Train Sim World: West Somerset Railway aangekondigd!

TreinPunt.NL Administrator
Let's drive some trains!
665 posts
Train Sim World: West Somerset Railway aangekondigd!
« on: Tuesday 01 May, 2018, 19:18:01 »

https://live.dovetailgames.com/live/live/articles/article/to-the-beach

De volgende uitbreiding voor Train Sim World is aangekondigd.
We gaan weer terug naar de UK, specifiek naar de West Somerset Railway deze keer.

Train Sim World: West Somerset Railway recreates the 23-mile heritage railway from Minehead to Norton Fitzwarren, and it’s a special occasion, as the expansion represents the WSR as it would be during the middle of its annual Diesel Gala: local residents D1661 and D4107, BR Class 47s and 09s respectively, lead the way, hauling Mk1 coaches under sunny skies across stunning scenery!

TSW: WSR bestaat uit een 23 mijl route van Minehead naar Norton Fitzwarren in het midden van het jaarlijkse Diesel Gala.
Er komen 2 locs mee, de BR Class 47, D1661 en de Class 09, D4107 met een aantal Mk1 rijtuigen.

Treinpunt Administrator
De downloads worden bekeken en behandeld door het team. Bij afkeuring altijd een PB.
Vragen over downloads? Stuur het team een PB!

Te vinden op Twitch (Za/Zo, 19:30u).
Meer informatie op http://www.robjansen.info

**
TreinPunt.NL Vriend
Brisbane, Australia
121 posts
Re: Train Sim World: West Somerset Railway aangekondigd!
« Reply #1 on: Wednesday 02 May, 2018, 12:10:40 »
Korte route en veel klagers over het gebrek aan stoom, maar volgens mij wordt dit wel wat. We zullen het zien.

**
TreinPunt.NL Vriend
3.189 posts
« Reply #2 on: Wednesday 02 May, 2018, 15:18:56 »
Gebrek aan stoom is voor de route toch wel een probleem. Dit is een van de vele Engelse routes waar tot op de dag van vandaag nog steeds stoomtreinen (tegenwoordig dan wel voor plezier ritjes) rijden. Ondanks dat vind ik de route zelf er veel belovend uitzien en ben ik benieuwd naar hoe gedetailleerd de Class 09 wordt. Mogelijk dat ze de route wel voorbereiden op stoom, maar dat dit nog in de ontwikkelingen zit. Wel zo realistisch, het is Dovetail en als er dan al een stoomtrein komt zal dit waarschijnlijk een aparte DLC worden...
Groeten,
Niels

**
Asset developer
2.257 posts
« Reply #3 on: Wednesday 02 May, 2018, 15:30:32 »
Wel jammer dat DTG nog altijd niet uit hun comfort zone durft te stappen en gewoon weer lijkt af te wisselen tussen UK, DE en US.. het doet de naam Train Sim World niet bepaald zijn eer aan.

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.702 posts
« Reply #4 on: Wednesday 02 May, 2018, 20:09:28 »
Gebrek aan stoom is voor de route toch wel een probleem.
Wéér Engeland is een probleem. Een missende editor is een probleem. De korte lengte is een probleem. De beloofde Multiplayer is er nog steeds niet en dat is een probleem. Dit hele spel is één groot probleem. De kwaliteit is echt om te huilen. Korte routes, winstoptimalisatie, zo veel mogelijk geld voor zo weinig mogelijk werk. Het is gewoon een stelletje bloedhonden daar bij DTG. En zoals Michael zegt, het is Train Sim UK/USA/Ger. Verder komt er namelijk niets uit. :-X
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

109 posts
« Reply #5 on: Wednesday 02 May, 2018, 20:56:42 »
Idd. Bij de livestreams zie je ook altijd de hoe ongemakkelijk er wordt weggedraaid bij de bugs  ;D.
Een editor zou dit spel al veel lekker kunnen maken. DTG kan nu nog lekker geld graaien, omdat toch niemand iets anders beters kan maken (zonder editor dan). Jammer dit.
Train Sim World een leuk idee jammer genoeg niet zo goed uitgevoerd  :'( . Zoals KoploperMau idd terecht zegt "Wéér Engeland is een probleem. Een missende editor is een probleem. De korte lengte is een probleem. De beloofde Multiplayer is er nog steeds niet en dat is een probleem. Dit hele spel is één groot probleem.". Hopelijk is het na een paar jaar met een editor, fixes en nieuwe features wel leuk...

