Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

Dumpfile in mijn route wegens teveel spoor (denk ik)

198 posts
Dumpfile in mijn route wegens teveel spoor (denk ik)
« on: Sunday 18 February, 2018, 18:24:04 »
Hallo allemaal,

Ik ben zelf bezig met een route, alleen ik heb blijkbaar teveel spoor gelegd bij Eindhoven en nu kan ik daar niet meer komen, want als ik te dichtbij kom crasht mijn TS met "dumpfile". Ik kan nu niet verder en ben niet van plan opnieuw te beginnen omdat het spoor leggen veel werk was en heb geen zin om alles opnieuw te gaan doen. Heeft iemand een idee hoe ik spoor kan weg halen (of de dumpfile)? Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee. Alvast bedankt voor de moeite!

Groet,
Stan
« Last Edit: Sunday 18 February, 2018, 18:26:45 by Stan »
Het leven is hard, maar een trein is harder...

2.186 posts
Re: Dumpfile in mijn route wegens teveel spoor (denk ik)
« Reply #1 on: Sunday 18 February, 2018, 18:36:57 »
Als je alleen maar sporen hebt gelegd, dan is het bijna zeker dat het daar niet door zal komen, tenzij je heel Nederland hebt neergelegd.  Ik ben bang dat je last hebt van een ander probleem.

Kan je de route nog wel laten controleren door RWTools, of geeft dat ook een foutmelding?
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

198 posts
« Reply #2 on: Sunday 18 February, 2018, 19:01:17 »
Hoe?

2.186 posts
« Reply #3 on: Sunday 18 February, 2018, 19:07:10 »
Ik neem aan dat je je nieuwe route geselecteerd hebt en dat het resultaat is dat er niets mist?

Er zijn nog meer opties, "View Route Details" laat die zien wat je origineel hebt opgegeven?
"Check Route Template" geeft ook niets bijzonders weer?

198 posts
« Reply #4 on: Sunday 18 February, 2018, 19:33:01 »
Waar staat dat?
Het is wel raar, ik kan de route wel openen en als ik dan richting eindhoven "vlieg" of via de map er heen ga dan krijg ik de dumpfile, alleen het spoor ligt wat hoger maar dat zal het ook niet zijn neem ik aan.
« Last Edit: Sunday 18 February, 2018, 19:35:29 by Stan »

2.186 posts
« Reply #5 on: Sunday 18 February, 2018, 20:25:02 »
Het "Staat" gewoon in de menu's van RWTools ;)

Die dump file kan ook ontstaan door het ontbreken van cruciale objecten!  Heb je soms iets aangepast, verplaatst of verwijderd in je Assets lijst?

198 posts
« Reply #6 on: Sunday 18 February, 2018, 20:29:36 »
Die dump file kan ook ontstaan door het ontbreken van cruciale objecten!  Heb je soms iets aangepast, verplaatst of verwijderd in je Assets lijst?
Hooguit iets geinstalleerd, maar daar houdt het wel op.

2.186 posts
« Reply #7 on: Sunday 18 February, 2018, 20:49:02 »
Ja dan is het misschien handig als je even een .rwp bestand van je route maakt en die bij een andere Railworks gebruiker laat controleren.

198 posts
« Reply #8 on: Sunday 18 February, 2018, 21:04:40 »
Okee zal ik doen

198 posts
« Reply #9 on: Sunday 18 February, 2018, 21:07:28 »
Helaas zonder resultaat, degene kreeg ook een dumpfile

2.186 posts
« Reply #10 on: Sunday 18 February, 2018, 21:37:47 »
Het enige wat ik nu nog weet, is dat je een tracks.bin.bak* bestand kan vinden in je route, misschien kan je een versie terug plaatsen door e.e.a. te re-namen. Let er wel op, dat je weet wat je doet, anders gaat het goed fout ;)

198 posts
« Reply #11 on: Monday 19 February, 2018, 19:56:40 »
Uhu, ik snap echt niet hoe je dat moet doen of wat het is  ???
Wat ik ook kan doen is, het naar jou sturen maar ik weet niet of je dat wel wilt doen.

2.186 posts
« Reply #12 on: Monday 19 February, 2018, 20:11:49 »
Stuur maar per mail, maar ik beloof niet dat ik het kan oplossen voor je.

Maak dan van de hele route map even een .zip bestand, anders kan ik er ook niets mee doen.

198 posts
« Reply #13 on: Monday 19 February, 2018, 20:24:39 »
Hoe bedoel je? de route in een gezipte map neem ik aan?

