Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

addon Drei generationen bussen & error

90 posts
addon Drei generationen bussen & error
« on: Friday 04 July, 2014, 16:24:17 »
sorry dat ik het vraag maar weet iemand soms hoe ik die bussen hiervan kan gebruiken in de spandau route want ik snap dit echt niet?
ik krijg ook de hele tijd tijdens het spel direct9c error terwijl die op me pc staat weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

4.808 posts
Re: addon Drei generationen bussen & error
« Reply #1 on: Friday 04 July, 2014, 16:26:26 »
Wat staat er verder in die direct9c error?

Volgens mij is dit een ram probleempje. (Wat weer kan liggen aan die load complete map at once optie)
Zet alle instellingen eens op minimaal en ga dan langzaam op bouwen, beginnende wat jij belangrijk vindt.
Het goed afstellen van omsi is heel belangrijk om het stabiel te laten draaien. 1 schuifje iets te hoog en de ene na de andere crash.

90 posts
« Reply #2 on: Friday 04 July, 2014, 16:35:28 »
verder staat er niets bij de error van direct9c
ja de kaart staat nu al op compleet laden
je zei toen dat als ik alles goed afstel dat deze omsi 2 zou moeten draaien op de slechtste pc maar ik ken hier echt niets van en al zeker nie hoe ik die moet afstellen

4.808 posts
« Reply #3 on: Friday 04 July, 2014, 16:41:12 »
Alle schuifjes naar 0 doen en langzaam 1 voor 1 omhoog brengen en tussen tijds testen. Het is echt trial en error.

90 posts
« Reply #4 on: Friday 04 July, 2014, 16:42:55 »
jor maar hoe krijg ik die bussen dan werkende in de spandau route?kan ik die enkel gebruiken in die addon die ik gekocht heb dan ofwa?
kan beter stoppen met omsi 1 & 2 ik wil die bussen gebruiken in spandau maar dan vragen ze ineens een ziel code en routenummer kweet niet eens wat route nummer is en de ziel code ken ik al helemaal niet en weet ook niet hoe dat werkt dat heb ik eigenlijk nooit begrepen
« Last Edit: Friday 04 July, 2014, 17:11:03 by kizmo »

531 posts
« Reply #5 on: Friday 04 July, 2014, 19:16:30 »
Zou zonde zijn als je stopte. Ik zou inderdaad maar even stoppen met rijden en de handleiding eerst eens grondig gaan lezen.
Het is inderdaad allemaal niet zo maar gedaan. Bij de handleiding zitten ook weer bijlagen die je kunt downloaden waar ritnummers en dergelijke te vinden zijn.
Een echte bus kun je ook niet zo maar starten en wegrijden( gelukkig niet) .
Bij Dreigenerationen zit ook een handleiding lees  die ook eens.
Succes
 ;)

4.808 posts
« Reply #6 on: Friday 04 July, 2014, 19:20:32 »
Ziel codes en route nummers zijn de codes die de bestemmings borden op de bus besturen, omroep etc.
Deze verschillen per lijn/route en staan bijna altijd in de documentatie bij een route.

Als je nog niet snapt hoe dit werkt raad ik je aan met de standaard bussen even te ontdekken hoe de IBIS werkt. Uitleg video's daarvan zijn op youtube wel tevinden.

Als je snapt hoe je die IBIS in stelt moet da top de Hamburg bussen ook wel lukken. (Codes zijn gelijk maar systeem ziet er anders uit.)

90 posts
« Reply #7 on: Friday 04 July, 2014, 19:37:12 »
ja oke maar nu heb ik een andere probleem en weet niet hoe dit op te lossen de gewone bussen doen het goed bij mij maar van als ik die lange bussen probeer je weet wel die in 2 delen beginnen die altijd te springen heb al de instellingen wat verandert maar blijft het zelfde :-(

Machinist Utrecht bij NS
445 posts
« Reply #8 on: Friday 04 July, 2014, 21:19:36 »
Dat komt doordat je je geheugen niet goed ingesteld hebt staan.
Voor een gearticuleerde bus moet je OMSI toestaan meer geheugen te gebruiken.
Dit kan je in de instellingen bij "advanced" aanpassen. Ik zou hem 2GB of meer geven.
Nederlandse repaints nodig voor OMSI of Railworks?
Kijk eens op mijn site voor repaints, mods, objecten en meer!

http://www.omnibussimulator.nl/

Was vroeger; http://www.letsrepaintit.com/ ;)

90 posts
« Reply #9 on: Friday 04 July, 2014, 21:53:46 »
Thompjuh hoe stel ik dat in dan bedoel hoe geef ik hem 2gb???heb dit nog nooit gedaan
bedankt alvast voor je antwoord
kan het niet vinden in advanced het enige dat ik vind is dat ene waar staat 500.0 mb en er staat bij max. tex. mem . for-res tex load is het dat of real time reflexions texture size daar staat 512
« Last Edit: Friday 04 July, 2014, 21:58:51 by kizmo »

Machinist Utrecht bij NS
445 posts
« Reply #10 on: Friday 04 July, 2014, 23:03:09 »
Hoi, ja dat bedoel ik.

OMSI staat nu dus ingesteld op 512 mb geheugen gebruik. Verander dat getal naar 2048 en je zult nergens meer last van hebben. Tenzij je natuurlijk minder dan 2 GB ram geheugen in je pc hebt zitten.

90 posts
« Reply #11 on: Saturday 05 July, 2014, 05:56:46 »
ik heb geprobeerd op 2048 maar dan heb ik zwarte spiegels enz.
terwijl er 2gb in me pc zit

Machinist Utrecht bij NS
445 posts
« Reply #12 on: Saturday 05 July, 2014, 12:33:18 »
Hoi Kizmo,

Kijk mee in dit screenshot.
Zwart vierkant; zet die op 2048.
Rood vierkant; laat die staan op 512.

Die 512 zorgt voor je spiegels enzo, als je die verandert, word inderdaad alles zwart.
Alleen Max. Tex. Mem. for High-res Tex. moet je veranderen.

4.808 posts
« Reply #13 on: Saturday 05 July, 2014, 14:22:14 »
Voor jouw PC is bij die Realtime refexion texture size misschien nog beter om op 256 te hebben. Je kan het in iedergeval proberen.