Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

MSLIM

125 posts
MSLIM
« on: Wednesday 06 August, 2014, 17:20:32 »
Hallo,

Telkens als ik OMSI 2 speel, wordt de wereld opnieuw geladen en zodra de ''schedules'' worden ververst hapert mijn computer heel erg en dan heb ik geen controle meer over de bus. Ik heb het vinkje van de hele map laden aan het begin aan aangevinkt, maar dat mag niks helpen.

Hebben jullie enig idee?

Met vriendelijke groet.

4.808 posts
Re: MSLIM
« Reply #1 on: Wednesday 06 August, 2014, 22:04:01 »
Wat zijn de specificaties van je PC? Mogelijk te weinig ram o.i.d.
Je ze de LAA patch kunnen proberen:
http://forum.treinpunt.nl/index.php/topic,68024.msg207520.html#msg207520

Daar staat het voor openrails, maar voor omsi is het precies het zelfde, alleen dan met de omsi.exe

Anders je instellingen omlaag zetten, neighbour tile op 1. (max is 2á3 zelfs voor de beste PC's)

Mvg Jordi

125 posts
« Reply #2 on: Thursday 07 August, 2014, 08:40:34 »
De pc waar ik dit spel op speel is een goede pc, hij speelt de meeste zware spellen met gemak af.

De specificaties zijn:

Fabrikant: Dell
Processor: Intel(R) Core i5-2310 cpu @2.90ghz
Geïnstalleerd geheugen (ram) 4,00 gb.

Heb dit probleem ook sinds een tijdje, in het begin werkte het spel wel goed. Ga nu wel de patch proberen.

125 posts
« Reply #3 on: Thursday 07 August, 2014, 09:16:10 »
De pc waar ik dit spel op speel is een goede pc, hij speelt de meeste zware spellen met gemak af.

De specificaties zijn:

Fabrikant: Dell
Processor: Intel(R) Core i5-2310 cpu @2.90ghz
Geïnstalleerd geheugen (ram) 4,00 gb.

Heb dit probleem ook sinds een tijdje, in het begin werkte het spel wel goed. Ga nu wel de patch proberen.

De patch maakt wel enig verschil, het spel hapert nu minder erg maar is nog steeds niet over. Ook staan mijn instellingen aan de lage kant.
« Last Edit: Thursday 07 August, 2014, 09:23:22 by MSLIM »

4.808 posts
« Reply #4 on: Thursday 07 August, 2014, 11:14:23 »
Dat rammelt tegen het minimale voor Omsi aan, helemaal als je intel integrated graphics gebruikt. Vooral de AI count laag houden die is erg zwaar voor de PC.

Omsi is niet te vergelijken met zware spellen, want omsi is zwaarder dan de meeste, en zelfs vaak te zwaar voor zichzelf.

125 posts
« Reply #5 on: Thursday 07 August, 2014, 12:27:40 »
Okay ja heb dat al vaker gehoord dat Intel processoren niet goed gaan in combinatie met zware spellen. Ik ga het ai traffic omlaag schroeven en dan kijken wat er gebeurd.

4.808 posts
« Reply #6 on: Thursday 07 August, 2014, 14:08:24 »
Dat hoor ik voor het eerst, en raakt volgens mij kant nog wal. Zowel Intel, AMD etc. maken goede processors, die beide zware gamen aan kunnen. Het is een beetje stuivertje wisselen wie marginaal het beste is om dat er bijna continue nieuwe producten uitkomen.

Wel is het zo dat integrated graphics minder geschikt zijn om grafisch zware games te spelen, maar dat geldt ook voor integrated van AMD.

Overigns is het gewoon dat omsi af en toe even wacht/hapert als hij nieuwe tiles inlaad.
Je bus spel dan ook "gepauzeerd" dus je houdt normaal gesproken gewoon controle over je bus.