**
Route creator
6.695 posts
« Reply #14 on: Tuesday 20 February, 2018, 16:34:10 »
??\Steam\SteamApps\common\railworks\Content\Routes\Jou route Bijvoorbeeld 00000000-0000-0000-0000-000000000000 inpakken met zip, rar of wat je gebruikt.
Zet anders het ingepakte route bestand even tijdelijk in een bericht. ;)

Groeten trainsxp

2.186 posts
« Reply #15 on: Tuesday 20 February, 2018, 16:38:59 »
Nou, ik kan alleen maar aangeven dat er geen seizoen is ingevuld, maar dat is niet de oorzaak.
Ook zie ik meer dan 3 trackrules door elkaar gebruikt, maar of dat een reden is?

Geen idee, maar aangezien er nog weinig te zien is qua scenery, lijkt het mij beter om de rails even opnieuw te leggen. ;)

« Last Edit: Tuesday 20 February, 2018, 16:57:35 by Frison »

**
Route creator
6.695 posts
« Reply #16 on: Tuesday 20 February, 2018, 17:49:26 »
Stan, heb jou route even van Frison geleend en eens gekeken.
Maar je RouteProperties.xml bestand klopt voor geen meter!
Want in dat bestand staan veel strings waar Assets als Provider staat wat natuurlijk niet klopt.

Hier een paar van die strings waaronder bij De WOP rails:
<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID d:id="1674736696">
         <Provider d:type="cDeltaString">Assets</Provider>
         <Product d:type="cDeltaString">Ted</Product>
      </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
      <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID d:id="1674736704">
         <Product d:type="cDeltaString">TerLor</Product>
      <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID d:id="1674736712">
         <Product d:type="cDeltaString">UKTS_FP</Product>
      <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID d:id="1674736720">
         <Product d:type="cDeltaString">WOP</Product>

<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID d:id="1674736728">
         <Product d:type="cDeltaString">buildings</Product>

Edit/
Heb oa. ook het tracks.bin bestand eens bekeken en daar staat het ook verkeerd met Assets als Provider!
M.a.w. heb je hoogstwaarschijnlijk de Assets map in een Assets map staan, daarom is Assets de Provider.
« Last Edit: Tuesday 20 February, 2018, 18:40:38 by trainsxp »

198 posts
« Reply #17 on: Tuesday 20 February, 2018, 18:44:41 »
Oh, en wat moet ik nu doen?
Gewoon opnieuw beginnen?

2.186 posts
« Reply #18 on: Tuesday 20 February, 2018, 19:11:06 »
Nee, controleer eerst eens wat TrainsXP aangeeft, staat er een "assets" map in je map "assets" ?

198 posts
« Reply #19 on: Tuesday 20 February, 2018, 19:13:40 »
Die staat er wel ja

**
Asset developer
568 posts
« Reply #20 on: Tuesday 20 February, 2018, 19:18:54 »
Stan,

wat je als eerste moet doen is om je TS2018 installatie op orde brengen.
Wat Trainsxp al aangeeft is, is dat je waarschijnlijk een heleboel assets op de verkeerde manier geïnstalleerd hebt staan.
Overigens verbaasd me dat wel, want dat zou ook moeten betekenen dat je in routes van derden een heleboel objecten zou moeten missen.

Het kan haast niet anders dan dat je bij het bouwen in het objecten filter als eerst uit de pull-down het woord "Assets" hebt geselecteerd, en daarna bijv "Frison". Heb je wel in één keer alle objecten van "Frison" geactiveerd, en voor jouzelf zal dit werken, maar dan ook alleen maar bij jou.

Of het allemaal opnieuw moet kan ik niet beoordelen. Met RW Tools kan je een hoop rechttrekken, maar het zou voor dit geval wel op monnikenwerk neerkomen.
Maar dan nog steeds: je moet eerst zorgen dat je je assets WEL op de plek hebt staan waar ze thuis horen.

Wat TrainsXP ook al aangeeft, heb je je assets als volgt op je computer staan
"<drive>:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RailWorks\Assets\Assets\" met daaronder "alles" van jan en allemaal. De tweede,paars gekleurde map hoort er NIET te zijn. Alles wat onder die tweede, paarse assets map zit hoort direct onder de eerste assets map te staan. LET OP: als je dit meteen gaat corrigeren, dan zie jij je scenery in je route meteen niet meer. Je zult dus een plan van aanpak moeten verzinnen.

Frison merkte op dat je meerdere trackrules hebt gebruikt.
Hiermee doelt hij waarschijnlijk op trackrules van verschillende makers.

Dat is op zich een doodzonde. Nooit verschillende trackrules (van verschillende makers) gebruiken binnen één netwerk.
Je kan wel een spoorwegnet en een afzonderlijk tramnetwerk, met elk hun eigen set trackrules in een route bouwen, maar ze mogen dan niet op elkaar aansluiten.

