train sim crash

*
Hondekop
Nathan
112 posts
train sim crash
« on: Saturday 26 May, 2018, 18:42:23 »
ik heb net 3 of 4 keer geprobeerd train simulator op te starten maar alle keren crashte het spel tijdens het opstarten hoe kan dit in eens?

PS ik gebruik ReShade
Youtube: Treinspotter Nathan
Instagram: Treinspotter.nathan

]

TreinPunt.NL Social Media Manager
Hondekop
Ook ik maak fouten. Maar ik doe mijn best.
113 posts
Re: train sim crash
« Reply #1 on: Saturday 26 May, 2018, 19:47:11 »
Gezien ReShade bij mij tijdens het laden ook enorm lagged, maar daarna goed opstart, zal het waarschijnlijk te veel zijn voor jouw pc/laptop.

Wat zijn jouw specificaties?
m.v.g.,
Pjottr A.K.A Wouter van Nijnatten

"I think the hardest thing in life is to forgive. Hate is self destructive. If you hate somebody, you're not hurting the person you hate, you're hurting yourself."
~ Louis Zamperini

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #2 on: Saturday 26 May, 2018, 19:49:20 »
specificaties? wats da?

*
Sprinter
220 posts
« Reply #3 on: Saturday 26 May, 2018, 19:59:47 »
dat zijn de dingen die je PC hebben, geheugen, processor etc.
bouwer 't Zuiden van Nederland

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #4 on: Saturday 26 May, 2018, 20:16:49 »
Help nieuw opstarten van de PC want ik heb mijn PC nieuw opgestart en toen begon het ineens en nu nog steeds

*
Hogesnelheidstrein
5.134 posts
« Reply #5 on: Saturday 26 May, 2018, 20:53:19 »
Net een windows update gehad en heb je nvidea kaart?
Even je nvidea drivers opnieuw downloaden en installeren.

Ergens gaat er telkens iets fout bij sommige systemen bij de grote windows updates. Dat was vorig jaar en dit jaar weer.

Hondekop
113 posts
« Reply #6 on: Saturday 26 May, 2018, 21:41:46 »
Laten we er eerst achterkomen wat er in zijn computer zit.

zoek in windows "Systeeminformatie" op.
Geef het de tijd om te laden.
Eerst wil je bij het kopje "Systeemoverzicht" kijken naar de processor en het Totaal fysiek geheugen (RAM). Dan heb je de naam en type van de processor en het aantal GB aan RAM dat je geïnstalleerd hebt.
Voor de grafische kaart kijk je bij het kopje "Onderdelen", en dan "Beeldscherm". Daar zou het naam en type van de grafische kaart bij moeten staan.

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #7 on: Saturday 26 May, 2018, 21:49:29 »
ik heb nu van dat TS bij het opstarten niet veder komt dan Loading scenario database

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #8 on: Saturday 26 May, 2018, 22:22:01 »
wat kan ik er aan doen dat ik weer met treinen kan rijden enz.

TreinPunt.NL Moderator
Intercity
Scenario bouwer, lua scripter en veel meer
729 posts
« Reply #9 on: Sunday 27 May, 2018, 00:06:34 »
Geduld hebben en wachten tot de database opnieuw opgebouwd is.
Dat kan een enkele keer flink lang duren.

Hondekop
113 posts
« Reply #10 on: Sunday 27 May, 2018, 14:55:57 »
Laten we er eerst achterkomen wat er in zijn computer zit.

zoek in windows "Systeeminformatie" op.
Geef het de tijd om te laden.
Eerst wil je bij het kopje "Systeemoverzicht" kijken naar de processor en het Totaal fysiek geheugen (RAM). Dan heb je de naam en type van de processor en het aantal GB aan RAM dat je geïnstalleerd hebt.
Voor de grafische kaart kijk je bij het kopje "Onderdelen", en dan "Beeldscherm". Daar zou het naam en type van de grafische kaart bij moeten staan.

