openrails is erg traag

*
Hondekop
151 posts
openrails is erg traag
« on: Wednesday 24 September, 2014, 16:35:36 »
Hallo,

Ik heb problemen met openrails en wel dat het erg traag is en gewoon niet vooruit te branden is.
Maakt niet uit met welke route, zelfs al gebruik ik een route die nauwelijks of geen scenery objecten, dus alleen met sporen, het blijft traag als "je weet wel".
Ook al diverse versies geprobeerd, maar geen verbetering.
Aan de pc ligt het niet, draai veel zwaardere dingen zonder probleem.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Marcel

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: openrails is erg traag
« Reply #1 on: Wednesday 24 September, 2014, 17:33:16 »
wat is "als je weet wel"
Zijn fps laag, is laden langzaam etc?
Overigens kan schijn bedriegen hoe zwaar een programma is. Hoewel Omsi bijv niks lijkt is het veel zwaarder.dan bijv. eurotruck en ts14/15.

*
Intercity
729 posts
« Reply #2 on: Wednesday 24 September, 2014, 18:27:42 »
als dikke stroop tegen de trap op zeiden wij vroeger Jordi  ;)
Vind het raar ook dat OR slecht loopt... nooit last van gehad, Railworks en OMSI 2 loopt bij mij ook redelijk tot goed.

*
Hondekop
151 posts
« Reply #3 on: Wednesday 24 September, 2014, 19:40:11 »
Ik zocht het juiste woord, stroop, is het juiste woord :).
Het laden gaat redelijk snel, maar voordat je een trein aan het rijden krijgt duurt het eeuwen....
Je ziet de informatie regel voor regel in beeld komen, maar daarna wordt de stroop wel erg dik....

In het kort samen gevat, een acitvity in een zware route in msts is 3 x zo snel rijdend dan OR......

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #4 on: Wednesday 24 September, 2014, 19:43:52 »
Probeer eens shift+F5 een paar keer dan krijg je na een tijdje allerlei info over memory, CPU en ander gebruik.

*
Hondekop
109 posts
« Reply #5 on: Thursday 06 November, 2014, 22:49:35 »
Als OpenRails erg traag is met op gang komen van een trein kijk dan eens of je niet te snel wilt en in een enorme wiel slip zit.