NS Plan U

861 posts
Re: NS Plan U
« Reply #30 on: Monday 30 July, 2018, 23:10:06 »
Tof dat je het vuur weer gevonden hebt voor dit project Marc. Succes!  ;)

**
Rolling stock developer
1966 was een goed jaar
504 posts
« Reply #31 on: Monday 30 July, 2018, 23:30:16 »
Plan U is afgeleverd met Stork RUHB 1616 motoren die ook in de RAM TEE zaten. Dit moet een nieuwere SACM MGO (later voortgezet/overgenomen door Wärtsilä ?) voorstellen die er rond 1979 in gekomen zijn en blijkbaar ook bijna identiek aan de motoren die al in de NS 2400 serie zaten.  Ze lijken allemaal erg op elkaar dus mocht ik me ooit eens vervelen kan ik ze ook in de NS 2400 plaatsen. Maar dan moeten de deuren in de huif weer te openen zijn, toekomstmuziek dus.

Er is weinig over van de Plan U zoals ik deze eerder heb laten zien maar dit is onzichtbaar voor jullie. Eerder hadden alle bakken een eigen map in de sim maar dit gaf problemen met de zichtbaarheid in quickdrive. Daarom heb ik iedere versie een eigen map gegeven met dito textures. Dit was een pens met werk want dit moest ook allemaal in het 3d model verzet worden. Dit had ik overigens ook al bij de Mat '64 gedaan.

Ik heb de stille hints de afgelopen maanden\jaren wel gezien en tijdens dit schrijven zijn er al 3 nieuwe berichten geplaatst, dat wil zeggen dat Plan U toch wel leeft onder U allen  :).

Hieronder de beloofde screenshots ingame. Na eerst weken met de mat '64 bezig te zijn geweest heb ik hiervan verschillende onderdelen overgezet en aangepast naar de Plan U, o.a. de dak details en iets verbeterde Scharfenberg koppelingen. Ook heb ik de dynamische nummering naar binnen gebracht zodat deze in het buitenaanzicht zichtbaar zijn. Ik moet er nog virtuele T.L. balken in zetten om ook bij nacht verlichting te hebben.
« Last Edit: Monday 30 July, 2018, 23:32:32 by Marc D. »

262 posts
« Reply #32 on: Tuesday 31 July, 2018, 08:12:27 »
Marc,
Ook ik vind het waanzinnig top dat je je motivatie voor de "oude" NS-treinstellen weer terug hebt. Klasse. Ga aub zo door.

Gr Erik

ik heet ook wel:ns_1758,collinc2005 en collinwx3
69 posts
Re:  NS Plan U
« Reply #33 on: Tuesday 31 July, 2018, 10:01:36 »
heel fraai ga zo door  ;D
oost west trein best

**
TreinPunt.NL Vriend
579 posts
« Reply #34 on: Tuesday 31 July, 2018, 10:03:25 »
Wauw! Dat ziet er zéér goed uit Marc. Complimenten.

**
TreinPunt.NL Vriend
103 posts
« Reply #35 on: Tuesday 31 July, 2018, 10:07:28 »
ik wacht in spanning af. Mooi dat je ermee bezig bent. Succes!

ben een Youtuber Treinspotter nathan
105 posts
« Reply #36 on: Tuesday 31 July, 2018, 12:45:28 »
ziet er mooi Marc Ga zo door
Youtube: Treinspotter Nathan
Instagram: Treinspotter.nathan

**
TreinPunt.NL Vriend
Brisbane, Australia
122 posts
« Reply #37 on: Tuesday 31 July, 2018, 12:46:51 »
Ik heb de stille hints de afgelopen maanden\jaren wel gezien en tijdens dit schrijven zijn er al 3 nieuwe berichten geplaatst, dat wil zeggen dat Plan U toch wel leeft onder U allen  :).

I see what U did there ;)

Mooi werk Marc, keep it up!

