Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

Problemen achterdeur(en) MAN Lion's City & MB-O530

*
Hondekop
Virtual pilot,bus and train driver (Fsx,Ts16,Omsi)
101 posts
Problemen achterdeur(en) MAN Lion's City & MB-O530
« on: Tuesday 30 June, 2015, 17:15:57 »
hallo forumleden,

ik heb een probleem met de achterdeur(en) van de MAN Lion's City (van Kamaz) & MB-O530 (van Alterr), de deuren willen na een keer openen niet meer open, het lijkt of ze weigeren of in een soort lock-stand gaan, dit geld voor zowel het toetsenbord knopen als de knopen naast het stuur (in-game). ik weet niet of dit ligt aan de CNG updates die ik voor beide heb uitgevoerd, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. alvast bedankt.

groet,
Jesse

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
Re: Problemen achterdeur(en) MAN Lion's City & MB-O530
« Reply #1 on: Wednesday 08 July, 2015, 16:11:31 »
Hoi Jesse,

Bij beide modellen zijn dit geautomatiseerde deuren.
Deze gaan alleen open als jij de deuren ontgrendelt en een reiziger uit wil stappen.

Met vriendelijke groet,
Thomas
Nederlandse repaints nodig voor OMSI of Railworks?
Kijk eens op mijn site voor repaints, mods, objecten en meer!

http://www.letsrepaintit.com/

*
Hondekop
101 posts
« Reply #2 on: Wednesday 08 July, 2015, 20:27:04 »
Hoi Jesse,

Bij beide modellen zijn dit geautomatiseerde deuren.
Deze gaan alleen open als jij de deuren ontgrendelt en een reiziger uit wil stappen.

Met vriendelijke groet,
Thomas

dankje Thompjuh1234 voor je reactie,

eigenlijk klopt het niet helemaal voor mijn gevoel, toen ik de bussen voor het eerst installeren kon ik de deuren handmatig open doen met de behulp van de knoppen naast het stuur en de NumLock toetsen  / en * in het geval van een twee-deurs bus, ik kon dus zelf kiezen om de deuren te openen of te sluiten, echter heb ik laatst beide bussen (O530 & MAN LC) geupdate naar een CNG versie en nu kan ik de deuren niet meer handmatig openen, wanneer ze open gaan gaan ze inderdaad weer automatisch dicht, maar wel direct wanneer ik ze heb geopend gaan ze weer dicht en krijg ik ze niet meer open of in een enkele geval wanneer ik ze open krijg ik ze niet meer dicht, ze zitten vast in een soort vergrendeling waar ik ze niet meer uit krijg, dit geld voor beide bussen, wil ze graag weer handmatig willen kunnen openen. andere bussen zoals de O530G en de DAF SB250 hebben er geen last van en ik kan daar de deuren wel handmatig openen wat ik een stuk prettiger vind waardoor ik nu tijdelijk met deze rijd tot dit is opgelost. hopelijk weet iemand hoe ik dit moet aanpassen of oplossen ? alvast bedankt.

Groet,
Jesse

*
Sprinter
Machinist Utrecht bij NS
477 posts
« Reply #3 on: Wednesday 08 July, 2015, 22:45:19 »
Goedenavond Jesse,

Dat zou best eens kunnen. Toen je hem installeerde had je waarschijnlijk manuele deuren.
Nu, door die update, is het 'model' verandert, waar ergens in beschreven staat dat je nu automatische deuren hebt.
Je zult dus voor de CNG versie een mod moeten vinden op het OMSI forum of ergens anders waarmee je de deuren handmatig kunt bedienen. Er is voor de rest geen oplossing voor, tenzij je zelf in het script duikt en vindt waar je de deuren handmatig kunt openen.

Groeten Thomas

*
Intercity
:-)
508 posts
« Reply #4 on: Wednesday 08 July, 2015, 22:48:00 »
Heb je voor de citaro de orginele bus, of de patch van Morphi? In bepaalde bussen uit deze patch is er een "automatische achterdeur".

Voor de Lion's  City CNG zou ik het niet weten of dit ook is verandert met deze mod.

*
Stoomlocomotief
23 posts
« Reply #5 on: Thursday 09 July, 2015, 15:42:00 »
Probeer eens f12 als je dit probleem hebt! Mogelijk dat je deuren hebt vergrendeld. Dit betekend dat de achter deuren open blijven staan voor een rolstoel uit te laten.

*
Hondekop
101 posts
« Reply #6 on: Thursday 09 July, 2015, 16:54:31 »
Heb je voor de citaro de orginele bus, of de patch van Morphi? In bepaalde bussen uit deze patch is er een "automatische achterdeur".

Voor de Lion's  City CNG zou ik het niet weten of dit ook is verandert met deze mod.

rrt300, het is deze link: http://www.omnibussimulator.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=21610 , ik weet niet zeker of deze van Morphi is maar gok van wel.

