Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

Dutch Scenery Pack V1.1

To travel is to take a journey into yourself
563 posts
Dutch Scenery Pack V1.1
« on: Saturday 18 August, 2018, 10:18:29 »
Bij het installeren van Dutch Scenery Pack V1.1 krijg ik de volgende melding (zie afbeelding). Ik heb zowel Altenburg Wildau v.3.12 als Straßen- und PKW-Set opnieuw geïnstalleerd, maar blijf de foutmelding krijgen ???

**
Route creator
6.785 posts
Re: Dutch Scenery Pack V1.1
« Reply #1 on: Saturday 18 August, 2018, 12:24:20 »
Even een wedervraag, waar komt dat Dutch Scenery Pack V1.1 vandaan waar je het over hebt?
Als we dat wisten kan het even gecheckt worden wat of die bij ons doet. ;)

Groeten trainsxp

563 posts
« Reply #2 on: Saturday 18 August, 2018, 12:49:45 »
Even een wedervraag, waar komt dat Dutch Scenery Pack V1.1 vandaan waar je het over hebt?
Als we dat wisten kan het even gecheckt worden wat of die bij ons doet. ;)

Pakket is van dutchdriver Dutch Scenery Pack V1.1

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #3 on: Saturday 18 August, 2018, 13:34:08 »
Oké, heb dat pakket even opgehaald maar krijg precies hetzelfde probleem als jij. ::)
M.a.w. het ligt niet aan jou, wat ook vreemd is dat er niet eens over een Straßen- und PKW-Set word gesproken in de readme wat wel zou moeten als dat echt nodig is.
Alleen dat je de SAD addon: Altenburg Wildau v.3.1 moet hebben.
Kort gezegd is er volgens mij is mis met het exe bestand of zo.

563 posts
« Reply #4 on: Saturday 18 August, 2018, 14:05:12 »
Bedankt voor het testen! Ik zal proberen met dutchdriver in contact te komen om het probleem met de install .exe te melden ;)

1.035 posts
« Reply #5 on: Saturday 18 August, 2018, 14:26:39 »
Hier hetzelfde :-\

Dick

**
TreinPunt.NL Vriend
(lid) MSTS/RW team
932 posts
« Reply #6 on: Saturday 18 August, 2018, 14:42:57 »
Ook hier het zelfde probleem.  :-[
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

**
TreinPunt.NL Vriend
Mcn Cxx Valleilijn
417 posts
« Reply #7 on: Saturday 01 September, 2018, 18:58:07 »
Probleem is bij mij nu ook bekend, en zal een fix maken. :D
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

**
TreinPunt.NL Vriend
Mcn Cxx Valleilijn
417 posts
« Reply #8 on: Friday 07 September, 2018, 14:43:58 »
En inmiddels staat er een update van dit pakket op mijn website. 8)

Grtz!

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #9 on: Friday 07 September, 2018, 15:33:08 »
Ja, nu is het bestand goed! :)

Ps. er zit ergens een foutje in een pagina, want als ik op de link van GamePsycho (reactie 2) klik dan krijg ik dit te lezen in het rood, is jou dat bekend? (zie knipsel)
Het heeft trouwens voor ons geen nadelige gevolgen. ;)

Objecten bouwer
2.218 posts
« Reply #10 on: Friday 07 September, 2018, 16:28:01 »
Ja, en ook dit is weer een .exe bestand, die geheel ongevraagd(!) een map aanmaakt op de C: schijf waar het bestand wordt opgeslagen in een aangemaakte map "myproduct" inclusief een uninstall.  >:( ::) >:(

Waarom nou?  Ten eerste is het niet netjes om ongevraagd data op een ongevraagde plek te zetten en ten tweede is er altijd nog de mogelijkheid van een .zip of .rwp bestand. Maar ja, ik heb daar al zo vaak voor gepleit dat het onderhand vervelend gaat worden.

Voor degene die het willen, je kan de map "myproduct" gewoon verwijderen en met regedit de uninstall vermelding uit de registry verwijderen. ;)
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

**
TreinPunt.NL Vriend
Mcn Cxx Valleilijn
417 posts
« Reply #11 on: Friday 07 September, 2018, 18:04:24 »
Ps. er zit ergens een foutje in een pagina, want als ik op de link van GamePsycho (reactie 2) klik dan krijg ik dit te lezen in het rood, is jou dat bekend? (zie knipsel)
Het heeft trouwens voor ons geen nadelige gevolgen. ;)
Dat kan kloppen, want de link van GamePsycho verwijst naar het bestand met alleen de thumbnails, niet naar de downloadpagina.  ;)

Ja, en ook dit is weer een .exe bestand, die geheel ongevraagd(!) een map aanmaakt op de C: schijf waar het bestand wordt opgeslagen in een aangemaakte map "myproduct" inclusief een uninstall.  >:( ::) >:(
Die myproductmap zou in een tijdelijke map terecht moeten komen, omdat de installatie vanuit die map wordt gedaan. Er loopt voor het openen van de setup namelijk een uitpakprocedure.

