dutchdriver's Repaints

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
Re: dutchdriver's Repaints
« Reply #60 on: Sunday 08 January, 2017, 12:23:55 »
Klopt , geduld is een schone zaak zeggen ze welles ... niet iedereen kan dat opbrengen.
En niet om het 1 of ander , maar Marc is met diverse treinen bezig en hele mooie , maar of ze überhaupt gereed komen voor download is afwachten ... nog veel werk dacht ik te lezen.

Maar dat kan ik ook verkeerd hebben... de tijd zal het leren.

TreinPunt.NL Downloadmanager
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
703 posts
« Reply #61 on: Sunday 08 January, 2017, 12:42:37 »
Ik snap wel het.

met namen over het feit dat Marc al met veel treinen is gestart en voor dat die af is met een andere begonnen.
veel mensen kijken uit naar de HLE 11 (12, 21 & 27). nu was daar zelfs een video van, maar je hoort er niks meer van.
en ik begrijp dat dit veel frustratie op leverde. zelf vind ik het ook wel jammer, maar ik ga er niet moeilijk over doen, het heeft toch geen zin.
iets waar ik zelf nog aan dacht is over de HLE 11 waarom niet eerst als AI only uit brengen zo als TTB ook met een aantal heeft gedaan  ;)

maar goed we zullen zien  :)
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #62 on: Sunday 08 January, 2017, 12:59:16 »
Zo zit er voor ieder wel wat bij waar Marc mee bezig is , zelf heb ik wel belang bij de Plan U...  8)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #63 on: Sunday 08 January, 2017, 13:05:17 »
Ja inderdaad. :P
Maar hou mij ten goede, neem nou bij Direqt Repaints waar een vraag over deze Railtraction 1800 loc. is gesteld die een paar dagen eerder ook al was gesteld alleen in een ander repaint  topic van dutchdriver's Repaints ???
M.a.w. wie of wat schiet hier iets mee op, en wie zou eraan beginnen als het mogelijk zou zijn geweest om daar reskins van te maken. ;)

Groeten trainsxp

Intercity
703 posts
« Reply #64 on: Sunday 08 January, 2017, 13:07:07 »
ik heb hier zelf de DB en Captrain maar zonder logos. maar ik heb de moet zelf daar over op gegeven!

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer in Nederlandse route.
842 posts
Re:  dutchdriver's Repaints
« Reply #65 on: Sunday 08 January, 2017, 13:08:45 »
Ik had zoiets van: Vraag het gewoon ook aan een gerenommeerd repainter. Het is niet dat ik geen geduld heb. Ik heb enkel de ervaring dat MarcD aan heel veel projecten tegelijkertijd bezig is en ik soms niet meer het overzicht heb.

+ Ik vroeg aan aan twee zeer goede repainters. Misschien hadden ze wel interesse om dat te doen en wellicht dat de één het druk had.
Trots Vriend van TPNL!

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #66 on: Sunday 08 January, 2017, 13:24:59 »
ik heb hier zelf de DB en Captrain maar zonder logos. maar ik heb de moet zelf daar over op gegeven!
Als de basis kleuren erop zitten moeten logo's prima te doen zijn met een decal object.
De DB moet dat zeker bij kunnen, en ik denk captrain ook wel.

Intercity
703 posts
« Reply #67 on: Sunday 08 January, 2017, 13:27:08 »
ik kan de DB 1600 nog wel is uit de loods halen en even naar lopen (aan gezien dat het al een tijdje geleden is). en dan kan ik hem naar je toen sturen als je wil?

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #68 on: Sunday 08 January, 2017, 16:30:45 »
Heb zelf de payware 1800 niet. Dus die decal maken gaat niet zo 123 lukken.

*
Stoomlocomotief
18 posts
« Reply #69 on: Thursday 12 January, 2017, 22:19:23 »
Hallo, ik wil graag de arriva mat'64 downloaden maar kan deze nergens meer vinden op je site. Staat deze er niet meer op of kijk ik nu echt zo verkeerd....

