[ GM ] NL Objecten

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
[ GM ] NL Objecten
« on: Thursday 12 September, 2013, 12:23:01 »
Ik ben 3d Max aan het testen en proberen ook wat NL objecten te maken.
Heb namelijk de HD vol met textures voor de Nederlandse routes.

Hier alvast een voorbeeld waar ik onderanderen mee bezig ben .


Was hiervoor altijd met Gmax bezig voor Trainz , vandaar dat ik veel textures heb , het is nu even wennen met 3d Max maar het lukt aardig al zijn de objecten simpel .
Maar volgens mij wel bruikbaar , het enige waar ik last van heb is dat ik de instellingen in 3d Max niet op de meter krijg.
Maar op 10 meter , dat schiet niet op natuurlijk .

Dus als iemand mij daarmee kan helpen ?

PS : Texture - Thomas ( Trainz )

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #1 on: Thursday 12 September, 2013, 12:52:15 »
..... het enige waar ik last van heb is dat ik de instellingen in 3d Max niet op de meter krijg.
Maar op 10 meter.
Dus als iemand mij daarmee kan helpen ?

Daar kan ik je helaas niet mee helpen. :(
Maar ik wil wel kwijt dat het begin er aardig uitziet, en aan mij alles is besteed wat Nederlands is voor de Midden Nederland route. :P


Groeten trainsxp

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #2 on: Thursday 12 September, 2013, 13:04:22 »
Nou , ik heb nog wat :

Stations
Stationsobjecten
Huizen
Bedrijven
Stroomkasten
Hekken/Geluidsmuren
enz...

Dus als ik dit een beetje onder de knie heb ;)

*
Hogesnelheidstrein
1.039 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #3 on: Thursday 12 September, 2013, 14:18:35 »
...
Maar volgens mij wel bruikbaar , het enige waar ik last van heb is dat ik de instellingen in 3d Max niet op de meter krijg.
Maar op 10 meter , dat schiet niet op natuurlijk .
...

Gert,

Kies Customize -> units set up

Zet de "display units scale" op metric en kies meters, druk op knop "System Units Setup" en kies daar voor 1 unit= 1.0 meters.

Als je de instellingen van het grid bedoelt, klik dan rechts op de knop snaps toggle (magneetje met een 3), in het dialoogvenster kies je vervolgens de tab "Home grid" en daar kun je de instellingen aanpassen.

Succes,

Dick

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #4 on: Thursday 12 September, 2013, 15:10:26 »
Bedankt DickT ,

Dit bord is gereed , en werkt ... op naar de volgende !

« Last Edit: Thursday 12 September, 2013, 16:31:42 by GertNNRoute »

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #5 on: Thursday 12 September, 2013, 21:43:07 »




Mooier was nog als ik 1 met een stationsnaam erbij kon doen , al is dat niet het grootste probleem maar dan moet ik gaan uitzoeken hoe dat werkt met het invoeren van namen.



*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #6 on: Friday 13 September, 2013, 09:55:02 »
Hier nogmaals wat nieuws , ik zou hier wat meer diverse soorten van willen maken.
Alleen ik zit nog wat te knoeien met de alpha channel ... dat krijg ik nog niet voor elkaar .

WIP :


* Textures : Michael Oosten

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #7 on: Friday 13 September, 2013, 10:21:53 »
Het ziet er allemaal veel belovend uit gezien de plaatjes! 8)

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #8 on: Friday 13 September, 2013, 13:30:39 »
Het ziet er allemaal veel belovend uit gezien de plaatjes! 8)

Dank Je Trainzxp ...

Objecten maken is op zich wel mooi , alleen soms wil je de PC welles in de grijze container gooien ;)
Krijg nog steeds die Alpha / Glas niet voor elkaar bij de Abri / Wachthok.

Best irritant .. Ik doe naar mijn weten precies wat er als voorbeeld voorgedaan wordt in een youtube filmpie ..maar zoals gewoonlijk lukt het niet bij mij .


*
Blokkendoos
53 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #9 on: Friday 13 September, 2013, 20:30:44 »
Mooi spul weer Gert. Je bent al lekker op weg om content te maken voor Railworks. Zoals altijd weer van goede kwaliteit! En jou kennende kom je er wel uit!