5.053 posts
« Reply #6 on: Wednesday 02 May, 2018, 22:39:25 »
Wel jammer dat DTG nog altijd niet uit hun comfort zone durft te stappen en gewoon weer lijkt af te wisselen tussen UK, DE en US.. het doet de naam Train Sim World niet bepaald zijn eer aan.

Dat is heel simpel, buiten Duitsland, UK en USA is er nauwelijks een markt voor trein simulators. DTG wil geld verdienen, niet net aan quite draaien. (Nederlandse markt is bijv veel te klein)
Ze hebben laatst niet voor niets hun FlightSimWorld de nek om gedraaid, dat verkocht veel te weinig. Flightsim leeft van 3rd party ontwikkelaars, net als trainsims. En tsja voor FSW moesten zijn via dovetail verkopen tegen een tarief van 30% in de DTG store en zelfs 60% via de steam store. Zou me niks verbazen als ook voor TSW de zelfde voorwaarden eraan hangen...
Als de 3rd party developers er niet in stappen, wordt TSW net zo'n grote flop. Nadeel is dat dovetail nagenoeg monopoly op trainsims heeft. Bij FlightSim liepen alle developers gewoon naar de verschillende alternatieve programma's en lieten FSW links liggen. (overigens Microsoft Flight was een aantal jaar terug een nog grotere flop, welke nog meer op het TSW concept lijkt. 1 ding als basis content en verder alles DLC. Toen was het begrip DLC zelfs nog nauwelijks gangbaar.)

DTG heeft eigenlijk ook maar 1 product, en dat is trainsim. Ik vermoed dat je veilig kan zeggen dat ze aardig wat dlc moeten verkopen om de ontwikkeling van TSW en tot voor kort FSW te bekostigen. Ook hebben ze nu een grote investering met het kopen van de FSX code van Microsoft min of meer in 1 keer afgeschreven en die kosten zullen ze waarschijnlijk toch ook wel proberen goed te maken.

Het allermooiste van DTG is dat ze zowat op de dag van de aankondiging dat FSW stopt nog allerlei dingen aanprezen wat ze gingen maken en toevoegen.
« Last Edit: Wednesday 02 May, 2018, 22:42:18 by jor[D]1 »

**
Rolling stock developer
490 posts
« Reply #7 on: Thursday 03 May, 2018, 09:19:51 »
Een ander groot manco van TSW blijft ook dat iedere route min of meer een losstaand iets is, waarbij je niet met ander materieel op een route kan rijden. Zolang dat niet kan, heeft het ook weinig zin om als buitenstaander/externe partij dingen te ontwikkelen...
18-02-2018: Nieuw project op website!
Meer info over mijn actuele projecten te zien op mijn  Project Blog

Let's drive some trains!
665 posts
« Reply #8 on: Monday 21 May, 2018, 16:59:44 »
Train Sim World®: West Somerset Railway Route Add-On

Verkrijgbaar vanaf 24 Mei
https://store.steampowered.com/app/577356/Train_Sim_World_West_Somerset_Railway_Route_AddOn/

Key Features
  • 20-mile route of the preserved West Somerset Railway from Bishops Lydeard to Minehead, the longest standard gauge heritage railway in Britain
  • BR Class 47, D1661 ‘North Star’, and other members of the class, in British Railways Two-Tone Green Livery
  • BR Class 09, D4107 (09 019), and other members of the class, in British Railways Green Livery
  • BR Mk1 Coaches in Chocolate & Cream and Crimson & Cream Liveries
  • Highly detailed, feature-rich, driving cabs with accurate true-to-life performance and handling for both locomotives
  • Authentic and detailed sound recordings, recorded from the real locomotives
  • Six detailed and engaging scenarios for the route
  • 60 Collectibles for you to find including 'Fire Buckets', 'Guard's Hand Lamp', 'GWR Poster' and 'Milk Churn'
  • Accessible tutorials for the Class 47 and Class 09 to get you started quickly
  • 24-Hour Service Mode ‘Diesel Gala’ Timetable

Prijs voor de DLC is €22,99 en voor de 1e week 25% korting waardoor die iets meer dan €17,- kost tijdelijk.
https://www.facebook.com/railsimulator/photos/a.378783058090.160999.258680273090/10155453660708091/?type=3&theater
« Last Edit: Tuesday 22 May, 2018, 16:05:13 by Rob Jansen »

Let's drive some trains!
665 posts
« Reply #9 on: Thursday 24 May, 2018, 15:19:59 »

Is vanaf nu verkrijgbaar, tot en met 31 mei is hij met 25% korting te koop voor €17,99 en dan voor de reguliere prijs van €22,99.

