Gezocht assets voor NS uit de 50'er jaren tot eind 80'er jaren zoals

*
Hondekop
SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
148 posts
Gezocht assets voor NS uit de 50'er jaren tot eind 80'er jaren zoals
« on: Wednesday 04 July, 2018, 14:59:53 »
Hallo BRB'ers, BAB'ers en BSB'ers

(Beste Route Bouwers, Beste Asset Bouwers en Beste Scenario Bouwers),

Oude wisselstellers kan downloaden waarbij verschillende variaties mogelijk zijn zoals wit blok zwart/wit blok en ook Stop/Ontspoorblokken naar NS voorbeeld.

Bij CoHa zijn alleen de moderne varianten aanwezig

http://www.nicospilt.com/2006/20060605_1081.JPG
http://www.arthurkamminga.nl/doodspoor/boxtel-veghel/veghel3870.jpg
http://www.arthurkamminga.nl/doodspoor/boxtel-veghel/veghel3871.jpg
« Last Edit: Thursday 05 July, 2018, 18:48:20 by Machinist Mike »
"Steam is all what IP".
Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
-------------------------------------------------
Ronald de Visser
SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited
Lid van: SSN

*
Hondekop
148 posts
Re: Gezocht assets voor NS uit de 50'er jaren tot eind 80'er jaren zoals
« Reply #1 on: Wednesday 04 July, 2018, 15:11:25 »
Mechanische rangeerseinen: (Rouwbrief en draaibaar stopseinlantaarn.

OpzwaaiSein met mannetje (n geval van seinstoring werd dmv geel bord een toestemming tot rijden op zicht gegeven door de seinwachter.

Weegbrug met seinborden

http://www.nicospilt.com/anderen/BP20030805a.JPG
http://sleutelspoor.nl/inhoud/uploads/2015/12/23-RH17-1.jpg
« Last Edit: Thursday 05 July, 2018, 18:50:46 by Machinist Mike »

*
Intercity
636 posts
« Reply #2 on: Wednesday 04 July, 2018, 17:11:29 »
Dit, opgeteld bij je verlanglijstje materieel, lijkt me toch echt een klusje voor St. Nicolaas.  ;D

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #3 on: Wednesday 04 July, 2018, 17:17:24 »
Nou ja goed , laten we realistisch blijven ...
Hier zijn geen tot weinig goeie bruikbare foto's voor te vinden of zelf te maken.
Komt bij dat het makkelijk is om even wat foto's van het ''Net'' te pakken en gelijk even te vragen...

Kom je zelf met bruikbare foto's , daar die nog te maken zijn... dan is een objectenbouwer misschien wat sneller te verleiden tot het maken ervan.

In ieder geval suc6 ... zijn wel leuke objecten.

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #4 on: Wednesday 04 July, 2018, 20:56:00 »
Nou ja goed , laten we realistisch blijven ...
Hier zijn geen tot weinig goeie bruikbare foto's voor te vinden of zelf te maken.
Komt bij dat het makkelijk is om even wat foto's van het ''Net'' te pakken en gelijk even te vragen...

Kom je zelf met bruikbare foto's , daar die nog te maken zijn... dan is een objectenbouwer misschien wat sneller te verleiden tot het maken ervan.

In ieder geval suc6 ... zijn wel leuke objecten.

;D

*
Hondekop
148 posts
« Reply #5 on: Wednesday 04 July, 2018, 21:46:51 »
Dit, opgeteld bij je verlanglijstje materieel, lijkt me toch echt een klusje voor St. Nicolaas.  ;D

T wordt idd steeds langer, maar dat geeft wel aan wat er gemist wordt in de huidige beschikbare assets. Hopende op bouwers die dit willen aanpakken/bouwen. Ik wou dat ik t kon. Ehhh.... die TEE RAm van jouw avatar is daar ook deel van...... 8)'

