Achmea-toren Leeuwarden

*
Blokkendoos
I Support: The Sea Shepherds.
63 posts
Achmea-toren Leeuwarden
« on: Wednesday 15 November, 2017, 00:20:22 »
Beste lezer, Ik vraag me af
In de route van Noordwest Nederland kom ik de Achmea toren van Leeuwarden tegen, bij Alkmaar noord
Nou vraag ik me af: onder welke naam kan je hem vinden in de Editor? ben hem nog niet tegen gekomen of kunnen vinden

Wie weet het wel

Ik probeer de Route: Harlingen - Leeuwarden te maken en wil dus ook de toren gebruiken
Alvast bedankt voor je tijd!

\\

Offline Jur
Intercity
915 posts
Re: Achmea-toren Leeuwarden
« Reply #1 on: Wednesday 15 November, 2017, 10:28:27 »
Kun je misschien een printscreen maken in de NoordWestNL route van het gebouw wat je bedoelt?
Dan kan ik hem eventueel wel opzoeken.

NSVirm

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
« Reply #2 on: Wednesday 15 November, 2017, 10:38:36 »
In de editor heet het gebouw 'SAD Achmeatower' zonder de quotes waarvan de bestanden staan in de map 'Assets\SAD\GermanLocal\addon1'; het komt dus van SAD.

Ik weet echter niet met zekerheid of deze map van de gratis Altenburg - Wildau is of de betaalde Im Koblitzer Bergland addon

Offline Jur
Intercity
915 posts
« Reply #3 on: Wednesday 15 November, 2017, 10:46:21 »
Dit heb ik gevonden in de .rwp van Altenburg-Wildau freeware SAD\GermanLocal\Addon1: zie foto

Hij zal dus in de im Koblitzer Bergland zitten, maar die is payware:
https://www.treinpunt.nl/shop/nl/train-simulator-2017/27-koeblitzer-mountain-route-3-geheel-vernieuwd.html

NSVirm

*
Hogesnelheidstrein
2.321 posts
« Reply #4 on: Wednesday 15 November, 2017, 10:55:23 »
Dat is dan wel apart, want ik beschik niet over im Koblitzer Bergland, maar ik heb de SAD Achmeatower wel in m'n assets lijst staat.

Offline Jur
Intercity
915 posts
« Reply #5 on: Wednesday 15 November, 2017, 11:21:19 »
Dat is dan wel apart, want ik beschik niet over im Koblitzer Bergland, maar ik heb de SAD Achmeatower wel in m'n assets lijst staat.

Ik heb im Koblitzer Bergland ook niet, maar bij mij staat hij niet in de lijst  :o

NSVirm

*
Hogesnelheidstrein
(lid) MSTS/RW team
1.032 posts
« Reply #6 on: Wednesday 15 November, 2017, 11:41:53 »
Het staat hier X:\X\steamapps\common\RailWorks\Assets\SAD\GermanLocal\addon1 onder deze
naam building_achmeatower in je assetsmap.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #7 on: Wednesday 15 November, 2017, 11:51:25 »
Ja en die wordt o.a. geleverd met Koeblitzer-Bergland 1.1  ;)

*
Blokkendoos
63 posts
Re:  Achmea-toren Leeuwarden
« Reply #8 on: Wednesday 15 November, 2017, 17:57:55 »
kijk aan deze info heb ik wat aan, ook onder welke namen ik moet zoeken
Beschikt iemand ook over diverse friesse stations onderandere ook die van Leeuwarden?

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #9 on: Wednesday 15 November, 2017, 19:08:11 »
Klik eens op mijn werelbolletje, daar is wel iets bruikbaars te vinden denk ik, maar het meeste is aan de Groningen kant ;)

*
Blokkendoos
63 posts
« Reply #10 on: Wednesday 15 November, 2017, 19:20:53 »
@frison dat was me wel opgevallen ja  haha
Maar de achmeatoren  nog niet boven water gekomen bij het zoeken
Vrijwel alle tabladen gehad. en de SAD Mappen staan aan

*
Blokkendoos
63 posts
« Reply #11 on: Wednesday 15 November, 2017, 19:23:23 »
Begint er tenminste op te lijken:

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #12 on: Wednesday 15 November, 2017, 19:52:11 »
Begint er tenminste op te lijken:

Een beetje wel al ja, maar je perron en trap is een beetje aan de smalle kant, toch? ;)

*
Blokkendoos
63 posts
« Reply #13 on: Wednesday 15 November, 2017, 20:01:42 »
@frison ja klopt perron ga ik nog verbreden deze die er nu op zit is 6 meter breed.
Bredere trap moet ik ook nog ff naar zoekken tussen al die duizenden assets.

En voor wie niet weet wat de achmeatoren is bij deze:

Achmea toren nog steeds niet in de lijst kunnen vinden
Veel zoek opties geraadpleegd en de script bekeken
In de XML naar object namen gezocht maar helaas nog geen  resultaten..