38 posts
« Reply #10 on: Sunday 27 May, 2018, 20:55:23 »

Verkrijgbaar vanaf 24 Mei
https://store.steampowered.com/app/577356/Train_Sim_World_West_Somerset_Railway_Route_AddOn/

Key Features
  • 20-mile route of the preserved West Somerset Railway from Bishops Lydeard to Minehead, the longest standard gauge heritage railway in Britain
  • BR Class 47, D1661 ‘North Star’, and other members of the class, in British Railways Two-Tone Green Livery
  • BR Class 09, D4107 (09 019), and other members of the class, in British Railways Green Livery
  • BR Mk1 Coaches in Chocolate & Cream and Crimson & Cream Liveries
  • Highly detailed, feature-rich, driving cabs with accurate true-to-life performance and handling for both locomotives
  • Authentic and detailed sound recordings, recorded from the real locomotives
  • Six detailed and engaging scenarios for the route
  • 60 Collectibles for you to find including 'Fire Buckets', 'Guard's Hand Lamp', 'GWR Poster' and 'Milk Churn'
  • Accessible tutorials for the Class 47 and Class 09 to get you started quickly
  • 24-Hour Service Mode ‘Diesel Gala’ Timetable

Prijs voor de DLC is €22,99 en voor de 1e week 25% korting waardoor die iets meer dan €17,- kost tijdelijk.
https://www.facebook.com/railsimulator/photos/a.378783058090.160999.258680273090/10155453660708091/?type=3&theater

Waar is die 24 uur services. De eerste services begint om half 10 en de laatste eindig om 17.00 uur geloof ik. Waar blijf dan de rest van de 24 uur??

5.053 posts
« Reply #11 on: Sunday 27 May, 2018, 23:26:08 »
naja 's nachts rijden er geen treinen. Dus in een 24h mode ook niet.

38 posts
« Reply #12 on: Monday 28 May, 2018, 09:20:56 »
Maar ,s avonds wel en ook vroeg in de morgen dus........... geen 24 uur zet het dan ook niet al hoogte punt meer

143 posts
« Reply #13 on: Monday 28 May, 2018, 12:38:29 »
Een diesel gala is ook niet de volle uren natuurlijk. Ik vermoed dat ze dat altijd zo zullen noemen want op sommige lijnen zal er praktisch 24 op 24 iets rond rijden

Let's drive some trains!
665 posts
« Reply #14 on: Monday 28 May, 2018, 19:15:07 »
Deze DLC is inderdaad toegespitst op het 'Diesel Gala' (in principe missen we dan nog wat shunters en ander stock).
Daarnaast is het een heritage railway dus 24 uur zou het in het echt ook niet zijn.

De reden voor 24 hour service mode is hoogst waarschijnlijk omdat het bij de andere DLC ook zo genoemd en naar een timetable die in principe 24 uur lang is, alleen rijden er soms geen treinen in de nacht.

Zelf vind ik de DLC wel leuk om te doen, grafisch goed, nog wel wat 'shiny' de loco's.
60fps waar je ook bent is op een redelijk (en hoger) systeem mogelijk (maar ja, rijdt ook niet veel aan AI of erg druk bebouwd).

Wel jammer dat je niet met de Class 47 of de 09 op GWE kan als soort van 'heritage rit', zoals je in TS1 wel kan doormiddel van zelf scenario's maken of een 'quick drive'.
Hopelijk komt dat in de toekomst.

190 posts
« Reply #15 on: Monday 28 May, 2018, 19:53:50 »
Dat is heel simpel, buiten Duitsland, UK en USA is er nauwelijks een markt voor trein simulators. DTG wil geld verdienen, niet net aan quite draaien. (Nederlandse markt is bijv veel te klein)

Dit klopt niet helemaal.
Men moet verder kijken dan alleen UK, USA en DE. Het heet nogmaals niet voor niets Train Sim WORLD.
Er is genoeg potentieel in andere landen over de gehele wereld. Veel landen kennen ook een unieke spoorwegennet. Kijk maar naar Japan, India en verder Europa in. Nederland kent een opvallend drukke en dichte spoorwegennet wat voor een uitdaging kan zorgen. Op treinpunt.nl zie ik heel veel getalenteerde bouwers content uitbrengen voor de Nederlandse publiek. En het valt mij ook op dat er veel spelers vanuit andere landen de Nederlandse spoorwegen bijzonder vinden.
Door heel Europa lopen spoorlijnen kris-kras die landen met elkaar verbinden, en vergeet niet de lokale spoorlijnen of suburban lijnen. Persoonlijk vind ik het juist leuk om op spoorwegen te rijden waar ik niet bekend ben. Ik ben ook altijd benieuwd hoe het in andere landen aan toe gaat.