Hier heb ik zelf niets meer van terug gezien.  :-X Laat ik dan maar straight-to-the-point gaan:
Is jouw pc sterk genoeg om ReShade te draaien? Je zegt namelijk dat je ReShade gebruikt, maar vergeet niet dat ReShade een zwaar programmaatje is, bovenop TS zelf. TS hoef je niet te proberen op een 300 euro notebook. wat ik zelf wel deed met veel crashes en verlies van routes als gevolg

Ik wil graag helpen, maar weten of jouw computer TS en ReShade samen aankan is erg behulpzaam. ;)

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #11 on: Sunday 27 May, 2018, 17:19:30 »
RemkoH
ik krijg meldingen van dat train sim niet meer reageert en dus dan ik TS elke keer weer TS opnieuw opstarten

en ik heb nog 1 vraagje.
ik moet mijn steam client nog updaten kan het daar aan liggen of heeft die update er niks mee te maken?

*
Sprinter
Krammerdijks Deltaland
422 posts
« Reply #12 on: Sunday 27 May, 2018, 17:27:17 »
Doe nu eerst eens wat Pjottr heeft gevraagd  :P

Mensen willen je best helpen maar dan moet je wel de gevraagde informatie gegeven

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #13 on: Sunday 27 May, 2018, 18:21:23 »
processor: Intel(R) Core(TM) i3-5005U CPU @ 2.00GHz, 2000 MHz 2 core(`s) 4 logische
Totaal fysiek geheugen   3,92 GB

Naam   Intel(R) HD Graphics 5500

ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen anders hoor ik het wel

*
Hogesnelheidstrein
2.270 posts
« Reply #14 on: Sunday 27 May, 2018, 18:43:27 »
Ja, dat zijn geen top cijfers, maar het moet wel kunnen ;)

Ga eens naar:

...........\Railworks\SteamApps\common\RailWorks\Content\PlayerProfiles.bin

en rename het bestand bijvoorbeeld naar PlayerProfiles.bin.ORG  bij melding extensie wijzigen kies voor "ja"   en start daarna Railworks eens op.

Door deze handeling zijn al je game instellingen vervallen en maakt Railworks een nieuwe default versie aan. ;)
« Last Edit: Sunday 27 May, 2018, 18:47:08 by Frison »

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #15 on: Sunday 27 May, 2018, 20:18:59 »
Frison ik heb het dus veranderd wat je zei en heb TS weer opgestart maar ik krijg een TempDump weer dus ik weet niet of het geholpen heeft

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #16 on: Sunday 27 May, 2018, 20:23:32 »
ik kan nog steeds geen TS spelen

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
(lid) MSTS/RW team
967 posts
« Reply #17 on: Sunday 27 May, 2018, 20:47:35 »
Ook wel logies met je gegevens van je CP en dan ook nog andere programma's op de achter grond met name  ReShade wat ook een zware program is volgens enkelen op deze topic en een Windows die van je geheugen al 1,8 Gb gebruikt ja wat hou je dan over voor het spel.
Ik vindt het leuk om scenario's te spelen.
Kijk ook eens hier
Facebook

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #18 on: Sunday 27 May, 2018, 20:54:51 »
cleo hoe hoeveel GB moet ik hebben dan? voor TS

*
Intercity
971 posts
« Reply #19 on: Sunday 27 May, 2018, 21:01:19 »
Windows gebruikt 1,8GB
TS gebruikt max 4 GB

Dus je hebt sowieso al wel 8 GB RAM nodig. Met 4 gb red je het allemaal net niet.  ;)

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #20 on: Sunday 27 May, 2018, 21:06:40 »
moet ik dan op mijn Windows (C:) kijken of op dat systeem ding kijken?

*
Hogesnelheidstrein
2.270 posts
« Reply #21 on: Sunday 27 May, 2018, 21:34:27 »
Windows gebruikt 1,8GB
TS gebruikt max 4 GB

Dus je hebt sowieso al wel 8 GB RAM nodig. Met 4 gb red je het allemaal net niet.  ;)

Nee, dat hoeft niet. Het is wel wenselijk.
Ik heb zelf maar 4 GB geheugen en 2GB op de videokaart en draai alles op de hoogste instellingen. Het systeem is echter wel perfect geconfigureerd. Dus moet hetvgewoon kunnen draaien.

