Poll

Voor welke route zou je graag een complete Quick drive scenario willen zien?

nee, ik maak (bijna) nooit gebruik van Quick Drive scenario's
Ja, 't Hart van Nederland
Ja, Zuid West Nederland
Ja, 't Oosten van Nederland
Ja, Noord Oost Nederland
Ja, Noord West Nederland
Ja, HSL Amsterdam - Rotterdam
Ja, De IJssellijn
Ja, een andere route. laat het weten in het topic en ik voeg hem toe.

Consist Topic

*
Stoomlocomotief
19 posts
Consist Topic
« on: Saturday 22 April, 2017, 21:03:43 »
Beste mede-treingekken,

Zoals jullie wel weten is er binnen Train Simulator een Quick Drive rit mogelijk. Naar mijn idee valt hier nog veel meer uit te halen dan dat er nu gedaan wordt.

Ik ben daarom begonnen met het maken van Consist (vaste treinen). Deze consist is dan makkelijk te kiezen in de lijst met treinen en je hoeft ook niet eindeloos te wachten om je eigen consist te maken in Train Simulator zelf.
Om nog meer uit Quick Drive scenario's te halen ben ik ook begonnen met het maken van Quick drive scenario's met AI verkeer. meer over de Quick Drive scenario's is te vinden in dit topic.

via deze link zal ik alle consist uploaden en jullie zijn vrij om deze ook te downloaden. De bestanden zijn gewoon .RWP bestanden en kan je natuurlijk installeren met Utilities. Ook staat er in de map een overzicht van de consist die er is en welke ik nog van plan ben te maken.

Jullie mogen ook verzoeken doen in dit topic voor treinen die jullie graag zouden willen hebben. Ik zal dan de treinen in elkaar proberen te knutselen voor jullie.

De consist die door mij gemaakt wordt, kan ook gebruikt worden bij het maken van scenario's. Om de consist zichtbaar te maken en daadwerkelijk te gebruiken, moeten de vinkjes in de Scenario Editor bij Sebaje -> bolleveldje en de makers van de loco's en wagons aan staan. Dit geld voor alle treinen behalve de ChrisTrains passagiers treinen, hiervoor hoeft alleen ChrisTrains aangevinkt te zijn. Welke vinkjes allemaal aan moeten staan, staat in het overzicht op de link!

Ik hoop dat ik zo Train Simulator weer een stukje leuker voor jullie heb gemaakt!

Sebaje
« Last Edit: Sunday 14 May, 2017, 12:21:00 by sebastian97 »

*
Sprinter
231 posts
Re: Consist Topic
« Reply #1 on: Sunday 23 April, 2017, 19:48:13 »
Leuk initiatief, maar om het echt leuker te maken, voeg er dan een tekstbestandje bij van wie de locs en wagons zijn, dit voorkomt eindeloos zoeken naar iets wat je misschien niet in bezit hebt, of wel hebt maar niet kan vinden. En het is misschien een optie om van van elke gemaakte consist een aparte .rwp te maken, dat houdt de consist lijst schoon door het niet installeren als je een onderdeel niet hebt.

*
Sprinter
231 posts
« Reply #2 on: Monday 24 April, 2017, 15:02:06 »
Ik ben veel te voorbarig geweest met het plaatsen van mijn vorige berichtje, ik kwam er pas een dag later achter dat er onderin het overzicht consist tabbladen stonden met daarin alle gegevens. SORRY! Mijn voorkeur voor aparte .rwp blijft wel overeind. gr. Jan

*
Stoomlocomotief
19 posts
« Reply #3 on: Monday 24 April, 2017, 16:11:40 »
Jan, Bedankt voor je bericht. in het overzicht zitten inderdaad tabbladen met alle info. De tip voor aparte RWP files zal ik gaan uitvoeren.

*
Stoomlocomotief
19 posts
« Reply #4 on: Wednesday 26 April, 2017, 18:57:15 »
Intussen heeft de ICMm een aantal extra consists gekregen en is deze samen met de SGMm en SLT ook al klaar voor de route Zwolle - Roosendaal. Ik hoop hier snel een leuke Quick drive voor te hebben met AI verkeer!

*
Stoomlocomotief
19 posts
« Reply #5 on: Wednesday 31 May, 2017, 17:56:41 »
Weer een kleine update :)
Bijna al het reizigersmaterieel wat er op dit moment rond rijdt in Nederland is gereed op de GTW's na. Ondertussen ben ik bezig met Duits materieel en verschillende goederentreinen samen te stellen, daarna zal het oudere materieel aan de beurt komen. Als iemand graag een bepaalde trein wilt, vraag het en ik zal kijken wat ik er van kan maken :D.

