Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden

*
Hondekop
Nathan
113 posts
Re: Belgische locomotieven en Nederlandse stuurstanden
« Reply #300 on: Tuesday 12 June, 2018, 13:15:44 »
ik bedoel hoe je de treinen maakt
Youtube: Treinspotter Nathan
Instagram: Treinspotter.nathan

]

*
Hogesnelheidstrein
1.041 posts
« Reply #301 on: Tuesday 12 June, 2018, 13:21:09 »
Marc gebruikt 3DS max,

Dick

*
Blokkendoos
75 posts
« Reply #302 on: Sunday 17 June, 2018, 12:50:27 »
Mooi, aan deze kant heb ik ook geluid!  ;D

Lezen is inderdaad een vak...  ::)
Nu heb ik ook het materieel naast het boek...

Nogmaals dank Marc!

Ziet er prachtig uit maar hoe kom ik aan het stuurstandrijtuig en werkt deze dan ook.

*
Hogesnelheidstrein
2.099 posts
« Reply #303 on: Sunday 17 June, 2018, 23:58:32 »
Mooi, aan deze kant heb ik ook geluid!  ;D

Lezen is inderdaad een vak...  ::)
Nu heb ik ook het materieel naast het boek...

Nogmaals dank Marc!

Ziet er prachtig uit maar hoe kom ik aan het stuurstandrijtuig en werkt deze dan ook.

Het antwoord heb ik dik gedrukt voor je.  ;)

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #304 on: Friday 08 February, 2019, 01:15:09 »
Naar aanleiding van de problemen met het koppelen van de Belgische HLE locomotief serie, zoals gemeld in dit topic ben ik eerder dan verwacht met de oplossing gekomen. Ik heb de koppelhaak wat verlengd en de koppelingen zelf in de Blueprints ook wat naar voren gezet. Ook heb ik de Collisionlength iets verkort zodat er nu goed gekoppeld kan worden. Ik heb ook gemerkt dat mijn ICR rijtuigen niet goed afgesteld zijn wanneer je aan en af koppelt dus daar moet ik ook nog eens naar kijken.

Tot nu toe alleen nog maar bij de HLE 27 maar de rest volg natuurlijk ook. Verder heb ik de koppelingen nu in de HLE map en de mapping op de al aanwezige Bogie textures  geplaatst. Dit scheelt weer wat in geheugen verbruik.

Verder wil ik toch ook nog wat aan het geluid in de cabine doen,  met de Plan U heb ik wat meer ervaring op gedaan maar dat is wel een tijdrovend werkje.

Dit alles doe ik tussen de bedrijven door dus verwacht geen download binnen een paar dagen.

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #305 on: Friday 08 February, 2019, 08:36:02 »
Marc,

Dat is voor een aaantal mensen goed nieuws.
Zeker omdat er al zo weinig belgisch materiaal is.
We wachten geduldig af  ;)
Een schouderklopje, een vriendelijk woord en dat op een goed gekozen momentje is wat een ieder bekoort en betekent meer dan een duur presentje.

Henk van Hattem

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #306 on: Saturday 09 February, 2019, 01:41:07 »
Zoals al gezegd was ik weer bezig met een nieuw side project. Hier was ik al mee begonnen bij de NS Plan U en heb deze gerepaint naar een NMBS uitvoering voor zover aan afbeeldingen beschikbaar op het net. Geen idee of Belgische machinisten met een kepie op hun diensten rijden maar het oogt wel netjes  :). De machinist verschijnt nu pas wanneer de koplampen aan gaan.

*
Sprinter
202 posts
« Reply #307 on: Saturday 09 February, 2019, 09:49:32 »
Leuke updates!

Als je met geluiden in de weer gaat, is het een idee om het 'motor' geluid harder te zetten? Ik zag een HLE27 afgelopen maandag in het echt en ze maken echt een kabaal als ze wegrijden. Geen idee hoe veel werk dat is, als het te veel is en je er geen zin in hebt moet je het lekker niet doen. ;)

Zie dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=VaRQSiIhUMY&fbclid=IwAR2HdVl8lT7ZjKlzRk0FDE4sWZ5Yq9KioC7yBFFRfVde4DHiMk_08QBFxk0

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #308 on: Sunday 10 February, 2019, 02:52:14 »
Geen idee hoe veel werk dat is.

