Verlanglijstje

SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
67 posts
Verlanglijstje
« on: Sunday 10 June, 2018, 21:58:00 »
Hierbij een topic waarbij ik even mijn verlanglijstje voor materieel wil opgeven. Misschien een idee om die van jou er ook bij te zetten. Hopende dat de bpuwers dit ziullen zien er er (ooit) aan zullen beginnen.

Stoom:
Nederland
- Alle N.S. Stoomlocs en rollend materieel en met name de series die na 1900 zijn gekomen.

Duitsland: DRG, DR en DB;
- Br 01.10
- Br 05
- Br 17
- Br 39, 41 en 45
- Br 55, 56, 57, 58, en 59
- Br 61, 64, 65 en 66
- Br 74, 75 en 75
- Br 80, 81, 82, 83, 84, 85, 87 en 89
- Br 91, 92, 93, 94, 96, 97, 98

Diesel:
Nederland
NS Oersik, NS 2600, NS 2800, NS 2900, OmC, OmBC,
DE 1, DE 2, DE 3 Oude vooroorlogse en nieuwe variant (Plan U), De Kameel,
NS/SBB TEE RAm stellen

Duitsland:
V20, V80, V160, V188, V232 (Oude V200 6 assige uitvoering) V320

Electrisch:
Nederland
NS1000, NS1400, NS1500, BB300, LNER 6000 (Class 76) maar aangepast naar NS.

Duitsland
E04. E05, E16, E17, E32, E61, E63, E69, E77, E91, ET85, ETA515 ETA517, ET430

Ik heb nog wel veel meer op de verlanglijst, maar tot zover mijn verlanglijstje en dan heb ik het alleen nog maar over rollend materieel en nog tot Nederland en Duitsland beperkt,






"Steam is all what IP". Rij je met stoom? kijk dan eens hier:
www.steamtrainsunlimited.com en/of www.steamtrainsunlimited.net en/of www.facebook.com/steamtrainsunlimited.
Ronald de Visser - SEO en grondlegger van: Steamtrains Unlimited

1.956 posts
Re: Verlanglijstje
« Reply #1 on: Monday 11 June, 2018, 09:44:03 »
Dat blijft lang een "verlangen" ben ik bang  ::)


 
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"
 
Ja en "de beste stuurlui staan aan wal". Kan je iets beter? Doe het dan zelf.

*****
TreinPunt.NL Moderator
Student
3.463 posts
Re: Verlanglijstje
« Reply #2 on: Monday 11 June, 2018, 09:54:55 »
Pfoe, da's een beste lijst :o.

Het is trouwens prima dat je zo'n lijst plaatst, maar houd er rekening mee dat de meeste bouwers doen waar ze zelf zin in hebben op een moment dat het hunzelf uitkomt.

Verder zijn er een paar opvallende dingen in je lijst, want je noemt bijvoorbeeld de NS 1400, echter, ik weet van meerdere studies die behoorlijk uiteen lopen, dus dan zou een geïnteresseerde ontwikkelaar zich gaan afvragen welke studie je verder uitgewerkt wil zien.

Daarnaast vrijwel alle Duitse stoomlocomotiefseries die je noemt meerdere subseries. Zelfs de 01.10 kan in minstens vijf sterk verschillende uitvoeringen worden ontwikkeld. (Om er nog maar van te zwijgen dat twee locs uit dezelfde subserie nog sterk kunnen verschillen)

Ten aanzien van Nederlands stoom: ik ben al enige jaren bezig om Nederlandse stoomlocs voor OpenRails te ontwikkelen, met name series die rond 1935 dienst deden in het zuidwesten van Nederland, dit is best een klus, omdat het achterhalen van informatie over Nederlandse stomers soms best een uitdaging kan zijn. Van bekende series is (met dank aan heren als Paul Henken) redelijk veel te vinden, maar voor onbekendere series als de NS 3200 of 3300 (HSM 600, C-goederentreinlocomotief) ben ik toch sterk aangewezen op het Utrechts Archief (dus archiefstukken zonder duiding), een schaars aantal foto's en De Nederlandse Stoomlocomotieven (H. Waldorp, R.C. Statius Muller en A.J. Veenendaal), wat een prima standaardwerk is, maar het op details soms toch laat afweten. Hierdoor is het ontwikkelen van Nederlandse stoomlocs vaak een langdurig proces waarbij heel veel tijd in onderzoek gaat zitten.

