Diverse materiaal van Frans en Amerikaans fabrikaat.

*
Sprinter
202 posts
Diverse materiaal van Frans en Amerikaans fabrikaat.
« on: Monday 19 November, 2018, 19:10:48 »
Hoi allen,

Ik heb gezocht, en niet gevonden. En ik denk dat dit spul ook gewoon niet te vinden is omdat industrie meestal erg obscuur is. MAAR ik hoop dat een van jullie wellicht iets weet wat ik niet weet...

Ik zoek voor mijn project:

Whitcomb 35-DE

Fauvet-Girel/Franco Belge (ofzoiets?) Geen idee van het type...

En als laatste, Whitcomb 80-DE

De Cockerill 25T heb ik al, alleen helaas niet in de juiste kleuren....

Als iemand dit weet te vinden, of iemand (die tegen gepaste vergoeding) dit kan maken hoor ik het heel graag.... Ik heb een enorme map foto's en hier en daar ook maattekeningen. Eventueel kan e.e.a. in autocad worden getekend en aangeleverd..

Groetjes Esmée.

« Last Edit: Wednesday 19 December, 2018, 11:45:49 by EsméevR »

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
Re: Diverse materiaal van Frans en Amerikaans fabrikaat.
« Reply #1 on: Monday 19 November, 2018, 19:54:05 »
Hier staat wat Frans freeware materiaal.
Komen steeds nieuwe Locs en wagons ed bij.

http://ajrailsim.free.fr/modeles.htm

Maar misschien kende je die al.

Sjef61
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Sprinter
202 posts
« Reply #2 on: Monday 19 November, 2018, 20:43:43 »
Hier staat wat Frans freeware materiaal.
Komen steeds nieuwe Locs en wagons ed bij.

http://ajrailsim.free.fr/modeles.htm

Maar misschien kende je die al.

Sjef61

Nee die kende ik niet. Staan wel wat bruikbare wagons tussen! Thanks.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #3 on: Tuesday 18 December, 2018, 23:22:04 »
En ken je deze Franse site al?, zo niet mogelijk zit er nog wat tussen al is het er maar 1. ;)
http://ajrailsim.free.fr/

Groeten trainsxp

*
Sprinter
378 posts
« Reply #4 on: Wednesday 19 December, 2018, 03:05:25 »
In de Horseshoe curve heb je deze amerikaanse diesel die erg lijkt op jou plaatjes, heeft alleen niet de juiste kleuren en er ontbreekt buffers.
Photoshop en een beetje 3d werk voor de buffers bv en koppeling en je hebt al gauw jou versie.
plaatje komt van de Steam DLC site af.

Ik zie nu net dat je hem ook als losse addon kan kopen:
https://store.steampowered.com/app/208341/Train_Simulator_PRR_GE_44_Loco_AddOn/
Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

*
Intercity
685 posts
« Reply #5 on: Wednesday 19 December, 2018, 09:22:12 »
En ken je deze Franse site al?, zo niet mogelijk zit er nog wat tussen al is het er maar 1. ;)
http://ajrailsim.free.fr/

En kijk dan onder Catalogue.
Dan krijg je een overzicht van al het Franse treinmaterieel en op welke internetsite het is te downloaden.

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #6 on: Wednesday 19 December, 2018, 09:31:44 »
Dan krijg je een overzicht van al het Franse treinmaterieel en op welke internetsite het is te downloaden.

Ja onder andere A.N.
Maar de site heeft ook eigen downloads onder Matériels  |  Objets als je daar op klikt. ;)

*
Sprinter
202 posts
« Reply #7 on: Wednesday 19 December, 2018, 11:44:06 »
@trainsxp: Dankje voor je reactie, maar die site heb ik inderdaad al vrij veel vanaf geplukt. O.a. de Cockerill 25 tonner maar daar zit iets heel raars in de motordata, de aanzetkracht is veeeel te laaaag. Ik krijg RWtools er echter niet nog toe om het .bin bestand te openen.

@Leerlingstoker: Dankje! Ik had de losse PRR General Electric 44T al aangekocht bij gebrek aan beter inderdaad. Heel erg mooi model, maar is flink te licht gezien UGB vooral vertrouwde op hun Whitcomb 80 tonner, een dikkere versie van de NS 2000 wat een 65 tonner was. Ik heb geprobeerd om voor nu een reskin te maken maar dat heb ik laten varen want het lukte me niet snel genoeg, dus als iemand zich geroepen voelt.... :-X En anders waarschijnlijk op termijn maar een 80 tonner maken gebaseerd op die 44 tonner.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #8 on: Wednesday 19 December, 2018, 12:34:41 »
Ik krijg RWtools er echter niet nog toe om het .bin bestand te openen.

Zie onder, en heb je de .bin bewerkt dan moet je dat opslaan.

Maar als jij denkt dat er iets raars inzit dan kun je beter de maker proberen te mailen over dit feit?
Want mocht je de route willen delen dan zitten de gebruikers er ook mee als jij deze loc bv. inzet bij een scenario als spelestrein. ;)

*
Sprinter
202 posts
« Reply #9 on: Wednesday 19 December, 2018, 13:17:41 »
Ik krijg RWtools er echter niet nog toe om het .bin bestand te openen.

Zie onder, en heb je de .bin bewerkt dan moet je dat opslaan.

Maar als jij denkt dat er iets raars inzit dan kun je beter de maker proberen te mailen over dit feit?
Want mocht je de route willen delen dan zitten de gebruikers er ook mee als jij deze loc bv. inzet bij een scenario als spelestrein. ;)

Ik geprobeerd de maker te mailen, maar de mail wordt gebounced helaas.

Die manier had ik inderdaad geprobeerd maar ik krijg de foutmelding 'Error: #75, path/file cannot be accessed etc'.
'Alleen lezen' is al uitgevinkt.. RW vind sowieso helemaal geen rolling stock.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #10 on: Wednesday 19 December, 2018, 13:36:14 »
Heb je onder opties wel de afzonderlijke paden opgegeven zoals onder is te zien waaronder Graphics Editor? ;)

*
Sprinter
202 posts
« Reply #11 on: Wednesday 19 December, 2018, 14:02:20 »
Heb je onder opties wel de afzonderlijke paden opgegeven zoals onder is te zien waaronder Graphics Editor? ;)

Ik had inderdaad niet alles goed staan :-[ Nu wel en meteen van Engels naar NL gezet. Maar ik krijg dezelfde error. Zelfs als ik het programma als admin start.

Ook heb ik via RW alle bestanden read/write gezet.

Het kan bijna niet makkelijker als RW-tools en toch zit er ergens iets niet goed..

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #12 on: Wednesday 19 December, 2018, 14:50:03 »
Nou hoe jij RW_Tools hebt geinstalleerd kwa updates enz. weet ik niet maar verwijder de map ?:\Rail Utilities\RW_Tools eens.
Download hier bij TP https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=7735 (de full versie) en installeer dat.
Downlod en installeer dan de updates.

Heb het al eens aangekaart om alle meuk voor de full 8.0.20 te verwijderen omdat vanuit de full 7.0.00 een fout zit.
Ze zetten niet voor niets een full versie online op de site van Mike Simpson. ;)

*
Intercity
685 posts
« Reply #13 on: Wednesday 19 December, 2018, 22:43:04 »

Ja onder andere A.N.
Maar de site heeft ook eigen downloads onder Matériels  |  Objets als je daar op klikt. ;)

Dat is mij bekent.
De eigen downloads van deze site zijn ook bij catalogue opgenomen voor wat betreft het treinmaterieel.
Dat kan je zien aan de link ici die het zelfde treinmaterieel download wat onder Matériels staat.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Wednesday 19 December, 2018, 22:49:15 by ANdeJong »

*
Sprinter
202 posts
« Reply #14 on: Thursday 20 December, 2018, 11:39:00 »
Nou hoe jij RW_Tools hebt geinstalleerd kwa updates enz. weet ik niet maar verwijder de map ?:\Rail Utilities\RW_Tools eens.
Download hier bij TP https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=7735 (de full versie) en installeer dat.

Heb het al eens aangekaart om alle meuk voor de full 8.0.20 te verwijderen omdat vanuit de full 7.0.00 een fout zit.
Ze zetten niet voor niets een full versie online op de site van Mike Simpson. ;)

Ik had hem oorspronkelijk al hier vandaan gehaald. Maar voor de goede orde alles even eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en ingesteld en nog steeds dezelfde error, ook op andere bestanden. Ik geef het voor nu even op, dankjewel voor je advies :)

*
Hogesnelheidstrein
1.041 posts
« Reply #15 on: Thursday 20 December, 2018, 20:04:54 »
Esméevr,

Kun je dit gebruiken? Was jaren geleden het resultaat van een tutorial op UKTrainsim, is compleet met sourcefiles. stuur maar een PM, dan kunnen we afspreken hoe het hele pakket (40Mb) bij je komt,

Dick

*
Intercity
685 posts
« Reply #16 on: Thursday 20 December, 2018, 22:44:44 »

Ik had hem oorspronkelijk al hier vandaan gehaald. Maar voor de goede orde alles even eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd en ingesteld en nog steeds dezelfde error, ook op andere bestanden. Ik geef het voor nu even op, dankjewel voor je advies :)

Wij kunnen niet zien wat je stap voor stap op je computer hebt gedaan.
Van jouw kant heb je een aantal berichten hierover geplaatst.
Plaats van elke stap eens screen afbeeldingen als je nogmaals RW_Tools installeert.
Dan kunnen anderen je verder helpen en zien wat er niet helemaal goed is gegaan.
Anders wordt het voor de helpers koffiedik kijken.

