Can we help you?

Please search the forums before asking a question. It may be answered already.

[LEES DIT VOOR HET OPENEN VAN EEN TOPIC] OMSI 2 Meest voorkomende problemen

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Hoi,

Tegenwoordig zie ik steeds vaker dezelfde topics ontstaan, dus daarom eens een overzicht van vragen en de antwoorden.

Missende map delen

Oplossing: Download map tools en zoek wat op google. En als je iets echt niet kunt vinden open dan hier een topic ;)

- Stuurwiel

Inprincipe werkt elk stuur van PS4 op de PC zolang er een USB kabel aan zit. Als het niet werkt probeer eens het stuur te calibreren en te kijken of hij het wel doet op een andere USB poort.

- Stuiterende bus

Een beetje spelen met de instellingen. Dit is het teken dat de combi van de bus en de map te zwaar is voor je computer.

- Editor openen

Er staan een hele boel video's hoe er een map gemaakt wordt. Het openen van de editor doe je door als startoptie -editor te typen. Vergeet niet dat het maken van mappen maanden / jaren duurt.

- Zelf gemaakte map staat er niet tussen

Klik op load map without buses. Als het goed is staat je map er dan tussen. Vergeet ook niet dat je een entrypoint moet plaatsen!

- Bestemming verschijnt niet op de display

De kans dat je Fonts mist is vrij groot, kijk dus even in de read-me of je alles hebt. Zo niet, open dan een topic.

- Vlietburg niet werkend

Er zijn payware addons nodig, zonder deze werkt de map NIET.

- Bronsmeer werkt niet

Bronsmeer is niet werkend te krijgen als je de objecten niet meer hebt die nu niet meer te downloaden zijn. Er zijn nog wel leden
  die ze hebben. Stuur mij bijvoorbeeld daarvoor een PM

- 4 objecten Vienna missend

Deze zitten in een opdracht pomp in je OMSI folder, even uit voeren en klaar

- Hof Files

Deze zijn nodig voor het correct laten werken van de IBIS dan wel Almex, bussen met een rolscherm hebben geen hoffile die werkt op die van een elektrishe (en v.v.). Stel, je hebt de hof file van de scania Citywide en je wilt hem naar de MAN dubbeldekker bus doen met een rol systeem zal het ingame geen zichtbare functie geven. Wil je hem naar bijvoorbeeld de Mercedes Capacity verplaatsen werkt het wel  :)

- Mercedes Benz LE

Voor de Mercedes Benz LU is het belangrijk alles te downloaden en in dezelfde volgorde te installeren. Doordat het veel stappen zijn kan het ergens mis gaan. Een tip daarvoor is download en installeer alles 1 voor 1

Dit was mijn bijdrage, indien er meer dezelfde topics geopend worden zal ik deze updaten  :D

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Update 16-6

Uitleg over hof file toegevoegd en over de mercedes LU
« Last Edit: Friday 16 June, 2017, 20:46:22 by OV-NL »

TreinPunt.NL Administrator
Hogesnelheidstrein
6.330 posts
Thanks! Handleiding wordt zeer gewaardeerd!
"De moeilijkheid is niet om geld te verdienen, maar om het te verdienen met iets wat de moeite waard is om je leven aan te wijden."

*
Hogesnelheidstrein
1.026 posts
Misschien idee om de vragen dikgedrukt te maken? Dit maakt het overzichtelijker.  ;)

*
Hogesnelheidstrein
Waarom ook niet
1.590 posts
Re: [LEES DIT VOOR HET OPENEN VAN EEN TOPIC] OMSI 2 Meest voorkomende problemen
« Reply #4 on: Saturday 17 June, 2017, 11:12:44 »
Misschien idee om de vragen dikgedrukt te maken? Dit maakt het overzichtelijker.  ;)

Gaat gebeuren!

Thanks! Handleiding wordt zeer gewaardeerd!

Ben achter de schermen al bezig met het vertalen van de handleiding  ;)