WIP: NL Route

**
TreinPunt.NL Vriend
Stoomlocomotief
29 posts
WIP: NL Route
« on: Friday 01 June, 2018, 11:46:16 »
Aan afwisseling geen gebrek bij het bouwen van een fictieve, Nederlandse route, flexibel gesitueerd in de jaren rond 1990. Terwijl het tracé gestaag wordt aangelegd wordt nieuw materieel op de rails gezet, ondergaan bestaande objecten een upgrade en verschijnen vele nieuwe scenery-objecten. Maar nu dit project voor driekwart gereed is wordt het hoog tijd voor het onthullen van enkele details. Het gaat hier over een traject van ruim 50 km. In de scenario's zal naast ons WG-materieel een grote plaats worden ingeruimd voor ChrisTrains-treinstellen en locomotieven, ervan uitgaande dat kopers van deze Nederlandse route tevens trouwe afnemers zijn van dit fraaie materieel. De prognose is dat de route in september of oktober als DLC zal worden uitgerold. Ruim voor die tijd zal ook de naam van de route bekend worden gemaakt, evenals de prijs en het distributiekanaal.
« Last Edit: Saturday 02 June, 2018, 15:32:33 by henkvw »

*
Intercity
729 posts
Re: WIP: NL Route
« Reply #1 on: Friday 01 June, 2018, 12:16:15 »
Ziet er veelbelovend uit. Het eerste plaatje doet me denken aan de Berkendamroute wellicht een moderne versie dan?
vr.gr
Ruud

Offline HSL
*
Hondekop
167 posts
« Reply #2 on: Friday 01 June, 2018, 12:26:21 »
Ziet er veelbelovend uit. Maar ook niet veel beter dan enkele van de top freeware routes hier te vinden. Dus ben benieuwd naar de prijs/kwaliteit verhouding.

*
Stoomlocomotief
18 posts
« Reply #3 on: Friday 01 June, 2018, 20:12:12 »
Als ik zo kijk houd ik het persoonlijk liever bij de freeware fictieve routes zoals Krammerdijks Deltaland, Ijdammerland of de nog uit te komen 'De Laage Veenen route'  ::)
« Last Edit: Friday 01 June, 2018, 20:14:37 by 2503victor »

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #4 on: Friday 01 June, 2018, 20:20:50 »
Aan afwisseling geen gebrek bij het bouwen van een fictieve, Nederlandse route, flexibel gesitueerd in de jaren rond 1990. Terwijl het tracé gestaag wordt aangelegd wordt nieuw materieel op de rails gezet, ondergaan bestaande objecten een upgrade en verschijnen vele nieuwe scenery-objecten. Maar nu dit project voor driekwart gereed is wordt het hoog tijd voor het onthullen van enkele details. Het gaat hier over een traject van ruim 50 km. We gebruiken van Coha-seinen en in de scenario's zal naast ons WG-materieel een grote plaats worden ingeruimd voor ChrisTrains-treinstellen en locomotieven, ervan uitgaande dat kopers van deze Nederlandse route tevens trouwe afnemers zijn van dit fraaie materieel. De prognose is dat de route in september of oktober als DLC zal worden uitgerold. Ruim voor die tijd zal ook de naam van de route bekend worden gemaakt, evenals de prijs en het distributiekanaal.

Aangezien het een prijs mee krijgt, is het dus geen freeware, maar waar haal je dan al je objecten vandaan? Ik kan me niet voorstellen dat je echt alles zelf zal maken  :o

Oké, je kan objecten van andere routes gebruiken, maar is dat toegestaan?
Ook het gebruik van bestaande freeware objecten lijkt mij niet toegestaan, dus nogmaals, ga je echt alles zelf maken?
(Seinen, portalen, bovenleiding, rail, .......) dat is nog al wat

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #5 on: Friday 01 June, 2018, 20:54:49 »
Volgens mij is henk aardig bedreven in het maken van objecten (en rollend materieel).
Wordt deze route ook door een HCC trainsim team gebouwd? Op die screens is in elk geval advertentie te zien voor de bij hun in ontwikkeling zijnde VSM route. En ook aardig wat objecten lijken uit de Berkendam route afkomstig.

Ik hoop dat deze route een opstap kan zijn naar een volgend project waarbij een bestand traject wordt gebouwd. Fictieve payware is nou niet echt iets wat mij aan spreekt met zo enorm veel goede fictieve freeware routes. Bijv de bovenleiding ziet er helaas niet echt up to standard uit tegenover de bovenleiding die nu in freeware wordt toegepast.