**
Rolling stock developer
1966 was een goed jaar
504 posts
« Reply #38 on: Friday 17 August, 2018, 21:35:25 »
Na wat gestoei met geluiden en weinig vrije tijd dan eindelijk een filmpje met een rood museum stel Plan U. De originele rode stellen ga ik niet doen, dat ligt voor het tijdperk van mijn interesse.
Er zitten hier en daar nog wat onregelmatigheden in de mesh die verholpen moeten worden en zo zag ik dat ik nog geen apparaten aan de onderkant heb waar ook nog aan gewerkt moet worden. Ook werken sommige metertjes nog niet en wil ik de cabine geluiden nog wat aanpassen. Het duurt allemaal weer langer dan dat ik voor ogen had maar dat hou je toch als je iets toonbaars wilt presenteren.

Filmpje

« Last Edit: Friday 17 August, 2018, 21:47:17 by Marc D. »

**
Route creator
6.941 posts
« Reply #39 on: Friday 17 August, 2018, 21:44:18 »
Geweldig Marc D wat je ons laat zien in het filmpje! :P

Groeten trainsxp

Sjef61 (maker LUA scripts en assets) lid MSTS/RW
188 posts
« Reply #40 on: Friday 17 August, 2018, 21:52:59 »
Wat mooi wordt het toch :)
Het is een van de mooiste vergoedingen van het leven, dat niemand oprecht een ander kan helpen zonder zichzelf te helpen.

Ralph Waldo Emmerson

**
TreinPunt.NL Vriend
103 posts
« Reply #41 on: Saturday 18 August, 2018, 09:08:17 »
Mijn complimenten. Ziet er heel mooi uit met veel details. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het eindresultaat.

637 posts
« Reply #42 on: Saturday 18 August, 2018, 09:56:24 »
Wat een mooi stukje werk weer.
Dat interieur waar je zo doorlopen kan, de motor ruimte schitterend.

succes met het afbouwen
vr.gr
Ruud

Objecten bouwer
2.256 posts
« Reply #43 on: Saturday 18 August, 2018, 10:30:34 »
Knap stukje werk, ik zou willen dat ik het ook zou kunnen.  :-[ 
"Gelukkig heb ik er geen verstand van en dat wil ik graag zo houden"

474 posts
« Reply #44 on: Sunday 19 August, 2018, 12:50:33 »
Inderdaad mooi werk 8)

1 posts
« Reply #45 on: Sunday 19 August, 2018, 16:26:01 »
Wanneer komt de NS Plan U voor Railworks uit?

**
TreinPunt.NL Vriend
579 posts
« Reply #46 on: Sunday 19 August, 2018, 17:07:02 »
Ziet er weer prachtig uit Marc!

TreinPunt.NL Administrator
6.251 posts
« Reply #47 on: Sunday 19 August, 2018, 17:58:15 »
Wanneer komt de NS Plan U voor Railworks uit?

In de forumregels is opgenomen dat het niet is toegestaan om hier naar te vragen. We doen dit omdat dit vaak tot irritaties bij de bouwers leidt.
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

**
Rolling stock developer
1966 was een goed jaar
504 posts
« Reply #48 on: Wednesday 29 August, 2018, 22:04:39 »
Weer een (inmiddels verholpen) probleem tegen gekomen, deuren die niet open gaan van 2 van de drie bakken. Eigenlijk hetzelfde probleem wat ik met de Bolkop trams had. In een ander forum de reden gevonden; wanneer alle bakken dezelfde nummering hebben treed er een bug op in train simulator waardoor niet alle deuren open gaan  :o. Voor de Plan U opgelost door de baknummers ook maar weer te geven. Verder de koers rol wat aangepast omdat de letters wat uitgerekt waren en er bij alle stellen wat binnenverlichting in gedraaid. Langzaam aan komt het eind in zicht  :).

79 posts
« Reply #49 on: Wednesday 29 August, 2018, 22:32:39 »
Marc D weet je wel zeker dat het daar aan ligt ? als ik met een trein rij en in groene zone staat op route wil soms ook niet alle deuren van een trein open gaan ongeacht welke trein ook is kort of lang zolang ik netjes in de groene zone sta ?