Daarnaast is voor alleen het opstarten van RW niet meer dan een paar honderd kb nodig. De rest wordt pas gebruikt bij het uitvoeren van een senario. Daar krijg je bij geheugen problemen een temp dump.

Ergo, er is iets goed fout met je systeem configuratie of RW heeft een probleem.

Het eerste kan je zelf oplossen door alles eens goed in te stellen. Het tweede is bestanden laten controleren door Steam. Dat staat wel ergens op het forum besproken hoe jje dat moet doen.

Werk aan de winkel dus  ;)

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #22 on: Sunday 27 May, 2018, 21:53:56 »
waar moet ik dat allemaal zoeken?

**
TreinPunt.NL Vriend
Intercity
(lid) MSTS/RW team
967 posts
« Reply #23 on: Sunday 27 May, 2018, 22:21:41 »
Wat dacht je op deze forum, en ja wil je echt kunnen spelen zul je eerst in je systeem
moeten kijken na achtergrond programma's die mee draaien zij kunnen vaak de boosdoener zijn.
en schakel het programma ReShade eens uit en kijk dan wat het doet zo ook programma die je even tijdens het spelen niet nodig bent.
Maar ga eerst maar even het spel zoals Frison zegt opnieuw valideren is gewoon rechter muisknop op je spel klikken dan eigenschappen lokale bestanden dan onderste tabblad.

*
Hogesnelheidstrein
5.134 posts
« Reply #24 on: Sunday 27 May, 2018, 23:31:47 »
Wat ook nog heel belangrijk is om de mogelijke oorzaak te achterhalen is even melden wat je als laatste geïnstalleerd hebt of aangepast in de railworks map. Dat is 9/10 keer ook de oorzaak.
Krijg je nou een tempdump, of een reageert niet meer venster?

Als je da tniet meer weet, reshade verwijderen zou ik mee beginnen. Die kan sowieso vele problemen geven als het niet goed configureert is.
Daarna met steam de integriteit van de spelcache controleren.
Zie uitleg hier: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2037-QEUH-3335&l=dutch
1.    Start Steam op
2.    Rechtsklik in de Spellenlijst op het spel en selecteer Eigenschappen uit het menu.
3.    Ga naar het tabblad Lokale bestanden en klik op de knop Integriteit van spelcache controleren...
4.    Steam controleert nu de spelbestanden - dit kan enkele minuten duren.
5.    Als het proces klaar is sluit het venster automatisch.

Als het dan nog niet werkt zit je waarschijnlijk aan compleet verwijderen en opnieuw installeren van Railworks (en addons!). Ik denk niet dat je de kennis hebt om zodanig door de RW bestanden te gaan vroeten om het corrupte bestand te vinden.
Hoe je dit moet doen staat ook op de gelinkte pagina, onderaan.

Wat Frison al zei. Opstarten tot het hoofdmenu moet altijd wel lukken, zelfs met een mindere PC/weinig geheugen.
« Last Edit: Sunday 27 May, 2018, 23:36:13 by jor[D]1 »

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #25 on: Monday 28 May, 2018, 18:43:11 »
opnieuw installeren wil ook niet meer want ``Trainsimulator.Exe is locked`` krijg ik dus ik kan geen TS meer spelen

*
Hogesnelheidstrein
2.270 posts
« Reply #26 on: Monday 28 May, 2018, 19:31:52 »
Zoek maar iemand die verstand heeft van Windows en laat je systeem even opschonen, want daar is het nodige mee fout zo te zien  :o

*
Hogesnelheidstrein
2.098 posts
« Reply #27 on: Monday 28 May, 2018, 22:13:45 »
Beste Nathan,

Google op Malwarebytes. Download de software van de officiële website en laat het programma even je systeem volledig scannen.

*
Hondekop
Nathan
112 posts
« Reply #28 on: Tuesday 29 May, 2018, 19:19:10 »
ik kan weer TS spelen  8) 8)

*
Hogesnelheidstrein
2.270 posts
« Reply #29 on: Tuesday 29 May, 2018, 19:22:11 »
Misschien wel handig om even te vermelden wat je nu precies gedaan hebt  ::)