Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

[NL / ENG] Route queston / route vraag

3 posts
[NL / ENG] Route queston / route vraag
« on: Friday 02 March, 2018, 15:15:45 »
[NL]
Hallo. Ik had een vraag. Ik krijg binnenkort train simulator 2018. Maar voor de routes, zit de trein daarbij al in? Of moet je die dan nog kopen? Of moet je alleen treinen kopen als je free wilt rijden en of een eigen route wilt maken? Groetjes, Menno

[ENG]
Hey. I had a question. I will soon get train simulator 2018. But for the routes, is the train already involved? Or do you still have to buy it? Or do you only have to buy trains if you want to drive free and if you want to make your own route? Greetings, Menno

198 posts
Re: [NL / ENG] Route queston / route vraag
« Reply #1 on: Friday 02 March, 2018, 15:26:39 »
Ligt eraan wat je wilt, er zitten treinen in de game als je die koopt. Alleen Nederlandse treinen zitten er (nog) niet in. Die moet je apart kopen op www.christrains.com of www.treinpunt.nl . Voor de Nederlandse routes heb je vaak een payware nodig van steam (DLC).
Die staan altijd vermeldt in de Readme van de route.

Ik hoop dat ik hierbij je vraag heb kunnen beantwoorden.

« Last Edit: Friday 02 March, 2018, 15:32:08 by Stan »
Het leven is hard, maar een trein is harder...

131 posts
« Reply #2 on: Friday 02 March, 2018, 16:14:42 »
Beste Menno,

Wat leuk dat je gaat beginnen met Train Simulator!

Als je Train Simulator 2018 koopt dan heb je de volgende dingen:

De Engelse North Wales Coastal Route, met de Voyager en misschien (dit weet ik niet zeker, correct me if i'm wrong) een trein van Arriva.

De Amerikaanse Peninsula Corridor, met de Caltrain MPI MP36PH-3C.

En de Oostenrijkse Mittenwaldbahn, met de BR 442 'Talent 2'.

Voor de routes die je in de Steam Store kan kopen zitten al treinen inbegrepen,
Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de Nederlandse Route's die je hier op Treinpunt kan downloaden, daar heb wel treinen van andere uitgevers nodig.

Als je uitbreidingen op bijvoorbeeld Steam wilt kopen raad ik je aan om te kijken wanneer de eerste Steam sale is, veel routes zijn dan verkrijgbaar voor een lagere prijs, en er zijn ook bundels zoals de German Classics Edition (zie toegevoegde foto), die bundel heeft het normale Train Sim er in zitten met een paar Duitse routes, waarvan onder andere de Munich - Augsburg route die je nodig hebt voor onder andere Fictiva 2.1 en Zwolle - Roosendaal. Deze kost net zo veel als de basis game! Die bundel is hier te vinden: http://store.steampowered.com/sub/222980/

Voor het zogeheten "3rd party content" is wat meer werk nodig, bijvoorbeeld de Nederlandse routes hier op Treinpunt hebben spullen van andere uitgevers nodig, dat staat allemaal beschreven in de handleidingen van de routes.

Ik heb ook nog wat linkjes voor treinen die je niet op Steam zal vinden of een betere versie van die treinen:

Voor moderne Nederlandse treinen kan je naar Christrains:
https://www.christrains.com/
Chris een developer van Nederlands materieel met goede kwaliteit en een goede klantenservice.

Voor oude Nederlandse treinen kan je naar Dutch Classics:
http://dutch-classics.nl/
de treinen van Dutch Classics zien er goed uit maar zijn wel een beetje zwaar voor de game.

voor Duitse treinen kan je naar Virtual Railroads:
http://www.virtual-railroads.de/
Virtual Railroads maakt mooie Duitse treinen. Even een opmerking over de site, bij de rechterbovenhoek kan je de taal veranderen.

En natuurlijk de Treinpunt webshop:
https://www.treinpunt.nl/shop/nl/
Hier kan je Routes en treinen van diverse uitgevers halen.

Ik hoop dat Ik je vraag hiermee heb beantwoord,
Voel je vrij om verdere vragen te plaatsen.

Met Vriendelijke Groet,

Martijn  :D

198 posts
« Reply #3 on: Friday 02 March, 2018, 16:18:11 »
 ::) ::)

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #4 on: Monday 20 August, 2018, 10:52:44 »
Nja, brei hier maar even verder met een Mittenwaldbahn route vraag (van Steam) vanwege het feit dat ik de TS2018 add-on had gekocht met 77% korting. ;)
Het volgende; hebben jullie dat ook dat het spoor ineens ophoud terwijl de BVL nog een heel stuk doorloopt? ::)
Zie plaatje voor de coördinaten waar dat is:
« Last Edit: Monday 20 August, 2018, 11:06:50 by trainsxp »

Groeten trainsxp

TreinPunt.NL Administrator
Let's drive some trains!
693 posts
« Reply #5 on: Monday 20 August, 2018, 19:34:40 »
Omdat de route zo is uitgebracht op Steam, de route loopt van Garmisch-Partenkirchen en Innsbruck.
Verder gaat de route niet, dan moet je de DLC hebben van Garmisch-Partenkirchen naar Munich.
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

192 posts
« Reply #6 on: Tuesday 21 August, 2018, 09:52:08 »
Omdat de route zo is uitgebracht op Steam, de route loopt van Garmisch-Partenkirchen en Innsbruck.
Verder gaat de route niet, dan moet je de DLC hebben van Garmisch-Partenkirchen naar Munich.
Als je dan beide routes hebt, worden die dan door TS samengevoegd of blijft de situatie dan toch zoals op de foto?

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer en veel meer
638 posts
« Reply #7 on: Tuesday 21 August, 2018, 12:22:29 »
De routes worden niet samengevoegd door TS.

Wel staan er in de workshop verschillende routes van Danny waarin routes zijn samengevoegd.
Bijvoorbeeld de route Munich - Innsbruck (2 routes) en de route Munich to Augsburg, Rosenheim & Innsbruck (Via Garmisch) (4 routes).
« Last Edit: Tuesday 21 August, 2018, 12:30:33 by RemkoH »

**
Route creator
6.785 posts
« Reply #8 on: Monday 27 August, 2018, 10:02:46 »
Oké, dat is dan niet erg netjes dat ze een route zo afwerken. :-[
Als je een gedeelte van een route aan spoor verwijder haal dan de objecten,ook zo veel mogelijk weg.
Of zou het meer zo wezen van tijd is geld, oftewel elk uur wat er meer aan besteed word is overbodige tijd dus laat maar zitten. :(