Edt; Is dit die Burgerdam route die ooit ergens genoemd is?
« Last Edit: Friday 01 June, 2018, 21:11:06 by jor[D]1 »

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #6 on: Friday 01 June, 2018, 23:13:35 »
Naar mijn idee ziet het er nogal speelgoedachtig uit. Het kan zoveel mooier, maar goed wie ben ik. ;)

Desalniettemin is het interessant om te zien dat er Nederlandse Payware ontwikkeld wordt. Van wat ik nu zie, zie ik echter mooier spul in onze downloadsectie staan. ::)

Grtz. 8)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Stoomlocomotief
28 posts
« Reply #7 on: Friday 01 June, 2018, 23:49:13 »
Als de route payware word zal het gebruik van onze seinen niet zijn toegestaan !

8) Conner.

*
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #8 on: Saturday 02 June, 2018, 08:57:18 »
Benieuwd of de volgende set screenshots er beter uit zien dan deze.
De lat ligt bij Nederlandse (fictieve) routes érg hoog.
De huidige screenshots tippen bij lange na nog niet aan de kwaliteit van een aantal routes die hier beschikbaar zijn.
Bovendien zijn die routes freeware.
Je moet van goede huizen komen om uit te kunnen leggen waarom deze route payware zou moeten zijn.
De enige reden die ik kan bedenken is dat alle assets volledig zelf ontwikkeld worden. Want de meeste freeware assets mogen niet in een payware route gebruikt worden. Maar dan vraag ik me af waarom je zoveel tijd en moeite in die ontwikkeling zou steken, want de markt is te klein om het terug te verdienen.

*
Sprinter
378 posts
« Reply #9 on: Saturday 02 June, 2018, 12:18:15 »
Als de route payware word zal het gebruik van onze seinen niet zijn toegestaan !

8) Conner.

Jep, en daarmee valt deze route al af als payware!  ::)
Heeft hij niet eens een nette mail naar je gestuurd? :-\

Sowieso zien Henk zijn creaties er speelgoed achtig uit, maar dat is zijn eigen bewuste keuze, je moet er maar van houden.
Om een fictieve route als payware uit te brengen lijkt me niet erg slim, ik denk dat je weinig kopers heb, gezien er freeware langere en veel betere routes te verkrijgen zijn en ook bijna kopie zijn van de bestaande lijnen denk ik dat je deze beter als freeware kan uitbrengen.
Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

**
TreinPunt.NL Vriend
Stoomlocomotief
29 posts
« Reply #10 on: Saturday 02 June, 2018, 15:40:33 »
Aangezien het een prijs mee krijgt, is het dus geen freeware, maar waar haal je dan al je objecten vandaan? Ik kan me niet voorstellen dat je echt alles zelf zal maken  :o

Oké, je kan objecten van andere routes gebruiken, maar is dat toegestaan?
Ook het gebruik van bestaande freeware objecten lijkt mij niet toegestaan, dus nogmaals, ga je echt alles zelf maken?
(Seinen, portalen, bovenleiding, rail, .......) dat is nog al wat
Nee, dat is niet toegestaan, en er worden dus ook geen objecten van andere routes gebruikt  :).

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #11 on: Saturday 02 June, 2018, 16:07:22 »
Ergo, de op de afbeeldingen zichtbare objecten heb je zelf gemaakt?  8)

Het is alleen jammer dat je ook heel veel (eigenlijk) overbodige objecten zal moeten maken, alleen omdat het geen freeware route is. Ik denk daarbij vooral aan een werkend seinen pakket, rails met wissels, portalen en bovenleiding. Waarom die keuze voor "verkoop" dan, mede gezien de overige, qua uitvoering genoemde reacties?

*
Intercity
784 posts
« Reply #12 on: Saturday 02 June, 2018, 17:29:04 »
Ergo, de op de afbeeldingen zichtbare objecten heb je zelf gemaakt?  8)
Dat moet dan wel.

Ik vraag me daardoor af hoe groot het team is dat aan deze route aan het bouwen is.
Want als je dit alleen doet is het een vele jaren project om alle assets en bijbehorende scripts te maken en te testen.

