Poll

Screenshot van de maand juli

Treinfreak800
10 (19.6%)
SUPERVIRM
2 (3.9%)
Rubentreinfreak
5 (9.8%)
Remmit
4 (7.8%)
Maurice
11 (21.6%)
Bryan (Bryan2004)
0 (0%)
NSVirm
5 (9.8%)
Omer (Multiomer1997)
2 (3.9%)
Remco Bronger (Remco575)
1 (2%)
Dominique (x_shooter1)
3 (5.9%)
Roy (Treintjeroy)
3 (5.9%)
Sander (Santrain)
5 (9.8%)

Total Members Voted: 24

Voting closed: Monday 27 June, 2016, 22:03:25

Screenshot van de maand juli 2016

TreinPunt.NL Administrator
3.161 posts
Screenshot van de maand juli 2016
« on: Thursday 02 June, 2016, 21:49:43 »
Screenshot van de maand juli 2016.

Screenshot of the month July 2016.

Screenshot des Monats Juli 2016.

Inzenden tot en met zondag 19 juni, 22:00 uur.
Stemmen vanaf maandag 20 juni tot en met maandag 27 juni 2016.

Hoe gaat het in zijn werk?
Wij bedenken een thema en jij maakt daar een screenshot op. Deze upload je vervolgens. Uploaden van de screenshot kan via de volgende sites: Tinypic, Imageshack of Picturepush. Vervolgens kopieer je de link en plaats je hem in je bericht. Je bericht moet voorzien zijn van je naam, de naam van de simulator en een beschrijving van wat er op de screen te zien is).

Voorwaarden:
-> Per gebruiker mag er maar één screenshot per maand ingezonden worden.
-> Enkel eigen gemaakte screenshots mogen in gezonden worden.
-> Vermeld onder de screenshot je naam en de naam van de simulator. Screens zonder deze namen zullen verwijderd worden.
-> De screens moeten met het vervoer of spoor te maken hebben.
-> Je mag de screen in elke OV- of treinsimulator maken.
-> De pixelbreedte van een screenshot moet minimaal 640x... zijn. Denk er aan dat het maximum formaat als bijlage in een bericht 1080x... is. Screenshots die groter zijn zullen verwijderd worden. Voor screens groter dan 1080x... verwijzen wij u naar een externe upload site, denk aan Plaatjesupload of Imageshack.
-> Door middel van een poll wordt er gestemd.
-> Bij het stemmen beoordeel je of de screenshot binnen het thema past en de compositie. Niet de grafische kwaliteit van de simulator of de computer van de plaatser.
-> De foto met de meeste stemmen, heeft de titel screenshot van de maand en doet automatisch mee aan de screenshot van het jaar-wedstrijd.
-> Je screenshot die je inzendt, staat vast. Het is niet toegestaan om deze te wijzigen!
-> Stemmen op je eigen screenshot is niet toegestaan!!
-> Leden van het TreinPunt team mogen ook aan de wedstrijd deelnemen
-> De winnende screenshot van de 'screenshot van de maand' wedstrijd wordt geplaatst op de Facebook-pagina van TreinPunt. Ben je het hier nou niet mee eens stuur een PM naar Johnny of Jeroen (supercitroen).
-> Met plaatsing van de screenshot gaan we ervan uit dat er kennis is genomen van de bovenstaande regels en dat dit wordt opgevolgd. Bij het overtreden van één van de regels kan deelname uitgesloten worden.

Deze maand is het thema: storm.

Ter info: Wil je meedoen en kans maken om de screenshot van het jaar 2016 te winnen, doe nu mee!

Succes met inzenden! :)

Let op! Plaats geen reacties in het topic, als 'mooie screen' of 'welke route is dit?'. Voor vragen kan je per persoonlijk bericht (PB) bij Johnny, Jeroen (supercitroen) of Niels (Niels97) terecht. Voor vragen of opmerking betreffende een screen kan je bij de poster terecht, uiteraard ook via PB of een andere sociale media.
Zo houden we de boel overzichtelijk. Dank u!
Groeten,
Niels

aan het bouwen aan de Betuweroute beta 1
559 posts
Re: Screenshot van de maand juli 2016
« Reply #1 on: Saturday 04 June, 2016, 12:17:42 »
 terwijl er een storm over Emmerich trek staat Rurtalbahn 189 met een containertrein te wachten om later verder naar Nederland te gaan in het slechte weer.