*
Hondekop
Hangt wat rond op dit forum.
141 posts
« Reply #6 on: Saturday 17 June, 2017, 09:09:20 »
Misschien een 1800 met 60 rijtuigen (inclusief de repaint van direqt)? ;)
Soms stream ik wel eens. Wees vrij om te kijken als ik live ben!

*
Stoomlocomotief
19 posts
« Reply #7 on: Saturday 17 June, 2017, 11:27:50 »
Misschien een 1800 met 60 rijtuigen (inclusief de repaint van direqt)? ;)

Ik zal vanmiddag kijken wat ik er van kan maken  ;)

voor de rest
ik ben er achter gekomen dat ik een foutje heb gemaakt. Voor een aantal treinen (met name 1 loc + X aantal wagons) heb ik wagon sets gemaakt. vervolgens heb ik in de consist file verwezen naar deze wagon sets. Echter heb ik deze wagon sets niet met jullie gedeeld, wat als gevolg heeft dat jullie deze treinen niet kunnen gebruiken. Ik zal vandaag zo veel mogelijk wagon sets weg proberen te werken in de consist files. Later zal ik een bericht plaatsen over welke consists deze update dus gehad hebben.

Sebaje

*
Stoomlocomotief
19 posts
« Reply #8 on: Saturday 17 June, 2017, 17:18:52 »
Het is gelukt de langste reizigerstrein te maken, deze is ook te downloaden via de link in het openingsbericht. Echter is de trein alleen te lang om er mee te rijden, sneller dan 0.5 km/uur gaat ie niet.

De consist die een update hebben gehad:
NS 1700 + IC Berlijn
9902 Locon + 27 Tadgs
BR 185: TRAXX FYRA rood met en zonder logo
BR 189 006-0 + Mixed Feight 1
BR 189 006-0 Solo
BR 189 004-4 Dubbel tractie + 30 FAD
BR 189 Locon + 31 ZagKs wagons
BR 189 006-0 + ZACNS tankers
BR 189 006-0 + CT Z tankers
BR 189 DSP + 15 FAD

Daarnaast heb ik de V-IRMm treinpunt 10 jaar versie geschikt gemaakt voor meerdere routes

*
Sprinter
378 posts
« Reply #9 on: Saturday 17 June, 2017, 17:39:44 »
klopt, de Fopix 16/17/18 kan die treinen niet trekken, het is ook geen realistische lok( zowel freeware als Payware ), daarom hoop ik stiekum dat MarkD toch verder wil gaan aan zijn versie.
Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

*
Stoomlocomotief
19 posts
« Reply #10 on: Monday 26 June, 2017, 20:06:39 »
Afgelopen week weer een aantal items gekocht en gedownload, mooi om nieuwe consist mee te maken. hieronder een paar voorbeelden.

VR BR 189 917-8 Lokomotion + containers en trailers

Strukton G1206 + wagons vol dwarsliggers

VR BR 287-6 TXL + TAGNOOS

daarnaast nog een vraagje, wie weet er mooie en leuke wagons voor (onder andere) achter een BR 23 te zetten zodat ik ook wat meer stoom consist kan maken

Sebaje

*
Stoomlocomotief
19 posts
« Reply #11 on: Friday 20 October, 2017, 14:48:53 »
Gezien Chris zijn V-IRM heeft geupdate, heb ik de consist ook weer wat bijgewerkt. Deze zijn nu te downloaden via de link in het openingsbericht.

*
Stoomlocomotief
19 posts
« Reply #12 on: Saturday 08 June, 2019, 18:32:06 »
Dit topic ook meer even nieuw leven in blazen.

de volgende consist is toegevoegd/geupdate:
- BR 23 071 Solo, 23 076 Solo, 23 023 Solo & 23 071 + Plan D turquoise van Dutch Classics
- Mak 1206 Strukton solo, + RES (platte wagons met dwarsliggers) & + FCCPPS (ballastwagons)
- 6400 DB Cargo in dubbeltractie met LAAERS (autowagons) van 3DZUG
- GTW in verschillende samenstellingen. Hierbij zijn er maximaal 2 stellen gekoppeld en geen kruisingen in varianten gemaakt. mocht men dit nog wel graag willen, geef het maar aan en ik zal er wat leuks van maken. ;)

mochten er verder nog verzoeken zijn, geef het maar aan en ik zal kijken wat ik kan doen  :D