Set Natrium lampen voor op een Industrie terrein

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
Set Natrium lampen voor op een Industrie terrein
« on: Tuesday 26 March, 2019, 22:45:05 »
Ik ben bezig met een set realistische Natrium lampen voor op een industrie terrein
Diverse uitvoeringen zoals vast op een paal, losse koppen en wandmontage.
Met vuile kap
Binnenkort op TP voor de liefhebber.
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
722 posts
Re: Set Natrium lampen voor op een Industrie terrein
« Reply #1 on: Wednesday 27 March, 2019, 06:57:11 »
Das wel fraai.
Frison heeft toen straatverlichting gemaakt in de vorm van Natrium (enkel en dubbel) en wit (enkel en dubbel). Misschien kun jij daar e.e.a. bij maken.

*
Hogesnelheidstrein
2.321 posts
« Reply #2 on: Wednesday 27 March, 2019, 07:32:55 »
Die op de 2e screenshot kan je ook mooi op Bovenleiding portalen plaatsen, kan ik in Watergraafsmeer goed gebruiken 8)
Ziet er fraai uit!

*
Sprinter
202 posts
« Reply #3 on: Wednesday 27 March, 2019, 08:58:20 »
Die op de 2e screenshot kan je ook mooi op Bovenleiding portalen plaatsen, kan ik in Watergraafsmeer goed gebruiken 8)
Ziet er fraai uit!

Daar zijn ze oorspronkelijk ook voor gemaakt :P

Zoals al gezegd, mooi werk Sjef!

Zo ziet er er bij mij uit met wat scenery:

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #4 on: Wednesday 27 March, 2019, 09:07:03 »
Ziet er fraai uit!
Als je een foto hebt van de montage voet, dan kan ik die er bij maken.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #5 on: Wednesday 27 March, 2019, 22:15:07 »
Als ik de screens bekijk  zie ik een hoop onnodige details. Heb je niet teveel poly's gebruikt voor relatief simpele objecten als lampen?

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #6 on: Wednesday 27 March, 2019, 22:32:45 »
Als ik de screens bekijk  zie ik een hoop onnodige details. Heb je niet teveel poly's gebruikt voor relatief simpele objecten als lampen?
Zal best, maar deze zijn zo op verzoek gemaakt.
Er zijn een aantal mensen die graag mooie gedetaileerde objecten willen hebben.
Die kijken niet op een enkele poly meer of minder....
Simpele eenheids worst assets genoeg. ;)

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #7 on: Wednesday 27 March, 2019, 23:19:01 »
Mee eens , en bouw ook gewoon lekker zoals je bouwen wilt.
Ik doe dat ook , let wel op onnodige poly's maar voor de rest zal het mijn een worst wezen.

Mooie lampen 8)

*
Sprinter
202 posts
« Reply #8 on: Thursday 28 March, 2019, 12:17:18 »

Te veel poly's of grafische kaart te goedkoop gekocht? Community's hebben altijd wat te zeuren en het treinenwereldje is al helemaal erg, je gaat toch niet iedereen tevreden houden...

Overigens heb ik niet een top grafische kaart en toch kom ik netjes aan de 40FPS (daar staat mijn limiter op) op een emplacement waar serieus veel van deze lampen hangen, dus zo erg is het niet.

*
Sprinter
378 posts
« Reply #9 on: Thursday 28 March, 2019, 19:06:20 »
Het ligt ook niet zo zeer aan je Machine maar eerder aan Railworks zelf, die trekt het niet altijd.
Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #10 on: Thursday 28 March, 2019, 22:03:55 »
Dat Railworks nu 64 bit is wil niet zeggen dat alles nu opeens high poly gebouwd kan gaan worden want dan zal zelfs deze versie uiteindelijk tegen z'n limiet aanlopen.

Te veel poly's of grafische kaart te goedkoop gekocht? Community's hebben altijd wat te zeuren en het treinenwereldje is al helemaal erg, je gaat toch niet iedereen tevreden houden...

Typisch een antwoord van een beginner die niet weet waar ze het over heeft  8). Deze discussie heeft zich al vaker voorgedaan waarbij objectbouwers naderhand zijn teruggekomen op het gebruik van overmatig veel poly's.
« Last Edit: Thursday 28 March, 2019, 22:11:14 by Marc D. »

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #11 on: Thursday 28 March, 2019, 22:50:02 »
We gaan het zien Marc.
Zo high poly is het ook weer niet. Ik hou dat best wel in de gaten.
We testen alles voordat we de objecten vrijgeven.
Maar keuze zat wie anders wil. Niets moet ;)

*
Sprinter
202 posts
« Reply #12 on: Friday 29 March, 2019, 13:55:16 »
Dat Railworks nu 64 bit is wil niet zeggen dat alles nu opeens high poly gebouwd kan gaan worden want dan zal zelfs deze versie uiteindelijk tegen z'n limiet aanlopen.

