Bovenleiding

Scenario-route builder
146 posts
Bovenleiding
« on: Thursday 20 July, 2017, 11:35:56 »
Hoi TreinPunters!

Sommige weten misschien al dat ik bezig ben met een nieuwe Belgische route: Mechelen-Leuven
Ondertussen is het station van Mechelen bijna af maar ik heb een probleem (anders maak ik dit topic niet hé :) )
Ik heb sporen gebruikt ZONDER bovenleiding. Kan ik de sporen met een of andere tool vervangen of kan ik bovenleiding zelf omhoog hangen of moet ik opnieuw beginnen?

M.v.g,

Lander
« Last Edit: Thursday 20 July, 2017, 19:06:37 by Lander0606 »

TreinPunt.NL Downloadmanager
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
554 posts
Re: Bovenleiding
« Reply #1 on: Thursday 20 July, 2017, 13:39:27 »
Deze al gezien :) Belgische Bovenleiding

deze is een zogeheten 3D BVL die je er boven op kan zetten

dit is wel een simpele versie ma het is iets.

naar naast gebruik ik ook een aantal van NL BVL.
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

**
Route creator
6.686 posts
« Reply #2 on: Thursday 20 July, 2017, 13:46:40 »
Ja, als je dat wilt gaan gebruiken dan mag je juist geen standaard bovenleidingdraad hebben.
Maar even een vraag; welke trachrule heb je gebruikt, wat ik ermee wil zeggen kunnen er Eloc. treinstellen op rijden?

Groeten trainsxp

Scenario-route builder
146 posts
« Reply #3 on: Thursday 20 July, 2017, 14:14:58 »
Die van Christrains

**
Route creator
6.686 posts
« Reply #4 on: Thursday 20 July, 2017, 14:33:44 »
Hmm dan snap ik een ding ff niet, want je zou autom. draad moeten krijgen bij het plaatsen van alle sporen.
Want Chris gebruikt zijn eigen draad wat ook in het pakket zit, en daar verwijst een string in de trackrule naartoe en wel deze:

<Provider d:type="cDeltaString">ChrisTrains</Provider>
                     <Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product>
                  </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
               </BlueprintSetID>
               <BlueprintID d:type="cDeltaString">RailNetwork\NS Tracks\NS Catenary Wire.xml</BlueprintID>

Kortom hoe dat bij jou zit weet ik niet maar dan heb je toch onwetend een andere trackrule gebruikt of zo.
Of misschien het laatste pakket moeten ophalen en installeren.

Scenario-route builder
146 posts
« Reply #5 on: Thursday 20 July, 2017, 14:59:19 »
Hmm dan snap ik een ding ff niet, want je zou autom. draad moeten krijgen bij het plaatsen van alle sporen.
Want Chris gebruikt zijn eigen draad wat ook in het pakket zit, en daar verwijst een string in de trackrule naartoe en wel deze:

<Provider d:type="cDeltaString">ChrisTrains</Provider>
                     <Product d:type="cDeltaString">RailSimulator</Product>
                  </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID>
               </BlueprintSetID>
               <BlueprintID d:type="cDeltaString">RailNetwork\NS Tracks\NS Catenary Wire.xml</BlueprintID>

Kortom hoe dat bij jou zit weet ik niet maar dan heb je toch onwetend een andere trackrule gebruikt of zo.
Of misschien het laatste pakket moeten ophalen en installeren.

Het is inorde, had engelse tracks gebruikt, ben ze nu aan het veranderen. Bedankt!

**
Route creator
6.686 posts
« Reply #6 on: Thursday 20 July, 2017, 16:51:45 »
Het is inorde, had engelse tracks gebruikt, ben ze nu aan het veranderen. Bedankt!

Had je nu Engelse tracks gebruikt, of een Engelse trackrule met de sporen van Chris?

Scenario-route builder
146 posts
« Reply #7 on: Thursday 20 July, 2017, 18:02:53 »

Had je nu Engelse tracks gebruikt, of een Engelse trackrule met de sporen van Chris?
Engelse tracks

**
Route creator
6.686 posts
« Reply #8 on: Thursday 20 July, 2017, 18:50:13 »

Engelse tracks

Oké, maar hoe kwam jij dan op het idee om in een bericht te schrijven "Die van Christrains"?, vandaar mijn vraag. ;)
Afijn wat ga je nu doen als ik vragen mag gezien het bericht van Rubku_NL?
Want ga je de 3D BVL gebruiken dan gelden er weer andere regels i.v.m. de BVL draad!

Scenario-route builder
146 posts
« Reply #9 on: Thursday 20 July, 2017, 19:06:26 »

Engelse tracks

Oké, maar hoe kwam jij dan op het idee om in een bericht te schrijven "Die van Christrains"?, vandaar mijn vraag. ;)
Afijn wat ga je nu doen als ik vragen mag gezien het bericht van Rubku_NL?
Want ga je de 3D BVL gebruiken dan gelden er weer andere regels i.v.m. de BVL draad!
Voor alle duidelijkheid: bovenleiding is voor later. Ik hed vroeger Engelse tracks gelegd die nu VERVANGEN zijn door die van Christrains. Nu is er wel bovenleiding (of toch een voorbeeld ervan). De trackrule is ook van Christrains...

Scenario-route builder
146 posts
« Reply #10 on: Thursday 20 July, 2017, 19:07:48 »
Deze al gezien :) Belgische Bovenleiding

deze is een zogeheten 3D BVL die je er boven op kan zetten

dit is wel een simpele versie ma het is iets.

naar naast gebruik ik ook een aantal van NL BVL.
Nice, Rubku_NL!!!
Welke route is dit of is ze zelfgemaakt en voor privé?

**
Route creator
6.686 posts
« Reply #11 on: Thursday 20 July, 2017, 21:09:39 »
Voor alle duidelijkheid: bovenleiding is voor later. Ik hed vroeger Engelse tracks gelegd die nu VERVANGEN zijn door die van Christrains. Nu is er wel bovenleiding (of toch een voorbeeld ervan). De trackrule is ook van Christrains...

En dat is het hem nou juist waarom ik dit vraag want houd er dan wel rekening mee als je dat voor later houd alle BVL draad weer weg moet want dan moet je het "fourth rail" zien te krijgen.
Kortom je kwam met de vraag omdat je geen BVL draad had, en voor later komt zeker de vraag hoe krijg ik het weg. ;D

TreinPunt.NL Downloadmanager
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
554 posts
« Reply #12 on: Friday 21 July, 2017, 00:11:33 »
Nice, Rubku_NL!!!

Turnhout - Antwerpen. 1 van de zo veel test routes die ik heb gemaakt

Scenario-route builder
146 posts
« Reply #13 on: Friday 21 July, 2017, 08:57:33 »
Nice, Rubku_NL!!!

Turnhout - Antwerpen. 1 van de zo veel test routes die ik heb gemaakt
Spijtig, ik zou ze graag uittesten... Veel plezier!

Scenario-route builder
146 posts
« Reply #14 on: Friday 21 July, 2017, 08:58:15 »

Kortom je kwam met de vraag omdat je geen BVL draad had, en voor later komt zeker de vraag hoe krijg ik het weg. ;D

Hoe kun je het weten ;)