Reden hiervoor is dat er een paar kritische parameters (bijv. hart op hart afstand) in trackrules zijn vastgelegd.
Zolang deze kritische parameters binnen twee trackrules overeenkomen, is er niet 1-2-3 iets aan de hand.
Komen de kritische parameters binnen twee trackrules niet overeen, dan is een route crash haast gegarandeerd

2.186 posts
« Reply #21 on: Tuesday 20 February, 2018, 19:26:25 »
Er zijn inderdaad trackrules van 3 verschillende makers gebruikt, dat blijkt uit een analyze van de diverse bestanden.

Recht trekken met RWTools is inderdaad bijna niet te doen, ik heb al een poging gedaan, en aangezien ik weet wat er in je route is opgenomen, nogmaals het advies, begin opnieuw NADAT je de mappenstructuur in Railworks hebt aangepast zoals het hoort.

198 posts
« Reply #22 on: Tuesday 20 February, 2018, 19:27:39 »
Het staat er 2x in. Dus alles opnieuw hoeft denk ik niet, ik denk de assets map verwijderen.

2.186 posts
« Reply #23 on: Tuesday 20 February, 2018, 19:33:37 »
Ik zou alles wat in de 2e map "assets" die in de map "assets" staat, verplaatsen naar de bovenliggende assets map, dan weet je zeker dat er niets verloren gaat.

Bij de vraag om bestaande bestanden te overschrijven "nee" zeggen en daarna die 2e map assets met de overgebleven inhoud verwijderen.

Nu is het wel 100% zeker dat je route het dus niet meer zal doen ben ik bang, dus toch maar overnieuw beginnen. ;)

**
Route creator
6.695 posts
« Reply #24 on: Tuesday 20 February, 2018, 19:34:41 »
Ja precies zoals TjoeTjoe aangeeft, dan zal ik eens kijken of de route gerepareerd kan worden, zo niet dan zul je opnieuw moeten beginnen er vanuit gaande dat de Assets goed staan anders heb je binnen de kortste keren hetzelfde probleem.

Juist Frison, alles uit de 2e assets map knippen en plakken in de 1e waar het dus hoort te staan en dan kiezen voor niets overschrijven
Als dat is gedaan verwijder je de 2e assets map

2.186 posts
« Reply #25 on: Tuesday 20 February, 2018, 19:37:52 »
Repareren is in dit geval zonde van je tijd, want er zijn nog steeds meerdere trackrules in gebruik en daarnaast weet je nooit wat er met de eerder geplaatste assets gaat gebeuren. Het blijft dus in mijn ogen een gevaarlijke situatie. En echt, er staat bijna niets in die route, dat is niets vergeleken met het knip, plak en repareer werk wat er tegenover staat. :)

198 posts
« Reply #26 on: Tuesday 20 February, 2018, 19:46:33 »
Is goed, bedankt voor de hulp iedereen!

**
Route creator
6.695 posts
« Reply #27 on: Tuesday 20 February, 2018, 20:54:48 »
In het RouteProperties.xml bestand kwam ik nog wat tegen en wel dit:

<iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID d:id="1674735760">
         <Provider d:type="cDeltaString">Kuju 2</Provider>
         <Product d:type="cDeltaString">RailSimulatorCore</Product>

Kort gezegd van een Kuju 2 map heb ik nog nooit gehoord, sterker nog die bestaat niet bij ons.
Mocht je die map nog hebben dan verwijderen.

2.186 posts
« Reply #28 on: Tuesday 20 February, 2018, 21:00:41 »
't is wel een grapjas die Stan  ::)

Maar hiermee wordt weer eens duidelijk aangegeven, dat de diverse opdrachten voor het plaatsen van assets, voor veel gebruikers te ingewikkeld zijn.

Ergo, de beste methode is en blijft gewoon een .RWP bestand maken van alles wat je wil delen met de rest van de wereld en die laten plaatsen met de bij RW behorende Utility's. ;)

En voor de (onervaren) gebruikers:  "LEES DIE HANDLEIDING!" die wordt niet voor niets gemaakt, toch? ;)

**
Route creator
6.695 posts
« Reply #29 on: Wednesday 21 February, 2018, 08:53:55 »
Repareren is in dit geval zonde van je tijd, want er zijn nog steeds meerdere trackrules in gebruik en daarnaast weet je nooit wat er met de eerder geplaatste assets gaat gebeuren.

Dat gaat hem niet worden, ben gisteren nog even met RW_Tools bezig geweest en het werkte tijdelijk. :)
Maar zodra de verkeerde strings uit het RouteProperties.xml bestand worden gehaald krijg ik bij de start een dump. :(
Kortom je zult met schoonschip moeten beginnen met een nieuwe route.
Je moet maar zo denken dat er iig wat ervaring is opgedaan, en je zult niet de 1e zijn waarbij het mislukt en zeker niet de laatste. ;)