Trat 321

*
Intercity
757 posts
Trat 321
« on: Tuesday 09 May, 2017, 20:34:48 »
Beste treinpunters

Ik heb weer een probleem
Ik heb de route trat 321 gedownload en nu krijg hem niet aan de praat in Open rails.
Ik heb een onder train Simulator 2 (mijn route map voor open rails) de map Tsjechoslowakije aan gemaak.
daar in de mappen Global , Routes , sound en Trains uit mijn schone msts map,
toen de setup gestart als Admistrator.
toen ik de route in openrails wilden op starten doet hij het niet

*
Intercity
685 posts
Re: Trat 321
« Reply #1 on: Wednesday 10 May, 2017, 09:56:30 »
 :)

En alle updates 1 t/m 28 geïnstalleerd?
Plaats onderstaande tsection.dat eens in de Global map van je routemap Tsjechoslowakije.
Eerst een backup van je bestaande tsection.dat maken!
Wel even het rar bestand uitpakken!

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Wednesday 10 May, 2017, 21:38:47 by Machinist Mike, Reason: Voor de tweede keer weggehaald. Download niet toegestaan! »

*
Stoomlocomotief
17 posts
« Reply #2 on: Wednesday 10 May, 2017, 15:51:20 »
Sowieso is Trat 321 niet te downloaden maar alleen te koop op DVD, grote kans dus dat het om een illegale versie gaat...

*
Intercity
685 posts
« Reply #3 on: Wednesday 10 May, 2017, 18:42:38 »
Sowieso is Trat 321 niet te downloaden maar alleen te koop op DVD, grote kans dus dat het om een illegale versie gaat...

@Wouter,

Je moet niet zomaar iets beweren als je niet weet waar de klepel hangt.
In een van mijn andere berichten hier op het forum heb ik aangegeven dat ik alleen de legale updates 1 t/m 28 van deze route van hun officiële internetsite heb.
Deze heb ik als werkende route in gebruik. Als men hiervoor de nodige ervaring heeft en de tools gebruikt die voor MSTS beschikbaar zijn, is dit te realiseren.
Om dan gelijk te spreken van het gebruik van een illegale versie is dan ook misplaatst.
Voor je iets beweert moet je wel gedegen onderzoek doen en niet zomaar wat schrijven.
Hierover heb ik al melding gemaakt onder http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,77158.0.html
De tsection.dat  die ik in mijn voorgaande bericht hebt geplaatst is een legale tsection.dat die uit de updates van dezer route komt of van andere legale download routes uit Tsjechoslowakije  van hun internetsites en het gebruik van Route Riter om dit te realiseren.

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Wednesday 10 May, 2017, 19:02:08 by ANdeJong »

*
Stoomlocomotief
17 posts
« Reply #4 on: Wednesday 10 May, 2017, 19:39:16 »
Ik bezit de route zelf, die ik gekocht heb dus weet heel goed waar ik het over heb. Op de DVD staan essentiële bestanden die garant staan voor een goede werking.
Het klopt inderdaad dat er andere manieren zijn om de route werkend te hebben, doch is dat niet de intentie zoals deze bedoeld is. Wellicht is een grijs gebied dan een beter begrip.

*
Intercity
757 posts
« Reply #5 on: Wednesday 10 May, 2017, 21:04:56 »
Ik heb alle updates gedownload in ge installeerd ook de tsection.dat die hier vermeld staat heb ik geinstaleert
En nog doet die het niet onder open rails

*
Intercity
685 posts
« Reply #6 on: Thursday 11 May, 2017, 10:00:58 »
Ik bezit de route zelf, die ik gekocht heb dus weet heel goed waar ik het over heb. Op de DVD staan essentiële bestanden die garant staan voor een goede werking.
Het klopt inderdaad dat er andere manieren zijn om de route werkend te hebben, doch is dat niet de intentie zoals deze bedoeld is. Wellicht is een grijs gebied dan een beter begrip.

@Wouter,

Voor de DVD betaal je alleen de kosten voor de DVD zelf, de DVD box en de verzendkosten.
Toen men met deze route begon was in Tsjechoslowakije het internet nog beperkt en de kosten erg hoog.
Dit gold eveneens voor het hebben van een internetsite.
De afgelopen jaren is dit veranderd zodat hiervan geen sprake is.
Op fora in Tsjechoslowakije is meermalen verzocht deze route als download beschikbaar te stellen.
De makers van deze route hebben nog steeds hieraan geen gehoor gegeven omdat zij willen dat deze route niet overal als download wordt aangeboden. Er is op gewezen dat dit ook anders kan via geregistreerde downloadlink zodat men het beheer toch in eigenhand kan houden. Hiervoor zijn tegenwoordig vele mogelijkheden die niets kosten.
Daarmee bespaart men de kosten en tijd voor het maken van een DVD en DVD box.
Aan deze route verdienen de makers niets, dat wordt ook op hun internetsite vermeld. Het zijn alleen de hardware en verzendkosten.
De essentiële bestanden die op de DVD staan zijn ook aanwezig in de updates van deze route en/of in andere routes uit Tsjechoslowakije voor MSTS.
Dit geldt eveneens voor de tsection.dat voor deze route die ook in de updates 1 t/m 28 is te vinden, maar ook in andere routes uit Tsjechoslowakije, versie 00027, die hiervan gebruik maken.

@didam2009,

Kan je een afbeelding maken van je verkenner met de uitgeklapte leesbaar boomstructuur van je aangemaakte route zoals je zelf in je vorige bericht aangaf:

- Ik heb een onder train Simulator 2 (mijn route map voor open rails) de map Tsjechoslowakije aan gemaakt.

