Bebouwde kom bord (soort van how to).

25 posts
Bebouwde kom bord (soort van how to).
« on: Monday 09 October, 2017, 15:31:43 »
Aangezien ik nog nergens Nederlandse bebouwde kom borden ben tegen gekomen die je zelf kan editen (zoals de stationsnaam borden) zat ik eens wat te zoeken en puzzelen en kwam ik op het volgende uit:

En zo dacht ik laat ik het eens delen met de rest wellicht die dat wel leuk vinden en het willen gebruiken. Hiervoor heb je de volgende objecten nodig:
* Christrain NS station name board 70s H
* Coha - staaf horizontaal wit (x2)
--> schaal X as 1.350
--> schaal Y as 0.500
* Coha - staaf verticaal wit (x2)
--> schaal Y as 2.300
* PR_parking_post_01 (x2 en handmatig kantelen)
--> schaal X as 3.000
--> schaal Y as 1.300
--> schaal Z as 0.500

Als je op een object dubbel klikt krijg je rechtsboven in de hoek een schermpje te zien waar je de waardes kan veranderen om zo de grootte per as wat te veranderen.

Voor de rood/witte balken heb ik dus de PR_parking_post_01 gebruikt waarvan ik vrijwel zeker weet dat deze freeware is maar ik niet zo snel weet waar die te vandaan komt.

P.s: Als iemand toevallig weet welk object als rode streep gebruikt kan worden (eventueel na het geschaald te hebben) om zo ook een einde bebouwde kom bord te creĆ«ren (aangezien de borden automatisch dubbelzijdig 'gedrukt' worden) hoor ik dat graag aangezien ik deze nog niet ben tegen gekomen  ;D

Re: Bebouwde kom bord (soort van how to).
« Reply #1 on: Monday 09 October, 2017, 21:23:49 »
Dit is een hele creatieve oplossing!  8) Bedankt voor de tip  :D

TreinPunt.NL Downloadmanager
1.042 posts
« Reply #2 on: Monday 09 October, 2017, 22:50:59 »
Waar koppel je dit stationsbord aan? Lijkt mij dat het nogal veel extra onnodige regels toevoegt in de tracks.bin

25 posts
« Reply #3 on: Monday 09 October, 2017, 22:55:30 »
Waar koppel je dit stationsbord aan? Lijkt mij dat het nogal veel extra onnodige regels toevoegt in de tracks.bin

Aan een spoor wat in de buurt ligt zodat ik er geen extra spoor o.d. voor neer hoef te leggen. Als het niet in de buurt van het spoor ligt wat je van een redelijke afstand niet ziet, is het ook niet nodig om te plaatsen (wat de meeste wel weten).

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
188 posts
« Reply #4 on: Sunday 10 December, 2017, 20:12:22 »
Ik  heb al een paar types gemaakt voor het MSTS/RW team
Nog niet beschikbaar in de download.
Als er interesse is kan ik wat types uploaden die je kan repainten

Sjef.
« Last Edit: Sunday 10 December, 2017, 20:14:52 by Sjef61 »
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson