Direqt Repaints

*
Intercity
636 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #180 on: Monday 01 January, 2018, 16:16:43 »
Ok, maar het verdient wel enige aandacht.

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #181 on: Monday 01 January, 2018, 16:17:51 »
Wordt momenteel aan gewerkt. Verwacht dat ik hem binnen 10 minuten weer heb aangeleverd.

*
Intercity
636 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #182 on: Monday 01 January, 2018, 16:21:17 »
Doe maar rustig aan. Laatst nog geleerd van Frison, haastige spoed enz.  :-X

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #183 on: Monday 01 January, 2018, 16:27:49 »
Zojuist weer opgestuurd. Er bestaat echter een kansje dat hij het nogsteeds niet doet als 1.1 nog geinstalleerd is. Mocht hij het nogsteeds niet doen, dan gelieve de RailWorks\Assets\RSSLO\BR193\RailVehicles map te checken. Deze hoort geen bestanden van mijn repaint te bevatten.

*
Intercity
636 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #184 on: Monday 01 January, 2018, 16:37:33 »
Voor de zekerheid heb ik een schone installatie van de BR193 en de NSR gedaan.

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #185 on: Monday 01 January, 2018, 16:42:25 »
Ik heb zelf even niet de faciliteiten om hem te testen, maar hij zou nu moeten kloppen. Correct? In het kader van damage control had ik maar even snel een update in elkaar geflatst met die gespiegelde tekst. Nooit meer doen dus :P

http://www.direqtdesigns.com/TS/Repaints/SBBCIVectron/Direqt%20-%20SBBCI%20Vectrons%20461%20462%20Release%201.2.zip
Hier is de update.
« Last Edit: Monday 01 January, 2018, 16:49:01 by Direqt »

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #186 on: Monday 01 January, 2018, 16:57:21 »
Dus we moeten nu de GEO's wel copy/paste?, wat niet in de readme staat
Omdat ze er wederom niet bijzitten, of is dat soms gewijzigd? ;)
« Last Edit: Monday 01 January, 2018, 17:00:47 by trainsxp »
   
Groeten trainsxp

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #187 on: Monday 01 January, 2018, 17:04:11 »
Dus we moeten nu de GEO's wel copy/paste?, wat niet in de readme staat
Omdat ze er wederom niet bijzitten, of is dat soms gewijzigd? ;)
De .geo's hoeven NIET gekopieerd te worden (ik gebruikte de repaint-blueprint strategie, hij haalt de geo's uit de originele map). De fout lag slechts in de mappenstructuur.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #188 on: Monday 01 January, 2018, 19:10:13 »
Aha, langs die weg, nee dan zijn de GEO's inderdaad niet nodig en scheelt ook nog data. ;)
Maar het lijkt goed te werken dus aangaande dit zou ik denken het is goed. :)

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #189 on: Monday 01 January, 2018, 19:22:29 »
Was ook de achterliggende gedachte :p
Blij dat de boel nu gefixt is, hoor ook niks slechts van de Duitsers dus het zal wel goed zijn nu.
Kan ik me weer volledig storten op de van Gogh

*
Intercity
636 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #190 on: Monday 01 January, 2018, 20:35:35 »
Bedankt, mooi dat het gelukt is. Ik ga 'm morgen even checken.
Conclusie: was justitie maar wat aan het roepen?
Niet zinvol wat mij betreft.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #191 on: Monday 01 January, 2018, 21:14:28 »
Dus we moeten nu de GEO's wel copy/paste?, wat niet in de readme staat
Omdat ze er wederom niet bijzitten, of is dat soms gewijzigd? ;)
De .geo's hoeven NIET gekopieerd te worden (ik gebruikte de repaint-blueprint strategie, hij haalt de geo's uit de originele map). De fout lag slechts in de mappenstructuur.

Scheelt data ja, zorgt echter wel voor andere issues.
Zo zijn repaint blueprints niet in de quickdrives zichtbaar te krijgen, eigenlijk de hoofd reden waarom je het vrij weinig ziet.
Ik raad je af deze techniek te gebruiken.