FokkeB

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #10 on: Saturday 14 September, 2013, 02:55:10 »
Bedankt Fokke !  ;)

Eerst maar es een ander project ( WIP ) :

Eerst zo maar even een screentje ..

Nu de WIP :




Te grof lijkt me op het eerste gezicht ..

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
1.286 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #11 on: Saturday 14 September, 2013, 17:11:17 »
ziet er goed uit !, maakt een route echt af de juiste objecten :D.

Misschien nog een idee om te maken , je hebt namelijk het wachthokje , wat er zeer goed uit ziet ,
maar er zijn ook grote hokken en geloof ook met deuren ? misschien een idee om naar te kijken.


toon je waardeering met een donatie ! ( vrijblijvend ! ) : http://nl.dreamordonate.com/dromen/ts2016-zw-nl

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #12 on: Saturday 14 September, 2013, 18:10:46 »
Te grof lijkt me op het eerste gezicht ..

Ja, hij is flink uit de kluiten gewassen gezien de masten op de achtergrond. ;D

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #13 on: Saturday 14 September, 2013, 18:35:53 »
Te grof lijkt me op het eerste gezicht ..

Ja, hij is flink uit de kluiten gewassen gezien de masten op de achtergrond. ;D

Klopt heb hem al aangepast  ;)


@ leonhearth : ja ik ken ze ...

Nog even wat nieuws kwa objecten ..



*
Hondekop
Bouwer Groningen - Zuidbroek - Veendam/Leer
122 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #14 on: Saturday 14 September, 2013, 19:50:06 »
Zeer mooi! Worden de nederlandse routes weer een stuk realistischer van!

*
Intercity
879 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #15 on: Sunday 15 September, 2013, 00:35:57 »
Hallo, Ziet er heel mooi uit!  ;) Ga zo door. Heb je een planning wat je allemaal wilt doen of puur voor je route?

gr Lorenzo  ;)

*
Intercity
639 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #16 on: Sunday 15 September, 2013, 11:30:06 »
Zo heel erg mooi zeg ;)

Daar maak je veel Nederlandse Routebouwers blij mee! ga zo door :D
Bouwer van de De Vechtdallijnen

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #17 on: Sunday 15 September, 2013, 11:44:07 »
@Lorenzo :
Niet speciaal voor mijn route , maar wat meer NL objecten in de NL routes lijkt me niet verkeerd .. daar is nog zo weinig van.

Stationsobjecten
Hekjes ( moet alleen even kijken hoe ik hekjes kan maken die je kan uitrekken ( Spline ) .
NL Rijtjeshuizen
Bedrijven

En heel misschien wat stations .( Als ik goeie foto's heb )
Ik werk met fototexture want zelf textures maken kan ik niet / heb ik geen geduld voor  ;)

@Koentjee :
Bedankt , ik kan eventueel even kijken wat de mensen graag zien in RW ... misschien kan ik daar een steentje bijdragen.

*
Intercity
639 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #18 on: Sunday 15 September, 2013, 11:49:51 »

Hekjes ( moet alleen even kijken hoe ik hekjes kan maken die je kan uitrekken ( Spline ) .


Ik denk dat je beter een Loft object kan maken van die hekjes dat heb ik ook al eens geprobeerd maar mij lukte het niet om een loft object te maken.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #19 on: Sunday 15 September, 2013, 15:18:47 »
Ik heb de voorbeeld van DickT bekeken , en zelf ook geprobeerd zelfs met die ene site erbij met instellingen maar 1 of ander manier die ik iets niet of iets anders.
De alpha blijft een probleem , hopelijk maakt iemand een NL videotut hier eens over.

In Gmax voor Trainz snap ik het allemaal wel , dat wat gewoon JPG en de BMP was je alpha .
BMP = Zwart/Donkergrijs wat doorzichtig moest zijn en wat zichtbaar moest zijn wit.

Ik snap het gedeelte niet met de texture , je selecteert het gedeelte wat je wilt zien in de Unwrap UVW ..
Dan zie je dus je texture op de Plane ... maar dan ben ik het even kwijt , wat moet ik dan selecteren of doen om de alpha te doen werken ?
Een duidelijke stappenplan zal wel makkelijk zijn.

Het is voor mij allemaal even wennen in 3dMax , dus je moet net even weten wat je prcs moet doen ...