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Sprinter
202 posts
« Reply #17 on: Friday 21 December, 2018, 06:19:29 »

Wij kunnen niet zien wat je stap voor stap op je computer hebt gedaan.
Van jouw kant heb je een aantal berichten hierover geplaatst.
Plaats van elke stap eens screen afbeeldingen als je nogmaals RW_Tools installeert.
Dan kunnen anderen je verder helpen en zien wat er niet helemaal goed is gegaan.
Anders wordt het voor de helpers koffiedik kijken.

m.v.g.

A.N. de Jong

Dat begrijp ik, maar naast dit forum staat er verder genoeg info of het internet alleen niks lijkt te helpen. Maar, kk zal morgen even alles eraf gooien, herinstalleren en even screenshots posten. Het zal gerust iets heel simpels zijn waar ik overheen kijk.

*
Intercity
685 posts
« Reply #18 on: Friday 21 December, 2018, 09:55:10 »
 :)

En geef ook nog even aan de volledig paden van Steam en van RW_Tools hoe dat bij jouw op je computer wordt en staat geïnstalleerd.
Als je meerdere HDD/SDD hebt, moet Steam en RW_Tools op de zelfde HDD/SDD staan.
Dat wordt voor RW_Tools door de maker aanbevolen.

Bijvoorbeeld:

D:\Steam
D:\RW_Tools

In Steam staat vanzelf sprekend Train Simulator (Rail Works) geïnstalleerd.

m.v.g.

A.N. de Jong

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #19 on: Friday 21 December, 2018, 11:12:58 »
RW_tools als administrator uitvoeren helpt dat niet? Bij mij werkt het niet als ik dat niet doe.

*
Sprinter
202 posts
« Reply #20 on: Friday 21 December, 2018, 17:15:30 »
Esméevr,

Kun je dit gebruiken? Was jaren geleden het resultaat van een tutorial op UKTrainsim, is compleet met sourcefiles. stuur maar een PM, dan kunnen we afspreken hoe het hele pakket (40Mb) bij je komt,

Dick

Hoi Dick,

Dankjewel voor het aanbod, maar ik ben een echt bestaande route aan het nabouwen dus ik wil ook op termijn de correcte locomotieven.. En ja, ik ben zo'n aanstelster :P Tot die tijd doe ik het wel met de 44 tonner en de Franse BB63500, die werd ook veel in de Belgische mijnbouwen den Franse staalindustrie gebruikt dus ik vind het voor nu best.

Ik heb RW_Tools als admin uitgevoerd en nee dat werkt ook niet. Ik heb RW_tools op dezelfde SSD geïnstalleerd. Maar ik ga er morgen overdag eens rustig voor zitten en screenshots maken.

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
252 posts
« Reply #21 on: Saturday 22 December, 2018, 20:29:24 »
.... Ik krijg RWtools er echter niet nog toe om het .bin bestand te openen.

...

Probeer deze editor eens:

https://www.ivimey.org/node/120
Hiermee kun je .bin files openen, bewerken en daarna weer inpakken. Werkt als een speer ...

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #22 on: Saturday 22 December, 2018, 20:57:44 »
Tsja wat zoek je het toch weer ver weg, je kunt .bin files ook bewerken met ?:\Steam\SteamApps\common\railworks\serz.exe door "openen met" te kiezen waarbij je een .xml file krijgt. ;)
Heb je het bewerkt dan maak je er met serz.exe weer een .bin file van.

**
TreinPunt.NL Vriend
Sprinter
252 posts
« Reply #23 on: Sunday 23 December, 2018, 11:01:54 »
Tsja wat zoek je het toch weer ver weg, je kunt .bin files ook bewerken met ?:\Steam\SteamApps\common\railworks\serz.exe door "openen met" te kiezen waarbij je een .xml file krijgt. ;)
Heb je het bewerkt dan maak je er met serz.exe weer een .bin file van.
RWTextEdit doet dit ook. Deze gebruikt Serz om het bestand uit te pakken, haalt het binnen in de editor en als je klaar bent zet die het weer terug. Nog veel makkelijker!

*
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #24 on: Sunday 23 December, 2018, 11:27:25 »
Je kan er ook GeoPcDx files mee openen.  :)
Best een handig tooltje om snel iets te controleren of aan te passen.