Ik wil je verder niet ontmoedigen, maar ik wou toch vanuit het perspectief van een ontwikkelaar, zij het voor een andere simulator, een beetje inzicht geven in de vragen die rijzen bij een dergelijke verlanglijst :).
Groet,
Robert

Moderator Treinpunt.nl
Webmaster Treinenwereld.eu

Voor het meest verse nieuws over ontwikkelingen, klik hier!

Rengdengdengdeng.
154 posts
Re:  Verlanglijstje
« Reply #3 on: Tuesday 12 June, 2018, 17:32:09 »
1899 ook goed voor het neerlandsche spul?
Staatsspoor is beste spoor.
Appelgroen is beste groen.

SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
67 posts
Re: Verlanglijstje
« Reply #4 on: Wednesday 13 June, 2018, 11:24:20 »
Ik hoop juist hiermee bouwers te stimuleren om te beginnen met de bouw ontbrekend materieel. Voor wat betreft de NS 1400. Deze heeft nooit het daglicht gezien maar wel was een stuurstand en waren er tekeningen van deze lok die uiteindelijk door de kosten niet werd geproduceerd. Deze lok zou komen met 75 nieuwe sneltrein/intercity rijtuigen maar ook de rijtuigen zijn niet verder gekomen dan de tekentafel. De rijtuigen (Plan O http://www.martijnhaman.nl/) leken erg op de Plan N rijtuigen maar de ramen waren aan de zijkanten rond. Ik denk dat het een welkome aanvulling is voor TS20xx om deze stam te hebben. In model zijn er een aantal bouwers geweest die de 1400 in H0 hebben gemaakt met diverse kleurvarianten zoals NS blauw, Geel/Grijs. Of de wagens ook in model gebouwd zijn, is mij niet bekend.

******
TreinPunt.NL Administrator
Treinpunts eigen vitaminebron
2.535 posts
Re: Verlanglijstje
« Reply #5 on: Wednesday 13 June, 2018, 15:14:02 »
Er zijn voor zowel de plan O als de 1400 verschillende tekeningen en concepten te vinden. Van de 1400 is de Mock-up kop het meest bekend, maar er is ook een bouwtekening van Heemaf en een tekening van Alsthom die sterk weg heeft van de oude serie 1800 van de Belgische spoorwegen. Dan wel korter en 4-assig.

Voor de plan O is ook een ontwerp dat sterk lijkt op de Bm 232 van de DB.
Andere nooit uitgevoerde projecten zijn de plan W-stuurstand, Benelux mat'64 en NS 800/2700 diesellocs.
Groeten,
Jeroen

SEO en grondlegger: Steamtrains Unlimited.
67 posts
Re: Verlanglijstje
« Reply #6 on: Friday 15 June, 2018, 03:08:23 »
Het zou wel wat zijn om de niet gebouwde NS treinen op de baan in TS20xx te krijgen. Zo was er een andere elok die bij MSTS voorkwam die gebaseeerd was op de 1000 maar in Indonesie had gereden. Daar weet ik het loknummer niet meer van, maar daar zat ook een verhaal aan.

Ik weet niet of WG weer NL mat gaat uitbrengen. Maar ik verwacht dat WG wel de 1000 en de 2600 gaat uitbrengen. Ondanks het feit dat de grafische indruk niet heel erg sterk is, is hij wel de enige die NS stoom heeft gebracht.

Ik hoop nu wel erg op Marc D dat hij Plan X en Plan U gaat aanbieden. In de route die ik ombouw van Duits naar Nederlands is deze onontbeerlijk omdat de route Koblitz-Wildau zeer sterk overeenkomt met Zuid Limburg.