[Aangeboden] Bronbestanden voor RW

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
[Aangeboden] Bronbestanden voor RW
« on: Monday 23 September, 2019, 09:40:41 »

Het is zover, ik ben er helemaal klaar mee, maar wil wel dat mijn creaties niet verloren gaan.
Vanaf het begint tot het eind, zijn en honderden objecten in Blender formaat, inclusief benodigde textures.

5192 bestanden totaal ruim 5 Gb.

Waarom? Ik zie er maanden geen brood meer in. Er zijn momenteel genoeg objecten voorhanden en ook zelf bouwers zijn er genoeg. Ik heb het echt wel diverse keren geprobeerd, maar ik mis alle inspiratie en zin.

In het verleden heb ik al vele malen aangegeven dat er te snel wordt begonnen met een route, men vraagt dan om objecten en als die dan geleverd zijn wordt alles gestopt want het valt toch wel tegen. Ook het uitbrengen van objecten met veel te veel polys, scripts, enz. tegen beter weten in, zijn een duidelijk signaal dat het de verkeerde kant op zal gaan. We hebben in plaats van een treinsimulator straks een kind met een waterhoofd, waarvan de werkelijke bedoeling, het spelen van een spel, geheel verloren gaat. Alles wordt veel te log en te lomp en de aandacht wordt meer en meer gelegd op bijzondere objecten.

Ik doe daar niet in mee. De FB pagina van Railworks Objecten is verwijderd en ook de Google drive gaat verdwijnen.

Maar is er iemand die het anders ziet en graag het stokje over wil nemen?  Geef maar een PM. Doe een leuke aanbieding en wie weet ben jij straks de eigenaar van deze waardevolle bestanden. (De objecten zijn en blijven in 2 pakketten beschikbaar bij ChrisTrains, die daar veel tijd en energie is gestoken heeft, waarvoor bij deze nog bedankt Chris.)

Vanaf nu ben ik alleen maar een RW gebruiker. ;)

*
Sprinter
Bouwer van de route Noord-Oost Nederland
317 posts
Re: [Aangeboden] Bronbestanden voor RW
« Reply #1 on: Monday 23 September, 2019, 10:23:10 »
Hoi Frison,

Bedankt voor dit aanbod, ik vrees dat ik er zelf niks mee kan gezien ik nooit objecten maak, maar goed.

Toch wil ik je (nogmaals) bedanken voor alles wat je voor ons gedaan hebt. Zonder jouw objecten waren vele routes niet zo bijzonder geworden als dat ze nu zijn. Wij zijn je ook dankbaar dat we jouw mooi geschapen objecten in onze route (NoordOost Nederland) mogen gebruiken. Gelukkig zijn er ook mensen zoals ik die niet over polys, scripts, etc zeuren en heel dankbaar zijn voor het gene wat we krijgen.

Het gaat je goed! Bedankt voor alles!

Mvg Rommy

EDIT: als het kan zou ik toch graag de bestanden tot mij nemen
« Last Edit: Monday 23 September, 2019, 11:02:12 by rommy136 »

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #2 on: Monday 23 September, 2019, 10:30:49 »
Ik zie het anders Frison. Maar dat wist je al.   ;)

Er zijn ook bouwers die wat gedetailleerde objecten willen hebben om zo mooie plaatjes  te kunnen maken zoals GertMeering en SikkenBaas  of EsméeV om er een paar te noemen.
En even voor de weet, zonder LUA scripts werkt TS niet. Assets van COHA,  ChrisTrains ed. zitten vol met  scripts.
Als je aan de spelregels houd is er geen vuiltje aan de lucht.
Maar goed, ieder zijn mening en dat respecteer ik....
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Sprinter
202 posts
« Reply #3 on: Monday 23 September, 2019, 16:15:04 »
Het is jammer, je hebt erg bruikbare objecten en er zit echt goed spul zitten.

Echter, vind ik wel dat je je niets moet aantrekken van wat andere willen en doen, als die op hun bek gaan vanwege een of andere reden is dat hun probleem en niet het jouwe. Iedereen bouwt zijn route, of speelt het spel anders.

Ook kan je best eisen stellen als iemand een object gemaakt wil hebben, ze maar eens eerst 25km (ofzo) spoor leggen en fatsoenlijk werkend hebben en scenery klaar hebben voor jij ze wil sponsoren met iets. Dan weet je gauw genoeg wie serieus is en wie niet.