Typisch een antwoord van een beginner die niet weet waar ze het over heeft  8). Deze discussie heeft zich al vaker voorgedaan waarbij objectbouwers naderhand zijn teruggekomen op het gebruik van overmatig veel poly's.

Ik had een heel verhaal gemaakt als antwoord. Maar op mijn pyjama staat een eenhoorn die 'whatever' zegt, dus bij deze. Mijn doel was niet om je af te zeiken ofzo. :)

*
Sprinter
378 posts
« Reply #13 on: Friday 29 March, 2019, 14:30:11 »
Railworks maakt gebruik van LOD systeem: https://www.youtube.com/watch?v=nF8UDZtpEYo

Als je dat gebruikt in je objecten of treinen scheelt dat rekenwerk voor Railworks, hij laad dan iedere keer weer een stukje meer van je object/trein zodra je dichterbij komt, maar alsnog heeft het zijn limieten, als je bv 500 op 1 tile plaats dan worden de objecten zwart, in 32 bit flikkert hij je eruit. dus wees voorzichtig.  ;)

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #14 on: Friday 29 March, 2019, 14:48:37 »
Het object wordt pas geladen op 1000 meter en korter. (1_1000_lamp)
Verder kan je de DetailLevelGenerationRange opgeven
TS geeft automatisch elk object een waarde tussen 1 en 10.
Als bouwer kan je dat aangeven in de blueprint waar uit TS mag kiezen.
Mijn blueprint staat op Highest 1 en Lowest 10
Dus als mensen de setting wat lager hebben gezet dan missen ze hier en daar een lampje in het ergste geval.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #15 on: Saturday 30 March, 2019, 22:46:54 »
1000 meter of 1 kilometer is nog behoorlijk veel aangezien je een klein object zoals een lamp van die afstand al niet meer waar kan nemen dus deze zou best wat minder kunnen  :). In de Blueprint heb je waarschijnlijk ook verwijzing naar blueprint van de daadwerkelijke lichtbron staan. Die blijft branden ondanks dat de lamp zelf niet meer zichtbaar is (vanaf welke afstand deze verdwijnt weet ik zo even niet). Hier kun je ook een dag en nacht cyclus aanvinken en, heel belangrijk voor de framerate, Cast Shadow moet niet geactiveerd worden.

Mijn opmerking over teveel poly's was informatief bedoeld en niet om jouw werk neer te halen. Het getal wat Leerlingstoker geeft zou goed in de buurt komen van een redelijk groot industriegebied voorzien van deze natriumlampen. In een kleine route zou het best kunnen maar in een grote route met meerdere industriegebieden en emplacementen word het met een veelvoud van dit aantal behoorlijk tricky. Zeker als er nog andere objecten dan alleen lampen, rail en treinen moeten komen  ;D. Om dan een object te hebben wat minder gedetailleerd is komt de route dan uiteindelijk alleen maar ten goede.

Maar keuze zat wie anders wil. Niets moet ;)
Helemaal mee eens.  :) Over het door jouw in ontwikkeling zijnde Leiden CS ga ik het nu ook maar niet meer hebben  ;D.
« Last Edit: Saturday 30 March, 2019, 22:54:09 by Marc D. »

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #16 on: Sunday 31 March, 2019, 06:51:25 »
Dat van die Cast shadow klopt.
Dat is een frame rate killer. Staat nu nog aan voor de test. Voor op TP straks waarschijnlijk uit.
De opdracht gever bepaald de kwaliteit wat hij/zij wil hebben voor zijn project.
Dat ik het daarna op TP ter downloaden aanbied is een extra.

Wat Leiden CS betreft. Ja die wordt wat zwaar. Het is een lastig object
Ik hou in de gaten wat de grenzen zijn en laat het object  testen door de opdrachtgever in zijn project.
Je kent het alternatief van Frison.
Of je daar s' nachts blij van wordt.  8)
Maar als je denkt ik kan dat wel als een poly arm object maken pak die handschoen op... :D

Opmerkingen of opbouwende kritiek geven mag altijd.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #17 on: Sunday 31 March, 2019, 21:34:51 »
De opdracht gever bepaald de kwaliteit wat hij/zij wil hebben voor zijn project. Ik hou in de gaten wat de grenzen zijn en laat het object  testen door de opdrachtgever in zijn project.

