Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden

*
Hogesnelheidstrein
1.041 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #90 on: Saturday 16 April, 2016, 09:05:30 »
Die heb ik ook, een scan is naar je gemaild ;) .

Mooi zo, die van mij ligt namelijk niet hier, maar elders. Nummer 208 toch?

Klopt helemaal :D

Dick

*
Sprinter
249 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #91 on: Monday 18 April, 2016, 19:55:12 »
Ziet ee goed uit! Let wel: de stuurrijtuigen voor binnenlandse dienst (dus geel/blauw) zijn pas vanaf 2003 gekomen en dus gelijk in de versie met 1 klapraam aan iedere zijde.  (Zie foto)
« Last Edit: Friday 27 January, 2017, 15:13:25 by Machinist Mike »

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #92 on: Monday 18 April, 2016, 21:34:19 »
in de versie met 1 klapraam aan iedere zijde.  (Zie foto)

Welk klapraam? Of doel je op de zijramen van de cabine die nu in rubber vast zitten i.p.v. een vast kozijn? Te openen zijn deze geloof ik niet. Op de foto zie ik ook niet wat je bedoeld.

*
Intercity
547 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #93 on: Monday 18 April, 2016, 21:42:11 »
Hij heeft over je post heen gelezen dat de BDs op de laatste screen nog de foutieve, niet-definitieve ramen heeft  ;)

De ICRm-rijtuigen hebben aan beide zijden 1 klapraam (de A's zelfs nog meer door de coupe's). Mocht de airco uitvallen, dan kan dat klapraam ontgrendeld worden door de conducteur. Niet dat dat veel helpt op een warme dag, maar toch  ::)
Huidige projecten: Bietentrein | TEE DE-IV | Plan E-rijtuigen
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

*
Sprinter
249 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #94 on: Monday 18 April, 2016, 22:04:26 »
Hij heeft over je post heen gelezen dat de BDs op de laatste screen nog de foutieve, niet-definitieve ramen heeft  ;)

De ICRm-rijtuigen hebben aan beide zijden 1 klapraam (de A's zelfs nog meer door de coupe's). Mocht de airco uitvallen, dan kan dat klapraam ontgrendeld worden door de conducteur. Niet dat dat veel helpt op een warme dag, maar toch  ::)
Dat klopt en ik noem het gewoon klapramen voor het gemak
« Last Edit: Friday 27 January, 2017, 15:13:37 by Machinist Mike »

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #95 on: Wednesday 20 April, 2016, 21:37:25 »
Aah, nu is het duidelijk  :). Niet op de door jou geplaatste foto trouwens maar wel op foto's die ik al had. Het was mijzelf nog niet opgevallen dat er nog 2 van die "klapramen" overgebleven waren dus de opmerkingen hier over worden zeker gewaardeerd.
De afgelopen dagen even geen tijd gehad dus verder ook niets om te laten zien.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #96 on: Saturday 16 July, 2016, 22:51:12 »
Ik heb een poosje even niets gepost omdat ik daar even geen behoefte aan had  :). Nu weer even wel en kom gelijk met een update.
Of ik dit alles nog uit ga brengen is een tweede want het kan maar zo zijn dat er een andere ontwikkelaar mee bezig is die het al dan niet voor een X-bedrag gaat uitbrengen  8).

De Traxx is een repaint van Paul Mersel (door mij op gelijkende kleur gebracht) en de rijtuigen zijn allen nieuw.
Aangezien Quinzeediederik aangaf even niets meer te doen met de ICR, ook geen repaints, heb ik deze zelf maar gemaakt om bij de HLE's aan te koppelen en heb ook maar meteen de ICRm En de ICRmh varianten gedaan.

https://youtu.be/Ho4aRbkGtLE

O ja, ook nog een update van de HLE's.
« Last Edit: Sunday 17 July, 2016, 21:44:55 by Marc D. »

*
Blokkendoos
83 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #97 on: Saturday 16 July, 2016, 22:54:42 »
Heel erg fijn om vooruitgang te zien Marc. Het ziet er echt cool uit!