Probeer eens f12 als je dit probleem hebt! Mogelijk dat je deuren hebt vergrendeld. Dit betekend dat de achter deuren open blijven staan voor een rolstoel uit te laten.

s.vanrossum, heb het zojuist geprobeerd, maar de deur gaat wel open maar als ik hem weer dicht doe moet ik nogmaals F12 indrukken en gaat hij alsnog niet handmatig open en hij maakt dan een screenshot (door op F12) te drukken.

*
Intercity
:-)
508 posts
« Reply #7 on: Friday 10 July, 2015, 23:54:25 »

rrt300, het is deze link: http://www.omnibussimulator.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=21610 , ik weet niet zeker of deze van Morphi is maar gok van wel.

kun je misschien eens een screen maken van het selectie scherm? Ik ben nl niet echt bekend met deze mod  :P

**
TreinPunt.NL Vriend
Hogesnelheidstrein
3.178 posts
« Reply #8 on: Saturday 11 July, 2015, 02:23:17 »
CNG heeft sowieso voor en achterdeur van mekaar gescheiden. Als je de bus dus 'dood' spawnt zouden de deuren los van mekaar moeten werken zonde een of ander automatisch systeem.
Groeten,
Niels

*
Hondekop
101 posts
« Reply #9 on: Monday 20 July, 2015, 12:55:07 »

kun je misschien eens een screen maken van het selectie scherm? Ik ben nl niet echt bekend met deze mod  :P

rrt300, wat bedoel je met een screen van het selectie scherm, bedoel je bij het selecteren van de O530 CNG ???
Goedenavond Jesse,

Dat zou best eens kunnen. Toen je hem installeerde had je waarschijnlijk manuele deuren.
Nu, door die update, is het 'model' verandert, waar ergens in beschreven staat dat je nu automatische deuren hebt.
Je zult dus voor de CNG versie een mod moeten vinden op het OMSI forum of ergens anders waarmee je de deuren handmatig kunt bedienen. Er is voor de rest geen oplossing voor, tenzij je zelf in het script duikt en vindt waar je de deuren handmatig kunt openen.

Groeten Thomas

Thompjuh1234, dus het is mogelijk om dit zelf te weizigen ? en zo ja, hoe dan ? had een keer geprobeerd om de door.osc te vervangen met die in de download zat, maar toen werkte de bus niet meer waardoor ik hem opnieuw moest installeren en de update moest uitvoeren.

momenteel zit ik ook nog met het probleem dat de AI auto's geen wielen meer hebben nadat ik Bronsmeer 2.0 heb geïnstalleerd en ik weet niet of dit met elkaar samen hangt of hoe ik het kan oplossen.

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
« Reply #10 on: Monday 20 July, 2015, 13:29:42 »
momenteel zit ik ook nog met het probleem dat de AI auto's geen wielen meer hebben nadat ik Bronsmeer 2.0 heb geïnstalleerd en ik weet niet of dit met elkaar samen hangt of hoe ik het kan oplossen.
Dat is volgensmij normaal (heb ik zelf ook) en is een bug in de map. De routemaker is te lui/heeft geen tijd om dit even op te lossen dacht ik.  ;)

*
Hondekop
101 posts
« Reply #11 on: Monday 20 July, 2015, 14:10:32 »
Dat is volgensmij normaal (heb ik zelf ook) en is een bug in de map. De routemaker is te lui/heeft geen tijd om dit even op te lossen dacht ik.  ;)

heb er jammer genoeg ook last van in Spandau, dan denk ik dat ik maar eens ga kijken naar nieuwe AI, was toch al opzoek naar moderne AI auto's, en vrachtwagens, heb alleen geen idee waar ik die kan vinden en hoe ik ervoor zorg dat alleen die AI rijd in Bronsmeer en niet de orginele oude jaren 80 AI

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #12 on: Monday 20 July, 2015, 14:51:38 »
Die wielen zijn eenvoudig te fixen door steam de integriteit van omsi te laten controleren.

Het zelf aanpassen van de 3e deur naar handmatig vereist kennis van omsi scripts en je moet dan goed weten wat je aan het doen bent. Zonder ver gaande kennis over omsi eigenlijk niet te doen.

*
Hondekop
101 posts
« Reply #13 on: Monday 20 July, 2015, 15:06:03 »
Die wielen zijn eenvoudig te fixen door steam de integriteit van omsi te laten controleren.

Het zelf aanpassen van de 3e deur naar handmatig vereist kennis van omsi scripts en je moet dan goed weten wat je aan het doen bent. Zonder ver gaande kennis over omsi eigenlijk niet te doen.

dankje Jor[D]1, maar hoe moet ik dat dan doen via Steam ?
dacht dat Steam los zat van OMSI 2 ?
en als de achterdeur automatisch gaat dan ga ik gewoon weer met de bussen rijden en zie ik het vanzelf als er iets alsnog mis is.