Coha gebouwen package versie 3.0

TreinPunt.NL Administrator
1.461 posts
Coha gebouwen package versie 3.0
« on: Saturday 03 March, 2018, 12:30:09 »
Op Coha is zojuist een nieuw pakket online gekomen met een hele collectie aan gebouwen die prima in Nederlandse routes passen. :) In de uitgebreide handleiding (30 pagina's) kun je precies zien welke nieuwe gebouwen er allemaal in zitten.
Een aanzienlijk deel hiervan is ook voorzien van nachttextures, zodat de Nederlandse routes er ook in de avond weer wat levendiger uitzien.

Om te kunnen downloaden is registratie bij Coha verplicht. Veel plezier ermee. ;)
Heb je een vraag over een download? Stuur me een PM! :)
Kijk ook eens in mijn album op http://steamcommunity.com/profiles/76561198011562087/screenshots/. ;)

Re: Coha gebouwen package versie 3.0
« Reply #1 on: Saturday 03 March, 2018, 13:45:31 »
Bedankt voor de melding!  8)

**
Route creator
6.926 posts
« Reply #2 on: Saturday 03 March, 2018, 16:15:08 »
Bij Coha kan ik wel downloaden maar helaas niet reageren dus maar even hier.
Even het volgende; heb het 3.0 pakket over de oude heen geïnstalleerd (staat niet aangegeven het oude pakket eerst te verwijderen) en wat blijkt dat er 1 bestand nog de oude install datum heeft en wel deze: vrijstaand huis.GeoPcDx
Een andere en nieuwe datum staat erbij met de naam vrijstaand-huis.GeoPcDx dus met een - ertussen.

Hierbij vraag ik mij af of dat oude vrijstaand huis.GeoPcDx bestand overbodig is geworden en/of mogelijk geen problemen gaat geven als die zou blijven staan, dat bv. de oude GeoPcDx word gebruikt bij plaatsen. ;)

Groeten trainsxp

Objecten bouwer
2.256 posts
« Reply #3 on: Saturday 03 March, 2018, 18:38:26 »
Gewoon naast elkaar laten staan, kan geen kwaad.

Als je de oude verwijderd, heb je dat object ook niet meer in de route en als de nieuwe wordt gebruikt, laat die zich ook zien. :)
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

637 posts
« Reply #4 on: Saturday 03 March, 2018, 22:25:07 »
en een dank je wel voor het ter beschikking stellen van de gebouwen is wel op zijn plaats denk ik!
Waar zouden we zijn zonder onze scenery bouwers en route bouwers! :)

vriendelijke groet,
Ruud

1.036 posts
« Reply #5 on: Sunday 04 March, 2018, 10:04:07 »
Speciaal voor Teun, het volgende citaat van Coha.nl:
Het is ons ter oren gekomen dat er 1 klein foutje in het laatste pakket huizen v3.0 is geslopen. Er word namelijk een bestand dat wel vervangen moest worden niet vervangen. Wij zullen dit Maandag en of Dinsdag even aanpassen. Beste is om het oude pakket gebouwen niet te deinstalleren en gewoon deze nieuwe eroverheen te zetten. Excuses voor het ongemak. Dank gaat naar TrainsXp die dit als eerste is opgevallen.

Dick

27 posts
« Reply #6 on: Monday 05 March, 2018, 16:47:11 »
Hoi allemaal,

Even een kleine wijziging van het hiervoor gezegde over dat er een bestand niet werd overschreven tijdens de installatie van v3.0 van de gebouwen. Nu blijkt dat we op het verkeerde been zijn gezet. Bij de installatie moeten eerst de gebouwen v2.0 verwijderd worden net zoals dit bij alle pakketten van ons moet gebeuren als er een update is en dan de nieuwe v3.0 pas installeren.

8) Conner.

Objecten bouwer
2.256 posts
« Reply #7 on: Monday 05 March, 2018, 17:04:02 »
Met alle respect, maar dan is het wel zo, dat dit object, wat waarschijnlijk gebruikt is in een route, niet meer beschikbaar is en dus door de routebouwer aangepast zal moeten worden. Is dat niet het paard achter de wagen spannen?  Het is toch veel eenvoudiger het "verkeerde bestand" qua naam aan te passen, dan blijft tenminste alles zoals het is, toch? ;)

27 posts
« Reply #8 on: Monday 05 March, 2018, 17:13:13 »
Ook met alle respect. Dit object word door een wijziging in de bp niet meer gebruikt en zal dus na de installatie van v3.0 niet gemist worden !

8) Conner.

496 posts
« Reply #9 on: Monday 05 March, 2018, 17:14:38 »
Voor het eerst dat ik lees dat een vorige versie geheel verwijderd moet worden.
Dat  deed ik altijd al om het overzicht te houden.
Daarbij laat ik een exe installer zijn werk op een andere schijf doen (als dat mogelijk is).
Daarna zet ik de bestanden op de goede plek. Kan ik precies zien wat er gebeurt.  8)

**
Asset developer
577 posts
« Reply #10 on: Monday 05 March, 2018, 17:14:59 »
Met alle respect, maar dan is het wel zo, dat dit object, wat waarschijnlijk gebruikt is in een route, niet meer beschikbaar is en dus door de routebouwer aangepast zal moeten worden.

Nee, dat is helemaal geen probleem.
Het bin-bestand bepaalt naar welk Geo-bestand wordt verwezen.
Het bin-bestand was altijd al met een koppel-teken en verwees naar een Geo zonder koppelteken.
Dat laatste hebben we in het kader van consistentie recht getrokken.
Conner heeft vanmiddag letterlijk versie 2 verwijderd van zijn configuratie, daarna versie 3 geïnstalleerd, en het bewuste object is zichtbaar.
Niemand gaat hier dus problemen krijgen

Objecten bouwer
2.256 posts
« Reply #11 on: Monday 05 March, 2018, 17:37:38 »
Oké, dan heb ik niets gezegd  :-[

**
Route creator
6.926 posts
« Reply #12 on: Monday 05 March, 2018, 18:05:48 »
Heb eens gekeken en hieruit blijkt dat het "vrijstaand huis" niet missend is na verwijderen van het oude GeoPcDx bestand.
Dan maakt het voor de blueprint zeker niet uit of er ja dan nee een - tussen Vrijstaand Huis.GeoPcDx staat. ;)

**
Asset developer
577 posts
« Reply #13 on: Monday 05 March, 2018, 18:28:26 »
Dan maakt het voor de blueprint zeker niet uit of er ja dan nee een - tussen Vrijstaand Huis.GeoPcDx staat. ;)

Dat maakt wel degelijk uit!

De blueprint verwijst naar het GeoPcDx-bestand MET koppelteken.
Kan je nakijken met serz.exe of RW Tools.
Haal je dat bestand weg, dan komt de melkboer langs met de bekende witte fles.

Naar het GeoPcDx-bestand ZONDER wordt niet verwezen, dus kan zonder meer weg.

**
Route creator
6.926 posts
« Reply #14 on: Monday 05 March, 2018, 18:51:52 »
Ja dat is zo, maar ik dacht even (wat beter overgelaten kan worden door mensen die er verstand van hebben) het vrijstaand huis is geplaatst zonder - dus dat kan niet gevonden worden met - ertussen.
Maar zoals je zegt staat de GeoPcDx in de blueprint verwijzing met - oftewel goed. ;)