railbus

*
Stoomlocomotief
39 posts
railbus
« on: Sunday 05 November, 2017, 16:19:34 »
Hallo, weet iemand waar de railbus te downloaden is voor Trainsimulator 2017??

*
Intercity
523 posts
Re: railbus
« Reply #1 on: Sunday 05 November, 2017, 23:18:11 »
Misschien dat Google iets oplevert?  ;)

*
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #2 on: Monday 06 November, 2017, 12:54:40 »
Misschien dat Google iets oplevert?  ;)

Los van het correcte antwoord door Goederenmeester wordt de vraag gesteld alsof er maar één railbus zou bestaan.
Er bestaan meerdere railbussen. Voor zover ik ze ken zijn ze allemaal payware.

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.329 posts
« Reply #3 on: Monday 06 November, 2017, 13:42:22 »
En als ik daar nog aan mag toevoegen: natuurlijk begrijp ik de reactie dat het antwoord via Google te vinden is en de topicstarter had ook best iets meer moeite mogen doen in het vinden van de Railbus. De keerzijde is echter wel dat dit in de uitstraling soms negatief uitpakt en het andere gebruikers afschrikt om een vraag te stellen. Voor het voortbestaan van TreinPunt moeten we dit ook niet met elkaar willen. Als je volledig nieuw bent op het forum, kan ik mij best voorstellen dat je soms ook echt zoekende bent. Ik denk dat we als community met elkaar dan de verantwoordelijkheid hebben om toch te helpen.

Het is in die 10 jaar Treinpunt altijd een issue geweest, maar in mijn optiek verwijzen we soms ook iets te makkelijk naar Google. Een belangrijk uitgangspunt binnen het Treinpunt-team is, en dat probeert iedereen ook uit te dragen, ook dat we als community de verantwoordelijkheid hebben om elkaar te helpen, hetgeen de interactie en waardering juist groter maakt.

Samenvattend wil ik zeker niet zeggen dat we gebruikers niet meer moeten attenderen op de zoekfunctie/Google, maar waar we met elkaar voor moeten waken is dat we niet doorslaan. Een mooie meerwaarde voor dit topic was geweest als er bijvoorbeeld een stukje advies was/wordt gegeven over het kwaliteitsniveau van de verschillende Railbussen.

Wat mij betreft geen reden tot een lange discussie, ook geen formeel standpunt, maar dit wilde ik toch eens meegeven.

Groet,
Etienne
« Last Edit: Monday 06 November, 2017, 13:47:45 by etienne123 »
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Hondekop
gepensioneerde leerling
123 posts
« Reply #4 on: Monday 06 November, 2017, 23:13:03 »
juist, Etienne
Luc

*
Intercity
685 posts
« Reply #5 on: Tuesday 07 November, 2017, 11:17:08 »
 :)

De Railbus (Schienenbus) kan worden gedownload op de volgende internetsite:

- http://schienenbus.net/downloads/rollmaterial.html

Deze is in het daar aangeboden pakket aanwezig.

Let op!!

Goed de aanwijzing (in het Duits) volgen die daar op de internetsite staat:

Der Installer muss in den "Assets" Ordner installiert werden.

Im Editor müssen folgende Provider freigeschaltet werden:

-Ismail Ozerbay
-Max
-RsAsa

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
784 posts
« Reply #6 on: Tuesday 07 November, 2017, 15:10:07 »
De Railbus (Schienenbus) kan worden gedownload op de volgende internetsite:

Natuurlijk  :o Hoe had ik die kunnen vergeten  :-\

En als ik daar nog aan mag toevoegen: natuurlijk begrijp ik de reactie dat het antwoord via Google te vinden is en de topicstarter had ook best iets meer moeite mogen doen in het vinden van de Railbus. De keerzijde is echter wel dat dit in de uitstraling soms negatief uitpakt en het andere gebruikers afschrikt om een vraag te stellen.

Ja, sommige reacties kunnen erg kort door de bocht zijn.
Maar uit sommige vragen is ook duidelijk af te leiden tot er totaal geen moeite genomen is om zelf te zoeken.

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
252 posts
« Reply #7 on: Saturday 25 November, 2017, 12:11:03 »
Naar aanleiding van de vraag zelf ook gezocht. Buiten RSSLO en Schienenbus niets gevonden en al helemaal geen DB versie. helaas ... Dus zo gek is de vraag niet. Als iemand iets weet, dan graag. Deze staat bij mij ook al tijden op het wensenlijstje.

*
Intercity
523 posts
« Reply #8 on: Saturday 25 November, 2017, 12:33:48 »
Op zich is die vraag niet zo gek, maar jij geeft wel aan dat je zelf al gezocht. Dat komt bij mij (en anderen waarschijnlijk) heel anders over  ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
252 posts
« Reply #9 on: Sunday 16 December, 2018, 10:19:00 »
Dit is een oude post. Maar voor de liefhebbers: De RSSLO railbus is nu in de aanbieding. Er is een DB repaint die je hier kunt downloaden:

https://rail-sim.de/forum/wsif/index.php/Entry/1869-RSSLO-Schienenbus-DB-VT-98-Repaint/