hoe installeer je gekochte add ons die in de SAteam Library staan?

*
Stoomlocomotief
48 posts
hoe installeer je gekochte add ons die in de SAteam Library staan?
« on: Wednesday 17 October, 2018, 19:04:53 »
Hoi allemaal. Na een paar weken TS2018 heb ik een paar addons gekocht in de Steamshop die keurig in mijn library worden vermeld. Alleen, er staat "not installed" achter. Mijn (voor de hand liggende) vraag: hoe krijg ik die nu in Train Simulator 2018 geïnstalleerd zodat ik er ook mee kan werken? Tenslotte is dat waar ik voor heb betaald... Dank voor het antwoord!

*
Hondekop
196 posts
Re: hoe installeer je gekochte add ons die in de SAteam Library staan?
« Reply #1 on: Wednesday 17 October, 2018, 19:52:15 »
Achter de omschrijving van item en installeren staat een vierkantje. Hier ga je met de cursor op staan en vink je het aan met je linker muistoets. Dan wordt het betreffende item geïnstalleerd.

*
Stoomlocomotief
48 posts
« Reply #2 on: Wednesday 17 October, 2018, 21:11:00 »
Dank je voor je snelle reactie maar de vierkantjes staan al standaard aangevinkt. Ik had ze gekocht en zie ze in de lijst staan met daarachter not installed, dan het hokje met een vinkje erin. Andere items in de lijst (die ik blijkbaar ook gekocht heb of als bonus heb gekregen) staan op installed met ook een vinkje in het hokje. Het enige verschil is dat de not installed items donkere tekst zijn en de installed items een witte tekst hebben.

*
Hogesnelheidstrein
(lid) MSTS/RW team
1.032 posts
« Reply #3 on: Wednesday 17 October, 2018, 21:15:54 »
Ondertussen is het 2019 maar start eens steam opnieuw op.
Ga na de Bibliotheek tab en onder in op downloads klikken soms kan het helpen.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

*
Stoomlocomotief
48 posts
« Reply #4 on: Wednesday 17 October, 2018, 22:13:11 »
Ja, op de een of andere manier is steam zelf aan het downloaden geslagen en nu staat ze allemaal op installed, hartstikke bedankt. Maar nu het volgende: ik zie de routes (en ook niet de US Loco & Asset pack die ik ook voor andere routes had gekocht) terug in Trainsim. Moet ik de in steam geïnstalleerde items nu ook nog via utilities van steam/railworks installeren zoals ik ook met rwp bestandjes altijd doe? En zoja, waar moet ik de packagemanager dan naar verwijzen waar hij ze kan vinden? Want volgens mij staan ze nu nog steeds niet in TS en ik zie ze ook niet in de packagemanager van utilities staan na het refreshen. Misschien dat ik een beetje lastig ben als nieuwkomer (sorry) maar ik kan e.e.a. tot nu toe niet echt gebruiksvriendelijk vinden met installeren, zeker niet in vergelijking met MSTS...

*
Hogesnelheidstrein
(lid) MSTS/RW team
1.032 posts
« Reply #5 on: Wednesday 17 October, 2018, 22:38:02 »
Nee, steam DLC installeren zich zelf.

*
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
Re: hoe installeer je gekochte add ons die in de Steam Library staan?
« Reply #6 on: Thursday 18 October, 2018, 00:16:16 »
Zoals Cleo259 al zei worden alle dlc's die via Steam gekocht zijn automatisch geïnstalleerd.
Zodra een dlc na aankoop in de bibliotheek verschijnt staat er in eerste instantie "not installed" vermeld.
Op dat moment komt de dlc in de download wachtrij van de Steam client te staan.
Wanneer de dlc daadwerkelijk wordt gedownload en geïnstalleerd is afhankelijk van de instellingen in de Steam client.
Standaard zal het proces automatisch direct starten.
Is de download en installatie voltooid, dan verschijnt in de bibliotheek de datum van installatie.

Dit automatische proces geldt voor workshop items, updates van dlc's en train simulator zelf. Deze komen automatisch in de download wachtrij.

Start de download en installatie niet vanzelf? Ga in de Steam client naar "Bibliotheek" en "Downloads".
Daar zou Train Simulator moeten staan met rechts een pijl waarop geklikt kan worden om het proces te starten.

Was Train Simulator actief tijdens het download en installatie proces?
Er is een herstart nodig om de nieuwe dlc's terug te zien in Train Simulator.
« Last Edit: Thursday 18 October, 2018, 00:58:48 by RemkoH »