Omsi 2 kopen

*
Hogesnelheidstrein
Schrijft wel eens iets op het forum
1.471 posts
Omsi 2 kopen
« on: Sunday 30 November, 2014, 17:39:37 »
Hallo allemaal.

Dit lijkt mij echt een leuk spel. Echter om er 32,- vind ik een beetje veel. Dus heb ik een vraag.
Komt Omsi 2 ooit een keer in de aanbieding? Zeker nu het sale is bij Steam. Want Omsi 2 is nu nog steeds niet afgeprijsd. Of kan ik misschien beter Omsi 1 via Aerosoft kopen voor 20,- ? En ja ik ben een echte Nederlander!
Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven  :)

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
Re: Omsi 2 kopen
« Reply #1 on: Sunday 30 November, 2014, 17:47:50 »
Ik raad aan om Omsi 2 te kopen, ms dat ie in de wintersale wel goedkoper is.

Wat heb je in OMSI 2 wat je niet hebt in Omsi 1:
- Gelede bussen
- Blijkbaar kan je trams besturen (mits de Vienna addon)
- Alle routes die gebouwd worden nu zullen enkel op OMSI 2 werken
- en nog veel meer

*
Hogesnelheidstrein
1.471 posts
« Reply #2 on: Sunday 30 November, 2014, 17:55:52 »
Oke, dan heb ik 2 opties. Of wachten op de kerst sale en hopen dat het spel goedkoper is of het spel vragen voor mijn verjaardag.

*
Hogesnelheidstrein
1.544 posts
« Reply #3 on: Sunday 30 November, 2014, 17:58:57 »
Of je koopt m elders voor €22,-
Machinist.

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #4 on: Sunday 30 November, 2014, 19:51:32 »
Omsi 1 gewoon niet kopen, 2 is een stuk beter en wordt (gelukkig) verder gepatcht.
Kans dat het op steam in de aanbieding komt is nihil.

Overigens bedenk wel eerst even goed of omsi echt wat voor je is, het is namelijk niet echt een spel zoals TS of Eurotruck. Maar echt een simulator waarin je alles kan en moet bedienen. Ook grafisch is het daarom sterk verouderd, de nadruk ligt op realistische bediening.
« Last Edit: Sunday 30 November, 2014, 19:53:34 by jor[D]1 »

*
Hogesnelheidstrein
1.544 posts
« Reply #5 on: Sunday 30 November, 2014, 20:02:54 »
Om even verder in te haken op mijn eerdere bericht: https://www.all4games.nl/Categorieen/PC-Games/OMSI-2-The-Omnibus-Simulator?utm_source=beslistslimmershoppen&utm_medium=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=default1

Zelfs gratis verzending en je steekt zo €17,- in je zak.

*
Hogesnelheidstrein
1.471 posts
« Reply #6 on: Sunday 30 November, 2014, 21:01:38 »
Omsi 1 gewoon niet kopen, 2 is een stuk beter en wordt (gelukkig) verder gepatcht.

Overigens bedenk wel eerst even goed of omsi echt wat voor je is, het is namelijk niet echt een spel zoals TS of Eurotruck. Maar echt een simulator waarin je alles kan en moet bedienen. Ook grafisch is het daarom sterk verouderd, de nadruk ligt op realistische bediening.

Waarschijnlijk zal ik (als ik het spel koop) eerst even een tijdje lopen klunzen, maar ik denk wel dat het wat voor mij is. Het doel van een simulatie is om zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen, en ik hou van realisme.
Ik heb trouwens (nog) een vraag: Als ik deze game koop, is het dan handig om met toetsenbord of muis te spelen?
« Last Edit: Sunday 30 November, 2014, 21:05:34 by rubentreinfreak »

*
Sprinter
Machinist bij NMBS
400 posts
« Reply #7 on: Sunday 30 November, 2014, 21:57:24 »

Waarschijnlijk zal ik (als ik het spel koop) eerst even een tijdje lopen klunzen, maar ik denk wel dat het wat voor mij is. Het doel van een simulatie is om zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te komen, en ik hou van realisme.
Ik heb trouwens (nog) een vraag: Als ik deze game koop, is het dan handig om met toetsenbord of muis te spelen?

Ik speel met toetsenbord en muis en dat werkt perfect voor mij, hoewel een stuur en die toestanden natuurlijk realistischer is. Maar zonder gaat zeker ook!

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #8 on: Sunday 30 November, 2014, 23:19:18 »
Je kan het prima zonder stuur spelen. Toetsenbord besturing kan maar is wat onhandig.
Makkelijk is de muis besturing, is redelijk precies, op-neer is gas & rem en links-rechts is sturen.
Op een laptop is een lossemuis handig, en bij toetsenbord besturing gaat dit standaard via het numpad. Je kan dat wel aanpassen, maar vrijwel alle toetsenbord knoppen hebben al een andere functie dus dat is heeel veel werk.

*
Hogesnelheidstrein
1.471 posts
« Reply #9 on: Friday 19 December, 2014, 10:49:32 »

*
Hogesnelheidstrein
5.154 posts
« Reply #10 on: Saturday 20 December, 2014, 15:45:37 »
Ahh, zou zomaar kunnen dat Marcel het over een iets andere boeg gooit. In eerste instantie deed men geen aanbiedingen.