RSSLO BR 193 Vectron pantograaf probleem

*
Intercity
984 posts
RSSLO BR 193 Vectron pantograaf probleem
« on: Friday 27 July, 2018, 16:17:27 »
In de Advanced AC/DC versie van de Vectron kun je pantograaf keuze maken. Helaas als ik alle DC opties kies en de pantograaf omhoog doe, gaat deze na enkele seconden weer naar beneden. Alleen de AC opties werken.

Van dit euvel heb ik voornamelijk last op de Nederlandse freeware routes. Iemand die een oplossing heeft?

*
Hogesnelheidstrein
5.139 posts
Re: RSSLO BR 193 Vectron pantograaf probleem
« Reply #1 on: Friday 27 July, 2018, 22:45:39 »
Moet je even in de handleiding van de lok gluren hoe de spanningswissel werkt.
Ik dacht dat je inderdaad niet zomaar de andere panto op kan gooien. De lok moet namelijk op een spoor staan met die spanning, en volgens mij wordt dat met een of andere marker aangegeven waar je dan overheen rijdt in een scenario.
Ik heb zelf in elk geval het zelfde gestoei gehad.

Edit, dit stukje uit de handleiding.

We have added a working system function. You need to select the right system depending on which route you are with the locomotive (15kv, 25 kV, 3kV). At start it is necessary to define on which route the locomotive is (15kv, 25 kV, 3kV). This is defined by the number of the locomotive. If the number of the locomotive is 3, then the locomotive is on the 3 kV route. If the locomotive number is 25 then the locomotive is on 25 kV. If the number of the locomotive is anything else, then it is automatically set to 15 kV. Number of the locomotive can be defined in the editor.
If the system is not selected correctly on the locomotive, then a fault will be shown on the display, pantograph will drop down and the main switch will be turned off. The locomotive is checking the system when preparing the main switch.
On the route, it is necessary to define when the system changes. This is created with an object that is placed on the tracks (Picture 1). The arrow shows in which direction the system changes. On the object is a written number to which the system will be changed (on Picture 1 the system will change to 15 kV in the left direction).

Ik zou een lok nummer 3 proberen voor 3kV, dat is dacht ik de zefde panto als onder de nederlandse 1.5kV.
« Last Edit: Friday 27 July, 2018, 22:48:18 by jor[D]1 »

*
Intercity
984 posts
Re: RSSLO BR 193 Vectron pantograaf probleem
« Reply #2 on: Saturday 28 July, 2018, 22:13:45 »
Handleidingen lezen, altijd zwak punt geweest. Bedankt Jordi!  :-[