Ps. Al aan VR gevraagd mbt tot release van de br189 van gogh? Beetje zonde als je na dat harde werk die repaint niet kan/mag/wil uitbrengen. Sowieso willen ze nieuwe repaints alleen nog via hun eigen site aanbieden zeggen ze... (al zijn er toch nog een aantal op rail-sim gekomen met toestemming van vR)
Ze hebben toen vrij kort na de release en eerste sloot repaints voor de 189, strikte repaint regels opgesteld:
http://www.virtual-railroads.de/repaint-rules/
« Last Edit: Monday 01 January, 2018, 21:18:01 by jor[D]1 »

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #192 on: Monday 01 January, 2018, 21:56:29 »
Dus we moeten nu de GEO's wel copy/paste?, wat niet in de readme staat
Omdat ze er wederom niet bijzitten, of is dat soms gewijzigd? ;)
De .geo's hoeven NIET gekopieerd te worden (ik gebruikte de repaint-blueprint strategie, hij haalt de geo's uit de originele map). De fout lag slechts in de mappenstructuur.

Scheelt data ja, zorgt echter wel voor andere issues.
Zo zijn repaint blueprints niet in de quickdrives zichtbaar te krijgen, eigenlijk de hoofd reden waarom je het vrij weinig ziet.
Ik raad je af deze techniek te gebruiken.

Ps. Al aan VR gevraagd mbt tot release van de br189 van gogh? Beetje zonde als je na dat harde werk die repaint niet kan/mag/wil uitbrengen. Sowieso willen ze nieuwe repaints alleen nog via hun eigen site aanbieden zeggen ze... (al zijn er toch nog een aantal op rail-sim gekomen met toestemming van vR)
Ze hebben toen vrij kort na de release en eerste sloot repaints voor de 189, strikte repaint regels opgesteld:
http://www.virtual-railroads.de/repaint-rules/
Ja, het brengt naast dat nog wel meer issues met zich mee, ook voor de ontwikkelaar. Ik gebruik hem in de toekomst ook niet meer. Daarnaast ben ik op de hoogte van de repaint-regelgeving van vR, dit is de voornaamste reden waarom ik (in theorie) geen verzoekjes aanneem van vR locs.
« Last Edit: Monday 01 January, 2018, 21:59:42 by Direqt »

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #193 on: Monday 01 January, 2018, 22:11:08 »


Update: Einde van dag één. Vrijwel hele zijkanten incl cabine, deuren en bovenkant (muv de 'streep' die de voorkant van zijkant scheidt) af. Plan van aanpak voor morgen: Aan de andere kant de bovenkant nog even afmaken en werken aan de eerder genoemde 'streep'. Dat wordt namelijk een vervelende. Verder ben ik er achter gekomen dat de lok een flink aantal vervelende texture mapping fouten rijk is, ik ga ook kijken of ik daar iets aan kan doen.

*
Blokkendoos
57 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #194 on: Tuesday 02 January, 2018, 00:43:08 »
Ik merk niet veel van de regels die zijn opgesteld door vR, als de repaint klaar is keuren ze hem alleen vanwege mogelijke fouten in de texture of enige extra meegeleverde bestanden. Mijn enige repaint van de LTE 189 is ook goedgekeurd met de zin "er zijn geen redenen om deze repaint niet vrij te geven". Van te voren aanvragen heeft weinig zin.

Edit: mijn complimenten, het ziet er al goed uit!
« Last Edit: Tuesday 02 January, 2018, 00:49:36 by rocketscience »

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #195 on: Tuesday 02 January, 2018, 08:27:40 »
Ziet er al erg leuk uit! Veel succes verder, en hopelijk is het tot een mooi resultaat te volbrengen!
« Last Edit: Tuesday 02 January, 2018, 21:43:00 by Daniël Schreurs »
Bezig met de route "ZwEnZwoKa"
http://bit.ly/2Cjxgyc

Routebouwer "Oost Nederland"
http://bit.ly/2q3RWET


*
Intercity
636 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #196 on: Tuesday 02 January, 2018, 13:20:54 »
Quote
Bedankt, mooi dat het gelukt is. Ik ga 'm morgen even checken.

Hij is nu goed, bedankt.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #197 on: Tuesday 02 January, 2018, 18:00:00 »
Goed te horen dat vR ondank hun regels hier makkelijk mee omgaat.
Er zitten inderdaad een aantal mapping fouten in de lok. Al zijn ze bij deze niet zeer opvallend.
Voor een husa repaint kwam er een stuk bauw midden op de zijkant in het oranje....

