Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

niet werkende links voor route-benodigdheden

13 posts
niet werkende links voor route-benodigdheden
« on: Thursday 11 October, 2018, 13:39:40 »
Ik ben voor het eerst bezig om routes te downloaden, maar bij iedere route loop ik tegen hetzelfde probleem aan: de links zoals die in de handleidingen staan werken niet of kloppen niet. Zo staan er bij de IJsellijn een aantal links naar COHA maar als je die aanklikt kom je in het forum van COHA. Aangezien COHA niet werkt met downloadnummers kun je vanuit het forum de benodigde download niet vinden. Bij de Vechtdallijnen blijken freeware objecten, payware te zijn die je alleen met PayPal kunt betalen (die veel Nederlanders niet hebben). Ook hier zijn links die niet (meer) bestaan of niet werken. Misschien is het beter om in de handleidingen de namen van de benodigde downloads te vermelden i.p.v. een link die niet bij de betreffende download uitkomt. Ander voorbeeld: de link naar het fietsenrek en de bushalte van Spoorvogel komt uit op een pagina met machinetaal waar je dus niets mee kunt. Ik zou heel graag Nederlandse routes willen hebben voor TS2018 (en daar wil ik ook voor betalen) maar dan moet je wel de benodigdheden kunnen vinden en als je ze kunt vinden, dat je dan met bvb Ideal kunt betalen.

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer en veel meer
640 posts
Re: niet werkende links voor route-benodigdheden
« Reply #1 on: Thursday 11 October, 2018, 14:39:34 »
Het actueel houden van handleiding is de verantwoording van de routebouwers. Zeker bij oudere routes zoals de Vechtdallijn kan het voorkomen dat links niet meer werken doordat de download simpelweg niet meer bestaat of omdat de website war de download staat gewijzigd is. Google kan vaak wel een uitkomst bieden.

Links naar Coha werken gewoon. Wel moet er zijn ingelogd op hun forum om bij de downloads te kunnen komen.

Met de website van Spoorvogel is niets mis. Waarschijnlijk wordt het probleem door de gebruikte internetbrowser veroorzaakt. Probeer het eens met Google Chrome of Firefox.

Rural Landscapes is een voorbeeld van een gewijzigde website. Het product is nog wel te vinden op de website, met een link naar de freeware low resolution versie. Ook op dat forum moet er zijn ingelogd om bij de download te kunnen komen.

Objecten bouwer
2.218 posts
Re: niet werkende links voor route-benodigdheden
« Reply #2 on: Thursday 11 October, 2018, 17:14:12 »
Ik ben voor het eerst bezig om routes te downloaden, maar bij iedere route loop ik tegen hetzelfde probleem aan: de links zoals die in de handleidingen staan werken niet of kloppen niet. Zo staan er bij de IJsellijn een aantal links naar COHA maar als je die aanklikt kom je in het forum van COHA. Aangezien COHA niet werkt met downloadnummers kun je vanuit het forum de benodigde download niet vinden. Bij de Vechtdallijnen blijken freeware objecten, payware te zijn die je alleen met PayPal kunt betalen (die veel Nederlanders niet hebben). Ook hier zijn links die niet (meer) bestaan of niet werken. Misschien is het beter om in de handleidingen de namen van de benodigde downloads te vermelden i.p.v. een link die niet bij de betreffende download uitkomt. Ander voorbeeld: de link naar het fietsenrek en de bushalte van Spoorvogel komt uit op een pagina met machinetaal waar je dus niets mee kunt. Ik zou heel graag Nederlandse routes willen hebben voor TS2018 (en daar wil ik ook voor betalen) maar dan moet je wel de benodigdheden kunnen vinden en als je ze kunt vinden, dat je dan met bvb Ideal kunt betalen.

Ja, als je zoekt op het forum, kom je al genoeg van dit soort opmerkingen tegen en heel vaak staat er dan al een link of website bij waar je wel de benodigde objecten kan vinden. Maar je moet er wel wat voor doen ;)
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"