Dat er geen markt is is omdat men nooit serieus een stap durft te zetten om add-ons te ontwikkelen in andere landen.
Sinds Train Simulator in handen is van DTG, is de kwaliteit achteruit gegaan, worden DLC's op de lopende band ontwikkeld en op de markt gegooid zonder er serieus naar te kijken of er geen fouten of bugs in zitten en fixen het bijna niet. Geluiden worden continu gerecycled, er wordt nauwelijks naar de klanten geluisterd. En het mooiste vind ik: Als DTG een live stream laat doen door Matt (Die voor DTG werkt), worden de klachten genegeerd en die man heeft bijna geen verstand van treinen.

TSW ziet er grafisch super uit. Het heeft zo veel potentieel. Maar als het zo door gaat met de huidige manier van werken door DTG, ben ik bang dat TSW ook spoedig zal uitsterven.
Virtual train engineer in Train Simulator 2015, and pilot in Flight Simulator X.

**
TreinPunt.NL Vriend
Brisbane, Australia
121 posts
« Reply #16 on: Tuesday 29 May, 2018, 12:03:34 »
Vergeet niet dat TSW vrij nieuw is, het komt allemaal wel ...toch? Het belangrijkste is dat op een gegeven moment de tools vrijgegeven gaan worden zodat 3rd party ontwikkelaars content kunnen gaan ontwikkelen. Dan zie ik de toekomst wel rooskleurig in voor DTG.

Het ziet er wel heel mooi uit die West Somerset Railway. Alhoewel je het rondkachelen met 25 mijl per uur niet echt mijn ding is moet ik wel zeggen dat zo'n machtige Class 47 mij goed bevalt. Vermakelijke route. Germany next?  :-X

Gewoon een forumgebruiker.
86 posts
« Reply #17 on: Tuesday 29 May, 2018, 12:50:58 »
Vergeet niet dat TSW vrij nieuw is, het komt allemaal wel ...toch? Het belangrijkste is dat op een gegeven moment de tools vrijgegeven gaan worden zodat 3rd party ontwikkelaars content kunnen gaan ontwikkelen. Dan zie ik de toekomst wel rooskleurig in voor DTG.
Probleem is dat je van die tools niets meer hoort :-\ Er wordt alleen maar DLC uitgebracht lijkt het wel. En dan vraag ik me toch af: Hoe maakt DTG die routes dan? Je zou toch verwachten dat ze dat met een tool doen. En als dat zo is, lijkt me ook niet een hele grote uitdaging om even te gaan zitten en het (eventueel) gebruiksvriendelijk te maken en het uit te brengen voor het publiek. Maar misschien heb ik dat fout...  :-X

In ieder geval ga ik pas investeren in TSW zodra het van de grond komt, dus met een route- en scenario-editor en niet alleen maar DLC van 23 euro... Is zonde van mijn geld, dan blijf ik wel wat langer bij TS18.
m.v.g.,
Pjottr A.K.A Wouter van Nijnatten

315 posts
« Reply #18 on: Tuesday 29 May, 2018, 17:17:47 »
Het punt is dat TSW nog gewoon in ontwikkeling is, volgende zal waarschijnlijk een stomer worden, we hebben kwa tractie materieel alles gehad.
Zolang ze nog een aantal dingen nog aan het verfijnen zijn zal er geen editor uitkomen,  ik denk dat na de Stomers mischien nog 2 dlc's uitkomen en dan met een update komen dat je straks zelf je locomotieven/treinen ( wel van de zelfde land ) kan kiezen en multiplayer functie in komt, dan pas zullen ze met de editor komen.
Het zijn de Dwarsliggers die de Sporen recht houden.....( met uitzondering van Bochten )

143 posts
« Reply #19 on: Tuesday 29 May, 2018, 18:57:31 »
Stomers zie ik voor de eerste maanden zeker nog niet komen.

Let's drive some trains!
665 posts
« Reply #20 on: Tuesday 29 May, 2018, 19:17:13 »
Probleem is dat je van die tools niets meer hoort :-\ Er wordt alleen maar DLC uitgebracht lijkt het wel. En dan vraag ik me toch af: Hoe maakt DTG die routes dan? Je zou toch verwachten dat ze dat met een tool doen. En als dat zo is, lijkt me ook niet een hele grote uitdaging om even te gaan zitten en het (eventueel) gebruiksvriendelijk te maken en het uit te brengen voor het publiek. Maar misschien heb ik dat fout...  :-X

Op dit moment gebruiken hun de Unreal Editor, heb je de orginele source code voor nodig, dus verwacht maar niet dat ze dat doen.
Daarnaast hebben ze hun simulatie engine erboven op zitten.