Ik zit er dan ook wel aan te denken of ik ook eens van wal kan steken met bouwen, maar dat blijkt een strakke materie te zijn. IK heb nog wel veel meer op mn verlanglijstje staan. Maar dat komt ook omdat de meeste assets op de huidige tijd zijn ingesteld terwijl ik NS wil zien vanaf 1945 tot 1980

*
Intercity
685 posts
« Reply #6 on: Wednesday 04 July, 2018, 22:25:30 »
 :)

@rcdevisser,

Ga eerst eens een dag naar het Utrechts Archief.
Daar is het archief van de NS als het ouder is dan 25 jaar te vinden.
Hier kan men tekeningen vinden van objecten uit genoemde periode die je zoekt.

Daarnaast is er nog het archief van de NVBS te Amersfoort die ook veel tekeningen op dit gebied hebben.

Als laatste kan je nog het Rijks Archief in Den Haag (naast station Den Haag Centraal) raadplegen.

Ook diverse boeken uit/over deze periode bevatten een aantal tekeningen over de objecten die je zoekt.

Als er van deze tekeningen kopieën zijn gemaakt, is misschien een objecten bouwer bereid hiervoor assets te maken voor TS20xx als je dit heel erg vriendelijk verzoekt.

Dus je zal eerst zelf aan de slag dienen te gaan.
Succes met je "spurttocht"

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Wednesday 04 July, 2018, 22:31:32 by ANdeJong »

*
Intercity
636 posts
« Reply #7 on: Wednesday 04 July, 2018, 22:30:22 »
...die TEE RAm van jouw avatar is daar ook deel van...

Ja, klopt. Langer is mijn lijstje niet.
Ik heb bij vier bouwers deze wens kenbaar gemaakt maar tot op heden geen resultaat.
Als dit als payware beschikbaar zou komen hoef ik niet lang na te denken...  :D

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #8 on: Wednesday 04 July, 2018, 23:06:11 »
En dat heb ik met wat Belgische treinstellen zoals de AM75 bv ... payware ? prima...
Nu nog iemand die hem wil maken , ik heb foto's van de treinstel , cabine en passagiersview .. :P

*
Hondekop
148 posts
« Reply #9 on: Wednesday 04 July, 2018, 23:22:51 »

@rcdevisser,

Ga eerst eens een dag naar het Utrechts Archief.
Daar is het archief van de NS als het ouder is dan 25 jaar te vinden.
Hier kan men tekeningen vinden van objecten uit genoemde periode die je zoekt.

Daarnaast is er nog het archief van de NVBS te Amersfoort die ook veel tekeningen op dit gebied hebben.

Als laatste kan je nog het Rijks Archief in Den Haag (naast station Den Haag Centraal) raadplegen.

Ook diverse boeken uit/over deze periode bevatten een aantal tekeningen over de objecten die je zoekt.

Als er van deze tekeningen kopieën zijn gemaakt, is misschien een objecten bouwer bereid hiervoor assets te maken voor TS20xx als je dit heel erg vriendelijk verzoekt.

Dus je zal eerst zelf aan de slag dienen te gaan.
Succes met je "spurttocht"

m.v.g.

A.N. de Jong

Komend weekend ben ik in Utrecht NSM, mijn zoontje wil er heen en ik maak gelijk van de gelegenheid gebruik om bij t NSM in de Bibliotheek te neuzen.

*
Hondekop
148 posts
« Reply #10 on: Wednesday 04 July, 2018, 23:28:10 »
...die TEE RAm van jouw avatar is daar ook deel van...