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
842 posts
« Reply #70 on: Friday 13 January, 2017, 18:58:30 »
Hallo, ik wil graag de arriva mat'64 downloaden maar kan deze nergens meer vinden op je site. Staat deze er niet meer op of kijk ik nu echt zo verkeerd....

Voorlopig is deze niet meer te downloaden. DutchDriver zelf meer info over geven.

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #71 on: Saturday 14 January, 2017, 21:49:15 »

Da's een dingetje. Ben er mee bezig, en eb komende week genoeg tijd hiervoor! Komt goed, nog eventjes geduld. :)

Grtz. 8)
Het is allemaal niet makkelijk. Maar samen komen we er wel. 8)

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #72 on: Monday 16 January, 2017, 18:38:48 »
Inmiddels werk ik hard aan de repaints, welke deze week een keertje online zullen komen. Zo door het updaten heen, nog even een nieuwe repaint gemaakt:

CT NS Mat '64 Weathered Edition

Grtz. 8)

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #73 on: Monday 16 January, 2017, 19:51:04 »
Leuk deze.
Weet je over de alpha channel in de texture? Voor het zijkant is de alpha channel hoe glanzend en reflecterende het verf is. Bij voorbeeld als je een minder glanzend verf wil zien (of geen reflectie) kan je deze gebieden donker grijs of zwart maken in de alpha channel.
Het maken van de modellen is eenvoudig. Typen in het Nederlands? Dan moet je raden wat ik probeer te zeggen

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #74 on: Monday 16 January, 2017, 20:31:16 »
Tnx!

[ENGLISH]
I've made a new layer in Paint.Net with a gaussian fade of brown and transparent. I've put that over the original texture, so that is wouldn't mess with the colors of the original texture. Then, I made the yellow and blue of the texture a bit faded, like the sun would do in about 15 years. I'll take a look at your thing with the Alpha channel, i've got little experience working with them... Tnx for the tip!
[/ENGLISH]

[NEDERLANDS]
Ik heb een nieuwe laag in Paint.Net over de originele texture gelegd, met een gaussiaans vervaagde tint bruin met transparant. Deze over de originele texture gelegd, en daarna het geel en blauw wat verouderd door de verzadiging naar beneden te zetten. Ik zal eens kijken naar je tip over de alpha's, ik heb er niet zo veel ervaring mee. Tnx!
[/NEDERLANDS]

Grtz. 8)

*
Hogesnelheidstrein
Choo choo!
1.923 posts
« Reply #75 on: Tuesday 17 January, 2017, 01:58:43 »
Ok. I mention it because where you have the brown fade, if you make that fade the same way in the alpha channel, the "dirty" parts of the train will become less shiny and reflective :D

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
842 posts
« Reply #76 on: Tuesday 17 January, 2017, 09:32:30 »
Die weathered edition ziet er gaaf uit! Mooi gedaan.
Is het ook mogelijk om een versie te maken met stickers erop van: Provincie Drenthe enzo? Vervaagde kleuren?

Super nice iig.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #77 on: Tuesday 17 January, 2017, 09:44:12 »
Jij bedoelt zoiets denk ik ?

Mogelijk auteursrechten schending
« Last Edit: Friday 27 January, 2017, 15:19:24 by Machinist Mike »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #78 on: Tuesday 17 January, 2017, 10:28:01 »
Is het ook mogelijk om een versie te maken met stickers erop van: Provincie Drenthe enzo?

Nou zou zeggen als elke Provincie zo'n sticker gebruikt maak dan meteen een stuk 12 repaints. ;D
Want als het kan wil natuurlijk iedereen weer een treinstel van zijn/haar Provincie. :P

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #79 on: Tuesday 17 January, 2017, 11:07:55 »
-1 , ik hoef geen ... rijden bij ons toch niet of bijna niet .. en als het al zo was dan zonder provincie stickert.
Maar NL treinen in een ''Weathered Edition'' zijn altijd welkom !