Routebouwer/ Scenario programmeur (ofzoiets)
1.003 posts
« Reply #2 on: Saturday 04 June, 2016, 22:08:32 »
Stilte voor de storm. De herfststorm is weer op komst tussen Ede Wageningen en Arnhem. Hier zie je een Mat 64 die een spoorweg overgang tussen Ede Wageningen en Arnhem passeert

Naam: SUPERVIRM
Simulator: TS2016
TREINSPOTKANAAL EN GAMEKANAAL SAMENGEVOEGD:
Geen Video's of weinig video's op kg klep meer
DutchRouteChannel:
 https://www.youtube.com/channel/UC0r4fl9lwKi7Wmu_5qw8Z1g

Een nieuwe Facebpookgroep voor TS2016 fanaten:
https://www.facebook.com/groups/551285945024977/

SUPERVIRM,

TreinPunt.NL Railsim Nieuwsredactie
Schrijft wel eens iets op het forum
1.345 posts
« Reply #3 on: Sunday 05 June, 2016, 20:28:21 »

Metronom in de stromende regen op station Winsen
Naam: Ruben
Sim: TS2016

740 posts
« Reply #4 on: Monday 06 June, 2016, 20:01:47 »
De storm was zo hevig dat het treinverkeer rond Weesp totaal zonder stroom kwam te zitten. Dit had ook grote gevolgen voor het treinverkeer. Zodoende kwamen deze SLT  en VIRM vlakbij Weesp compleet zonder stroom te zitten.

Simulatie: Train Simulator 2016
Naam: Remmit

2.062 posts
« Reply #5 on: Tuesday 07 June, 2016, 00:39:20 »

Nieuwe rails+ballast onderweg naar Dordrecht... :-X

Naam: Maurice

Waarom ook niet
1.542 posts
« Reply #6 on: Tuesday 07 June, 2016, 18:44:33 »
Deze BR120 stond tijdens een hevige regenbui lekker droog met de cabine onder een tunneltje. Deze trein stond later stil onder een ander tunneltje door een defecte stroomafnemer :).

Naam: Bryan
Sim: Ts2016

TreinPunt.NL Moderator
926 posts
« Reply #7 on: Wednesday 08 June, 2016, 23:44:38 »

Railpool en Veolia GTW in Nijmegen

NSVirm

Mijn Lievelings Treinen zijn De SGM en De DD Z/ AR
2 posts
« Reply #8 on: Friday 10 June, 2016, 02:19:32 »
Train Sim : 2015
Naam : Omer
Train : MRCE 185.5 + NSHISPEED 1 T/M 6 + DB BR120

Niets laat meer sporen achter dan een trein
170 posts
« Reply #9 on: Friday 10 June, 2016, 17:51:14 »
Een Arriva Spurt is net vertrokken uit station Dronrijp en zal ondanks de regen en het onweer op tijd aan moeten komen in Leeuwarden.

Naam: Remco Bronger
Simulator: Trainz 2010
Route: Leeuwarden - Harlingen Haven (WIP)
~Remco

Trainz routebouwer Leeuwarden - Harlingen Haven.

TreinPunt.NL Downloadmanager
1.024 posts
« Reply #10 on: Friday 10 June, 2016, 20:12:53 »
Een NS 6400 probeert Lage Zwaluwe te bereiken met het slechte weer en een zware kolentrein achter zich.

Simulator: Train Simulator 2016
Naam: Dominique

2 posts
« Reply #11 on: Sunday 12 June, 2016, 21:29:43 »

3 GTWS van Arriva staan in de gietende regen op station Doetinchem. De wachtende GTW aan het perron, wacht voor vertrek richting Winterswijk

Naam: Roy
Simulater: TS2016
« Last Edit: Monday 13 June, 2016, 08:56:24 by Niels97 »

Werkt aan t' Zuiderlijntje
74 posts
« Reply #12 on: Friday 17 June, 2016, 17:07:45 »
Naam: Sander
Simulator: Train Sim 2016

Ook al is het slecht weer, de testritten moeten doorgaan. Hier komt de Eurostar binnen in Roosendaal vanaf Breda. De SLT op de achtergrond is op weg richting Lage Zwaluwe.
Groeten Sander

Mijn topic over 't Zuiderlijntje: http://bit.ly/2j4VKgM
Kijk gerust eens op mijn YouTube kanaal: http://bit.ly/1PXLR3o
Of op mijn Twitch kanaal: http://bit.ly/2htVpYp

3.161 posts
« Reply #13 on: Sunday 19 June, 2016, 22:04:05 »
En de poll is geopend. Er is tot maandag 27 juni de tijd om 3 stemmen uit te brengen. Veel succes! :)

3.161 posts
« Reply #14 on: Monday 27 June, 2016, 22:31:06 »
Met 1 punt verschil vonden jullie de screen van Maurice toch beter! (of toch stiekem nieuwschierig op wat er gaat komen? ;D )

Anyway, Maurice, gefelicteerd! Je screen gaat door voor de screenshot van het jaar!