Ja, klopt. Langer is mijn lijstje niet.
Ik heb bij vier bouwers deze wens kenbaar gemaakt maar tot op heden geen resultaat.
Als dit als payware beschikbaar zou komen hoef ik niet lang na te denken...  :D

Echt waar K wou dat ik t kon. K heb de RAm in mijn jeugd veel gezien op Amsterdam. En ja op n gegeven moment wordt je Toutringcarchauffeur en dan kom je nu regelmatig langs het SBS gebouw in Amsterdam en wat staat daar............... een nog resterende RAm te roesten die vanuit Canada terug is gehaald met de optie deze rijvaardig op te lappen met een compleet nieuwe rebuild van een motorwagen. Ik wou dat die canadezen zo wijs waren geweest om tenminste één exemplaar motorwagen te bewaren. Van de weinige diesels op mijn verlnglijstje is de RAm er één van samen met de Duitse tegenhanger de Vt11,5

*
Hogesnelheidstrein
Student
3.525 posts
« Reply #11 on: Thursday 05 July, 2018, 10:09:48 »
Komend weekend ben ik in Utrecht NSM, mijn zoontje wil er heen en ik maak gelijk van de gelegenheid gebruik om bij t NSM in de Bibliotheek te neuzen.

Tip: het Utrechts Archief zit op loopafstand van het Spoorwegmuseum, ik betwijfel echter of je daar de tekeningen van deze specifieke objecten gaat vinden. Eerdere speuracties naar tekeningen van seinsystemen hebben mij weinig opgeleverd eerlijk gezegd (als je gaat, bereid je dan voor met de catalogus van http://hetutrechtsarchief.nl, en maak een lijstje van wat je wil inzien. Zonder voorbereiding kan je weken in de microfiches van het NS archief graven en nog niets vinden).

Literatuur die wel interessant kan zijn, maar vrijwel niet te krijgen is, is het Handboek voor Spoorwegtechniek deel II, waarin verschillende tekeningen van seinen zouden moeten staan. Verder zou je nog kunnen proberen "150 jaar seinen voor treinen" van H.G. Hesselink te bemachtigen, hoewel ik daar vrij weinig vanaf weet.
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

*
Hondekop
148 posts
« Reply #12 on: Sunday 08 July, 2018, 16:26:06 »
In het NSM heb ik gisteren de volgende items op de foto gezet die anders eerder van internet had gebruikt als voorbeeld.

Op de Maliebaan staan o.a. naast de draaischijf de seinen die ontbreken bij zowel WG als CoHa. Nu heeft CoHa nog geen mechanische seinen aangeboden maar WG wel maar niet alle mechanische seinen zijn aanwezig.

*
Hondekop
148 posts
« Reply #13 on: Sunday 08 July, 2018, 16:37:56 »
Aanvulling

*
Sprinter
321 posts
« Reply #14 on: Sunday 08 July, 2018, 16:39:28 »
In het NSM heb ik gisteren de volgende items op de foto gezet die anders eerder van internet had gebruikt als voorbeeld.

Op de Maliebaan staan o.a. naast de draaischijf de seinen die ontbreken bij zowel WG als CoHa. Nu heeft CoHa nog geen mechanische seinen aangeboden maar WG wel maar niet alle mechanische seinen zijn aanwezig.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat dit geen bruikbare foto's zijn om wat te maken ervan.

*
Hondekop
148 posts
« Reply #15 on: Sunday 08 July, 2018, 16:58:33 »
t Utrechts archief en de bibliotheek van het NSM waren gesloten anders had ik veel verder gekomen

*
Intercity
685 posts
« Reply #17 on: Monday 09 July, 2018, 22:47:12 »

Wat mij nog te binnen schiet is het volgende:
Je zou eens kontakt kunnen opnemen met het stoomtram documentatie centrum van de stoomtram Hoorn - Medenblik.
Hoorn - Medemblik is een lokaal spoorweg met klassieke beveiliging.

- https://www.stoomtram.nl/nl

- https://www.stoomtram.nl/nl/stoomtram-documentatie-centrum-0

Zij hebben waarschijnlijk ook veel (maat)tekeningen van spoorweg seinen.

In mijn vorig bericht verwees ik je naar de NVBS:

- https://www.nvbs.com

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Thursday 12 July, 2018, 09:48:04 by ANdeJong »