[Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!

***
TreinPunt.NL Tech Team
Hogesnelheidstrein
1.046 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #30 on: Sunday 28 December, 2014, 00:56:03 »
kijk eens hier naar zou ik zeggen, de plaatjes zijn van 3Dc, maar de regels voor het werkend krijgen zijn hetzelfde mbt tot de texture en pivots.
http://ftp.uktrainsim.com/viewtopic.php?f=312&t=102124&hilit=+rails+tutorial+&sid=1c9405908eac1521fab20800a408ce9f

*
Stoomlocomotief
2 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #31 on: Sunday 28 December, 2014, 14:51:09 »
Dank je wel X_shooter1,
In deze topics kwam ik er achter dat een van mijn .dds files geen goede resolutie had (had 256x256 ipv 512/1024), en dat verhielp alvast 1 probleem, het andere probleem was dat mijn Loft Blueprint kennelijk wat fouten bevatten, maar ook deze zijn nu opgelost, nu werkt mijn loft :)

Dank je wel nogmaals :)

Mvg

*
Blokkendoos
56 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #32 on: Saturday 09 January, 2016, 20:09:34 »
Hoop dat het hier gevraagd mag worden.
Ik werkt  met 3ds Max 2015 al ik een simpel object maakt en attache en naar IGS bestand exporteert gaat het goed.
Maar als ik met Utilities gaat exporteren naar Train Simulator 2016 staat het bestand er wel in nu komt mijn vraag ik kan het object niet meer oppakken om op een goede plek neer te zetten.
Ben al maanden bezig te zoeken maar tevergeefs zie geen pijl opkomen alleen als ik selecteer dan luk het wel maar dan selecteer ook andere objecten en dat is vervelend.
Misschien dat ik hier op de forum verder geholpen kan worden het kan zijn dat ik iets over het hoofd ziet.

Joop

***
TreinPunt.NL Tech Team
Hogesnelheidstrein
1.046 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #33 on: Saturday 09 January, 2016, 22:07:10 »
Staat er wel of geen vinkje bij pickable?

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #34 on: Saturday 09 January, 2016, 22:31:01 »
Kijk eens naar je plaatje uit 3dsmax... ( Y,X,Z as )
Centreren die handel ..

Selecteer alle objecten of de grootste .. Ga dan naar Hierarchy -> selecteer Affect Pivot Olny en Center to Object ...je Y,X,Z  zal op de 0 punt gaan staan van je object.

Herhaal dit met alles van je object voor de zekerheid en zet het object voor de zekerheid op de 0 punt. Dit is de zwarte / lijnen(kruis) in 3dsmax.
Zie mijn object.


*
Blokkendoos
56 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #35 on: Sunday 10 January, 2016, 13:46:03 »
X_shooter1.
Ja bij pickable vinkje staat aan gevinkt.

GertNNRoute
Maar ( Y,X,Z as ) Affect Pivot Olny en Center to Object zie ik nergens of niet weet waar ik die kan vinden.
Ik doe zelfde zoals jou screen de 0 midden van het object.
Zal zo nog eens proberen.

***
TreinPunt.NL Tech Team
Hogesnelheidstrein
1.046 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #36 on: Sunday 10 January, 2016, 13:55:33 »
Als pickable aan staat moet je het object gewoon op kunnen pakken en verplaatsen...

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #37 on: Sunday 10 January, 2016, 14:14:45 »
Check plaatje waar het staan moet

*
Blokkendoos
56 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #38 on: Tuesday 12 January, 2016, 22:20:25 »
Oké ik heb gedaan wat je aangaf dit is wat ik krijgt.
Dit is een deel van station s hertogenbosch.

*
Hogesnelheidstrein
Objectenbouwer
1.986 posts
Re: [Tutorial] Modelleren met 3DS MAX 2011 en nieuwer!
« Reply #39 on: Wednesday 13 January, 2016, 04:13:29 »
Okay , nu is het object gecentreerd.
Exporteren en kijken wat hij nu doet....Ik zeg niet dat het de oplossingen is , maar het is een mogelijkheid dat dit misschien werkt.