@frison zou jij anders een Verbeterde versie willen maken? misschien met transparante ramen(boven in)? en een rode Lichtlijst  op de rand van het dak.
Zoals Hier:

De kleine toren er bij zou ook leuk zijn :D

« Last Edit: Wednesday 15 November, 2017, 20:03:55 by RailRoadNL »

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #14 on: Wednesday 15 November, 2017, 20:10:31 »
@frison zou jij anders een Verbeterde versie willen maken? misschien met transparante ramen(boven in)? en een rode Lichtlijst  op de rand van het dak.
Zoals Hier:
....
De kleine toren er bij zou ook leuk zijn :D

Op zich niet zo moeilijk, maar dan zijn er wel meer gegevens nodi, zoals de plaats waar het origineel staat en foto's ;)

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #15 on: Wednesday 15 November, 2017, 20:21:47 »
Al gevonden, maar het is wel een heel complex  :o

Daar gaat wel wat tijd en onderzoek inzitten ben ik bang, maar ik zal zien wat ik kan doen.
Probeer zelf in ieder geval de nodige gegevens te vinden, dan wordt het vast wel wat :)

*
Blokkendoos
63 posts
« Reply #16 on: Wednesday 15 November, 2017, 20:27:55 »
Ik zal ff rond vragen heb wel wat vrienden die in LWD wonen  en ook wel wat fotos van wil maken denk Rondom
Anders helpt Google StreetView misschien wel deels

Het heeft ook geen haast ben eerst met Harlingen Haven bezig gevolgd door Harlingen en verder.. Steeds dichterbij LWD

*
Intercity
685 posts
« Reply #17 on: Wednesday 15 November, 2017, 22:17:54 »
 :)

@RailRoadNL,

Kijk ook een bij het topic https://www.treinpunt.nl/forum/train-simulator-2017-routes/leeuwarden-stavoren/ hier op treinpunt.nl
Station Leeuwarden is daarin al aanwezig en door een objectbouwer al gemaakt.

In dit topic is een routekaart te zien waarop al de aansluiting richting Harlingen voorkomt.
Is het niet handiger deze beide routes samen te voegen en samen te werken?
Rondom Leeuwarden scheelt je dat heel wat bouwtijd.
Nu krijgen we 2 aparte routes. Eén route waarin Leeuwarden - Stavoren/Harlingen voorkomt bied veel meer mogelijkheden qua treinverkeer. Een eventuele verlenging  naar Groningen is dan ook niet uitgesloten.

m.v.g.

A.N. de Jong

« Last Edit: Wednesday 15 November, 2017, 22:23:35 by ANdeJong »

*
Blokkendoos
63 posts
« Reply #18 on: Thursday 16 November, 2017, 00:51:48 »
is ook een idee ja  was deze route gestart om zelf ook kennis te maken met de Builder heb nooit eerder een route gemaakt Dus vandaar :D
Maar al zeg ik het zelf het ziet er opzig niet slecht uit voor een begin van de route :D

*
Hondekop
Niets laat meer sporen achter dan een trein
174 posts
« Reply #19 on: Sunday 19 November, 2017, 10:28:24 »
Hi,

Allereerst wil ik even melden dat ik geen tot niet veel verstand heb van Train Simulator of het maken van objecten daarin, maar ik heb dit traject in Trainz Simulator gebouwd. Zie daarvoor dit topic: http://bit.ly/2AcFjvd. Misschien kun je daar nog wat nuttige informatie uit halen.

Voor deze route in Trainz was het mogelijk om een aantal creaties van 3D Warehouse om te zetten naar Trainz. Nu zijn er van zowel objecten uit Harlingen (haven) als voor de Achmeatoren in Leeuwarden (inclusief het kleine torentje en alles er tussen) meerdere sketches te vinden. Nogmaals, ik heb geen idee of dit ook om te zetten is naar Train Simulator 20xx maar als dat mogelijk is kun je hier al heel veel vinden; http://bit.ly/2AdgRKo

Ik vind het leuk om te zien dat je enthousiast bent voor dit traject ;)

Ik hoor wel of het mogelijk is en zo niet, beschouw de tweede alinea dan maar als niet gepost.

Succes met de route,
Remco
~Remco

Trainz routebouwer Leeuwarden - Harlingen Haven.

*
Blokkendoos
63 posts
« Reply #20 on: Sunday 19 November, 2017, 21:30:20 »
Hi,

Allereerst wil ik even melden dat ik geen tot niet veel verstand heb van Train Simulator of het maken van objecten daarin, maar ik heb dit traject in Trainz Simulator gebouwd. Zie daarvoor dit topic: http://bit.ly/2AcFjvd. Misschien kun je daar nog wat nuttige informatie uit halen.

Voor deze route in Trainz was het mogelijk om een aantal creaties van 3D Warehouse om te zetten naar Trainz. Nu zijn er van zowel objecten uit Harlingen (haven) als voor de Achmeatoren in Leeuwarden (inclusief het kleine torentje en alles er tussen) meerdere sketches te vinden. Nogmaals, ik heb geen idee of dit ook om te zetten is naar Train Simulator 20xx maar als dat mogelijk is kun je hier al heel veel vinden; http://bit.ly/2AdgRKo

Ik vind het leuk om te zien dat je enthousiast bent voor dit traject ;)

Ik hoor wel of het mogelijk is en zo niet, beschouw de tweede alinea dan maar als niet gepost.

Succes met de route,
Remco

de Producten voor Trainsz kan ik toch niet gebruiken voor RailWorks? (TS2018)

*
Hondekop
Niets laat meer sporen achter dan een trein
174 posts
« Reply #21 on: Sunday 19 November, 2017, 22:55:33 »
Hi,

Zoals ik zei heb ik geen idee wat mogelijk is, maar misschien dat een objectenbouwer hier dat wel weet. De objecten die ik voor deze route in Trainz heb gebruikt komen dus van die site; 3D Warehouse. Ik dacht misschien zijn die sketches wel om te zetten naar Train Simulator. Dan zou je al weer een heel stuk verder kunnen komen in details.

Groet, Remco

*
Hogesnelheidstrein
3.440 posts
« Reply #22 on: Sunday 25 March, 2018, 09:22:32 »
Een erg mooi project ;)