Een opdrachtgever kan zoveel willen maar een ontwikkelaar zou wel een soort van "verantwoording" moeten hebben om dit ten aanzien van de sim verantwoord om te zetten naar een smooth product. Zeker als je dit object ter download aanbied en andere routebouwers plaatsen hier hun hele route mee vol. Ook al is Trainsimulator nu 64bit. In de Developer Docs nummer 4.03 General Guidelines and Considerations staat een hoop waardevolle info die je zeker eens moet doornemen.

Je kent het alternatief van Frison. Of je daar s' nachts blij van wordt.  8)

Niet direct, maar ik heb hem ook al eens gewaarschuwd voor hetzelfde en kreeg toen ook de wind van voren. Inmiddels heeft ook hij, misschien mede door Chris Longhurst, het licht gezien, en is of was hij bezig om veel van zijn objecten aan te passen.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #18 on: Sunday 31 March, 2019, 22:41:40 »
Kijk eerst maar eens na Leiden CS en Den haag als het donker is.
Frison heeft hier jou alpha voorstel gebruikt.
Doe wel je zonnebril op  8)

Als je dat gedaan hebt praten we weer verder.

Als je verder denkt dat de opdrachtgever(s) alles ongetest en het domweg op de baan zetten dan Heb je het mis. Alles wordt op maat gemaakt en getest totdat  de juiste prijs/pret verhouding is gevonden. Lees kwaliteit/framerate inpact. Ik pleur dus niets over de schutting en zoek  maar uit. Hierna zet ik het pas op TP.

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #19 on: Monday 01 April, 2019, 08:23:08 »
Kijk eerst maar eens na Leiden CS en Den haag als het donker is.
Frison heeft hier jou alpha voorstel gebruikt.
Doe wel je zonnebril op  8)

Toch het forum eens goed nalezen over iets waarvan je duidelijk geen kaas gegeten hebt.
Er is door mij duidelijk aangegeven wat de oorzaak van het licht verschijnsel is, dat is inmiddels opgelost door toepassen van een andere exporter en de daarbij behorende instellingen.
Wat MarcD aangeeft schuif jij ongefundeerd terzijde.

Maar volg je opdrachtgevers, dan komt het allemaal wel goed, en ga rustig door met namaken van reeds bestaande objecten. Mijn zegen heb je.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
Re: Set Natrium lampen voor op een Industrie terre
« Reply #20 on: Monday 01 April, 2019, 08:56:00 »
Dag Frison,

Geen kaas  van gegeten???   ;D
Heb lactose intolerantie.

Het is totaal niet mijn bedoeling om jou objecten na temaken.
Ik heb Edgar als eerste 2 keer na jou verwezen om het te laten aanpassen.
Hij zei dat jij het niet ging aanpassen en kwam terleurgesteld bij mij of ik dit object dan maar  wilde maken.
Als uitzondering heb ik er in toegestemt omdat het maken van stations echt niet mijn ding is.

Als jij zo dapper bent Edgar te helpen met Station Leiden CS en Den Haag CS en het aan te passen aan zijn wensen dan  stop ik hier mee.  Bal ligt bij jou.

Sjef.
« Last Edit: Monday 01 April, 2019, 09:33:19 by Sjef61 »

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #21 on: Monday 01 April, 2019, 10:00:42 »
Geen kaas eten dus ;)

Maar goed, even mijn kant van het verhaal, ondanks dat ik hier niet meer wil posten, ik heb tegen Edgar gezegd dat wat hij wilde met Leiden, niet gaat lukken omdat het in werkelijkheid zo zit. Daarnaast heb ik duidelijk aangegeven naar hem, want hij vraagt niet één maar vele objecten, dat er eerst maar eens een (beta) release moet komen en dat ik dan verder zal kijken. Ook zijn aangeleverde foto's waren bedroevend slecht, dus daarom staat mijn hulp naar hem op een laag pitje.

Tot slot wat betreft het "licht geven" ook daar heb ik duidelijk (in een eerder topic) aangegeven dat men dat even moet melden en dat er dan een update zal volgen. Het verschijnsel is alleen bij donker te zien en vele houden niet van nachtritten dus weinig tot geen response.  :-\

En nog even wat betreft licht, maar dan in een ander perspectief, hoe los jij met je natrium lampen die men los kan plaatsen de hoogte op, want die is onlosmakelijk verbonden met het object en de lichtstraling. Als je het object te hoog plaatst zie je niks meer en te laag wordt het veel te fel.

« Last Edit: Monday 01 April, 2019, 10:03:34 by Frison »

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #22 on: Monday 01 April, 2019, 11:38:28 »
Zie PM.

Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts