Probleem AWS

*
Stoomlocomotief
17 posts
Probleem AWS
« on: Monday 19 September, 2016, 14:57:10 »
Ja ik weet wel hoe treinbeinvloeding werkt.
Maar zoals ik eerder zei het gaat willekeurig af niet bij die gele lussen.Maar als ik rem of een stukje rijd en dan schiet er uit het niet weer een snelremming bij. Misschien maar opnieuw installeren.

Kijk sebasss, Chris heeft inderdaad ATB geluidjes erin (In de SGMm) gezet wat we natuurlijk erg leuk vinden  ::)
Maar deze ATB geluidjes gaan nog wel af volgens het AWS systeem. Want zelf een heel nieuw ATB systeem maken is gekkewerk en dan moet je zelf een hele nieuwe route maken.

-In ieder geval zul je het ''ping'' geluidje horen wanneer je langs een AWS Ramp EN het volgende sein op GROEN staat

-Het soort van Dodeman geluidje zul je horen wanneer je langs een AWS Ramp komt EN het volgende sein staat bijvoorbeeld op geel of geel knipper of rood.

De ATB Geluidjes gaan dus niet af volgens het echte ATB zoals we dat hier in Nederland kennen.

Hopelijk is hiermee de verwarring een beetje opgelost ;)

Greetz 8)
Matthijs

Dag toppers van het forum,

Ik heb diep gezocht op het forum naar vergelijkbare problemen over de ATB (waarvan AWS daadwerkelijk wordt gebruikt en gelukkig Christrains het een beetje als ATB laat voelen :D), maar ik kom niet verder.

De bakens/gele lussen liggen bij mij sinds het installeren van Hart van NL 8 niet meer op het spoor. Onafhankelijk van snelheidsindicatie/rood/geel of zelfs groen, gaat de AWS alert (niet de mechanische 'tring', maar het irritante dodemangeluid) af en wordt snelremmen ingezet als je niet snel op 'Q' drukt. Deze gaat af vóór de seinen, waar normaliter dus de gele lussen hadden gelegen.
Eerder zag ik de gele lussen wel daadwerkelijk op het spoor liggen en hoorde ik de normale (Christrains) geluiden wel in de cabine. Zojuist alles van Coha en Christrains opnieuw geinstalleerd, alsmede Hart van NL 8. Scenery density staat op 100.

Ik hoop dat een van jullie mij uit de brand kan helpen!

Groet, Pown3r88
Thomas / Pown3r88
Repaint - scenario's - genieter van het realisme hier!

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
De trein!!
1.757 posts
Re: Probleem AWS
« Reply #1 on: Sunday 25 September, 2016, 17:40:06 »
Ik zie je probleem niet. :p

De AWS-bakens die vroeger op de route lagen activeerden vroeger in de trein inderdaad een 'ting'. Echter nadat ChrisTrains het nieuwe ATB script heeft gemaakt, werden de bakens feitelijk loos, er gebeurd momenteel niets meer als een trein eroverheen gaat.

Het huidige ATB script reageert op de seinen van COHA en op snelheidslimieten op het spoor.

1000m voordat de limiet bereikt wordt, zal het script aanslaan en de snelheid gaan afdwingen. Stel, je mag 130 km/h en je nadert een bord met 40, dan zal 1000m voor de limiet ingaat in de cabine een belsignaal te horen zijn, gevolgd door een continu belsignaal en noodrem als de machinist niet reageert.

Daarnaast reageert het script op de seinen van COHA. Als een sein een snelheid oplegt, zal de ATB ook reageren en met een belsignaal en continu belsignaal en noodrem als de machinist niet reageert.

De oude AWS mode wordt niet meer gebruikt en de meeste bakens zijn volgens mij ook verwijderd van de route, op een enkel vergeten baken na. De ATB werkt nu zonder dat een gebruiker (c.q. Routebouwer) handmatig bakens hoeft te plaatsen, zelfs als dit realistischer is.

Daarnaast is het bericht wat je quote uit 2013, dat is dus al redelijk achterhaald. :)

Lees voor meer informatie over de ATB de handleidingen van.ChrisTrains, daar staat dit verhaal uitgebreider uitgelegd.