Het stuk tussen de zijwand en cabine is wel goed gemapt. Alleen door de rare vorm is het een hel om de texture er netjes op te zetten. (en hij zit op een heel andere plek in de texture)

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #198 on: Tuesday 02 January, 2018, 18:25:31 »


Goed te horen dat vR ondank hun regels hier makkelijk mee omgaat.
Er zitten inderdaad een aantal mapping fouten in de lok. Al zijn ze bij deze niet zeer opvallend.
Voor een husa repaint kwam er een stuk bauw midden op de zijkant in het oranje....

Het stuk tussen de zijwand en cabine is wel goed gemapt. Alleen door de rare vorm is het een hel om de texture er netjes op te zetten. (en hij zit op een heel andere plek in de texture)

Update dag 2: Stuk tussen voorkant en zijwand aan één zijde vrijwel af. Dit was inderdaad een hel om die textures een beetje goed te krijgen. Op naar de andere kant...
« Last Edit: Tuesday 02 January, 2018, 19:29:46 by Direqt »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #199 on: Tuesday 02 January, 2018, 18:26:32 »
verkeerde screen ???

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #200 on: Tuesday 02 January, 2018, 19:30:03 »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #201 on: Tuesday 02 January, 2018, 21:03:57 »
Dat lijkt er meer op! Mooi gemaakt.

Moet zelf die knik ook eens onderhanden gaan nemen op m'n husa repaint...

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #202 on: Tuesday 02 January, 2018, 23:56:52 »
Dat lijkt er meer op! Mooi gemaakt.

Moet zelf die knik ook eens onderhanden gaan nemen op m'n husa repaint...
Sterkte, het is een pittige. helemaal als je met niet-rechte lijnen werkt.


Daarnaast kan ik melden dat beide zijkanten nu volledig klaar zijn, ondanks de kleine texture mapping fouten die ik later aanpak, wanneer de voorkanten er ook op zitten. :)

« Last Edit: Wednesday 03 January, 2018, 00:03:49 by Direqt »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #203 on: Wednesday 03 January, 2018, 00:12:44 »
Lekker bezig hoor. had niet verwacht dat deze repaint zou gaan werken over de koppen heen.
Een rechte lijn is nog vervelender wat mij betreft, want een map fout/vertekening valt dan heel erg op en is niet te verhullen. In zo'n kleurrijk geheel valt een beetje vertekening veel minder op.
« Last Edit: Wednesday 03 January, 2018, 00:14:59 by jor[D]1 »

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #204 on: Wednesday 03 January, 2018, 00:21:03 »
Lekker bezig hoor. had niet verwacht dat deze repaint zou gaan werken over de koppen heen.
Een rechte lijn is nog vervelender wat mij betreft, want een map fout/vertekening valt dan heel erg op en is niet te verhullen. In zo'n kleurrijk geheel valt een beetje vertekening veel minder op.
Ja, ik doe nog geen beloftes over de 'smooth-heid' v/d overgangen voorkant -> zijkant  :P

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
476 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #205 on: Wednesday 03 January, 2018, 01:21:23 »
Mooi hoor  ;D

Offline Jur
Intercity
915 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #206 on: Wednesday 03 January, 2018, 13:50:44 »
Wauw echt een prachtige repaint  ;D

Jur

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #207 on: Wednesday 03 January, 2018, 19:52:13 »



Ondertussen is de loc voorzien van de voorkanten. Vanavond ga ik nog een keertje live op twitch 'Direqt' om de loc 'af' te maken en de laatste imperfecties eruit te werken. Ik hoop rond 20.30 online te gaan. Hierna lever ik hem gelijk in bij vR voor goedkeuring. Hopelijk zie ik jullie straks op twitch.

*
Hogesnelheidstrein
Machinist
1.109 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #208 on: Wednesday 03 January, 2018, 21:09:24 »
Heel erg mooi!

*
Hondekop
Machinist NS Reizigers
120 posts
Re: Direqt Repaints
« Reply #209 on: Wednesday 03 January, 2018, 23:48:21 »



Loccen (SBB en ERS varianten) zijn aangekomen bij de betatesters. Daarna zal ik hem aanleveren bij vR. Duimen maar dus :P
Jullie horen van mij wat daarvan de uitslag is.