vraag over installeren

*
Stoomlocomotief
4 posts
vraag over installeren
« on: Thursday 12 April, 2018, 13:34:25 »
dag forum
ik heb op een moderne pc ts2017, ts2016 en ts2015 via steam geinstalleerd. dit werkt zeer goed.
op een oude pc wil ik alleen ts 2015 installeren. bij het installeren word gelijk ts 2016 en  ts 2017 meegeinstaleerd, dus krijg ik het spel niet aan de gang, omdat de oude pc de vereiste niet heeft. hoe kan ik via steam alleen ts 2015 installeren zonder dat de andere versies ook meegeinstaleerd worden, zodat ik op mijn oude pc ts 2015 wel kan spelen?
mvg johan

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: vraag over installeren
« Reply #1 on: Thursday 12 April, 2018, 14:26:41 »
Kan niet.
TS18=TS17=TS16=TS15 etc, etc.
Qua specificaties zou TS18 ook gewoon moeten werken op die oude PC. Het spel in de kern is weinig veranderd. De verschillen zitten voornamelijk in wat de nieuwere routes van je PC vragen.
Sowieso kun je via steam niet meerdere versies installeren, je krijg altijd alleen de nieuwste, wat TS18 is.

Op de oude PC gewoon TS18 installeren, en eventueel de nieuwere routes niet, mochten deze niet lekker draaien.

*
Intercity
Twitch Streamer
Let's drive some trains!
865 posts
« Reply #2 on: Thursday 12 April, 2018, 16:53:55 »
Inderdaad zoals jor[D]1 zegt, Train Simulator zelf is nu TS2018, ook al is het niet zo direct genoemd op bepaalde plekken. De 'core' updates zijn hetzelfde en de laatste grote wijziging (behalve de interface) is 2014/2015 geweest.
Je bent ook verplicht te updaten, dus je draait altijd de nieuwe tenzij je illegaal bezig bent.

Enige wat je zelf kunt regelen is de content uitvinken welke niet op die PC wilt hebben voordat je de game installeert.
Heb je de game er al op staan? Kun je de DLC één voor één uitvinken (nadat je iets uitvinkt gaat Steam deze eerst verwijderen, wacht dus even het balkje onderin af) welke je er niet op wilt hebben staan.

Dit kan een kleine performance boost geven in de game als je niet alles erop zet en een SSD is aan te raden om 'laad pieken' te voorkomen.
Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

*
Stoomlocomotief
4 posts
« Reply #3 on: Thursday 12 April, 2018, 20:13:14 »
dank jullie wel voor jullie snelle antwoord, jor en rob. ik snap het. dus hij download op mijn oude pc alles, ts 2017, ts 2016 en ts 2015, maar ik kan op mijn oude pc tot bijvoorbeeld ts 2016 spelen. goed en duidelijk. dank jullie wel!

*
Hondekop
150 posts
« Reply #4 on: Thursday 12 April, 2018, 21:25:41 »
Hij download gewoon TS dat nummer erachter word gewoon elk jaar aangepast zonder al teveel grote veranderingen.
De routes die erbij zitten zijn aparte DLC's  ;D