Echter is het je eigen beslissing en sta je daar helemaal vrij in. Het zou alleen jammer zijn als er zo veel kennis verloren gaat vanwege bovenstaande redenen..

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #4 on: Monday 23 September, 2019, 17:09:23 »
Ik kan en wil er ook niets mee doen.En ik wil er geen brood mee verdienen. ;)
Het gaat je goed als RW gebruiker... ook daar kun je veel plezier mee hebben zoals met de nieuwe route Hausach-Villingen.
Wat een kwaliteit route zeg.

*
Hondekop
196 posts
« Reply #5 on: Monday 23 September, 2019, 18:52:21 »
Frison, bedankt voor alles wat je voor ons hebt betekend. Jouw objecten spelen een grote rol bij het plezier wat ik heb met het rijden van verschillende routes.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #6 on: Monday 23 September, 2019, 21:47:47 »
Da's nou jammer. Loop je niet een beetje te snel van stapel? Misschien toch niet eerst even een paar maanden de tijd nemen om bij zinnen te komen. Dit is een beetje te rigoureus denk ik, maar wie ben ik  8). Toch ook niet een midlifecrises hoop ik?

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #7 on: Tuesday 24 September, 2019, 06:47:12 »
Ik kan mij het wel voorstellen , ook ik heb dat gehad en zelfs een paar keer met nadruk gevraagd om mijn downloads te verwijderen uit de download sectie... blijkbaar heb ik mijn rechten opgegeven door mijn downloads op deze site aan te bieden :o
Want tot heden zijn ze nog niet verwijdert.

Maar goed , ik denk dat het reuze veel tijd kost om dat te doen...

*
Hondekop
102 posts
« Reply #8 on: Tuesday 24 September, 2019, 08:32:06 »
Is het ook niet zo dat jullie iets maken voor route x, na een tijd lees je ineens dat de 'motivatie' verdwenen is van de route maker. Dat het dan ook demotiverend is voor jullie als content maker?

Want daar wringt ook de schoen denk ik zomaar. Ik snap namelijk wel dat het vrijblijvend is, maar ik kan me zeer goed voorstellen dat al die uren die je erin stopt uiteindelijk voor niks is geweest.

Maar goed Frison,

Bedankt voor je mooie content, waar veel moois is voor terug gekomen.
Hopelijk bedenk je misschien ooit nog eens.

*
Intercity
Bouwer Noordoost Nederland
722 posts
« Reply #9 on: Tuesday 24 September, 2019, 08:53:16 »
Hey Frison,

Erg jammer dat je er toch mee gaat stoppen. Zoals laatst, station Assen, was weer een genot om bij ons in de route te plaatsen.
Misschien, maar dat is aan jou, moet je nog alleen maar assets maken voor routes die al gereleased zijn of op het punt staan om gereleased te worden, dan wel bezig zijn een nieuwe versie na een eerdere release. Dan weet je zeker dat je de assets niet voor niks maakt.
Want ja, een asset maken voor een route die daarna in de kast verdwijnt en naar stof gaat happen is doodzonde inderdaad van al jouw werk.

I.i.g. bedankt voor al je mooie assets voor Noordoost NL en de andere gereleaste routes die er zijn. Zoals gezegd, Rommy neemt graag jouw bestanden over zodat men er daar nog bij kan.

*
Hogesnelheidstrein
2.357 posts
« Reply #10 on: Tuesday 24 September, 2019, 09:49:26 »

De bestanden gaan één dezer dagen richting ChrisTrains.  8)

Rest mij allen te bedanken voor de reacties.

Da's nou jammer. Loop je niet een beetje te snel van stapel? Misschien toch niet eerst even een paar maanden de tijd nemen om bij zinnen te komen. Dit is een beetje te rigoureus denk ik, maar wie ben ik  8). Toch ook niet een midlifecrises hoop ik?

Geen miflfe problemen hoor, dat komt op mijn leeftijd niet meer voor ben ik bang :)

*
Intercity
Scenario bouwer in Nederlandse route.
842 posts
Re:  [Aangeboden] Bronbestanden voor RW
« Reply #11 on: Tuesday 24 September, 2019, 10:00:39 »
Op verzoek van Frison het topic op slot gedaan.
« Last Edit: Tuesday 24 September, 2019, 20:50:46 by etienne123 »
Trots Vriend van TPNL!