Nieuwe rails+ballast onderweg naar Dordrecht... :-X

Naam: Maurice

**
TreinPunt.NL Vriend
De trein!!
1.654 posts
« Reply #15 on: Tuesday 28 June, 2016, 01:34:39 »
Gefeliciteerd Maurice! Ik heb wel één opmerking over de winnaar. Het thema deze maand is 'Stormachtig', toch wint een redelijk zonnige foto. Kunnen we niet extra punten geven als een screenshot het thema volgt?  :)
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

Elke 2 weken een combistream!
113 posts
« Reply #16 on: Tuesday 28 June, 2016, 20:12:29 »
Wie weet is het verhaal erachter wel stormachtig  ::)  ;)
Volgende Livestream: 4 augustus om 18:00 (Combistream Train Fever en EEP 12)
Mijn Youtube kanaal wordt maximaal 3 keer per week gespamd met een nieuwe video! https://www.youtube.com/channel/UCAZf5xfk9BtdIfFuB6-3Etw

3.161 posts
« Reply #17 on: Wednesday 29 June, 2016, 11:05:49 »
Ik ben hier op zich wel voorstander van, er is alleen na mijn weten geen manier om er standaard +1 aan te koppelen. Misschien kan dit wel tijdens het openen van de poll. Ik zal eens kijken of het kan/mag, het is zeker wel goed voor de variatie screens die we krijgen.

Uiteindelijk zijn het jullie die stemmen. Zoals deze maand zou het spannend zijn tussen een screen die wel met het thema te maken hadden en een screen die dat niet had. Jullie vonden de screen die niet met het thema te maken had toch mooier, beter, spannender of wat dan ook. Het is ook de vraag hoeveel achterstand we de screens die niet met het thema te maken hebben. Alle screens zijn toegestaan namelijk. Het thema hebben we toen geïntroduceerd om wat meer variatie erin te krijgen. Met het ene thema zien we het wel en het andere thema laat dit toch wat te wensen over.

Verder wil ik er even bij zetten dat dit bericht niet hatend bedoeld is, niet op de screenshot inzenders en niet op de stemmers. Zonder jullie had deze wedstrijd helemaal niet gehouden kunnen worden. Ik vind daarom ook dat, mochten er extra punt(en) komen, dat dit niet teveel moet zijn om toch iedereen een eerlijke kans te geven om te winnen. ;)

2.062 posts
« Reply #18 on: Friday 01 July, 2016, 19:26:15 »
Ik denk dat de beste gewoon wint... En met extra punten benadeel je de anderen die zich niet aan het thema houden. Het gaat tenslotte om de mooiste screenshot en niet wie zich het beste aan het thema houdt, want dan kan je net zo goed 5 punten voorsprong gaan geven.

En wat is het verschil als we naar deze maand kijken. Treinenfreak en ik verschillen 1 punt. Dan zou hij dus met een extra punt gelijk komen. Dan zou er alsnog een extra poll geopend moeten worden om te bepalen wie de beste zou zijn... Schiet naar mijn mening niet echt op!

6.079 posts
« Reply #19 on: Friday 01 July, 2016, 19:39:55 »
Om op deze discussie nog even terug te komen: het thema is er natuurlijk niet voor niets, maar ook voor het argument van o.a. Maurice valt zeker wat te zeggen. Met het oog op de komende screenshot van de maand hebben we besloten om strenger te gaan modereren op het thema. Dat houdt in dat als een screen niet voldoet aan het thema, dat deze dan wordt verwijderd. We zullen dan natuurlijk wel even een pm sturen als ik dit met jouw screen gebeurt, zodat je een vervangende screen kunt plaatsen. We zullen dit ook in de aanhef duidelijk(er) vermelden.
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

To travel is to take a journey into yourself
484 posts
« Reply #20 on: Friday 01 July, 2016, 22:17:51 »
Om op deze discussie nog even terug te komen: het thema is er natuurlijk niet voor niets, maar ook voor het argument van o.a. Maurice valt zeker wat te zeggen. Met het oog op de komende screenshot van de maand hebben we besloten om strenger te gaan modereren op het thema. Dat houdt in dat als een screen niet voldoet aan het thema, dat deze dan wordt verwijderd. We zullen dan natuurlijk wel even een pm sturen als ik dit met jouw screen gebeurt, zodat je een vervangende screen kunt plaatsen. We zullen dit ook in de aanhef duidelijk(er) vermelden.

Waarom een vervangende screen....? De voorwaarden zijn toch duidelijk "Je screenshot die je inzendt, staat vast. Het is niet toegestaan om deze te wijzigen!". Dus als je het thema niet serieus neemt, gelden er andere regels?

« Last Edit: Friday 01 July, 2016, 22:19:45 by GamePsycho »

6.079 posts
« Reply #21 on: Friday 01 July, 2016, 22:35:20 »
We gaan er in het begin vanuit dat iemand een foutje kan maken en over het thema heen leest. Daarom willen we de eerst komende twee keer soepel zijn. Je moet het ook een beetje in een juist perspectief plaatsen: negeert iemand drie keer achter elkaar het thema, dan is het natuurlijk een ander verhaal. Plaats een nieuw lid een screen die niet bij het thema past, dan gaan we daar graag iets soepeler mee om.