Can we help you?


Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

 OMSI 2 Bronsmeer object/splines

*
Stoomlocomotief
21 posts
OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« on: Thursday 08 January, 2015, 20:34:25 »
hallo

ik mis deze dingen nog om de bronsmeer map veder te spelen.
hij laadt wel in, maar als ik de bus ergers anders neer zet krijg ik dit te zien:

Sceneryobjects\YufaObjekte\Strassen\001.sco
Sceneryobjects\YufaObjekte\Strassen\002.sco
Sceneryobjects\YufaObjekte\Strassen\005.sco
Splines\ADDON_SimpleStreets\RQ_7,5_2spur_5,5mb.sli
Splines\ADDON_SimpleStreets\RQ_9,5_2spur_6,5m_no_lanes.sli

heeft iemand de links/uitleg hoe ik dit kan oplossen

*
Hogesnelheidstrein
Al is de loc zo snel, de wagens achtervolgen wel
1.340 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #1 on: Thursday 08 January, 2015, 22:31:08 »
Als ik jou was zou ik de betreffende Yufa objecten downloaden via het officiele OMSI forum. Daar kun je overigens ook de addon simple streets vinden om ?opnieuw? te installeren. Ik hoop dat het helpt. Anders kijk ik wel op mijn computer en kan ik je eventueel de desbetreffende bestanden doorsturen als ik ze heb.

Groetjes Steven.
LET OP!!!! onder elke foto van mij staat een copyright!!! alleen met toestemming mogen ze worden gebruikt.
Het afscheid van alle mensen die ik ontmoet heb in de trein, hen achter laten zal pijnlijk zijn.

*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #2 on: Friday 09 January, 2015, 19:35:03 »
ik heb een de mappen door genomen waar ze in staan.
de 2 Splines staan kan ik nergens vinden in de map.
het zelfde geldt voor de  Sceneryobjects.
heb ook het bestand van Landstraßen und Gehwege v2.0 gedownload van Yufa.
heb daar voor ook de addon installatie programma gedownload, maar die loopt steetds te update of zegt dat ik Bad Kinzau 0.7.1 beta addon wil importiren

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #3 on: Friday 09 January, 2015, 19:47:42 »
Addon manager niet gebruiken, dat ding werkt niet.
de ams bestander ervoor hernoemen naar zip en je kan ze openen.

*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #4 on: Friday 09 January, 2015, 23:34:03 »
bedankt voor de tip.
de YufaObjekte probleem is opgelost.
maar nu is er een nieuw probleem gekomen........
de deuren van de bussen van Mercedes-Benz O530 G + O530 V2, O520 V2 gaan niet meer open of in zijn versneling   :-X
ik heb de mappen al verwijder en op nieuw erin geplaats maar probleem blijft

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #5 on: Saturday 10 January, 2015, 00:15:28 »
Handleiding lezen, om de bus in versnellign te zetten moet je de rem in trappen.
Deuren eerst ontgrendelen/halte rem daarna openen net als standaard omsi bussen.

*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #6 on: Saturday 10 January, 2015, 01:47:44 »
lekker stom van me......
de eerste keer deed ik het gewoon blind.......mijn fout.
maar ik heb ondertussen een truckje gedaan om de Splines\ADDON_SimpleStreets\RQ_9,5_2spur_6,5m_no_lanes.sli
weg te krijgen......heb het bestands naam van RQ_9,5_2spur_6,5m verander naar RQ_9,5_2spur_6,5m_no_lanes.sli
en het werkt.
nou ben ik lekker aan het rijden, maar er wil niemand in stappen....en jah de deuren zijn open.
« Last Edit: Saturday 10 January, 2015, 03:07:23 by peter112 »

*
Intercity
729 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #7 on: Saturday 10 January, 2015, 09:22:19 »
Heb je de bestemming en het lijnnummer goed ingevoerd op de bus?
Dan zouden echt de passagiers in moeten stappen ;)

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #8 on: Saturday 10 January, 2015, 09:49:44 »
lekker stom van me......
de eerste keer deed ik het gewoon blind.......mijn fout.
maar ik heb ondertussen een truckje gedaan om de Splines\ADDON_SimpleStreets\RQ_9,5_2spur_6,5m_no_lanes.sli
weg te krijgen......heb het bestands naam van RQ_9,5_2spur_6,5m verander naar RQ_9,5_2spur_6,5m_no_lanes.sli
en het werkt.
nou ben ik lekker aan het rijden, maar er wil niemand in stappen....en jah de deuren zijn open.