Waarom nou?  Ten eerste is het niet netjes om ongevraagd data op een ongevraagde plek te zetten en ten tweede is er altijd nog de mogelijkheid van een .zip of .rwp bestand. Maar ja, ik heb daar al zo vaak voor gepleit dat het onderhand vervelend gaat worden.
Een zip of rwp is mij te omslachtig als maker. Een setup wijst je de weg, en foutief installeren is nagenoeg onmogelijk  :D

Voor degene die het willen, je kan de map "myproduct" gewoon verwijderen en met regedit de uninstall vermelding uit de registry verwijderen. ;)
Zal er even naar kijken, ik verwacht dat er een vinkje op de verkeerde plek staat. ;)

Grtz. 8)

**
Route creator
Krammerdijks Deltaland
392 posts
« Reply #12 on: Friday 07 September, 2018, 18:40:57 »
ten tweede is er altijd nog de mogelijkheid van een .zip of .rwp bestand. Maar ja, ik heb daar al zo vaak voor gepleit dat het onderhand vervelend gaat worden.
Zovaak dat het behoorlijk irritant word voor je mede forumgebruikers ja  ;)
Er zijn zoals ik al vaker hebt gezegd in die discussie ook voldoende redenen wél voor .exe te kiezen.

Zullen we maar gewoon ophouden met pleiten en van elkaar accepteren dat we het toch niet eens worden?

Overigens heb je me nog steeds niet uitgelegd waarom je zelf altijd afgeeft op .exe's en zelf je objecten via Chris ook in die vorm aanbied  ::)

Objecten bouwer
2.218 posts
« Reply #13 on: Friday 07 September, 2018, 18:44:45 »
Ja daar kan ik wel wat op zeggen, maar doe het niet.  ::)

Maar om als excuus aan te voeren dat het maken van een .zip of .rwp bestand te ingewikkeld is, nee, dat is absoluut niet waar. En het plaatsen van een .rwp met de installer gaat ook altijd foutloos.

En ja meneer mark, ik zal me blijven verzetten tegen het gebruik van .exe bestanden of je dat nou leuk vindt of niet. ;)

Objecten bouwer
2.218 posts
« Reply #14 on: Friday 07 September, 2018, 18:49:08 »
Overigens heb je me nog steeds niet uitgelegd waarom je zelf altijd afgeeft op .exe's en zelf je objecten via Chris ook in die vorm aanbied 

Had dit even over het hoofd gezien, maar zal toch nog even uitleggen dat de .exe bestanden die Chris van mijn objecten aanbied, door hem gemaakt worden. ;)  Daarnaast hoef je die niet te gebruiken als je dat niet wil want alles is los te downloaden.

**
Route creator
Machinist Keolis Nederland
1.042 posts
« Reply #15 on: Friday 07 September, 2018, 18:54:54 »
Kunnen we alsjeblieft deze zinloze discussie staken?
Zoals MarkA al aangeeft worden we het toch niet eens.
Iedereen mag zelf kiezen hoe hij/zij iets ter beschikking stelt.
Frison, je hebt je punt gemaakt, laat het er verder bij zou ik zeggen :)

Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #16 on: Saturday 08 September, 2018, 08:29:26 »
Trouwens de .exe bestanden die oa. door Chris gemaakt worden krijg je dan ook zo'n verborgen map?
Zo niet dan moet er toch wat aan het exe gedaan worden zodat je die extra map niet hebt, en een uniestal bestand hoeft voor mij ook niet, als ik het verwijderen wil gaat dat handmatig.
Je gaat het niet installeren om het weer te verwijderen toch? ;D

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer en veel meer
638 posts
« Reply #17 on: Sunday 09 September, 2018, 00:18:34 »
Trouwens de .exe bestanden die oa. door Chris gemaakt worden krijg je dan ook zo'n verborgen map?
Zo niet dan moet er toch wat aan het exe gedaan worden zodat je die extra map niet hebt, en een uniestal bestand hoeft voor mij ook niet, als ik het verwijderen wil gaat dat handmatig.
Je gaat het niet installeren om het weer te verwijderen toch? ;D

Ongetwijfeld, want ook die .exe zal de te installeren bestanden en mappen eerst moeten uitpakken alvorens ze naar de juiste locatie in de Railworks map gekopieerd kunnen worden.

Normaal gesproken zal de tijdelijk map aan het einde van het installatieproces weer verwijderd worden.
Dat bleek bij Dutchdriver door een bug niet het geval te zijn en zal vast en zeker aangepast worden.

De uninstaller zal automatisch door de software waarmee de .exe gemaakt is gecreëerd zijn. Dat zie je bij vrijwel alle programma's die met een .exe geïnstalleerd worden gebeuren en is een vrij universele gang van zake.
Dat je programma's handmatig wil verwijderen is een persoonlijke keuze.

Kunnen we alsjeblieft deze zinloze discussie staken?

Daarop inhakend, zowel .exe als .zip/.rar/.rwp hebben ieder hun voor- en nadelen. En een ieder heeft zijn/haar eigen persoonlijke voorkeur, gericht op zijn/haar werkwijze. Het is zinloos om iedere keer een discussie starten over de vraag wat nou beter zou zijn. Er is namelijk geen eenduidig antwoord op.

Hetzelfde geldt voor de content makers. Ook zij zullen hun eigen persoonlijke voorkeur hebben, om diverse redenen, omtrent hoe zij hun content verspreiden.

Overigens maken .zip en .rar bestanden óók tijdelijke mappen en bestanden aan wanneer de inhoud vanuit het betreffende programma gesleept worden naar de locatie waar je het wil uitpakken.
Dus dat argument kan alvast van tafel.

**
TreinPunt.NL Vriend
Mcn Cxx Valleilijn
417 posts
« Reply #18 on: Sunday 09 September, 2018, 02:04:32 »
En omdat het niet netjes is om in de hoofdmap van de C:\ schijf een mapje te maken, werkt 't inmiddels via de tijdelijke map. En de uninstaller is er ook netjes uitgesloopt. 8)

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #19 on: Sunday 09 September, 2018, 11:31:25 »
.............. En de uninstaller is er ook netjes uitgesloopt. 8)

Ja wat je zegt Netjes gedaan. :P