Veel werk want het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe het precies werkt. Het is voornamelijk afkijken bij andere treinen en steeds opnieuw testen om tot de conclusie komen dat het niet of anders werkt dan je dacht. Chris Longhurst heeft hier goed bedoeld een artikel aan gewijd op zijn webpage maar gaat ook niet echt diep op de materie in. Voor de Developer docs  van Railsimulator\Dovetail geld eigenlijk hetzelfde. Vergelijk het met wiskunde, je snapt het of niet  :(. Dat is ook de reden dat ik het geluid naar een locomotief heb verwezen die iedereen wel in de verzameling heeft ook al komt het totaal niet overeen met het echte geluid van de HLE serie. Ik heb wel een loc gevonden die het geluid redelijk goed benaderd maar die is weer payware.

*
Intercity
523 posts
« Reply #309 on: Sunday 10 February, 2019, 13:54:40 »
Geen idee of Belgische machinisten met een kepie op hun diensten rijden maar het oogt wel netjes  :). De machinist verschijnt nu pas wanneer de koplampen aan gaan.
Volgens mij hebben Belgische bestuurders geen kepie (hooguit een baseballpetje van zichzelf, of ze dragen ze nooit), alleen conducteurs en stationspersoneel hebben een kepie. Dit in verschillende kleuren naar gelang hun functie (klinkt als in NL van vroeguh) ;)

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #310 on: Sunday 10 February, 2019, 14:09:43 »
Inderdaad, kon er dit over vinden als ik het juist heb wat "Kepie" betreft, mja dan praat je voor weet ik veel hoeveel jaar terug wat deze site betreft:

^ KLIK ^ ;)
« Last Edit: Sunday 10 February, 2019, 14:41:17 by trainsxp »

Groeten trainsxp

*
Intercity
Hoi ik ben Rob ook wel bekend als (Rubku_NL)
703 posts
« Reply #311 on: Sunday 10 February, 2019, 15:40:18 »
Ik heb wel een loc gevonden die het geluid redelijk goed benaderd maar die is weer payware.

Heb zelf een deel van het geluid over gezet naar de RT 1800 + Horn Patch. zelf vind ik dit wel een mooi alternative.
Ik stream bijna elke dag op Twitch
:D en bouwt aan Zuid-oost Nederland :D

Join ook mijn Discord voor veel info & nieuws.
incl repaints, free scenarios & meer. ook krijg je een melding als ik live ga op Twitch!

*
Hogesnelheidstrein
8.026 posts
« Reply #312 on: Sunday 10 February, 2019, 16:23:37 »
Let vooral niet op het einde van dat filmpje, het is minder interessant. ;D
Ja dat geluid gaat heel aardig, maar zoals Marc D aangeeft over payware ....., en dat wil Marc volgens mijn niet.
Al is het alleen maar om het feit dat de loc dan niet meer als freeware door het leven gaat. ;)

*
Intercity
547 posts
« Reply #313 on: Sunday 10 February, 2019, 20:09:44 »
In Frankrijk zijn behoorlijk wat freeware locs met custom geluiden, zit daar mogelijk nog wat tussen?
Huidige projecten: Bietentrein | TEE DE-IV | Plan E-rijtuigen
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

*
Blokkendoos
91 posts
« Reply #314 on: Monday 11 February, 2019, 15:59:07 »
hey Mark en als je nou de sound paket uit de MSTS versie haalt en erin zet ? weet niet of t zal werken gezien MSTS anders is dan TS 2019 maar ik gooi maar even een bal op  ;)

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.767 posts
« Reply #315 on: Monday 11 February, 2019, 19:53:05 »
Mocht je met een update komen, kan je dan ook eens naar de Physics kijken? Als deze treinen als AI worden ingezet trekken ze namelijk binnen 2-3 seconden naar de 140. Als dat bijgesteld kan worden heel graag. ;)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

*
Intercity
1966 was een goed jaar
580 posts
« Reply #316 on: Monday 11 February, 2019, 22:08:09 »
Als de machinisten in België geen hoofddeksel dragen dan krijgen ze die bij mijn locs ook niet.

@ KoploperMaurits, ik zal er eens naar kijken.

TreinPunt.NL Administrator
Intercity
Lid MSTS/RW team
676 posts
« Reply #317 on: Monday 11 February, 2019, 22:52:37 »
Ik zie dat je hem ook gelijk heb geschoren  ;D

*
Stoomlocomotief
1 posts
« Reply #318 on: Saturday 27 April, 2019, 12:57:50 »
Heb eens goed gekeken en dingen gevonden die nog missen in de Bds cabine.
Binnenkort eens een 360 graden foto/video maken en wat duidelijke foto's van de cabine voor Marc. :) ;) ;D