DB 642 "3-Löwen-Takt" Westfrankenbahn

*
Sprinter
231 posts
DB 642 "3-Löwen-Takt" Westfrankenbahn
« on: Tuesday 22 January, 2019, 10:34:51 »
Van rail-sim.de de repaint van de Löwen-Takt gedownload en geïnstalleerd. Ik krijg hem helemaal compleet in het spel, alleen werkt de hoofdsleutel niet, zodat de verschillende displays niet werken waardoor ik ook de motor niet kan starten. Weet iemand in welk origineel bestand van de DB642 dit ingebakken zit zodat ik het kan kopiëren naar de map van de Löwen-Takt?  Ik stel ik deze vraag hier omdat mijn Duits niet van dien aard is dat ik het daar duidelijk kan maken. Deze opmerking om te voorkomen dat ik hier een niets oplossend antwoord krijg in de trant van: kan je beter daar stellen.

*
Sprinter
231 posts
Re: DB 642 "3-Löwen-Takt" Westfrankenbahn
« Reply #1 on: Wednesday 06 February, 2019, 20:07:27 »
Ik zie dat er een hele rits repaints van Italien83 op de downloadpagina staan. Ben benieuwd of er iemand is die ze wel aan de praat krijgt, dan graag hier een berichtje wat de oplossing is. (zie mijn vorige bericht hierboven) In mijn gebrekkige Duits toch een bericht op Rail-sim.de geplaatst, waar door de maker niet op gereageerd wordt.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #2 on: Wednesday 06 February, 2019, 21:42:26 »
Staat dat dan niet in de handleiding van de originele download vermeld die vereist is en hoe je te werk moet gaan?
Als het tenminste om dit payware treinstel gaat: http://www.rsslo.com/product/desiro-obb-5022br-642/

Groeten trainsxp

*
Sprinter
231 posts
« Reply #3 on: Thursday 07 February, 2019, 10:10:27 »
Zoals reeds in mijn eerste bericht vermeldt krijg ik hem helemaal compleet te zien, (dus de payware heb ik) alleen de mogelijkheid om de sleutel in te steken en om te draaien werkt niet. Er moet dus, lijkt mij, ergens een missend of veranderd bestandje zijn binnen het uit het origineel gekopieerde bestand. Hierdoor werkt het hele elektrische circuit niet. Dit is niet alleen bij mij het geval, ook op de Duitse site wordt er melding van gemaakt, wat dan weer wordt afgedaan als bij de één werkt het wel maar bij de ander niet. Een oplossing wordt niet gegeven. Ik ben dagen bezig geweest met het vergelijken en kopiëren vanuit .bin bestanden die in het originele,  bestand wel staan en niet in het repaint bestand. Ik kwam daarin bv regels tegen over het insteken van de sleutel, dit gedeelte dus gekopieerd naar het repaint .bin bestand, met het gevolg dat hij dan helemaal niet meer zichtbaar was. Ik heb de moed dus maar opgegeven, vandaar mijn vraag, als er iemand de oplossing vindt, graag een berichtje

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #4 on: Thursday 07 February, 2019, 10:24:28 »
Ja Stoker je 1e bericht heb ik ook gelezen, maar mijn vraag was of er niets in de handleiding te lezen staat hoe het met die sleutel werkt?
Of begrijp ik je verkeerd en doet de sleutel het bij de originele wel goed maar niet bij repaints?

Afijn als de Duitsers het er ook over hebben zit er maar een ding op en dat is afwachten, zelf heb ik dat spul niet, dus ..... ;)

*
Sprinter
231 posts
« Reply #5 on: Thursday 07 February, 2019, 12:54:47 »
Of begrijp ik je verkeerd en doet de sleutel het bij de originele wel goed maar niet bij repaints?
De sleutel doet het in het origineel wel, waardoor je overal beeld heb en bv de route borden kan wijzigen

