Christrains en raildriver hoge toeter.

*
Hondekop
179 posts
Christrains en raildriver hoge toeter.
« on: Wednesday 13 February, 2019, 12:21:08 »
Hoi allemaal,
Ik heb sinds gisteren de raildriver binnen. Hij doet het echt geweldig, maar ik heb bij Christrains treinen alleen de lage toeter met de toeterhendel. Is het mogelijk om de raildriver ook de functie van de hoge toeter werkend te krijgen? Ik heb het zelf geprobeerd maar mij lukt het niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Tobias

*
Stoomlocomotief
Ik ben teveel om op te noemen! :)
10 posts
Re: Christrains en raildriver hoge toeter.
« Reply #1 on: Wednesday 13 February, 2019, 15:43:36 »
Hoi allemaal,
Ik heb sinds gisteren de raildriver binnen. Hij doet het echt geweldig, maar ik heb bij Christrains treinen alleen de lage toeter met de toeterhendel. Is het mogelijk om de raildriver ook de functie van de hoge toeter werkend te krijgen? Ik heb het zelf geprobeerd maar mij lukt het niet.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Tobias

1. Download Macroworks (http://raildriver.com/support/TrainSimulator.php, Dat is de 32 bit versie, geen 32/64 bit.)
2. Zorg dat de 32/64 bit versie niet op je computer staat. (Dit gaat niet samen, heb ik ook gehad).
3. Open Macroworks en sluit je Raildriver aan.
4. Ga naar het menu Layout. (Dat is het makkelijkste).
5. Klik op het dingetje waar je de lage toeter hebt zitten. (Boven of onder maakt niet uit, wat je zelf wil.)
6. Haal de rijen (onder en boven) weg.
7. klik op 'Automatic separation of up and downstrokes'
8. Druk dan op record, de letter N, save hem en dan zal die het moeten doen.

*
Hondekop
179 posts
« Reply #2 on: Wednesday 13 February, 2019, 21:48:52 »
Ga ik morgenavond even proberen. Alvast bedankt voor je tip.

*
Hondekop
179 posts
« Reply #3 on: Thursday 14 February, 2019, 11:59:15 »
ik heb het geprobeerd, maar dan krijg ik hem niet werkend. bij mij verdwijnt de functie ook meteen. (ik kan goed rijden maar instellen ho maar ;) )
ik heb wel gezien dat ik een nieuw script aan kan maken. maar ook dat lukt me niet echt.

wil je (of iemand ;) )misschien (als je tijd en zin hebt alleen) een script voor me maken met de default instellingen maar dan alleen de toeter willen veranderen? :) (het liefst de hoge toeter omlaag en de lage toeter omhoog)

alvast bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Tobias
« Last Edit: Thursday 14 February, 2019, 12:20:15 by tobiasggg1699 »

*
Stoomlocomotief
3 posts
« Reply #4 on: Thursday 14 February, 2019, 13:58:18 »
Je kan ook deze alternatieve driver downloaden:

https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=7711

Deze geeft veel betere compatibiliteit met veel meer treinen (vooral de geavanceerde modellen), veel meer mogelijkheden om in te stellen, en werkt ook in 64 bit Train Simulator.

Success,

--Tim
« Last Edit: Thursday 14 February, 2019, 14:07:15 by Rob Jansen, Reason: Deze hebben wij ook op onze site. »

*
Hondekop
179 posts
« Reply #5 on: Thursday 14 February, 2019, 14:35:26 »
Je kan ook deze alternatieve driver downloaden:

https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=7711

Deze geeft veel betere compatibiliteit met veel meer treinen (vooral de geavanceerde modellen), veel meer mogelijkheden om in te stellen, en werkt ook in 64 bit Train Simulator.

Success,

--Tim

Die heb gedownload en geprobeerd, maar ik kon de toeters niet goed vinden in de lijst.
Meer ideeën zijn altijd welkom :) #edit. Ik ga hem zometeen nog een keer proberen te fixen
« Last Edit: Thursday 14 February, 2019, 15:54:14 by tobiasggg1699 »

*
Hondekop
179 posts
« Reply #6 on: Thursday 14 February, 2019, 19:50:37 »
Heel erg bedankt voor jullie tips. :) :) :)
Hij doet het nu wel. :)

Groetjes,
Tobias
« Last Edit: Thursday 14 February, 2019, 20:59:30 by tobiasggg1699 »