ook probeer. Er staat bij RW tools ook geen spelerstrein vermeld. De BR 23 staat wel bij de assetsmap in het WG-bestand. Wat doe ik hier toch fout?
« Last Edit: Tuesday 14 August, 2018, 10:23:33 by etienne123 »

Objecten bouwer
2.218 posts
Re: Re: de IJssellijn v1.7
« Reply #1 on: Monday 13 August, 2018, 21:18:02 »
In het rechter menu, bereikbaar met de blauwe kleine kubus met gele pijltje, een "vinkje" gezet bij WBG
« Last Edit: Monday 13 August, 2018, 21:21:32 by Frison »
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

351 posts
« Reply #2 on: Tuesday 14 August, 2018, 09:35:09 »
Dat had ik inderdaad ook al eerder gedaan, omdat dat in de handleiding stond. Nu weer geprobeerd, maar het helpt niet. Als ik de blauwe kubus met geel pijltje aanklik, zoek ik in het kleine scherm aan de rechterkant WG op, dat klik ik aan en dan zie ik twee keer drie hokjes, die ik aan kan vinken: preload en rollend mat. Bij rollend mat kan ik twee hokjes aanvinken of moet het alleen de middelste zijn of de meest rechtse? Maar hoe dan ook, ik krijg steeds een leeg emplacement te zien van Nijmegen (zie screenshot). Ik snap niet wat er mis is. De stoomloc staat wel aangegeven(tweede screenshot).

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer en veel meer
638 posts
« Reply #3 on: Tuesday 14 August, 2018, 09:50:37 »
De juiste vinkjes zouden al aan moeten staan aangezien het om een scenario gaat.
Dergelijke instellingen zijn namelijk opgeslagen in de scenario bestanden.

Waarschijnlijk zal de stoomloc niet juist geïnstalleerd zijn.
Verschijnt er geen foutmelding wanneer het scenario start nadat het is geladen?

351 posts
Re: de IJssellijn v1.7
« Reply #4 on: Tuesday 14 August, 2018, 10:22:34 »
Er verschijnt geen foutmelding bij het opstarten van het scenario, alleen een leeg emplacement. Ook vreemd is, dat er bij RW tools geen spelerstrein staat vermeld. Toch heb ik gewoon het rwp. bestand goed geïnstalleerd (volgens mij). De stoomloc staat ook gewoon afgebeeld in de screenshot bij het vorige bericht. Vandaar dat het voor mij wat raadselachtig is.

TreinPunt.NL Administrator
6.246 posts
Re: Problemen met BR 23
« Reply #5 on: Tuesday 14 August, 2018, 10:24:09 »
Omdat dit onderwerp geen verband meer houdt met De IJssellijn, heb ik dit stukje afgesplitst en verplaatst naar het Vragen & Problemen board ;)
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

TreinPunt.NL Administrator
Let's drive some trains!
693 posts
« Reply #6 on: Tuesday 14 August, 2018, 10:49:33 »
Heb zonet even het scenario opgestart en hier werkt die.
Als je namelijk iets mist in je spelerstrein dan wordt die compleet niet ingeladen.

Controleer even met RW_Tools het scenario wat je mist.
* RW_Tools
* Route Building Tools
* Check Routes or Scenarios
* Zoek in de lijst "De IJssellijn v1.7'' op
* In de 2e lijst zoek het goede scenario op
* Klik op 'List Items used by selected Scenarios'
* Klik op 'Check for Missing stock'
* Installeer de missende items

Nu zou het scenario moeten werken.
Want het is duidelijk dat je wat mist, alles wat je nodig hebt zou in de handleiding vermeld moeten staan.

Zoals Remko al opmerkte, in het scenario staat al aangevinkt wat je nodig hebt, anders zou de maker dat scenario ook niet kunnen maken ;)
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

351 posts
« Reply #7 on: Tuesday 14 August, 2018, 12:09:58 »
Rob, bedankt voor de reactie met uitgebreide aanwijzing. Ik heb de punten van de lijst gevolgd. Bij "List items used by selected scenario" staan 44 items, maar geen missende items, zover ik kan ontdekken. En vervolgens bij "Check for missing stock" krijg ik een leeg veld. Zou er iets bij mij met het scenario gebeurd kunnen zijn?

TreinPunt.NL Moderator
638 posts
« Reply #8 on: Tuesday 14 August, 2018, 12:20:26 »
Het vreemde is dat het scenario start zonder foutmelding.
Blijkbaar kan TS wel de gebruikte treinen vinden, inclusief de BR23, maar deze niet weergeven.
Dat doet vermoeden dat er iets met geo-files van de loc ofzo is.

Ik ken dit scenario niet dus weet niet of er ook rijtuigen aan de BR23 horen te hangen.
Die zou je namelijk dan wel moeten kunnen zien.
En hoe zit het met AI treinen?

Installeer anders de loc en het scenario opnieuw en probeer het dan nog eens.

351 posts
« Reply #9 on: Tuesday 14 August, 2018, 12:40:45 »
Ik zou het scenario inderdaad nog eens kunnen  installeren, maar hoe? Volgens mij zat dit scenario bij de installatie van de IJssellijn verwerkt en is dan moeilijk of niet terug te vinden of weet jij daar nog een oplossing voor?

TreinPunt.NL Moderator
638 posts
« Reply #10 on: Tuesday 14 August, 2018, 13:13:46 »
Ik zal vanavond (als ik tijd heb) eens kijken of ik het scenario dan ook heb en meteen even testen.