******
TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.329 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #98 on: Saturday 16 July, 2016, 22:55:26 »
Bij die woorden sluit ik me aan. Erg mooi, Marc!
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #99 on: Saturday 16 July, 2016, 22:57:12 »
Ziet er mooi uit hoor! :D
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

*
Hondekop
174 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #100 on: Saturday 16 July, 2016, 23:01:38 »
Prachtig !

*
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
703 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #101 on: Saturday 16 July, 2016, 23:28:56 »
Wow dat lijkt net echt  :)
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

*
Hondekop
Rengdengdengdeng.
154 posts
Re:  Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #102 on: Saturday 16 July, 2016, 23:32:16 »
Mooi werk inderdaad. Hoe heb je dat aangepakt met de belijning op de hoek van de cabine?
Staatsspoor is beste spoor.
Appelgroen is beste groen.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #103 on: Saturday 16 July, 2016, 23:52:29 »
Kwestie van goed UVW Mappen  ;D.

*
Hondekop
Rengdengdengdeng.
154 posts
Re:  Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #104 on: Saturday 16 July, 2016, 23:54:40 »
Nu wil ik ook wat zien! Plus workflow uiteraard :D

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #105 on: Saturday 16 July, 2016, 23:58:04 »
Het ziet er strak uit Marc. Zijn er andere ontwikkelaars ook hier mee bezig?  :o

*
Intercity
Routebouwer/ Scenario programmeur (ofzoiets)
996 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #106 on: Sunday 17 July, 2016, 08:40:56 »
Super gaaf Marc! DIt gaat nog eens wat( Mooi mat) worden 8)
TREINSPOTKANAAL EN GAMEKANAAL SAMENGEVOEGD:
Geen Video's of weinig video's op kg klep meer
DutchRouteChannel:
 https://www.youtube.com/channel/UC0r4fl9lwKi7Wmu_5qw8Z1g

Een nieuwe Facebpookgroep voor TS2016 fanaten:
https://www.facebook.com/groups/551285945024977/

 SUPERVIRM,

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
Re:  Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #107 on: Sunday 17 July, 2016, 21:44:09 »
Nu wil ik ook wat zien! Plus workflow uiteraard :D

Wat wil je zien dan?

Zijn er andere ontwikkelaars ook hier mee bezig?  :o

Quinzeedied was met de ICR bezig maar gaf aan hier voorlopig niet meer mee verder te gaan i.v.m. andere prioriteiten.
Fopix\Railtractraction was er mee bezig maar dat project is al lang geleden gestopt.
X_shooter3D was met de ICRm bezig en had het in de koelkast gezet.
Dutch Classics heeft "Dutch Classics 10" aangekondigd en dat zou zomaar de ICR(m) kunnen zijn, maar zou net zo goed de mat '46 of DE1-2 of iets totaal anders kunnen worden.
« Last Edit: Sunday 17 July, 2016, 22:02:20 by Marc D. »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #108 on: Sunday 17 July, 2016, 21:54:17 »
Erg mooi gemaakt, zou een verrijking aan train simualtor zijn.
Bij je IRCm(h) variant in het filmpje lijken nog wel de opschriften nog niet helemaal juist.  ;) Ook is het interieur naar blauw veranderd.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #109 on: Sunday 17 July, 2016, 22:04:12 »
Nee, dat klopt. Daar moet ik ook nog mee verder  :). Van het interieur heb ik nog niet zoveel aan foto van kunnen vinden, alleen van de AmRo uitvoering. Of alle rijtuigen dezelfde bekleding krijgen, inclusief de nieuwe Benelux is mij nog onbekend.
« Last Edit: Sunday 17 July, 2016, 22:32:40 by Marc D. »

*
Hondekop
Rengdengdengdeng.
154 posts
Re:  Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #110 on: Sunday 17 July, 2016, 22:22:01 »
Nu wil ik ook wat zien! Plus workflow uiteraard :D

Wat wil je zien dan?