In beide gevallen zullen de opbrengsten nooit opwegen tegen de tijd (per persoon) dat erin gaat zitten.
Op de eerste plaats vanwege de toch al kleine afzetmarkt (buiten Nederland zal vrijwel niemand het kopen) en op de tweede plaats omdat een flink deel van deze afzetmarkt de route niet zal kopen als de kwaliteit blijft zoals nu getoond.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #13 on: Saturday 02 June, 2018, 18:15:36 »
Is dit een vervolg op deze route:
https://www.youtube.com/watch?v=_r8Y9mlSDJA&t=122s

Vooral dat station bij minuut 16 lijkt sprekend op eerdere versie van de eerste screen.

*
Intercity
784 posts
« Reply #14 on: Saturday 02 June, 2018, 18:17:06 »
Is dit een vervolg op deze route:
https://www.youtube.com/watch?v=_r8Y9mlSDJA&t=122s

Vooral dat station bij minuut 16 lijkt sprekend op eerdere versie van de eerste screen.

Ja (heb ik me laten vertellen)

*
Sprinter
378 posts
« Reply #15 on: Saturday 02 June, 2018, 22:14:53 »
Nou ik kan je vertellen dat dit nooit een payware gaat worden nadat ik de filmpje heb gezien in de 2.30 minuut, het gebruikt Coha Seinen en Overwegen, en die zijn niet bedoeld voor payware routes.

Of hij Regelt iets met Coha waardoor hij ze wel kan gebruiken ( Denk aan € ).

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
« Reply #16 on: Sunday 03 June, 2018, 01:07:22 »
Nee, dat is niet toegestaan, en er worden dus ook geen objecten van andere routes gebruikt  :).
Op je 2 eerste screenshots zijn zo te zien toch echt COHA seinen zichtbaar  ???

Interessante ontwikkeling verder om te volgen; al sluit ik me eerlijk gezegd wel aan bij de boven genoemde berichten. Op basis van de screens in de openingspost en de video die jor[D]1 heeft geplaatst vind ik het kwalitatief niet beter dan bestaande freeware routes (zowel bestaande trajecten als fictieve). Voor Berkendam kun je nog het argument opgooien dat routes gebouwd met een setting in die tijd er verder niet zijn; bij deze route zie ik zo geen enkel Unique Selling Point wat mij zou kunnen beslissen tot aanschaf.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #17 on: Sunday 03 June, 2018, 02:44:09 »
Tot dat Connor zijn post maakte stond het ook in de openingspost dat Coha seinen gebruikt werden, stukje tekst is nog in een quote in een post van frison te vinden.
....Het gaat hier over een traject van ruim 50 km. We gebruiken van Coha-seinen en in de scenario's zal naast ons WG-materieel een grote plaats worden ingeruimd voor ChrisTrains-treinstellen en locomotieven......

Daar zou dus een alternatief voor gemaakt moeten worden.

*
Intercity
729 posts
« Reply #18 on: Sunday 03 June, 2018, 09:52:35 »
Allemaal waar:
Maar.... er wordt hier ook vaak genoeg genoeg gemopperd door bepaalde personen  dat ze zoveel assets bij elkaar moeten zoeken bij een freeware route en dat ze die eigenlijk allemaal bijgeleverd zouden willen zien.
Nou deze mensen worden met bovenstaande route op hun wenken bediend, je betaalt maar je krijgt het ook compleet aangeleverd.
Toch een USP dus ;)
vr.gr
Ruud

*
Intercity
600 posts
« Reply #19 on: Sunday 03 June, 2018, 13:45:02 »
In de handleidingen van de pakketten van Coha.nl staat in de "Algemene gebruiksvoorwaarden en gebruiksovereenkomst" dat bij toepassing in bijvoorbeeld payware routes, vooraf toestemming gevraagd moet worden.

Er is dus helemaal geen sprake van dat onze add-ons per definitie niet in dergelijke routes toegepast mogen worden, maar er moet wel eerste overeenstemming tussen partijen zijn.

De opmerking dat coha.nl in Euro's zal gaan denken als we wel toestemming geven slaat helemaal nergens op.
Er bestaat ook nog zo iets als goodwill.

Om de discussie wat betreft het gebruik van de coha.nl objecten in de route voor nu maar af te sluiten:
We zijn inmiddels in gesprek met Henk.

NB:
Voordat er aandrang is om eenzelfde discussie aan te slingeren over de VSM route van de hcc TrainSim ig:
coha.nl heeft hier toestemming voor gegeven. Er zijn zelfs speciale objecten voor die route door ons vervaardigd.