Is eigenlijk niet helemaal de bedoeling, ik hoop dat je RQ_9,5_2spur_6,5m nog wel in de map heb staan, anders krijg je straks bij andere routes die als error.
Tevens lijkt mij dat er wel een verschil tussen beide moet zitten. Moegelijk worden dingen in de route straks niet helemaal goed weergegeven.

Voor het instappen; bij het kiezen van de bus heb je voor depot Bronsmeer gekozen?
Als je dat depot niet ziet moet je nog de .hof bestanden van bronsmeer naar de O530 kopieren
« Last Edit: Saturday 10 January, 2015, 09:51:16 by jor[D]1 »

*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #9 on: Saturday 10 January, 2015, 17:40:06 »
daar had ik al rekening mee gehouden, had het bestand gekopieerd naar een ander map en daar de naam veranderd.
de depot van bronsmeer heb ik gedaan en ook de lijn heb ik goed gezet.
maar ondanks dat ik de naam heb verander(zoals verwacht eigenlijk) zijn diverse gebieden hellemaal wit, denk dat er daarom ook geen mensen instappen denk ik.
maar heeft een van jullie die 2 bestanden, ik heb diverse malen die map al uit lopen zoeken maar niks kunnen vinden:

RQ_7,5_2spur_5,5mb.sli
RQ_9,5_2spur_6,5m_no_lanes.sli

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #10 on: Saturday 10 January, 2015, 17:53:11 »
Schijnen bij projekt stettin te zitten. Die map is sowieso een aanrader.

*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #11 on: Sunday 11 January, 2015, 10:37:08 »
Schijnen bij projekt stettin te zitten. Die map is sowieso een aanrader.

waar zit die projekt stettin dan??
heb gezocht via me windos verkenner, maar kan het niet vinden.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #12 on: Sunday 11 January, 2015, 11:54:37 »
Downloaden ;) Officiële Marcel's omsi forum staat ie wel.
't is een mooie map die ik je zeker aanraad te downloaden.

Via daar op deze pagina:
http://mareczek.szczecin.pl/omsi.php

En de readme, hier staat nog een lijstje dingen in die je apart moet downloaden als je de map installeert
http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki/omsi/projekt_szczecin-readme-english.pdf
« Last Edit: Sunday 11 January, 2015, 11:57:40 by jor[D]1 »

*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #13 on: Sunday 11 January, 2015, 21:59:04 »
Downloaden ;) Officiële Marcel's omsi forum staat ie wel.
't is een mooie map die ik je zeker aanraad te downloaden.

Via daar op deze pagina:
http://mareczek.szczecin.pl/omsi.php

En de readme, hier staat nog een lijstje dingen in die je apart moet downloaden als je de map installeert
http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki/omsi/projekt_szczecin-readme-english.pdf

kijk dat werkt al een stuk beter.
alleen het probleem blijft dat niemand instapt in de bus. de AI stappen ze wel in.
denk dat de het bus model niet goed werkt, als ik me zij raam wil open of de knop voor de passagiers airco werken de knoppen wel maar je ziet geen beweging en het knopje van passagiers airco zie je niet branden.
ik heb die texturen ook al gedaan zoals op de OMSI forum word gezegt.
heb net ook die gespeeld wat jij zij.....maar ook daar stappen geen mensen in de bussen, dus het probleem ergers anders.............
« Last Edit: Sunday 11 January, 2015, 22:22:11 by peter112 »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #14 on: Sunday 11 January, 2015, 22:33:00 »
Als je de bestemming voorop de bus niet goed zet stapt er niemand in.
Krijg je het wel voor elkaar met de standaard MAN bussen op de standaard Spandau of Grundorf route?