TreinPunt.NL Moderator
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
679 posts
« Reply #50 on: Thursday 30 August, 2018, 09:00:43 »
Marc D weet je wel zeker dat het daar aan ligt ? als ik met een trein rij en in groene zone staat op route wil soms ook niet alle deuren van een trein open gaan ongeacht welke trein ook is kort of lang zolang ik netjes in de groene zone sta ?
Als dat voor alle treinen geldt dan ligt het aan het betreffende perron.
Of als het voor alle perrons geldt zal in de route in de lijst van providers DTG > Academy niet aangevinkt zijn.

92 posts
« Reply #51 on: Thursday 30 August, 2018, 09:44:45 »
Hartstikke goed bezig. Maar ik heb wel een vraag over de toeters: ik hoor de de toeter ook op de andere locs zitten die u heeft gemaakt. Kan u misschien iets met dit fiimpje ?
Filmpje? https://m.youtube.com/watch?v=ONxzOf5EqaE
 Niet om u te beledigen. Ga vooral zo door .

Groetjes,
Tobias Gorissen
« Last Edit: Thursday 30 August, 2018, 11:47:54 by tobiasggg1699 »

**
Rolling stock developer
1966 was een goed jaar
504 posts
« Reply #52 on: Friday 31 August, 2018, 01:24:42 »
Marc D weet je wel zeker dat het daar aan ligt?

Na tig keer op meerdere perronsporen van verschillende stations geprobeert te hebben heb ik onderstaand forum bericht gevonden.
Na de primarynumbers en de treinnummers uitgebreid te hebben met 2 cijfers voor de baknummers gingen de deuren wel open op de eerder geprobeerde perrons.

link naar trainsim.com

Ik heb wel een vraag over de toeters: ik hoor de de toeter ook op de andere locs zitten die u heeft gemaakt.
Kan u misschien iets met dit filmpje ?

Helaas niet Tobias. Als er in het filmpje wat rustiger en gelijkmatiger getoetert werd dan wel. Ik vind de toeters voor nu wel o.k.

79 posts
« Reply #53 on: Friday 31 August, 2018, 04:42:29 »
Marc D oke gelukig is t opgelost  ;D

92 posts
« Reply #54 on: Friday 31 August, 2018, 08:58:33 »
MarcD,
prima. dan weet ik dat.

groetjes,
Tobias

**
Rolling stock developer
1966 was een goed jaar
504 posts
« Reply #55 on: Thursday 13 September, 2018, 23:17:27 »
Minder goed nieuws en vervelend nieuws. Het minder goede nieuws is dat ik nu weer tegen geluidsproblemen aanloop. Daar waar ik bij andere diesels een mooi motorstartgeluid heb overgaand in stationair en een aansluitend motorstopgeluid blijft bij Plan U het stationair hoorbaar als ik de loc vanuit stilte wil starten. Idem met stationair naar stoppen. Om te bekijken waar het probleem zit heb ik even rustig de tijd nodig.

Het vervelende nieuws is dat ik door deze laatste paar hobbels mijn inspiratie en motivatie weer langzaam verloren heb. Dit komt mede door mijn werkrooster, 2 dagen werken 1 dag vrij, 3 dagen werken 2 dagen vrij, 4 dagen werken 1 dag vrij enz. En dan nog de wisseling van vroege dienst naar laat.

En door het VSM "Terug naar toen" ben ik ook nog eens aan een totaal nieuw experimenterend project begonnen om toch mijn tijd nuttig te besteden  :o.

Zoals ik al eerder zei, het duurt allemaal weer langer dan (nodig) dat ik voor ogen had.

Visca el Barcelonaaaaaaaaaa <3333
2.271 posts
« Reply #56 on: Friday 14 September, 2018, 01:00:08 »
Take your time, we will wait  :D

~Jamill.

474 posts
« Reply #57 on: Friday 14 September, 2018, 18:18:36 »
Al het goede komt langzaam ;)

47 posts
« Reply #58 on: Friday 19 October, 2018, 21:52:36 »
ChrisTrains heeft deze week foto's, videos en geluidsopnamen van de Plan U in het Spoorwegmuseum gemaakt.   

https://www.facebook.com/christrains2013/