Groet,
Koplopermau
Volg me op mijn Twitch Kanaal en abonneer je op mijn YouTube kanaal!

*
Stoomlocomotief
17 posts
Re: Probleem AWS
« Reply #2 on: Sunday 25 September, 2016, 19:39:07 »
Dag Koplopermau,

Bedankt voor het reageren en je uitleg omtrent het ATB  ;)

Inmiddels met trainsxp via de mail contact gehad en hij helpt mij met een oplossing zoeken. Begrijp dat de quote achterhaald was, maar dit was meer voor het uitleggen van hetgeen waar ik tegenaan liep ;D Ik zat fout gezien de gele bakens, aangezien deze nu verwijderd zijn, maar niet met de werking van het ATB. Deze werkt nu gewoon incorrect en zal het als volgt proberen te omschrijven:

Ik begrijp de werking van ATB (nu nog duidelijker). Alleen, het maakt niet uit welk signaal het sein afgeeft, elke keer als ik langs ene baken rijdt (welke er wel degelijk liggen, maar niet zichtbaar zijn, ook volgens trainsxp en zelf te zien in de World editor) hoor ik het continue-signaal afgaan. Wat zich inderdaad op laat volgen door een activatie van de noodrem (dat is dus het probleem).

Gedurende elke rit moet ik dus q intoetsen na het passeren van een baken, ookal is het sein groen, doe ik dit niet tijdig dan gaat de noodwerking in. COHA seinen zijn allemaal geïnstalleerd, vandaag alles opnieuw geïnstalleerd maar het heeft het probleem nog niet opgelost. Ik kom hetzelfde probleem tegen bij de (ook fantastische) route NoordWest Nederland 3.1.

Groet,
Pown3r88

*
Stoomlocomotief
17 posts
Re: Probleem AWS
« Reply #3 on: Thursday 29 September, 2016, 16:25:49 »
Zojuist (dankzij trainsxp) het volgende geprobeerd:

- Assets Midden NL beta 7 geïnstalleerd (.rwp) via Utilities
- \Assets\Marklin verwijderd
- Midden NL beta 8 geïnstalleerd (.rwp) via Utilities
- \Assets\Marklin (dus die van beta 8) is nu automatisch geïnstalleerd
- Assets NL beta 8 geïnstalleerd

Helaas behelpt dit het probleem nog niet, trainsxp had verder geen tips meer. Heeft mij wel enorm geholpen hiermee, dank daarvoor  ;)

Nadat ik over een ATB magneet rijd, elke keer het AWS snelremming signaal. Maar elke keer op Q drukken blijft niet realistisch en wordt toch een beetje vervelend. Ik heb hetzelfde ook op bijvoorbeeld de route NoordWest NL .

*
Intercity
595 posts
Re: Probleem AWS
« Reply #4 on: Thursday 29 September, 2016, 22:53:44 »
Heel misschien heeft het een relatie met dit hier : http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,76353.msg270764.html#msg270764

Misschien wil Trainsxp je een versie van het nieuwe "ATB-NG Baken" sturen met daaraan het orginele script gekoppeld (dus het script wat aan het oude "ATB-NG baken".
En dan eens kijken of het euvel weg is.

Als dat de oplossing zou zijn, dan bevreemd het me wel dat verder niemand anders hier last van heeft.
Ik ga er vanuit dat jullie ook getoets hebben dat de meest actuele versies van ChrisTrains' treinen geïnstalleerd staan (lees: dat er niet abusievelijk een oude versie van een trein geïnstalleerd staat).
Kan je controleren aan de hand van deze lijst : http://www.christrains.com/helpdesk/knowledgebase.php?article=17&language=Nederlands

*
Stoomlocomotief
17 posts
Re: Probleem AWS
« Reply #5 on: Friday 30 September, 2016, 11:21:12 »
Heel misschien heeft het een relatie met dit hier : http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,76353.msg270764.html#msg270764

Misschien wil Trainsxp je een versie van het nieuwe "ATB-NG Baken" sturen met daaraan het orginele script gekoppeld (dus het script wat aan het oude "ATB-NG baken".
En dan eens kijken of het euvel weg is.