*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #15 on: Sunday 11 January, 2015, 23:01:31 »
De standaard MAN werkt wel gewoon op de Spandau en Grundorf  kwa passagiers instappen.
Ook bij Hamburg geen problemen.
« Last Edit: Sunday 11 January, 2015, 23:06:58 by peter112 »

*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #16 on: Wednesday 14 January, 2015, 13:11:23 »
nou heb de afgelopen dagen even wat dingen uit lopen zoeken.
na wat test werk bleek dat, als ik de route handmatig invoerde wel mensen in wilde stappen.
het blijkt dat bij de bestemmingen(handmatig invoeren) diverse keren de zelfde plaat namen staan.
zuiderwaard 3x, heerlingen 4x enz enz.
ook op de matrix borden zie je dit staan als tekst:







de meeste keren zie je de bestemming met een B er nog eens achter staan, maar bij sommige ook ander letters
had al eens alle bronsmeer.hof bestanden weg gegooid en opnieuw erin gezet, maar probleem blijft.
iemand een oplossing?
« Last Edit: Wednesday 14 January, 2015, 13:51:29 by peter112 »

*
Hogesnelheidstrein
1.918 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #17 on: Wednesday 14 January, 2015, 13:27:03 »
Beste peter112,

Probeer voor lijn 124 naar zuiderwaard eens in je IBIS voor lijn "124" in te vullen en voor route "01", als het goed is neemt hij dan de juiste bestemming aan (code 240).

Verder: rijd je ook echt diensten of tussen de diensten door? Dat wil soms ook nog wel verschil uitmaken.

Groeten,

Mathijs
Groet,

Mathijs


*
Stoomlocomotief
21 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #18 on: Wednesday 14 January, 2015, 13:52:57 »
ik rij de echte diensten.
het IBIS systeem stel ik goed in, maar ik zag dat ik 3x de zelfde foto online had gezet  :P
als je nu kijkt bij mij post zie je wat ik bedoel.

*
Hogesnelheidstrein
1.918 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #19 on: Wednesday 14 January, 2015, 20:27:07 »
Uit het hof-bestand maak ik op dat de ziel-code 240 moet zijn, als dat verder dan niet werkt weet ik het verder niet meer.

*
Stoomlocomotief
10 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #20 on: Tuesday 20 January, 2015, 17:06:37 »
Dat probleem had ik ook. Het blijkt dat deze hof file volgens mij gebruik maakt van een feature bedoeld voor een andere matrix dan de matrix die standaard op de Citaro zit. In de hof file staat namelijk *B, wat voor de "Chura-Krüger" matrix gebruikt word om een text vetgedrukt weer te geven op de matrix. Dit werkt echter niet bij de standaard matrix van de Citaro.

Kon zo snel de link niet vinden van de Chura-Krüger matrix. Heb wel mijn aangepaste hoffile (waar de Chura-Krüger bij zit); hierrr.

*
Sprinter
252 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #21 on: Tuesday 10 February, 2015, 14:06:51 »
Hallo als ik de map Bronsmeer speel krijg ik altijd dezelfde error namelijk: dat ik de zaune objecte of splines mis weet iemand waar ik die kan downloaden?
Met Vriendelijke Groet: Buschauffeur Arriva concessie Bronsmeer (OMSI 2): Peter Bollé

*
Stoomlocomotief
35 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #22 on: Tuesday 10 February, 2015, 22:40:06 »
De verschillende keren heeringen en zuiderwaard in de handmatige bestemmingslijst is omdat het allemaal goede bestemmingen zijn, maar met via bestemmingen. 240 is zuiderwaard station, 241 zuiderwaard via bronsmeer etc. Via de ibis zou je geen problemen moeten hebben met passagiers die niet instappen. En de B is idd voor de vollmatrix of krüger+, maar heeft verder geen invloed op de passagiers.

*
Intercity
729 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #23 on: Saturday 02 May, 2015, 17:55:50 »
Ik heb net Bronsmeer geinstalleerd.
Ik mis deze spline: Splines\ADDON_SimpleStreets\RQ_7,5_2spur_5,5mb.sli
Kan hem nergens vinden.