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #80 on: Tuesday 17 January, 2017, 15:49:43 »
Provinciestickers begin ik niet aan. Wil wel kijken of ik verschillende varianten kan krijgen vwb vervuiling. Zo ook eentje waarvan de blauwe banen goed vergaan zijn. Niet te veel varianten, met het oog op het geheugengebruik (elke trein is weer een paar MB meer, en is dus met - bijvoorbeeld - vier verschillende varianten weer wat zwaar voor sommige gebruikers). Voorlopig eerst eens al die repaints online krijgen, al is het me wel gelukt de installatie al een stuk eenvoudiger te laten verlopen.

En nee, nog steeds GEEN .rwp maar gewoon een .exe die alles mooi voor je neer zet. ;)

Grtz. 8)

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #81 on: Wednesday 18 January, 2017, 13:05:12 »
De eerste staat weer online, en wel hier in de download-sectie! Het betreft de Veolia en Arriva-variant. Die zitten nu in een pakket, scheelt weer. :)

Meer info over de repaints, achtergronden, WIP e.d. op http://www.dutchdriver.net/

Grtz. 8)

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #82 on: Friday 20 January, 2017, 14:53:13 »
En inmiddels is ook de ICRm-repaint in de downloadsectie te vinden!

Grtz. 8)
« Last Edit: Friday 20 January, 2017, 15:00:05 by dutchdriver »

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
842 posts
« Reply #83 on: Friday 20 January, 2017, 15:43:48 »
Provinciestickers begin ik niet aan. Wil wel kijken of ik verschillende varianten kan krijgen vwb vervuiling. Zo ook eentje waarvan de blauwe banen goed vergaan zijn. Niet te veel varianten, met het oog op het geheugengebruik (elke trein is weer een paar MB meer, en is dus met - bijvoorbeeld - vier verschillende varianten weer wat zwaar voor sommige gebruikers). Voorlopig eerst eens al die repaints online krijgen, al is het me wel gelukt de installatie al een stuk eenvoudiger te laten verlopen.

En nee, nog steeds GEEN .rwp maar gewoon een .exe die alles mooi voor je neer zet. ;)

Grtz. 8)

Duidelijk! Was daarom ook maar een vraagje. Wat GertNNroute liet zien bedoelde ik idd. Twee provincies hadden dat volgens mij.

*
Sprinter
258 posts
« Reply #84 on: Friday 20 January, 2017, 15:48:59 »
Heb hem gedownload en... niks.
Heb even gekeken door de installatie naar een tijdelijke, makkelijk te vinden map, op m'n bureaublad uit te voeren en krijg het idee dat de .exe niet goed werkt.

In deze (tijdelijke/controle) map bevind zich, na installatie het volgende:
    DutchDriver
        NS ICRm Benelux
            Installatiemap (map)
            uninstall (DAT-bestand)
            uninstall_l.ifl (ifl-bestand)
            Uninstall_NS_Mat64_Weathered_v1 (toepassing)

Waarom er een uninstall voor de Mat64 in zit is mij een raadsel.

Maar wat blijkt nu. De installatie vind wel automatisch de install folder van TS20xx, maar in plaats van dat hij alles onder ....Assets/DutchDriver (of waar het ook heen moet :P ) zet, pakt hij de bestanden die in de submap  NS ICRm Benelux zitten direcht uit in de Main folder van TS.

Daarna heb ik het folder pad gevolgd tot ik wederom bij assets aan kwam bij de map X_shooter3D\Dutch_Rolling_Stock\RailVehicles\Passenger\ en heb de 2 mappen die daar staan handmatig op de juiste locatie gezet en.... weer niks. Dan maar de map DutchDriver direct in Assets geplaatst maar wederom zonder succes.

Met andere woorden, ik krijg ze niet geïnstalleerd, wat ik toch wel jammer vind. Nu weet ik niet of ik de enige ben met dit "probleem", maar leek me wel de moeite waard om te melden.