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #6 on: Thursday 07 February, 2019, 13:49:27 »
Heb de repaint eens opgehaald en bestandsinhoud bekeken, maar er zit ook een Install_Repaintpack_DB_642_Westfrankenbahn.bat bestand bij wat je natuurlijk uitgevoerd hebt?
Maar in dit genoemde bestand doet zich (voor mij althans) iets vreemds voor, want als je dat opent met bv. kladblok dan staan er 2 regels in met "bestand" die gekopieerd moeten worden:

copy DB_642\Texture\"Desiro BR 642 Bogie1.TgPcDx" DB_642_Westfrankenbahn\Texture
copy DB_642\Texture\"Desiro BR 642 Bogie2.TgPcDx" DB_642_Westfrankenbahn\Texture

En dat lijkt mij hoogstonwaarschijnlijk dat de originele .TgPcDx bestanden die "" tekens hebben.
Kortom met dit gegeven klopt de rest wel van dat .bat bestand, zo niet dan word het ook niet in de repaint map geplakt.
Nu gaat je vraag over de sleutel en geen Bogie's, maar toch. ???
« Last Edit: Thursday 07 February, 2019, 13:59:50 by trainsxp »

*
Sprinter
231 posts
« Reply #7 on: Thursday 07 February, 2019, 14:44:55 »
Ik heb alles uitgevoerd zoals aangegeven, nu is als ik het goed herinner de handleiding ook niet compleet, want daar staat niet in dat je de geoprx files uit het origineel moet kopieren, doe je dat niet dan krijg je ook niets te zien (ik zeg dit nu uit mijn hoofd want ik had de moed al opgegeben dus de hele repaint verwijderd)

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #8 on: Thursday 07 February, 2019, 14:53:01 »
Zijn er niet 2 versies van dit treinstel?
Eentje in de rsslo webshop, en dezelfde wordt ook op steam verkocht. Zal me niks verbazen als er heel kleine verschillen zitten tussen de rsslo webshop en steam versie. Waardoor zo'n repaint op 1 van de 2 niet goed werkt.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #9 on: Thursday 07 February, 2019, 15:08:40 »
Ja dat kan wel zo wezen jor[D]1, maar bij de repaint staat toch duidelijk dat de RSSLO nodig is.

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #10 on: Thursday 07 February, 2019, 15:51:32 »
............, want daar staat niet in dat je de geoprx files uit het origineel moet kopieren, doe je dat niet dan krijg je ook niets te zien ........

Hmm, de .GeoPcDx files zou via dat .bat bestandje moeten gebeuren omdat die er ook instaan vandaar dat het ook niet in de handleiding staat.
Als het tijdens uitvoeren niet gebeurd is kan dit maar een ding betekenen dat het .bat bestandje voorr geen meter klopt waar deze 2 regels staan:

copy DB_642\DB_642_A.GeoPcDx DB_642_Westfrankenbahn
copy DB_642\DB_642_B.GeoPcDx DB_642_Westfrankenbahn

Ofwel Stoker kijk eens bij jou of het path precies klopt (let vooral op het _ teken) gezien de originele GeoPcDx files?, van de repaint iig wel.

*
Sprinter
231 posts
« Reply #11 on: Thursday 07 February, 2019, 16:10:40 »
Ik heb wel de RSSLO versie die via Steam verkocht is, als jor(D)i gelijk heeft zal het daar wel aan liggen. Ben er domweg vanuit gegaan dat die versies gelijk zijn, omdat die van mij ook in een RSSLO map staan en als treinstel gewoon zichtbaar is. Ik heb die geopcdx files gekopieerd uit de originele map en op dezelfde plaats geplakt in de repaint map. Zoals ik wel vaker gedaan heb bij andere repaints. Het zal dus wel een miniem verschil zijn wat nietvte achterhalen is. Bedankt voor alle feedback

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #12 on: Thursday 07 February, 2019, 16:20:06 »
Ja als dat zo is wat je zegt dan is het niet verwonderlijk dat oa. de sleutel niet wil omdat het path verschillend is bij deze 2 versies en dus het .bat bestand ook niet werkt. ;)
« Last Edit: Thursday 07 February, 2019, 16:22:18 by trainsxp »