Help ;)
mvh uit Zweden
Ruud

ps inmiddels gevonden via google..
« Last Edit: Sunday 03 May, 2015, 12:38:58 by saurer580 »

*
Stoomlocomotief
2 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #24 on: Monday 29 February, 2016, 21:33:04 »
HELP ik denk dat ik gek wordt ik doe alles zoals gezegt wordt in de readme en alsnog krijg ik het niet aan de praat

Sceneryobjects\chrisrose1993\Speed Humps\1msquare.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Aanlegpaal.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Aanlegplaats.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Brug_2_Boven.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Brug_2_Links.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Brug_2_Onder.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Brug_2_Rechts.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Brugdrager.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Bushokje.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Gebouw_1.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Hoogbouw_1.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Hotel_Berghof.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_1.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_10.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_11.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_13.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_15.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_16.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_17.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_18.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_2.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_20.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_21.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_22.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_24.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_3.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_30.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_38.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_39.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_4.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_40.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_41.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_42.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_43.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_44.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_45.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_46.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_47.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_48.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_49.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_50.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_51.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_51_hek.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_52.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_53.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_6.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huis_9.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huizenrij_2.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huizenrij_3.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huizenrij_5.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huizenrij_6.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huizenrij_7.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Huizenrij_8.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Kapel.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Kerk_2.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Molen_1.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Molen_2.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Muurtje.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Radioantenne.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_schuurtje_1.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_seinhuis_Zutphen.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Slagboom_brug.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Sluis.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_standbeeld_2.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_station_Apeldoorn.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Steiger.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_textielwinkel.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_Toren.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_vakantiehuisje.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_vissersboot_blauw.sco
Sceneryobjects\Steven Objecten\SK_vissersboot_geel.sco
Sceneryobjects\VIDEKI_PALYA\LMG123_Magyar_Posta_jarmuvek\VW_Caddy_posta.sco


Splines\ADDON_SimpleStreets\RQ_7,5_2spur_5,5mb.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Asphalt\10mTerrain_Spline_Asphalt.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Asphalt2\10mTerrain_Spline_Asphalt2.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Asphalt2\15mTerrain_Spline_Asphalt2.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Asphalt2\4mTerrain_Spline_Asphalt2.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Asphalt2\8mTerrain_Spline_Asphalt2.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Innenstadt\10mTerrain_Spline_Innenstadt.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Innenstadt\20mTerrain_Spline_Innenstadt.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Innenstadt\8mTerrain_Spline_Innenstadt.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Innenstadt17\8mTerrain_Spline_Innenstadt17.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Innenstadt3\4mTerrain_Spline_Innenstadt3.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Innenstadt4\4mTerrain_Spline_Innenstadt4.sli
Splines\Terrain Spline\Terrain Spline_Other textures\Terrain-Spline_Innenstadt5\4mTerrain_Spline_Innenstadt5.sli

pls help ik ben er nu al 2 dagen mee bezig en ben er wel een beetje klaar mee met al die fouten en onduidelijkheid waar ik ze moet plaatsen -_-

*
Intercity
729 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #25 on: Tuesday 01 March, 2016, 11:48:00 »
Kijk eens in de handleiding van Simple streets daar staat dat je e.e.a. uit de OMSI map moet kopieren.  Misschien dat dat een oplossing biedt
Voor Steven objekts: kijk bv in het installationshandbuch van de map Aachen daar staat de link naar de objecten.( map Aachen op  www.omnibussimulator.de ).
mvh uit Zweden
Ruud

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #26 on: Tuesday 01 March, 2016, 13:27:36 »
Steven objeckten is hier te vinden:
http://www.omnibussimulator.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=10536
Onder de nachterlijke screenshot

*
Stoomlocomotief
2 posts
Re: OMSI 2 Bronsmeer object/splines
« Reply #27 on: Tuesday 01 March, 2016, 22:30:55 »
Oke bedank ik heb zitten kijken en ik heb toevallig een andere map vanmorgen geinstaleerd en nu zitten de benodigde Steven Objecten en terain splines er wel in nu nog een vraag.
Weten jullie waar ik deze map of file kan vinden want die kan ik nergens in mijn omsi of de readme van bronsmeer vinden.

Sceneryobjects\VIDEKI_PALYA\LMG123_Magyar_Posta_jarmuvek\VW_Caddy_posta.sco

Alvast bedankt,

Dimitri