192 posts
« Reply #11 on: Tuesday 14 August, 2018, 13:21:56 »
Ook ik kreeg de locs niet te zien, maar kreeg een melding dat ik de LX sleeper van T9Express mist. Nadat ik deze geïnstalleerd heb waren de gekoppelde locs met wagon in het spel zichtbaar. Ik weet niet of ik dit mag vermelden, maar deze wagon is hier te vinden: http://www.amicitreni.org/download/redirect.php?dlid=2979&ENGINEsessID=8ffadcc037f01fb8e9cb7471fe88da5c

Ik zie nu dat het een repaint betreft, het origineel staat hier: http://www.amicitreni.org/download/index.php?subcat=25&ENGINEsessID=33aa7a1e77f1db35dff8581f164b4950
« Last Edit: Tuesday 14 August, 2018, 13:30:00 by Stoker »

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #12 on: Tuesday 14 August, 2018, 13:48:38 »
Kortom heb je dat rijtuig wat Stoker aangeeft in je assets map staan zoals RW_Tools aangeeft?:
T9Express\OrientExpress\RailVehicles\Passengers\LX Sleeper\LX Sleeper Car.bin

Edit/
Heb je al geprobeerd het gebruikte WG materieel te verwijderen en opnieuw te installeren, want zoals RemkoH al aangeeft lijkt het erop dat er iets missend is waardoor je het spul niet te zien krijg, dus je hebt de .bin bestanden wel plus het image.png bestandje zodat je die ziet bij de start, maar ..., ook al omdat RW_Tools niets missend aangeeft, die checkt in 1e instantie alleen .bin bestanden.
Hier is het treinstel iig ook goed
« Last Edit: Tuesday 14 August, 2018, 14:12:38 by trainsxp »

Groeten trainsxp

351 posts
« Reply #13 on: Tuesday 14 August, 2018, 14:56:53 »
Helaas ben ik nog geen stap verder. RW tools geeft bij dit scenario geen enkele foutmelding, maar de BR 23 staat niet in de kolom van de consists en het vak spelerstrein is ook leeg. Heb inmiddels de LX sleeper gedownload en ook de BR 23 weer eens opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Zoals trainsxp zegt: het logo is wel zichtbaar, maar de loc op de rails dus niet.
Bij WB in de map assets staan twee mappen: preload en rollend mat. In preload staan 6 .bin bestanden, o.a. NS 3718 Mat. 24, enz.
In rollend mat. staan weer 13 mappen, o.a. van de BR 23, de NS mat. 24, V100, e.d.
Zit hier misschien iets fout?

192 posts
« Reply #14 on: Tuesday 14 August, 2018, 15:31:02 »
Het alleen downloaden van de LX sleeper is niet voldoende, je hebt ook de originele wagon nodig waar die op is gerepaint (het tweede plaatje wat je ziet op de tweede link van mijn vorige bericht)

TreinPunt.NL Moderator
638 posts
« Reply #15 on: Tuesday 14 August, 2018, 15:31:26 »
Ik heb de download van de BR 23 er maar eens bij gepakt.
Duidelijk is nu waar het scenario vandaan komt, meegeleverd met de loc :)

De 6 .bin bestanden in de Preload map zijn consists en zijn niet interessant bij dit probleem.
Ze staan niet in de download.

De loc zou moeten staan in de map:
Assets\Wilbur Graphics\Rolland mat\DB_BR_23
Daarnaast zitten er in de download ook nog de mappen Audio, InputMappers, Koppelingen en Particles die ook in de map Assets\Wilbur Graphics\Rolland mat zouden moeten staan.

Is het gedownloade .rwp bestand geïnstalleerd met de utillities in TS?
Zo ja, probeer het dan eens handmatig.
Open het .rwp bestand met bijvoorbeeld 7-zip en kopieer de inhoud naar je railworks map.

192 posts
« Reply #16 on: Tuesday 14 August, 2018, 15:40:16 »
Het is misschien tunnelvisie om het te blijven zoeken in missend materieel, maar probeer eens met rw tools de wagons één voor één te verwijderen en dan te kijken bij welke de problemen zich voor doen. Of gewoon alle wagons verwijderen en even kijken of de locs nu wel zichtbaar zijn en daarna weer toe te voegen.

351 posts
« Reply #17 on: Tuesday 14 August, 2018, 16:43:26 »
Beste mensen,
IK heb een kunstgreep toegepast. Volgens mij moest er wat met het scenario niet goed zijn. Deze route heb ik alleen op mijn laptop, dus heb ik op de gewone pc de route geïnstalleerd, vervolgens het scenario opgezocht en gekopieerd op een usb-stick en geïnstalleerd in de laptop. En zie daar: er staat een echte BR 23 te dampen en te stomen (zie screenshot).
Wat zat er nou niet goed en  waardoor werd dit probleem veroorzaakt? Jullie mogen het zeggen. Ik zou het echt niet weten, maar nou ja, het is in ieder geval na een dag puzzelen toch in orde gekomen.
Allemaal bedankt voor het meedenken. Nu heb ik nog een probleem met de NS ICE, die niet zichtbaar is, maar daarover heb ik een andere topic gevonden. Alleen de oplossing begrijp ik niet goed. Ga ik daar wel verder.Groeten en nogmaals bedankt.

TreinPunt.NL Moderator
638 posts
« Reply #18 on: Tuesday 14 August, 2018, 16:46:35 »
Top  ;D

Bedankt voor de terugkoppeling.