Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

Problemen met TS2018

Offline Roy
10 posts
Problemen met TS2018
« on: Saturday 01 September, 2018, 02:14:25 »
Hi alle,

Sinds gisterenavond willen bij mij verschillende routes niet meer opstarten er is niets gewijzigd in mijn TS.  Wat er gebeurd is dat als ik de router editor of de scenario editor open met deze routes een mooie dump melding op mijn scherm komt. Ook het laden van de route in free roam scenario gooit TS meteen de hand doek in de ring.  Mijn instellingen staan niet hoog(75%) met scenery density.  Het vreemde is dat sommige zware routes zoals 't hard van Nederland wel laad zonder problemen maar Zuid West Nederland, het programma in de stress gooit. Heb de route al opnieuw geinstalleerd, zelfs onder content/routes folder alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd nog altijd hetzelfde probleem. ook een nieuw route geinstalleerd die ik nog nooit eerder had geinstalleerd ( Toulon - Martigues) deze crashed ook meteen. alle intructies zijn opgevolgd zoals die in de handleiding zijn geschreven. Het verifieren van alle bestanden heeft niets geholpen.
"sometimes I question your sanity" - Cas Klamer March 2003

Objecten bouwer
2.218 posts
Re: Problemen met TS2018
« Reply #1 on: Saturday 01 September, 2018, 10:20:31 »
Vreemd dat het niet bij alle routes gebeurd, maar ik weet uit ervaring, dat o.a. het ontbreken van objecten, weer templates enz. dit soort fouten kan geven.

Controleer dus als eerste eens of er wijzigingen in je weersomstandigheden gemaakt zijn, of dat er bepaalde bestanden verdwenen of beschadigd zijn.

Verder kan je met Windows zoek vanaf bijvoorbeeld een bepaalde datum, of er bestanden gewijzigd zijn, bekijk dat eens in de map Railworks.
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #2 on: Saturday 01 September, 2018, 11:58:46 »
Het vreemde is dat sommige zware routes zoals 't hard van Nederland wel laad zonder problemen maar .........

Whahaha, dat is ook het belangrijkste dat die het nog doet. ;D
Alle gekheid op een stokje en hou mij ten goede maar TS vliegt niet vanzelf in de stres van een werkende TS naar zomaar een groot route probleem na een start.
Want als er bv. tijdens het spelen zich een Windows crash voordoet kan dat al de oorzaak zijn met dat soort problemen.
Kortom is er iets vreemds gebeurd voor zover je weet wat dit veroorzaakt kan hebben, dus een Windows - Railworks crash?

Oja zijn bij de probleem routes het RouteProperties.xml nog wel aanwezig, de motor van elke route?

Groeten trainsxp

Offline Roy
10 posts
« Reply #3 on: Saturday 01 September, 2018, 21:54:36 »
Tot zover ik kan zien in mijn Windows Event Viewer zie ik geen echte reden voor een crash.  Voor de Routes die ik heb zijn de route properties aanwezig. Misschien zitten er een paar objecten dwars waardoor de routes niet meer lopen. Zal nog eens verder onderzoeken wat er precies gebeurd.