Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

Knoppen bedienen & halteafroep probleem

TreinPunt.NL Service Manager
.
Social media freak
7.997 posts
Knoppen bedienen & halteafroep probleem
« on: Sunday 16 February, 2014, 15:27:52 »
Mensen, ik loop tegen het het volgende aan en dat overkomt me wel bij meerdere bussen trouwens.
Ik heb als voorbeeld de Solaris Urbino 12 maar genomen als voorbeeld waar het bij gebeurd.

Ik kan vanuit de chauffeursstoel niet boven mijn hoofd de knoppen bedienen voor de lijnfilm / route enzovoort.

Ook kan ik niet bij de verwarmingsknoppen komen met als gevolg klagende reizigers :P

Normaal bedien ik dit met de pijltjestoetsen om heen en weer te gaan en kan ik met de muis erop inzoomen.
Maar deze twee bovenstaande punten lukt me niet om dit in beeld te brengen terwijl ze er wel zijn.

Verder doet de halteafroep het niet, ook niet als ik dit instel via de toetsenbord.
Je hoort een tik en ziet het op display komen, maar omroepen niet.
Hoe krijg ik de afroepen erin?

Hoop dat jullie me kunnen helpen :)
Met vriendelijke groet,
Johnny

4.813 posts
Re: Knoppen bedienen & halteafroep probleem
« Reply #1 on: Sunday 16 February, 2014, 16:47:00 »
Over het bedienen van die knoppen, je kan het beeldt toch gewoon met de muis bewegen en rond kijken.
(Muis busbesturing kan je dacht ik met K aan/uitzetten)

Over die halte afroep kan er mee te maken hebben dat dat systeem is veranderd voor omsi 2.
Je kan ook even kijken of je Ibis goed ingesteld staat en of Q drukken helpt.

Mvg Jordi

.
Social media freak
7.997 posts
« Reply #2 on: Sunday 16 February, 2014, 18:00:58 »
Alles wat je zegt werkt niet bij mij in OMSI2.

4.813 posts
« Reply #3 on: Sunday 16 February, 2014, 18:13:58 »
 :-X

Er is wel een knopje om je muis besturing uit te schakelen. Als ik het scoll wieltje ingedrukt houdt kan ik rond kijken. (Kan ook een andere muisknop ipv scrollwiel zijn, omsi staat al evne uit hier)

2.215 posts
« Reply #4 on: Sunday 16 February, 2014, 18:48:41 »
Muis besturing zet je aan/uit met O ;)

.
Social media freak
7.997 posts
« Reply #5 on: Monday 17 February, 2014, 11:53:14 »
Klopt helemaal Michael, maar dan zie ik mijn stuur rondjes draaien in plaats van dat ik de bestuurders cabine rond wil kijken.

Al is de loc zo snel, de wagens achtervolgen wel
1.340 posts
« Reply #6 on: Monday 17 February, 2014, 21:27:18 »
Als je vrij wilt bewegen (met t hoofd) moet je de scroll ingedrukt houden en bewegen ;)

Groetjes Steven
LET OP!!!! onder elke foto van mij staat een copyright!!! alleen met toestemming mogen ze worden gebruikt.
Het afscheid van alle mensen die ik ontmoet heb in de trein, hen achter laten zal pijnlijk zijn.

:-)
491 posts
« Reply #7 on: Friday 07 March, 2014, 13:48:42 »
is het niet zo dat de bussen uit omsi 1 geen halte afroepen kunnen doen in omsi 2 omdat er dan eerst iets in de config file van die bus moet worden verandert? ik heb het namelijk precies anders om in de Lion's City DD.