*
Sprinter
378 posts
« Reply #20 on: Sunday 03 June, 2018, 19:40:18 »
Lijkt me niet dat coha iets weg geeft waarmee bv Henk er op kan verdienen, dus ik verwacht wel dat er iets voor terug komt, anders wordt er over jullie rug geld verdient.
En dat lijkt me ook niet meer dan logisch dat er voor terug mag komen.

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #21 on: Sunday 03 June, 2018, 20:01:37 »

8) Conner.

.................
Er is dus helemaal geen sprake van dat onze add-ons per definitie niet in dergelijke routes toegepast mogen worden, maar er moet wel eerste overeenstemming tussen partijen zijn.
................

En ik altijd maar denken dat Conner het voor het zeggen had  ;D

*
Stoomlocomotief
28 posts
« Reply #22 on: Sunday 03 June, 2018, 20:54:16 »

En ik altijd maar denken dat Conner het voor het zeggen had  ;D
[/quote]

Wie ik, ben ook maar een onderdeel van, wat duidelijk is geworden dat wij het niet voor het geld doen en over alles willen meedenken zoals we ook hebben gedaan bij de Vsm route.

Intussen is er met Henk contact en heeft hij ons antwoord. Wat mij wel steeds verbaast is dat er mensen bij zijn die denken snel geld kunnen te verdienen maar er dan achter komen dat het niet haalbaar is. Ik denk dat dit ook de reden is dat Tsw geen editor krijgt omdat freeware developers hetzelfde zullen gaan doen als met Ts en dit niet de voorkeur geniet van Dtg want die willen overal geld voor zien. Zijn we allen vergeten dat als je een payware route wil uitbrengen dat Dtg een aandeel wil hebben, waarom denk je dat er zoveel routes op steam staan ?  Dit is ook exact de reden waarom wij freeware objecten zijn gaan maken en niet veel toestemming geven om een payware product uit te brengen met onze objecten erin. 

8) Conner.

**
TreinPunt.NL Vriend
Stoomlocomotief
29 posts
« Reply #23 on: Sunday 15 July, 2018, 15:15:08 »
Beste treinsimmers en collega-ontwikkelaars, hartelijk dank voor het meedenken en de vele reacties op mijn post. Wat de sombere prognoses  van sommigen van jullie aangaat: de tijd zal het leren. Ook de Berkendamroute is payware en die heeft zijn weg naar vele tevreden gebruikers gevonden. En zoals Saurer580 terecht opmerkt: de route wordt compleet geleverd, er hoeven geen spullen van andere aanbieders van free- en paywareobjecten te worden gedownload (ook de beveiliging met daglichtseinen en level crossings is inmiddels in eigen beheer gerealiseerd).

Dit is de actuele status: Er ligt nu een traject van 50 km, compleet met infrastructuur en scenery, met een middelgroot kopstation in aanbouw. De Berkendam-route levert een bijdrage met klassieke scenery-objecten, maar daarnaast zul je er heel veel moderne bebouwing aantreffen. In de komende weken wordt de scenariobouw opgepakt en komt de testfase in zicht. Ook gebruikershandleidingen in verschillende talen zullen niet worden vergeten.

In de komende weken verwacht ik meer details te kunnen vrijgeven over het distributiekanaal, de prijs en de naam van de route.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #24 on: Sunday 15 July, 2018, 17:12:05 »
Wat ik zo jammer vind is dat als HCC erbij betrokken is , waarom er dan gekozen is voor deze opzet van de route.
Het kan eventueel beter , kijk naar de ''Heuvelland route'' of de ''Rijnspoorweg'' voor Trainz.

Als dit los staat van HCC dan heb ik natuurlijk niets gezegd.
Er zullen altijd mensen zijn die dit wel zeer mooi vinden , maar persoonlijk heb ik geen interesse.

Suc6 met de bouw !

**
TreinPunt.NL Vriend
Stoomlocomotief
29 posts
« Reply #25 on: Sunday 15 July, 2018, 17:23:54 »
Dank je wel, Gert, de 'HCC!trainsim interessegroep' is hier niet bij betrokken.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #26 on: Sunday 15 July, 2018, 18:25:05 »
Dank je wel, Gert, de 'HCC!trainsim interessegroep' is hier niet bij betrokken.

:-X...

Als nog suc6 en veel plezier met de bouw van de route  ;)