Ben eerst maar weer es aan het bouwen gegaan om wat objecten grotendeels gereed te maken.De alpha kan later altijd nog.
Hier een WIP :

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #20 on: Sunday 15 September, 2013, 16:03:49 »
Je bent werk wat Chris L op zijn todo lijst had staan aan het overnemen zie ik wat HIER een bericht eronder te lezen is. ;D

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #21 on: Sunday 15 September, 2013, 16:46:19 »
Wat wil dat zeggen , dat anderen dat niet mogen maken ?
Of help ik Chris hier een beetje mee ;D

Het maakt mij niet uit hoor , hou ik hem voor mezelf.

* Ter download aangeboden zijn :

Bord Geen Toegang
Onderstation
Hek Zwart
Stempelautomaat
Portaalbrug 2 spoors

Hopelijk is dat goedgegaan , en zou het zo zijn dat routebouwers het willen gebruiken dan is het alleen maar mooi.

Gr
Gert

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #22 on: Sunday 15 September, 2013, 17:03:22 »
Wat wil dat zeggen , dat anderen dat niet mogen maken ?
Of help ik Chris hier een beetje mee ;D

*Gr
Gert

Je mag alles maken wat een ander op zijn todo lijst heeft staan. ;)
Maar het is net hoe of je dat bekijkt, wat jij maakt hoeft Chris eventueel niet te maken of andersom, en zijn er straks 2 dan kunnen we kiezen wie de mooiste heeft om te gebruiken. ;D

PS, alvast bedankt voor hetgeen je beschikbaar hebt gesteld. :P

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #23 on: Sunday 15 September, 2013, 17:09:33 »
Quote
Je mag alles maken wat een ander op zijn todo lijst heeft staan. ;)
Maar het is net hoe of je dat bekijkt, wat jij maakt hoeft Chris eventueel niet te maken of andersom, en zijn er straks 2 dan kunnen we kiezen wie de mooiste heeft om te gebruiken. ;D


Dat is niet moeilijk  ;) Dat zal Chris zijne zijn...hij heeft meer ervaring in 3dmax.
En gezien zijn andere objecten\treinen ....zal de keuze niet moeilijk zijn

*
Intercity
639 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #24 on: Sunday 15 September, 2013, 17:51:00 »
Bedankt voor de objecten die je aanbiedt alleen ik zie dat je ze allemaal apart hebt gedaan kun je ze niet beter in een pakket doen? anders kun je 5x gaan downloaden en instaleren.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #25 on: Sunday 15 September, 2013, 17:58:02 »
Ja dat kan denk ik wel ... kun jij daar een pakket van maken ?
Of moet ik dat alles weer opnieuw doen , heb alles al verwijdert .

Dan zal ik daar de volgende keer rekenschap mee houden.

*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #26 on: Sunday 15 September, 2013, 18:13:12 »
Bedankt voor de objecten die je aanbiedt alleen ik zie dat je ze allemaal apart hebt gedaan kun je ze niet beter in een pakket doen? anders kun je 5x gaan downloaden en instaleren.

Uhm wat weet jij wat ik niet weet, kan namelijk geen download vinden hier, laat staan 5 x. ;)

*
Hogesnelheidstrein
1.918 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #27 on: Sunday 15 September, 2013, 18:18:27 »
Die stonden in de uploadsectie van het forum ;)
Groet,

Mathijs


*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.872 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #28 on: Sunday 15 September, 2013, 18:29:57 »
Jah ik heb ze geupload , alleen allemaal apart ... dit bleek niet helemaal correct te zijn.
Waar ze nu zijn of wat ermee gedaan is / wordt weet ik nie.

Update fietsenhok , WIP 2 :


Vind het zelf , als ik het zeggen mag .... wel chill 8)

*
Hogesnelheidstrein
Bekijk ook eens mijn profiel op treinenwereld.eu!
1.413 posts
Re: [ GM ] NL Objecten
« Reply #29 on: Sunday 15 September, 2013, 18:32:08 »
Het uploaden duurt een tijdje, het word geplaatst door een
moderator en gaat niet uit zichzelf niet zoals bij trainzonline.
Vind het wel er mooi!

Grtjes Remy
Treinenwereld.eu
De website voor uw museummaterieel!
Trainz Route Bouwer.