De repaints zien er, wat ik vanaf de thumbnail kan zien netjes uit, maar heb toch een klein puntje, namelijk de plaatsing van de logo's.

deze staan volgens mij te kort op elkaar. In donderstaand screenshot van dit filmpje is te zien dat zowel het NS als het NMBS beiden recht onder een raam zitten (heb helaas niks beters op dit moment).

Lang verhaal, maar hoop dat je er iets mee kan.

Ingmar

EDIT: screen toegevoegd

Edit: Screen verwijderd wegens mogelijk auteursrechten schending
« Last Edit: Friday 20 January, 2017, 16:11:51 by Machinist Mike »

Intercity
703 posts
« Reply #85 on: Friday 20 January, 2017, 15:59:14 »
de set-up werkt gewoon goed. heb ook net nog even voor je bekijken, om het op een andere map te zetten.
hier zie je dat de Assets map in de Installatiemap zit, wat goed is. want alles wat daar in zit word in je TS map geplaatst en dan werkt het zo als het moet.

Assets\X_shooter3D\Dutch_Rolling_Stock\RailVehicles\Passenger\

ICRM A BNL
ICRM B BNL

ook zijn alles .Bin files goed.

waarom de uninstaller er in zit geen idee zal me daar niet druk over maken  ;)

edit:
een repaint's worden meestal in de map ge houden van de originelen rijtuig of loco.
hier door hoef je alleen maar je eigen bestanden als repaint mee te geven en de rest komt met het origineel zo als het bij repaints hoor. of tewel je moet er altijd voor zorgen dat de repaints aleen werken als je de originele heb. zo doe ik het
« Last Edit: Friday 20 January, 2017, 16:05:20 by Rubku_NL »

*
Sprinter
258 posts
« Reply #86 on: Friday 20 January, 2017, 16:06:35 »
Dan zal de setup bij mij moeilijk doen denk ik. Net weer laten lopen, maar knalt nog steeds alles in de main map.

Ik zie al wel waar het fout is gegaan. Ik was opzoek zoals ze in de folders vernoemd zijn: NS ICRM A/B BNL; en niet zoals ze ingame worden weergegeven: NS BNL ICRm A/B Blue

Dus ze werken ;D

*
Intercity
Mcn Cxx Valleilijn
540 posts
« Reply #87 on: Friday 20 January, 2017, 17:04:24 »
Hmm, zit er een mat 64 uninstaller bij? Eens zien waar die ineens vandaan komt. Heb 'm drie keer gecontroleerd (installeren, nog een keer ergens anders. Uninstaller gedraaid, en dan weer geinstalleerd). Hier werkt 'ie inderdaad prima. Ik heb 'm voor de zekerheid nog even opnieuw ingepakt, en die staat al online. ;)

Overigens is de Mat '64 Privaat ook geupdate, en zitten er nu PreLoad's bij voor de Quick Drive. :)

Desalniettemin, de laatste die nog moeten is de DM 90 en de 6400. Voor de 6400 is nog even een fix nodig, ik kwam nog wat tegen... De DM 90 is bijna klaar, die is binnenkort ook hier te vinden! Tot die tijd:

Deze loc is nu druk in het rond aan het rijden om wat viezer te worden, zoals een echte goederenloc betaamt. ;D

Grtz. 8)

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
« Reply #88 on: Friday 20 January, 2017, 22:58:26 »
Ik zit meer te wachten op een uitgave van de smerige plan V  8)

*
Hogesnelheidstrein
2.099 posts
« Reply #89 on: Saturday 21 January, 2017, 13:46:47 »
Je repaints zien er goed uit! Wel één verbeterpuntje voor de ERS 189: het logo hangt net iets te laag.

http://bahn007.startbilder.de/bild/Deutschland~E-Lok~Br+189/77745/mrce-ers-railways-bei-der-durchfahrt.html