Als dat de oplossing zou zijn, dan bevreemd het me wel dat verder niemand anders hier last van heeft.
Ik ga er vanuit dat jullie ook getoets hebben dat de meest actuele versies van ChrisTrains' treinen geïnstalleerd staan (lees: dat er niet abusievelijk een oude versie van een trein geïnstalleerd staat).
Kan je controleren aan de hand van deze lijst : http://www.christrains.com/helpdesk/knowledgebase.php?article=17&language=Nederlands

Bedankt voor het meedenken TjoeTjoe!

Ga meteen naar de recente versies van Christrains kijken (alhoewel het probleem zich voor de verandering van het baken zich nog niet voordeed).

Daar verwees trainsxp mij inderdaad ook al naar, daar moet het sowieso (ergens) aan liggen. Misschien zou dat een oplossing zijn, alhoewel ik het nieuwe ATB-NG baken wel zelf zie (zie foto, magneet even naar boven gehaald om te laten zien dat ik 'm écht wel zie en niet gek ben  ::) ).

Inderdaad wel gek als ik het volgens de normale wijze installeer, maar je weet het niet, misschien zou dat script een oplossing zijn..


*
Hogesnelheidstrein
7.442 posts
Re: Probleem AWS
« Reply #6 on: Friday 30 September, 2016, 15:44:38 »
Dus deze map heb je; ......\railworks\Assets\Marklin\Mid-Ned\Signals met daarin 2 mappen en 2 bestanden? (zie plaatje)
Nu zit in de map Scripts dit bestand: ATB_Magneet.out
En in de map Textures deze 2 bestanden: ATB.TgPcDx plus ATB_Wi.TgPcDx
Zal wel gezien je plaatje maar vraag het toch even. ;)

Ps. hoe zat het ook weer, eerdere beta route versies had je niet gehad, of wel?

Edit/ heb ff de PM's er op nagelezen en zag dat je eerdere versies had.
Hierbij de vraag; heb je, wat ik altijd aanraad en in dit geval, de beta 7 route map wel eerst verwijderd?
« Last Edit: Friday 30 September, 2016, 15:54:04 by trainsxp »


Groeten trainsxp

*
Stoomlocomotief
17 posts
Re: Probleem AWS
« Reply #7 on: Sunday 02 October, 2016, 17:25:46 »
Dus deze map heb je; ......\railworks\Assets\Marklin\Mid-Ned\Signals met daarin 2 mappen en 2 bestanden? (zie plaatje)
Nu zit in de map Scripts dit bestand: ATB_Magneet.out
En in de map Textures deze 2 bestanden: ATB.TgPcDx plus ATB_Wi.TgPcDx
Zal wel gezien je plaatje maar vraag het toch even. ;)

Ps. hoe zat het ook weer, eerdere beta route versies had je niet gehad, of wel?

Edit/ heb ff de PM's er op nagelezen en zag dat je eerdere versies had.
Hierbij de vraag; heb je, wat ik altijd aanraad en in dit geval, de beta 7 route map wel eerst verwijderd?

Alles in de \Signals map is compleet bij mij terug te vinden, precies zoals je het omschreef.
Eerdere versies heb ik gehad, werkte altijd goed. Probleem deed zich toen aan, heb nu op een andere pc Train Simulator opnieuw geïnstalleerd. Vanaf scratch dus nu alles geïnstalleerd, dus alleen assets 7, marklin map verwijderd, route 8 en assets 8 vervolgens geinstalleerd. En ook eerst de routemap verwijderd.
« Last Edit: Sunday 02 October, 2016, 19:40:50 by theme »

*
Stoomlocomotief
17 posts
Re: Probleem AWS
« Reply #8 on: Sunday 27 November, 2016, 11:06:10 »
UPDATE 18 december
Contact gehad met Chris van Christrains, het blijkt aan het updaten van de treinen te liggen. Dit was fout gegaan bij mij, nu opgelost en geniet van een werkende ATB. Bedankt voor het meedenken allen!

Volgensmij kan er een slot op :D

UPDATE 27 november

Afgelopen week heb ik de nieuwe Stadler FLIRT 3 gekocht van Christrains. Deze reageert wel juist, dus dan zou het niet aan de route moeten liggen. Mogelijk dat het dan aan het matereieel ligt, heeft iemand hier nog een idee op?
« Last Edit: Sunday 18 December, 2016, 20:01:15 by theme »