Niet per sé iets, maar als je bijvoorbeeld de UV template hebt, ik zou zeggen post hem. Wie weet kunnen mensen er van leren :). Het is voor mij in ieder geval erg behulpzaam geweest om te zien hoe anderen dingen aan te pakken en daar inspiratie van op te doen technieken te jatten.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #111 on: Sunday 17 July, 2016, 22:53:08 »
De UV template is continu aan verandering onderhevig in het ontwikkel proces van welk object of trein dan ook. Zeker als je verschillende versies van een rijtuig hebt. Ik probeer in de eerste plaats alle terugkerende zaken zoals de wanden een definitieve plek te geven en toch nog wat ruimte op de template over te houden voor bijkomende zaken zoals veranderende interieur onderdelen. Zelfs hier kunnen dan nog veranderingen in komen. Dit is trouwens ook iets waar de meeste tijd in gaat zitten  :( :-\. Waar ook een heleboel tijd in gaat zitten is de juiste foto's van een object bijeen te sprokkelen. Ik reis eigenlijk nooit met de trein dus moet dat toch via het net.

Verder heb ik altijd een paar stoute schoenen aan als het er op aan komt om foto's te nemen in musea of andere openbare gelegenheden  ;D.

Het is voor mij in ieder geval erg behulpzaam geweest om te zien hoe anderen dingen aan pakken en daar inspiratie van op te doen technieken te jatten\lenen.

Ik doe het niet anders (technieken jatten)  8) ;D.
« Last Edit: Monday 18 July, 2016, 00:30:21 by Marc D. »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #112 on: Sunday 17 July, 2016, 23:00:55 »
Nee, dat klopt. Daar moet ik ook nog mee verder  :). Van het interieur heb ik nog niet zoveel aan foto van kunnen vinden, alleen van de AmRo uitvoering. Of alle rijtuigen dezelfde bekleding krijgen, inclusief de nieuwe Benelux is mij nog onbekend.

Voor zover bekend word alles blauw zoals de amro stammen.
Alle rijtuigen worden ook min of meer gelijk gemaakt volgens mij. Zeker als straks de benelux ook via de HSL moet gaan rijden.

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #113 on: Sunday 17 July, 2016, 23:25:17 »
Ik wacht nog even af totdat er duidelijke foto's van de eventuele verschillen op het net verschijnen. Eerst maar eens bezig met de cabine van de ICRm BDs, want die moet nog gemaakt worden  ;D.

*
Sprinter
288 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #114 on: Monday 18 July, 2016, 19:27:50 »
Ik reis deze vakantie weer minstens één keer per week op en neer tussen Nederland en België dus als ik weer een ICRmh tegenkom maak ik wel even wat foto's, ik heb er al wel in gezeten en op het eerste gezicht lijkt het in ieder geval gewoon op AmRo met hetzelfde gladde blauwe leer en volgens mij dezelfde drukke kleurrijke motiefjes op de wanden (nu moet ik zeggen dat ik daar nou niet echt op gelet heb toen dus ik durf dat niet met 100% zekerheid te zeggen, ik zou zeggen 90% zeker).

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #115 on: Saturday 27 August, 2016, 19:56:17 »
Na een gruwelijke fout om de cab van de benelux versie op te slaan als de bijna voltooide cab van de ICRm in het 3d programma kon ik net voor de vakantie een week werk opnieuw doen. Toen vakantie gehad en nu na een week bezig te zijn geweest kom ik met dit resultaat.

https://youtu.be/0NnEcHmpkiw

*
Sprinter
252 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #116 on: Saturday 27 August, 2016, 20:03:54 »
Word hij Payware of Freeware?

*
Blokkendoos
83 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #117 on: Saturday 27 August, 2016, 20:04:51 »
Het ziet er echt heel erg gaaf uit Marc ga zo door!

*
Stoomlocomotief
bouwer van de route aan de grens
49 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #118 on: Saturday 27 August, 2016, 20:06:57 »
Mooi werk Marc heb op youtube al gezien hoppelijk wordt hij freeware zo ja download ik heb zeker veel sucses
Hallo ik ben van het kanaal Gamen met kyan

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #119 on: Saturday 27 August, 2016, 20:07:42 »
Hij ziet er mooi uit. Is het misschien een idee, om die naden/hoeken te benadrukken? Nu lijkt het alsof het een doorlopend geheel is.  ;)