Maar ze hebben een Twitter post geplaatst met ''The Big Reveal'' in 3 dagen, dus we weten meer dan. Vrijdag 1 Juni.
https://twitter.com/railsimulator/status/1001469709773148160

Hopelijk de editor, maar verwacht het niet, maar kan het mis hebben.
MP verwacht ik niet, vooral als ik hoor van dat als je het niet standaard inbouwt in de game, het later toevoegen lastig is  :P

5.053 posts
« Reply #21 on: Tuesday 29 May, 2018, 22:51:05 »

Dit klopt niet helemaal.
Men moet verder kijken dan alleen UK, USA en DE. Het heet nogmaals niet voor niets Train Sim WORLD.
Er is genoeg potentieel in andere landen over de gehele wereld. Veel landen kennen ook een unieke spoorwegennet. Kijk maar naar Japan, India en verder Europa in. Nederland kent een opvallend drukke en dichte spoorwegennet wat voor een uitdaging kan zorgen. Op treinpunt.nl zie ik heel veel getalenteerde bouwers content uitbrengen voor de Nederlandse publiek. En het valt mij ook op dat er veel spelers vanuit andere landen de Nederlandse spoorwegen bijzonder vinden.
Door heel Europa lopen spoorlijnen kris-kras die landen met elkaar verbinden, en vergeet niet de lokale spoorlijnen of suburban lijnen. Persoonlijk vind ik het juist leuk om op spoorwegen te rijden waar ik niet bekend ben. Ik ben ook altijd benieuwd hoe het in andere landen aan toe gaat.

Dat er geen markt is is omdat men nooit serieus een stap durft te zetten om add-ons te ontwikkelen in andere landen.
Sinds Train Simulator in handen is van DTG, is de kwaliteit achteruit gegaan,....

Hadden bijvoorbeeld de franse, chinese of japanse TS routes erg goed verkocht waren ze echt wel meer routes uit diverse landen gaan maken. Het toevoegen van nieuwe landen is bij voorbaat al duur omdat je nauwelijks iets kunt hergebruiken.

Je laatste over dat DTG er een potje van maakt is ook totale onzin. Toen Railsimulator ltd. het over nam van kuju Gebruikte niemand railworks, ondanks dat MSTS al hopeloos verouderd was. Onder railsimulator wat later hernoemt is naar DTG hebben ze toch een hele sterke bekende game neer gezet. DTG heeft railworks van kleine speler tot marktleider gemaakt.

38 posts
« Reply #22 on: Thursday 31 May, 2018, 10:40:22 »

Dit klopt niet helemaal.

Sinds Train Simulator in handen is van DTG, is de kwaliteit achteruit gegaan, worden DLC's op de lopende band ontwikkeld en op de markt gegooid zonder er serieus naar te kijken of er geen fouten of bugs in zitten en fixen het bijna niet. Geluiden worden continu gerecycled, er wordt nauwelijks naar de klanten geluisterd. En het mooiste vind ik: Als DTG een live stream laat doen door Matt (Die voor DTG werkt), worden de klachten genegeerd en die man heeft bijna geen verstand van treinen.

TSW ziet er grafisch super uit. Het heeft zo veel potentieel. Maar als het zo door gaat met de huidige manier van werken door DTG, ben ik bang dat TSW ook spoedig zal uitsterven.

Zou het best jammer vinden want opzich vind ik dit  een hele mooie simulator. De routes zijn wat aan de korte kant. Maar blijf  ook een groot fan van TS 2018. Kijk wat Chris op de markt zet en binnenkort komt  de route Portmouth  Londen Waterloo uit dus vervelen doen we ons niet. Maar met TS in het begin ging het ook moeizaam en speelde ik  ook vaken MSTS dus...

229 posts
« Reply #23 on: Saturday 02 June, 2018, 10:07:42 »
WSR is een mooi gemaakte route, maar nog wat eenzijdig. Hopelijk komt er binnenkort een stoomloc bij en wat goederenwagons.

De "Big reveil" was voor mij een diepe teleurstelling. Ik snap de noodzaak van deze stap en het is ene goed teken voor verdere ontwikkeling van het spel, maar toch vooral een intern feestje voor de ontwikkelaars. PR technisch wat mij betreft een mega blunder.

Het blijft onvoorstelbaar hoe dit bedrijf de trouwste fans elke keer weer schoffeert en van zich vervreemdt in plaats van de community effectief te gebruiken en zich te laten helpen.  Hoe anders was dat in de begindagen toen het nog gewoon Kuju heette.