Specifieke NS/DB/NMBS borden asset gezocht

SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
128 posts
Specifieke NS/DB/NMBS borden asset gezocht
« on: Wednesday 06 June, 2018, 21:00:09 »
Hallo allemaal,

Ik zoek de witte ruiterborden die de grens tussen DB, NMBS en NS markeren en het zwarte bord met het oranje uitroepteken die aanduidt dat het eerste opvolgende sein of meerdere seinen buiten dienst zijn. Er was een asset, maar ik kan deze nergens meer vinden waarin deze borden voor kwamen.

Wat ik ook zoek zijn (Dynamische) NS naamplaatsborden van de 70'er jaren waarop je zelf de naam kan invullen. Deze naamplaatsborden in oud NS blauw kwamen destijds op ieder station voor. Op grote stations was het formaat van deze borden groter dan op kleinere stations. Railworks Austria heeft de OEBB variant in blauw en lijkt enigzins op de NS uitvoering.

Van de stationsnaamborden zoek ik ook de DB naamplaatsborden. Een voorbeeld van deze naamplaatsborden komt voor op de Koblitzer Bergland route tussen Koblitz en Wildau, maar deze zijn niet dynamisch en kan je de plaatsnamen niet veranderen.

Iemand enig idee waar ik deze kan (terug) vinden?
"Steam is all what IP".
Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
-------------------------------------------------
Ronald de Visser
SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited
Lid van: SSN

Objecten bouwer
2.256 posts
Re: Specifieke NS/DB/NMBS borden asset gezocht
« Reply #1 on: Thursday 07 June, 2018, 10:00:54 »
Ik zou beginnen met wat plaatjes op te zoeken en hier te laten zien wat je precies bedoeld ;)

Volgens mij zijn enkele objecten al te vinden en dus gemaakt maar waarschijnlijk niet alles.

"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

128 posts
« Reply #2 on: Thursday 07 June, 2018, 19:07:24 »
Hierbij een screenshot waar deze borden te zien zijn.

Hier zijn er meer van zoals overgang van NS naar NMBS en v.v.
« Last Edit: Thursday 07 June, 2018, 19:18:48 by rcdevisser »

Objecten bouwer
2.256 posts
« Reply #3 on: Thursday 07 June, 2018, 23:00:57 »
Die bordjes zitten standaard in mijn pakket, dus die zou je kunnen hebben  ;D

128 posts
« Reply #4 on: Friday 08 June, 2018, 00:52:04 »
Eeehhhh......... Dat kan. Ik heb begin dit jaar een enorme PC crash gehad waardoor ik alles opnieuw kon opbouwen. Maar hierdoor ben ik jouw pakket kwijtgeraakt en ik weet niet meer welke het was. Ik loop me de blaren te zoeken bij "Langs het spoor" downloads maar ik zie ze niet. Nu heb ik nadat ik die crash had gehad wel van de rootmap een backup gemaakt dus nu kan ik de back up terugzetten met jouw assets erin en dan moet ik m weer terug hebben.

De screenshot was van een eerdere poging om Zuid Limburg na te bootsen met het ombouwen van de lijn Koblitz-Wildau-Hosven. Hier ben ik inmiddels opnieuw aan begonnen en heb nu ook de bovenleiding verwijderd zodat het helemaal diesel wordt. Ik had een aantal screenshots bewaard waaronder deze bovenstaande screenshot. Mocht ik er niet achterkomen hoe heet dan het pakket wat van jou is? dan kan ik die alsnog downloaden.

**
Route creator
6.926 posts
« Reply #5 on: Friday 08 June, 2018, 07:30:29 »
Hier zijn de pakketten van Frison te downloaden:
https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=list;id=1053

Groeten trainsxp

128 posts
« Reply #6 on: Friday 08 June, 2018, 09:59:58 »
Geweldig,

Kijken of ik ze terug kan vinden nu.

Objecten bouwer
2.256 posts
« Reply #7 on: Friday 08 June, 2018, 10:08:23 »
Grensborden  ;)

128 posts
« Reply #8 on: Friday 08 June, 2018, 13:11:52 »
Deze bedoelde ik, maar ik heb ze inmiddels teruggevonden en geplaatst.

Bij het ombouwen mis is bij de pictogrammen nog een aantal zaken zoals de blauwe spoornummers uit de jaren 70 en het bordje verboden toegang eveneens uit dezelfde tijd dat is het mannetje met gespreide armen in een rode circel. De andere "verboden toegang" bordjes binnen de huidige assets zijn te nieuw voor de doelstelling waarop ik de route ombouw.

Ook zoek ik nog de blauwe kilometerbordjes

Ik heb de grensbordjes geplaatst;

Vergelijk even de voorgaande foto, in de voorgaande versie is de bovenleiding aanwezig. Deze is in de nieuwe versie geheel verwijderd op het "Nederlandse" deel. Mis ik alleen nog een Blauwe Engel hier (Plan X)
« Last Edit: Friday 08 June, 2018, 13:15:32 by rcdevisser »

262 posts
« Reply #9 on: Saturday 09 June, 2018, 09:57:07 »
Voor Plan X zouden we Marc D nog een keer heel lief aan moeten kijken. Deze stonden bij hem op stapel.

Gr Erik

128 posts
« Reply #10 on: Saturday 09 June, 2018, 10:13:38 »
IK weet dat Marc ermee bezig is (was), Jammer genoeg kan ik t zelf niet. (Wel te leren natuurlijk) maar het bouwen zelf van materieel blijft een aparte en specifieke ervaring en kennis van de programma's. T is gecompliceerd en ik heb er de tijd niet voor om het te leren.