Dan kan ik zien hoe dit is opgebouwd en of hierin fouten voorkomen.

Wil je ook stap voor stap vermelden hoe je alles geïnstalleerd hebt?
Wellicht is hierin iets niet goed gegaan.

m.v.g.

A.N. de Jong

« Last Edit: Thursday 11 May, 2017, 10:07:13 by ANdeJong »

*
Intercity
757 posts
« Reply #7 on: Thursday 11 May, 2017, 19:26:29 »
Stap 1: De landen mappen aangemaakt Onder TRain Simulator  2
Stap 2: De  mappen Global , Routes , Sound en Trains uit Train simulator 1 gekopieert
Stap 3 :De installatie van Trat 321 als administrator uitgevoerd
Stap 4: De tsecyion.dat uit dit topic in de globall map

Omdat ik op nieuw ben begonen heb ik nog niet de updates gedaan
Ik heb hem nu zo ver dat ik alleen de Enfiles nog moet hebben
en dan maar hopen dat hij het doet
meer tijd had ik vandaag niet
« Last Edit: Thursday 11 May, 2017, 21:34:35 by didam2009 »

*
Intercity
685 posts
« Reply #8 on: Thursday 11 May, 2017, 22:04:33 »

@didam2009,

Maak nu eens een afbeelding van de map Tjechoslowakijke geopend, eveneens van de global map hier in en ook van de routes map met hierin de map trat 321 ook geopend.
Want ik denk dat daarin wat fout is gegaan omdat ik in de hoofdmap Tjechoslowakijke de mappen textures en shapes aantref die in je route map trat 321 thuis horen.
Kijk eens naar je installatiemap in Train Simulator 1\MSTS hoe deze is opgebouwd in alle (sub)mappen.
Die indeling dient in elke landenmap het zelfde te zijn.
Zowel in Train Simulator 1 als Train Simulator 2

Bij stap 2 maak je al een fout. Je dient de volledige inhoud met CTRL+A uit Train Simulator 1 naar Train Simulator 2 in de daarin aanwezige landen mappen te kopiëren.
Dat heb ik al eens eerder uitgelegd!
Bij de installatie van Trat 321 vanaf de DVD deze eerst naar een aparte map installeren.
En dan handmatig de onderdelen naar de landenmap Tjechoslowakije kopiëren
Let op dan je uit de Global map alleen de sub mappen kopieert en de tsection.dat.
Ander heb je kans dat je route in het Tjechies krijgt.
In een van mijn voorgaande berichten heb ik dit eens al uitgelegd.
Meermalen is eens gevraagd waarom je een eigen systeem hanteert dat afwijkt van andere opzetten.
Die vraag heb je nooit gefundeerd beantwoord, alleen met algemene opmerking van "dat vind ik handig" .
Als  toch een eigen eigenzinnig systeem gaat opzetten dan gaat het fout!
Dan zijn de consequenties voor je zelf, zeker als je onervaren bent, dan moet je maar op de blaren zitten!
Ik heb de installatie al eens uitgelegd hoe het moet hier op treinpunt.nl onder:

- http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,77158.0.html

Maar als mensen dit niet lezen, dan kan ik aan de gang blijven om het weer uit te leggen.
Ik blijf niet aan de gang als mensen toch eigenwijs zijn en géén of onvoldoende ervaring met MSTS en OR hebben.
Didam2009; je moet je zelf eens afvragen hoeveel berichten wij hebben geplaatst om jouw en anderen te helpen met de zelfde vragen. Daar kom eens een eind aan omdat dit ons te veel tijd kost.
Dus volg nu eens de adviezen op en wees niet eigengereid!

m.v.g.

A.N. de Jong
« Last Edit: Friday 12 May, 2017, 11:46:02 by ANdeJong »

*
Intercity
757 posts
« Reply #9 on: Friday 12 May, 2017, 16:37:43 »
De gevraagde Print screens

Ik denk dat ik ook de ENV files mits
Als ik naar andre routes kijk

*
Intercity
685 posts
« Reply #10 on: Friday 12 May, 2017, 17:40:43 »

@didam2009,

Schaf eens een goede leesbril aan!
Je kijkt nog steeds niet goed hoe de standaard MSTS map en alle submappen is opgebouwd.
Dus kijken, kijken, kijken voor je wat doet!
Niet experimenteren en eigenwijs zijn.
Lees nog eens mijn voorgaande bericht.
En niet iets zomaar doen zonder deze aanwijzingen te negeren.
Ik krijg steeds meer de indrukt dat je steeds meer onvoldoende kennis over deze materie hebt.

Kijk nog eens naar je map routes, ook hoe het in de standaard 6 routes is opgebouwd
In de map routes moet je nog de map Trat 321 maken.
En dan daarin alle bestanden plaatsen van deze route.
Anders werkt het niet in zowel in MSTS als OR

Wij geven in allerlei berichten aanwijzingen en adviezen, maar die blijf je negeren.
Voor ons is dan ook een bepaalde grens bereikt.
Dit kost ons de laatste maanden heel veel tijd.
Daarom stop ik met adviezen aan jou.
Misschien dat je iemand anders hier op het forum voor vind.

Groet.

A.N. de Jong

*
Intercity
757 posts
« Reply #11 on: Friday 12 May, 2017, 18:15:37 »
Hier een print screen van open rails nadat ik helemaal op nieuw ben begonen
« Last Edit: Friday 12 May, 2017, 18:26:40 by didam2009 »